סוף חוק במחשבה תחילה
ספסל ,10/06/2013

אם אתה שחקן הורה מאמן או אפילו מנהל מקצועי, כדאי לך להכיר את החוקים החדשים שנחקקים בתקנון האיגוד חדשות לבקרים. בית היוצר של האגף המקצועי הפך את סמכויות האיגוד, כמחוקק הבלעדי בענף, לעניין מאוד דינמי. החוקים של פיב"א? הם המלצה בלבד. מאוד אצילי גם להודות בטעויות, אבל להחליף טעות בטעות? כדאי לכם לקרוא. החוקים נוגעים לכל הגילאים! אורי ויטלה, מנהל מחלקת הנוער במכבי תל אביב, בטור ראשון בסדרה, פוקח עיננו ומאיר דרכנו, אל תפספסו.

תגובתו של אריק שיבק: "האקדמיה הוקמה בהנחיית ראשי הקבוצות עצמם. השנה עצרנו את המצטרפים עקב הביקוש הגדול."


החריגים של חריגי הגיל

אני אתחיל מההיגיון הבסיסי: מה יגידו מארגני אליפות אירופה, פיבא או כל ענף אחר, אם נגיד להם שיש לנו שחקן, יונתן, שבסה"כ גדול בחודשיים מכולם, אבל זה לא אשמתו ריבונו של עולם. הוא נשאר גן כי ההורים בדיוק עברו דירה וחזרו משליחות והיתה לו בעיה עם העברית. תנו לו לשחק אנשי פיבא היקרים. אל תקפחו את הנער הרגיש. השאלה כמובן היא רטורית. בפיבא משחקים בשנתון הרלוונטי החל מה 1.1 של השנה ועד ה 31.12 ללא יוצא מן הכלל. איזה משונים הם שם בפיבא. על גבול האטומים.

האגף המקצועי שלנו החליט להתחשב ביונתן, ולאורך שנים. קודם כל אם אתה יליד דצמבר – הרווחת אוטומטית. 'בקטנה'. בנוסף, אם תביא מכתב מהמנהל בבי"ס אתה יכול להיות יותר גדול ועדיין לשחק עם קטנים ממך. לא אשמתך שנשארת כיתה. אם אתה בליגה לנערים ויליד אוקטובר 'זה כולה' עוד חודשיים. נשים לך מדבקה ונעביר את זה, אבל בתנאי שאם יש לך עוד שני חברים כאלה אז אסור לכם לשחק יחד. אלה רק חלק מהחוקים שהיו עד עונה זו. אם מישהו בפיבא רואה את החוקים האלה הוא לא יודע אם לצחוק או לבכות.

בדצמבר האחרון, וללא אזהרה מוקדמת, הגיע חוק חדש. כדי לעשות 'סדר' בכל הבלאגן הזה. מותר שני חריגים (גדולים בשנה) בלי מכתב מהמנהל ובלי מדבקות זיהוי. ובא לציון גואל? הצחקתם את האגף המקצועי. החוק טרם נכנס לתוקף, וכבר רבים התלוננו שהוא מקפח את החברים של יונתן (החריגים שאינם חריגים) וכבר יש טיוטא לתיקון: מותר רק אחד על המגרש. סוג של חוק רוסי לגיל הרך. מה ששכחו לבדוק זה את החוקים הקיימים (מאותו אגף מקצועי) בגילאים הצעירים. למעשה, 2 החריגים יוכלו לשחק באותה מידה בקטסל (מותר עד שלוש שישיות ממילא), וכמעט אותו דבר בילדים ב' (חייבים לשתף את כולם מעל חמש דקות). בליגות האלה השינוי לתיקון לגבי מקרים חריגים לא עושה הבדל.

שיקול מקצועי מרכזי השולל חריגי גיל הוא קידום השחקנים שבגיל המתאים. כל מי שהיה בגמר גביע המדינה לנערים, ראה חריג גיל מנס ציונה, שהוא בעצם כל הקבוצה. לידו, היו עוד שחקנים מוכשרים שהשנה לא התפתחו. כדי שנס ציונה תיקח את הגביע לנערים (מה שכמובן לא קרה). בקט-סל, וגם כאן נס ציונה זו הדוגמא הקיצונית, זה בולט וחמור עוד יותר. העליונות הפיסית שגורמת לשחקן אחד לקלוע שלושים או חמישים נקודות, שמה את שאר השחקנים בעמדה של צופים בעמדה מייעצת. הייתי מזמין את נציגי האגף המקצועי לראות משחק אחד כזה, במעמד של שחקן אחד (רק בשל התפתחותו הפיסיולוגית). אני רוצה לקוות שאחרי משחק כזה הם ישקלו שוב חריגי גיל מכל סוג.

אם נתייחס ברצינות ובאמפתיה ליונתן, וגם נזכור את חוקי פיב"א (שחלים כמובן על כל הנבחרות), יש פיתרון. הוא אפילו פשוט והגיוני. למען כל קהילת ה'יונתנים' הייתי מאפשר באופן גורף לשחק. למעט שתי ליגות: נערים לאומית ונוער לאומית. אלו ליגות שמהן מורכבות נבחרות קדטים ונוער. אלו ליגות שמהן אמורים להתפתח שחקנים, שהיום אולי בוסריים אבל אנחנו רוצים שישחקו, ולא יחסמו ליונתן.


