ניב שקד. בחר להתפתח בארה"ב



"ממליץ לכל שחקן צעיר להגיע לארה"ב"
ספסל ,02/09/2014

טור נוסף מגיע אלינו מעבר לים, מליגת המכללות האמריקאית. הפעם הכותב הוא ניב שקד, שמתחיל את עונתו השניה בארה"ב. והוא ללא ספק ממליץ לשחקנים הצעירים- תצטרפו אליו.

-- ניב שקד --

הטור הבא נכתב לאחר מחשבה עמוקה ואמיתית (וכמובן עם ים של עריכות...). והרצון להגיע לכמה שיותר לראש שחקנים צעירים. ההתלבטויות והלבטים שעובר כל כדורסלן צעיר לאחר גיל נוער, בין אם זה השחקן הטוב ביותר בשנתון או השחקן האחרון על הספסל בנוער מחוזית, הם רבים אך לכולם יש דבר אחד משותף- אהבת הכדורסל והרצון העז להמשיך לשחק. ואם יש סם שהוא חוקי, ממכר ואפילו מועיל זה בטוח כדורסל.

לאורך כל שנותיי בנערים ובנוער (מכבי ראש העין/מכבי פתח תקווה) יצא לי לשחק מול וליד לא מעט שחקנים שהיום הם שחקני ליגת על ולאומית. ולמרות שמעולם לא נחשבתי לכישרון יוצא דופן ולא טסתי עם שום נבחרת לשליחות בחו"ל, אהבת המשחק והרצון להמשיך לשחק כדורסל ברמה גבוהה היוותה בשבילי מטרה שלא הייתי מוכן לוותר עליה בסיום גיל הנוער. בזמן הצבא לאחר שנלחמתי לקבל תנאי שירות שיאפשרו לי להמשיך לשחק, רצתה יד הגורל והמסע שלי למטרה- לשחק לארה"ב, קרה בסוף בגיל מעט מאוחר (23) אומנם (אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם) וכלל בדרך לא מעט קבוצות אכזבות מקצועיות, ופציעות לא קלות.

כל הקבוצות כולן:
( מכבי ראש העין ,מכבי בית דגן, מכבי פתח תקווה , אליצור כוכב יאיר, הפועל גבעתיים, בית"ר תל אביב, הפועל חוף השרון, הפועל קלנסואה)

בזמן הצבא מתוסכל מהתנהלות השכונתית, חוסר האמון המקצועי וגם מחוסר הבשלות הפיזי והמנטלי (תסמונת נפוצה להמון שחקנים בשנתיים-שלוש הראשונות בבוגרים) החלטתי שאני רוצה משהו אחר. הרגשתי שבארץ יש גבול מסוים שאליו אני אוכל להגיע מבחינת היכולת והרמה שבה אוכל לשחק (ולפעמים גם צריך להכיר במציאות שאתה פשוט לא מה שאתה חושב שאתה). הרגשתי שרק בארה"ב אני יכול למצות את רמת הכישרון שיש לי ככלי להשגת דברים חשובים לא פחות: השכלה אקדמאית וחוויה שלא הרבה אנשים זוכים לעבור וכמובן להמשיך ליהנות מכדורסל ברמה גבוהה.

בלי יותר מדי תמיכה/ אמונה מצד החברים/ משפחה ידעתי שאני נעול על המטרה ושום דבר לא יוכל לעצור אותי. לשמחתי במהלך השנים יצא לי להכיר וללמוד משחקנים ומאמנים שמכל אחד מהם לקחתי משהו שעיצב אותי גם כשחקן וגם כבן אדם. הרשימה ארוכה מאוד ולאנשים הללו תמיד תהיה אצלי פינה חמה בלב. אבל משפט שאמר לי שחקן שהיווה בשבילי מנטור במהלך השנתיים הראשונות בבוגרים (דדי ביטון) זה משפט שהולך איתי עד היום הזה – "לוותר עצמך זאת תמיד אופציה שמונחת על השולחן אבל זאת בחירה. ואתה היחידי שמחליט אם לוותר או לא ".

