עיבל, דניאל ואלקיים - במחנה הבינ"ל בסלובניה
שי ברק ,03/07/2018

"המחנה הבינלאומי לכדורסל בנות", מתקיים בסלובניה כבר שנה 12. השנה מייצגות אותנו המאמנת הצעירה והמוכשרת ירדן עיבל שהובילה את חיפה לגמר הילדות ושתי כישרונות, צעירות, הדר דניאל ממכבי גדרה ושני אלקיים ממכבי רמת חן. המחנה נפתח ביום ראשון ויימשך כל השבוע. אנחנו נעדכן משם.

כבר מעל עשור שהמחנה שמארגנת סלובניה בשיתוף פיב"א, הוא אחד האיכותיים והגדולים בעולם כדורסל הנשים. שחקניות צעירות עד גיל 15 ומאמנות צעירות ומבטיחות מכל רחבי אירופה מגיעות לשבוע של אימונים והשתלמויות בפוסטויינה. עם שני אימונים ביום, טורנירים של אחת על אחת ובעיקר 3 על 3 (טורניר רשמי ומוכר בפיב"א שמזכה בנקודות עתידיות בענף המתפתח), ותחרויות נוספות – זוכות השחקניות הצעירות להכיר ולשתף פעולה עם שחקניות ממעל 30 מדינות מרחבי אירופה.

במסגרת המחנה זוכות המשתתפות גם להרצאות ממיטב המרצים, בתחומים שונים מכושר, תזונה, אורח חיים וכדורסל ופוגשות "אגדות" כדורסל באירוע חווייתי ומעצים.

מי שנבחרו השנה לייצג את ישראל, הן המאמנת ירדן עיבל, מהפועל עמק יזרעאל. עיבל (27) אימנה בעונה החולפת את קבוצת הילדות במכבי חיפה, עיבל הצליחה להתחבר ולחבר את הבנות כל הדרך לגמר גביע המדינה שם נעצרו מול הפועל ראשון לציון. בעונה הקרובה עיבל מצטרפת לצוות האימון בעמק יזרעאל בפרויקט המיוחד שמקימים שם בנסיון להיות האקדמיה הבאה.

אחרי שבשנה שעברה השחקניות שנסעו הן שתיים מהאגודות המובילות (רעננה וראשל"צ), והקיץ עדן ציפל ורוני זהות הן חלק משמעותי מנבחרת הקדטיות – השנה נבחרו לנסיעה שתיים שכבר סומנו ככישרונות העתיד ממחלקות מתפתחות ומתקדמות והן הדר דניאל (14, 165) ממכבי גדרה ושני אלקיים (14, 161) ממכבי רמת חן.



עיבל, מעבירה אימון ראשון (צילום: KZS)


את החוויה ביומיים הראשונים של המחנה סיכמה המאמנת בצוות, ירדן עיבל:

המחנה עצמו בעיר פוסטוינה בה, ממוקם בתוך יער עם המון צמחייה ירוקה, נחלים ואגמים מסביב.

לאחר התארגנות זריזה, שיחת צוות וטקס פתיחה חולקנו לחדרים. מאמנים בנפרד ושחקניות בנפרד. כל החדרים מעורבבים על מנת לחוות כמה שיותר שחקניות ומאמנות ממקומות שונים. זמן קצר לאחר מכן, התחלנו באימון הראשון באולם הספורט המרכזי בו הבנות חולקו לקבוצות עבודה והמאמנות העבירו את החלק הראשון של היום. אולם אחד עם כל כך הרבה שפות ומדינות אבל דבר אחד שמשותף לכולם - הכדורסל.

לאחר שעתיים של אימון חוויתי ומאתגר התכנסנו לארוחת ערב משותפת (שחקניות, מאמנות ושופטות) בחדר האוכל.

לאחר ארוחת ערב השחקניות התפנו לקצת זמן חופשי והמאמנות והשופטות התכנסו לדיון מעניין וחשוב בנושא פיתוח ושיפור כדורסל הבנות באירופה. היה נחמד לשמוע דעות ורעיונות מצד מאמנים ממקומות שונים שחשוב ואכפת להם קידום כדורסל הבנות. לאחר מכן כל מאמנת קיבלה שיבוץ של מנטור איתו נעבוד ביום למחרת (סשן של 3 שעות רצופות) ואת נושא האימון אותו אנו צריכות להכין. יום ראשון מהנה, ועמוס בחוויות!



הדר דניאל, טורנירים באווירה טובה (צילום: KZS)



את היום השני, לאחר השכמה מוקדמת, התחלנו בארוחת בוקר משותפת. לאחר מכן חולקנו לקבוצות עבודה אשר לפיהן נעבוד ביומיים הקרובים.

באופן כללי המחנה כולל ארבע קבוצות של שחקניות אשר מתאמנות במקביל בשני אולמות. המאמנות עובדות בכל יום עם קבוצה שונה של שחקניות, מה שמאפשר לשחקניות לחוות כמה שיותר גישות וצורות אימון שונות ומגוונות. לאחר אימון בוקר של שעתיים נפגשנו לראשונה עם פסיכולוגית הספורט של המחנה, דוברבקה מרטינוביץ', לסשן עם הבנות ולאחר מכן להרצאה למאמנות בלבד. דיברנו בעיקר על גישה חיובית אל מול השחקניות ועל ההתמודדות שלהן עם חוסר הצלחה. לאחר מכן זכינו לשמוע את הרצאתו של יאניס דראבריץ' שהעשיר את הידע שלנו בנושא המשחק ההתקפי.

בחלק השני של היום עברנו למשחקים התחרותיים החלק לו מחכות הבנות. משחקונים עם 3 שופטות רשמיות ואולמות משחק ברמה הגבוהה ביותר. כל קבוצה משחקת 40 דקות כאשר המאמנות מנהלות את המשחק. מה שבלט במיוחד הוא שבלי קשר לניצחון או להפסד האווירה היתה נהדרת והבנות נהנו מכל רגע.

לאחר ארוחת הערב המשותפת, השחקניות המשיכו להגרלה אשר קבעה את הקבוצות למשחקי ה-3 על 3 שייערכו ביום השלישי, ואילו המאמנות והשופטות התכנסו לדיון בנושא שיפור היחסים ביניהן. עוד יום עמוס הסתיים.

אתר "ספסל" ימשיך ללוות את המחנה שיימשך עד סוף השבוע.



שני אלקיים, אימון יכולות אישיות (צילום: KZS)









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();