איתי שגב. אינטרס משותף?

משטרת הגבולות והאקדמיה

עוד לפני הקמת האקדמיה, החלו באגף המקצועי להגביל העברות שחקנים. גם ללא ההגבלות, כדי לעבור לקבוצה אחרת, שחקן צריך את הסכמת אגודת המקור, או לחילופין לנקוט בהליך של 'שחרור קטין'. לפני מספר שנים הוחלט כי בליגות הבכירות (נערים ונוער לאומית) יוגבלו ההעברות לשתיים בשנה לקבוצה. קמה תרעומת גדולה, אך ישקר מי שלא יודה שיש מידתיות מסוימת בהחלטה שכזו.

בטרם נספר על התפתחות החוקה לאחר מכן. חשוב להסביר. חוק הספורט (אשר חוקק ע"י כנסת ישראל) הוא מעל כל תקנה שבסמכות האיגוד. חוק הספורט מתאר את זכויותיו של הספורטאי. הוא אינו דן במגבלותיה של אגודה או קבוצה. אני מזהיר שלפנינו כמה שורות של דיון משפטי. עמכם הסליחה...

מה אם כן יקרה, כאשר ספורטאי ביצע 'שחרור קטין' בהתאם לחוק הספורט, אך אינו יכול לעבור לאגודה בשל הגבלת העברות? לשאלה זו אין פסיקה רשמית של בית המשפט (בעיקר מהסיבה שטרם עתרו בעניין). עם זאת, ישנן דוגמאות אשר 'אושרו לפנים משורת הדין', וזאת בשל הסיבה שגם היועץ המשפטי של האיגוד יודע, כי קיימת סתירה מהותית דיה, כדי שבית המשפט יפסוק לטובת השחקן (וכדרך אגב לטובת האגודה).

עם פתיחת האקדמיה הגיעו חוקים נוספים. הסיבה היא פשוטה. האקדמיה הוקמה כאלטרנטיבה (תחרות גרידא) לאגודות. כחלק מהתחרות, למען הצלחת האקדמיה, 'טופל' נושא ההעברות, כך שיהיה קל יותר לעבור לאקדמיה, מאשר לעבור לאגודה אחרת, או אפילו להישאר באגודה! אגודה חייבת לשחרר שחקן שרוצה לעבור לאקדמיה, בעוד שלעבור לאגודה אחרת, היא יכולה לסרב. מאחר וחוק הספורט ידוע לכולם, הגדיל האגף המקצועי, והגביל קליטה של שחקן אחד לאגודה בעונה מהליך שחרור קטין. לאחר תרעומת מהשטח, 'ריכך' את החוק לקליטה אחת בגיל נערים ונוער, ואחת נוספת בגיל ילדים.

ואז הגיע שחקן (השם שמור במערכת), וביצע שחרור קטין ועבר לאקדמיה כשחקן חופשי (ולא על דרך השאלה ככתוב בתקנון). גם לכך קמה תרעומת, ומיהרו באגף לחוקק, ששחקן בהסגר לא יכול לעבור לאקדמיה, אם הוא לא רשום באגודה ומושאל ממנה. נפתרה הבעיה? כמובן שלא.

את החלופה היצירתית במצב זה של החוק אשאיר ליצירתיים שבינכם, למרות שהיא קיימת. שימו לב לחוק שדן בשחקן 'יוצא אקדמיה', אגודתו חייבת לאפשר לו לשחק בליגות בכירות, ואסור 'להחזיק אותו 'בכוח' בליגה הארצית לבוגרים, לדוגמא.

אני יודע שכל דיון החוקים קשה לעיכול, ומשעמם לקריאה. זה שיקול מרכזי במטר החוקים הזה. אם לא די בכך, האגף המקצועי יוזם בימים אלו חוק חדש. האקדמיה תשחק גם בליגה לנערים (עד כה שיחקו רק בליגה לנוער). זה כבר לא דיון משפטי. זה כבר משהו באמת הזוי. שחקן בן 15 עוזב את ביתו, בי"ס, משפחתו וחבריו, כדי לשחק באותה הליגה בדיוק, אבל להילחם עם שאר כישרונות האקדמיה על דקות משחק? שחקני אקדמיה יקרים: אולי עדיף להיות השחקן המרכזי בקבוצה בה אתם נמצאים. אתם כבר 'גויסתם' בדרך שעוד נעסוק בה. אני לא בטוח שאתם לא קוראים על זה כרגע בפעם הראשונה!!!!