בתור שחקן צעיר נחשפתי לצערי למציאות העגומה בליגות הנמוכות (לאומית, ארצית) ולמרות שכמה שלא ינסו לצייר את אותן ליגות של כדורסל ישראלי אמיתי כחול לבן, זו מערכת שדורכת במקום ומשנה לשנה אפילו דועכת. קומבינת חוק הצעירים (שממשיך להשתנות בכל עונת משחקים בעיקר בגלל שהוא לא מניב תוצאות) שנועד "לקדם צעירים" רק הפך את הליגה הלאומית והארצית שאמורות להיות ליגות הכנה אמתית לליגה הראשונה לליגות פחות טובות ובעיקר פחות תחרותיות. הכפייה לשתף שחקנים צעירים שלא בשלים לשחק בליגות הללו גרמה להחתמה של "לצאת מידי חובה" ע"י הקבוצות ולא עזרה כמעט בכלל. מעטים הצעירים שקיבלו דקות במסגרת החוק הזה (ורובם ככאלו שהיו משחקים בכל מקרה זה כי הם פשוט מוכנים ובשלים). בנוסף החוק כפה על הרבה שחקנים שנמצאים שאינם צעירים אבל טובים מספיק לרדת לשחק בליגה נמוכה יותר ואת האמת? אי אפשר להאשים אותם: כסף גבוה יותר ,פחות השקעה, ויותר דקות נשמע כמו אחלה עסקה. (ולאור הקומבינה החדשה - ישנה בחוק הסגלים של הליגה הארצית השנה נראים הרבה יותר מבטיחים מכל סגל בליגה לאומית וזאת עובדה מאוד מצערת). ההגדרה של מי נחשב צעיר ומי לא גרמה להרבה שחקנים אחרי שנה טובה בתור "צעירים" לרדת ברמה המקצועית מכיוון שהם לא נחשבו צעירים יותר ... קצת מוזר לא?.

שחקנים צעירים רבים עושים בחירת החלטות לקויה בתחילת המסע שלהם בבוגרים מתוך הלחץ לשחק ב"רמה" של בני גילם ולנסות לקבל תנאים קלים בצבא אך בעיקר בגלל בשל חוסר בגרות וחוסר מנגון הגנה משלל גורמים, שמספר להם כמה הם "מוכנים ובשלים" דבר שלא באמת נכון לאותו רגע. הטעויות האלה ברוב המקרים זה משהו שכנראה יסגור להם סופית או יתקע את התקדמות ב"קריירה". דבר חשוב שלמדתי על בשרי במיוחד בשנים הראשונות בבוגרים הוא- שאין תחליף לדקות משחק וזאת חובה על מנת לצבור ניסיון וביטחון. לא משנה כמה כסף תוציא על אימוני אתלטיקה ומאמנים אישים ותזונה ו"תתאמן" מול השחקנים הכי טובים שיש. שחקן צעיר חייב לטעות, ולהיכשל ואז להבין למה הוא טועה כי רק ככה אפשר להיבנות על מנת להצליח. לצערי הרב ההגדרה של "אימון" לשחקן צעיר בארץ היא ברוב המקרים- זה לעשות חימום של 25 דקות כאשר בשאר האימון אתה על תקן צופה מהצד דבר שמוביל אותך בעיקר לשום מקום. גם בלא מעט מקרים אתה תשמע את המאמן אומר שזו: שנת בנייה / שנת למידה / שנת התחשלות. אבל במילים אחרות? זאת שנת בזבוז זמן כי הוא לא פשוט לא סומך עלייך ודי תקוע אתך. תוסיפו ברוב המקרים את התנאים הירודים, חוסר ההשקעה המקצועית והמנטלית שהיא מצרך כל כך חשוב בגיל צעיר, חוסר יציבות בצוות מקצועי עם מאמנים שמתחלפים כמו גרביים, וקבוצות שעולות ויורדות ליגה בגלל תקציבים ולא על המגרש. ומעל הכל: שכר נמוך ובזוי עד למצב שמעטים השחקנים מתחת לגיל 24 שמצליחים לגרד משכורת מינימום.(ורובם הגדול מרוויח אפילו מתחת ל1000 שקל בחודש) – האם זוהי רמת התשואה ששווה לכמות ההשקעה ואורך החיים של שחקן כדורסל מקצועי?

יקומו אלו שיגידו אבל תראה כמה שחקנים יצאו מהליגות הללו- הזליקובי'צים, השמחונים, הגיל אמיתיים. אבל בואו נהיה כנים. מי שמוכן? פשוט מוכן. לכל אחד נקודת ההתחלה שונה מבחינת רמת הכישרון, הפיזיות והאתלטיות, והרמה של אותם שחקנים פשוט גבוהה מדי כדי להישאר בליגות הללו יותר מדי וזה רק עניין של זמן עד שהם יעשו את הקפיצה לרמה הבאה כי הם פשוט שם או כמעט שם. ולעומת זאת ישנם עשרות אם לא מאות שחקנים מוכשרים שצריכים יותר זמן כדי להתבשל בתנור.

ברמה המקצועית ההשקעה היא עצומה

להחלטה ללכת ולעבור לארצות הברית היו יתרונות רבים: בראש ובראשונה זה להגיע למקום חדש מאפס –"בתול". מקום שלא שופט אותך או מקטלג אותך כצעיר או על הישגי עבר. בנוסף הלימודים האקדמאים ברמה הכי גבוה שיש וכמובן המקום המושלם שייתן לך להתפתח בתור שחקן כדורסל ומעל הכל בתור בן אדם.

את השנה הקודמת התחלתי וסיימתי בווישנגטון לפני שעברתי לאוניברסיטה החדשה שלי בניו יורק כדי לחוות עיר גדולה באמת ובעיקר לצורך התמקדות מעמיקה יותר בלימודי מנהל העסקים ובנוסף להתמודד באחד הקונפרנסים היותר קשוחים בארה"ב. בוושינגטון הייתה לי הזכות להתאמן ולשחק תחת קואצ' רוב נוג'נט – איש מארינס לשעבר שבשבילו ערכי אדם, השקעה בלימודים ועבודה קשה חשובים יותר מכל דבר אחר. בשיחת ההיכרות הראשונה איתו הובטח לי דבר אחד בלבד- שככול שאעבוד קשה יותר בכל האספקטים, גם אלו שלא קשורים לכדורסל. ככה אגדל להיות לא רק שחקן אלא בעיקר בן אדם טוב יותר ולמעשים שלי ולדרך שאבחר יש תמיד תוצאה! ואני היחידי "שיאכל את הדייסה שבישלתי" בין אם היא טעימה או לא.

ברמה המקצועית ההשקעה היא עצומה: לקום כל יום ב5 וחצי בבוקר להרים משקולות או לרוץ ביער גם בימים שהשלג מגיע עד לברכיים ומינוס 3 מעלות בחוץ, להגיע לאימון יכולת אישית בצהריים אחרי יום שלם של לימודים שהגוף מותש ורק רוצה לישון, ולסיים את היום ב3-4 שעות של אימון כדורסל עם הקבוצה שבחלק מהימים אתה תמצא את עצמך רץ את השעות הללו מבייס-ליין לבייס-ליין עד שאתה מתפלל שתקיא בפח רק כדי לקבל כמה שניות של מנוחה כי בטעות אחד השחקנים חשב שאפשר לענות למאמן. ואחרי כל זה. עוד נשאר לך להכין את העבודה או שיעורי הבית לבוקר שלמחרת.

אנשים נוטים לזלזל בכדורסל המכללות בארה"ב ומשפטים כמו: "אם אני לא משחק באוניברסיטה מפורסמת שווה להישאר בארץ", "לא מגיעים משם לשום מקום" הם דבר ששמעתי לא מעט פעמים.

אבל כרמת ההשקעה ככה רמת התגמול שאתה מקבל מבית הספר... תראו לי כמה מקומות יש בארץ שבהם אתה משחק מול +1000 צופים לפחות פעמיים בשבוע. 3-4 עוזרי מאמן שמוכנים לעבוד אתך בכל זמן בכל שעה ומכירים אותך לפי השם שלך ולא בתור "ילד". חדר הלבשה ענק עם לוקר אישי ותוספי תזונה כאשר בארץ אולי תמצא כמה כסאות גן ואולי במקרה הטוב גם קולב. כביסה שמחכה לך לפני כל אימון ומשחק בלוקר בלי ריח של הזיעה של יום קודם. מרכז פיזיותרפיה ברמה הכי גבוה שיש, חדר כושר עצום שמותאם במיוחד לאתלטים. אולם שפתוח מתי שתרצה מבלי שהמנהל האולם יכבה לך את האור שניה אחרי שהאימון נגמר, מכונה להחזרת כדורים, ווידאו שבועי לתיקון טעויות והכי חשוב, י-צ-י-ב-ו-ת מקצועית בכך שהמאמן שלא צריך לחשוש לתפקיד שלו גם אם הפסיד 10 משחקים ברצף.

כשאתה מניח את שני הדברים על כף המאזניים אין יותר מדי שאלה לאן הכף הזאת מוטת ואיפה גרף ההתקדמות שלך כשחקן יהיה גבוה יותר. אני יותר ממליץ לכל שחקן צעיר שסיים גיל נוער/ צבא ומתלבט לאן ללכת לנסות ולהגיע לארה"ב. האפשרויות הבלתי מוגבלות להתפתח וההבטחה שלא קיים מקום שתוכל להגשים את עצמך בו מקצועית ואישית, עושה את העניין עסקת חבילה הרבה יותר משתלמת, במיוחד לאלו שצריכים את השנים הללו להתקדם. הכדורסל בארץ לא בורח לשום מקום ובטח שלא הולך קדימה אבל הדלת להגשים את החוויה העצומה הזאת לא נשארת פתוחה לנצח. ובמקרה הכי גרוע? תמיד אפשר לחזור להרוויח פחות ממינימום...

עד לפעם הבאה... ד"ש ממנהטן
Go Lightning!

ניב
Niv.shaked23@gmail.com


חדר הלבשה ענק עם לוקר אישי במקום כיסאות גן






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
על מחויבות ואיכותדבר הפרשן: יולי קובלנץ מסכם סיבובבדיוק באמצעספסל: הפודקאסטלא רק לרכזים, טיפים לשמירה על ריכוזספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסט - מהדורת NBAספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטהרבה מעבר למשחק כדורסלספסל: הפודקאסטבהצלחה לכל הצדדיםלחשוב חיוביספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקסאטטעם חמוץ מתוקספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטהמלך הבלתי מעורערדרוש מאמן במשרה מלאההפודקאסט השבועי של ספסלאולי עכשיוגבירותי ורבותי, מהפך!גדול דורהפודקאסט: מתחילים לסכם עונהניצחון ההוןהתעלמות טוטאלית הפודקאסט: שבוע אליפותאיש מקצוע פנוי"הופכת את האדם לשלם יותר"ניצחון ההמוןפעם שלישית דוסון? הפודקאסט: גמרים מפה ומשםהפודקאסט: הכנה לסדרות הגמר בליגה הלאומית וארציתלא תופס אל מול החוק הישראלילחצנו play ובסוף offליגת העל, הזדמנות אחרונהזה פשוט לא יגמר עמדה בציפיותתכבדו את המקצוע (ואת העיתונאים)חלון ההזדמנויות של נבחרת ישראל אל תשנו את החוקים "אנחנו לא מחפשים סיפורים, אנחנו רוצים להוציא שחקנים."זה אבירם, גדול יהיה? מעל רוטבארט הוא יכול לקפוץ?מפתח להישרדותדרבי. וכל מילה מיותרת.כבר היינו בסרט הזהניגוד ענייניםגביע גביע גביעאין תחתית לבורדרוש בית חם (אבל נסתפק גם בבית)אנרגיה מתחדשתחופש הביטוי"כמות הדקות של הישראלים עולה כי הגיעו יותר מתאזרחים לליגה"זיכרון קצרמשהו חדש מתחיל? ירוק אכל צהוברוצה ללכת? לך.בדרך למכללות עוצרים במיאמיבעיות גדולות (וגבוהות)שאפו"כשהאימון מתחיל מגיעים מהר לדופק משחק"חלומות ומציאות לחודסוף לצלצוללראות אותה היוםמה שירושלים צריכהלא מה שמכבי צריכהצהוב חולהאין דרך ואין תוצאותצאו לשחק בחו"ל!!!שנייה של חיבורעתיד ורודכאשר פופוליזם וחוסר הבנה נפגשים מי כאן הבוסאין לי ליגה אחרתפעם עבדו כאן קשה בשביל אזרחותמביאים את אירופה לישראלנבחרת ישראל: הסוף (או ההתחלה)האיטלקים באיםנבחרת ישראל: סיכום השלב הראשון תהליך צימצום ליגות הנוער ופתיחת ליגת העל - זווית אישיתתאמינו אז מה עברתי הקיץ רדו מהארץ. תחזרו אחריי קדנציה באירופה!!אז מה עושים (טור המשך)אז מה עושים?מרוב חוקים לא רואים פרקטחומר למחשבההטנגו של מירוץ ההתחמשות הקרדיט לשמיר אחד משלהם חיפאי בארנה. 10.5 שעות של שכרון חושים.יש שינוי? נראה בשנה הבאה נבחרת העתודה : תמונת מצב כאב ראש חיובי. על הסגל של אדלשטייןעברינו מאחורינו"הצבנו מטרות ובסוף נשיג אותן"פעם שלישית גלידה ספרדיתאף מילה על ואסיליס ספאנוליסאיפה הם היום - נבחרת העתודהאותנו לא יצליחו לשבור- נקודת מבט אחרתמכל הצדדים- על שביתת השופטים"אנחנו מנצחים דווקא פה, בבולגריה"בעין מקצועית: מביטים לפלייאוףספסל כחול, אמיתי, של פעם."לא מתאים לכל אחד, אבל לי עשה טוב""אני 'חולה נפש' לדעתי זה טוב""לא תתחרטו לרגע"החוויה ההולנדית שליהאם אפשר לחיות את החלוםועכשיו אני פה"לבנות מסורת ולגדל דור עתיד טוב ואיכותי""ברמלה אתה לא צריך להיות מאמן, אלא להיות כבאי".יומן הלגיונר - טל קרפלס (רומניה)צו לקרבאדוני ראש העיר – אנא הצל לנו את הקבוצהמכתב מעבר ליםבחורים כארזתחשבו על העתידמחליפים דיסקט: דיויד בלאטלהתראות באר יעקבכי הגיע הזמןמטינה לאהדה: לברון חוזר הביתה, האם יביא איתו גביע?"להיות הכי טוב שאני יכול"האם זהו סוף עידן ה"הסגר"?הקבוצתיות ניצחה את הכוכבהנה זה בא- גמר הNBAמכביסטים במילואיםלא רק לוב-סיטי המתאזרח הבא של נבחרת ישראל?למה הוא לא?פופו-ווינר"העמק הוא חלום"זה הזמן להתעורר, הבית מתפוררהגמר שליהמכבים מביסים את הפרטיזנים.מכבי שוד ושברוןהסיפור של הסיבוב- חילופי הזריםשווים בין שווים מול ברצלונהאיבדו את הדרךאנרגיה של גאווההקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים אולי די עם זה?הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדיםעל כוס קפהכאן ביתי - רמה"ש פותחת עונהחלום שנגוז – האסון של נטשה קובצ'ביץ תקלו על עצמכםפותחים עונהלזרוק- גם אם אתה לא רואה את הסלמריו מטלון בעפולה, זר חדש לקרית אתאהנבחרת מעל הכלהמקל או הגזרנבחרת ישראל- חובה או זכות?התאבון נפתח: מי יהיה השלישי בNBA?"אעשה הכל שבריטניה תצליח"האיש שלנו בחו"למגרש המלאכיםזן נדיראלופות אירופהתודה מיאמי, תודה סן אנטוניוהולכים למשחק שביעיקהל בלאומית? יש דבר כזה.סוף חוק במחשבה תחילהספורט בע"ממהליגה הארצית לפלייאוף הלאומיתהגיע הזמן לקפוץ כיתה פנינת השרון "מועדון הדמים"-בניה הנופלים של עפולהשובה של המנורה הקרב על הביתכאן שביתהאל תיקחו לנו את המשחק1X1 תחת השמש - איתן ויציבלאומית נשים – העתיד של כדורסל הנשים בישראלהתסריט אמריקאי, הסיפור ישראלי. אני מספר ארבעבמעקב צמודתרבות זולההבית האדום לאמן כדורסל נערות - מבט אישי מהשטחליגה ב' אהובתיהמרכיב הסודי של לברוןמשהו צריך להשתנותמי לנבחרת ומי לים?פנינת השרון רעננה מתמיד אבדה תעודת זהותבוגרים: פלייאוף בארצית הוא חובה ברוך מנתח אברהמי מנתח בלוג כתבים: על מריבות ופשרות הגיע הזמן לשינוי הכל או כלוםמה שהיה הוא זה שיהיה, והמספר הנוסףבייקון סטיילאלי רבי מגיבליגות הנערות בארץ - תמונת מצב אמיתית ועגומהחושב אחרת התפטרות ידועה מראשבחזרה לשנות השמונים גולן נגד גולן על אפך וחמתך אוחנהחוזה את עתידים הפרשן הלאומי ראשונים לכל כדור ללא ישראליות: רמת חן זכתה בטורניר ברמה"שסיכום האליפות במספריםיואב חריש- על עובדה ופרשנות הכישלון – מדוע שוב זה קרה לנבחרות הצעירות בכדורסל?ליטא זכתה באליפות העולם לנוערהגדה על ארבעת הבנים-שלדברים שרואים מבידגוז'Texas Old - Menאמנות ה- pick&roll12 דברים שאפשר לעשות במחצית של הגמרניהול נכון, בנייה לקויהישיבת הנהלה? ועדת חקירה!ארבעה אוהדים, שלושה דורות, מטרה אחת חולוניה עונהרשמים של סוף עונהמאלמוניות ועד לאולסטארשיטת היהלוםעל ההבדל בין רנדל ואוחיון לוויליאמסלמה אין לנו תגליות?אקדמיה לענייםיואב חריש כזיו ברתנאיניב בורגר כמאיר קמינסקימי פה קובע?איך חלפה לה שנהפסגת הפחדיש אליפות!!פיינל 4 במספריםילדי מפתחהערב: פיינל פור היורוליגהפינה לשיפוט איטינקודה למחשבה - חשיבות הזהות המקומיתמה נשתנה הגמר הזה?כמטורפים היינומי אמר פלופ רוסה?שערורייה לאור יוםהיסטוריה ברוממה (וזה לא הנצחון של מכבי חיפה)פיק ברכייםמחליפים צבעיםדבר המערכת: אדומות מבושה"רשמים מקצה הספסל" - מחזור ראשוןהערב: שוב חוזר הטירוףקבוצה ביום: עירוני אשקלוןקבוצה ביום: מכבי ת"אסוף עידן השוויוניותדיבורי סרק - נבחרת מקדוניהרכז משקהדרך לשום מקוםדיבורי סרק - פרישת טפירודיבורי סרק - ליאור וגיאהאלופים האמיתיים שליהצד השני של המטבעדיבורי סרקהפועל עידן ירושלים - סיפורה של קבוצהטור אורח - גאוות העמקרוני קאן - שמחת המנצח, תוגת המפסידאיוב המודרנידבר המערכת: מדד העונישבוע השיא? איש השנה של ספסל - תשס"חדבר המערכת: שתי אצבעות ממירלוהזיות קיץקינת הגלילמצטייני עונת 2007/08 בליגת העלאשקלון וירושלים בידיים טובות?נהריה במלחה נגד הסטיגמהדברים שלא רואים בטלוויזיההכל בראשיום של גמר גביע חריש עמוק 2 - תשובות האיגודמספר חזק: עוד התרסקותמספר חזק: אפי עשה זאת שובככה מעפילים לגמר גביע - בלוג מיוחד לספסלמערכת הסטטיסטיקה המקצועית - מהיום בתשלוםפולניה חסרת חשקעובדה או אגדה: אפקט הניצחון על מכבישחקני הפועל באר שבע קוראים לשובו של ברוךדבר המערכת: נהריה זה בארץ?מזל טוב לר"גכבר היינו שםדבר המערכת: מצאו את יעודםדבר המערכת: הותר לפרסוםנא להכיר - הנבחרת הלאומית דבר המערכת: ניקוסיה זה יותר קרוב מיבנהאורנית עצבנית, אולמרט מגיבומה קורה עכשיואיש השנה תשס"ז - המועמדיםמספר חזק: יותם מסיים מוקדםדבר המערכת: קאן לעוד עשר שניםהחינוכית נפרדת מבתי הספר - טור פרידהטור אורח: מאמן העונה שליטור אורח: "אז מה באמת היה לנו שם?"אוהדי הגליל נגד המנהלתמספר חזק: רבע מהסרטיםמספר חזק: האטן שוב נחנקדבר המערכת: שומרים את הטוב להתחלהשלוש שעות לפני דחו את המשחקדבר המערכת: מה נשתנה?דבר המערכת: איפה הכוכבים?דבר המערכת: מאחוריך, נירמספר חזק: שקיעתה של הזריחהמספר חזק: תנו לוויצ'יץ' לנוחדבר המערכת: מה שמים שם במים?דבר המערכת: ותודה לכולםדבר המערכת - גם אזרבייג'אן מקדימה אותנודבר המערכת: רשלנות ב"ספסל"דבר המערכת: מספיק לעבוד עלינודבר המערכת: אם זה לא תקין, שבור את זהדבר המערכת - לא לאבד תקווהדבר המערכת - ניילון ונאורדבר המערכת: תנו לבויד את הכבודדבר המערכת: בזיון לקינוחדבר המערכת: איפה הלבדבר המערכת: יאללה לניצחון ה100דבר המערכת - השיא של וואלאססידני, אהובתיהטראומה של באסטוןדבר המערכת - קמפיין המלוכה של מר באוורס"מד-חום ליגת העל" - מחזור 28צביקה שרף: סוגיות בגידול כדורסלנים"מד-חום ליגת העל" - מחזור 26דבר המערכת - 35 מי יודע?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 24סיכום הסיבוב השני בליגת העלדבר המערכת - שיא ליגה לר"ג"מד-חום ליגת העל" - מחזור 22"מד-חום ליגת העל" - מחזור 21נבחרת קדטים - זכות או נטל ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 20"מד-חום ליגת העל" - מחזור 19"מד-חום ליגת העל" - מחזור 18דיון בנושא אימון בגילאים הצעיריםדבר המערכת - לא להפריע בין 8 ל10"מד-חום ליגת העל" - מחזור 17"מד-חום ליגת העל" - מחזור 16דבר המערכת - איפה האלטרנטיבה ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 15דבר המערכת - מי שטורח בשבתדבר המערכת: אבא גנוב"מד-חום ליגת העל" - מחזור 14פינת הייעוץ - על עומסיםפינת הייעוץ - על רכזיםפינת הייעוץ - הגנהפינת ייעוץ לכדורסלן הצעיר



© כל הזכויות שמורות
cker();