המגוחך ביותר מחוקי האקדמיה שווה ציטוט מדוייק:
"מאמני האקדמיה יוכלו להודיע לשחקנים שהסיכוי שלהם להיות שחקני סגל נבחרת הוא יותר גדול אם יהיו באקדמיה."
(חוזר מס' 8 עונת 2011-12 סעיף 5)

כאן צריך פשוט להבין, אומרים אנשי האגף המקצועי ומאמניו לשחקנים: אם תבואו לאקדמיה, יגדל הסיכוי שלכם להיות בנבחרת. הם לא אומרים שאם יהיו יותר טובים בכדורסל הסיכוי יגדל. עצם ההגעה למתחם בוינגייט מגדילה את הסיכוי. קשה לי לקבל כזו זילות של הנבחרת. זה נראה ממש כמו מבצע מכירות במגה בול: "קנה את מקומך באקדמיה, וקבל נסיעה חינם לאליפות אירופה בקיץ. מספר המקומות מוגבל, הזדרז לעזוב את הבית!"

איזו מן אקדמיה זו, שזקוקה לכזו חקיקה? יכולת הגיוס של האגף המקצועי כל-כך דלה, שהם צריכים להציע את הדיל הזה? אריק אלפסי (מאמן הנוער הנוכחי) מעודכן בכך בטרם הוא בוחר (יחד עם האגף המקצועי) את הסגל? יכול להיות שנבחרת הנוער שלנו בדרג ב'? מעניין למה? יכול להיות שיש נציג אחד מהאקדמיה שמתאמן עם נבחרת העתודה? לא סיפרו לדרוקר על התקנון?!

מסקנה ברורה יש מכל הדיון הזה. סוף מעשה במחשבה תחילה. אולי ייצאו אנשי האגף המקצועי לשטח באופן אמיתי. ישמעו, ישאלו, יתייעצו. יבדקו את כל המשמעויות שנגזרות מהחוקים (ללא קשר לדעתם או מטרתם המקצועית). ועוד דבר אחד. קובץ החוקים של איגוד הכדורסל בנוי מתקנון בסיס, ועדכונים. אם מישהו יודע היכן ניתן להשיג תקנון שלם ומעודכן של איגוד הכדורסל, שיגיד לי. יכול להיות שבטרם יחוקקו חוקים נוספים, ידאגו לאסוף את כולם לאותו קובץ (ספר). זה יעזור לוודא שאין סתירה בין החוקים הישנים, לאלו החדשים שעתידים לבוא.



ייבגני חולדוב. סירב להצעה מהאקדמיה.

אריק שיבק: "האקדמיה עושה שירות לכדורסל הישראלי"

תגובתו של אריק שיבק לדברים: "האמירה כי למאמנים נאמר שהם יכולים להגיד לשחקנים כי אם יצטרפו לאקדמיה יגדלו סיכוייהם להשתייך בעתיד לסגל הנבחרת הינה אמירה נבזית, חסרת אחריות ואינה נכונה. מאמני הנבחרות נטולי כל אינטרס לגבי האקדמיה ולא היה ולא יהיה מצב שכזה. מקומם אותי לשמוע דברים כאלו."

בנוגע ללחץ על האגודות והשחקנים לשחרר שחקנים לאקדמיה אומר המאמן הלאומי: "האקדמיה היא גוף שהוקם בהנחיית אנשי וראשי הקבוצות עצמם, עקב המצב הלא טוב של הכדורסל בישראל ועל מנת לשדרג את רמת האימון. בכדי להביא שחקן לאקדמיה, ראשית כל נעשית פנייה להורי השחקן, לאחר מכן לשחקן עצמו ולאחר מכן לאגודה. כל שחקן בישראל רשאי לקבל או לסרב לפניית האקדמיה. כמו כן זכותה וחובתה של האקדמיה לפנות לכל שחקן אשר רואים בו פוטנציאל לשחקן בליגת העל או בנבחרת ישראל. בנוסף, כל אגודה רשאית ויכולה לפנות אל שחקן באקדמיה ולהציע לו להגיע אליהם, כגון איתי שגב מעמק יזרעאל, שהחליט לעבור מהאקדמיה אל מכבי ת"א. האקדמיה עושה שירות לכדורסל הישראלי ובעונה הנוכחית נאלצנו לעצור את ההצטרפות לאקדמיה עקב הביקוש הגדול."

יניב מזרחי: "נס ציונה בעד חוק לחגירי גיל רק בגיל נוער."

"שיהיה ברור: אנחנו בעד חוק לחריגי גיל רק בגיל נוער. ואמרנו את זה בכל הזדמנות שרצו לשמוע. חריגי גיל בגילאים הצעירים מנציחים את הפערים בין שחקני הקבוצה ולא תורמים למרקם הקבוצתי."

לגבי המקרים הספציפיים המצוינים בכתבה אומר מזרחי:" 1. שחקן הקט סל גדל עם הקבוצה כקבוצה הומוגנית מכתה א' ולומד איתם ביחד ולכן לא היתה לנו אפשרות להפריד אותו מהקבוצה. איגוד הכדורסל חוקק חוקים וברגע שכולם משחקים לפי אותם חוקים (במקרה הטוב אולי הייתה קבוצה אחת שבה לא היה חריג גיל) ורושמים חריגי גיל אז עשינו את ההתאמות שלנו.

2. לגבי שחקן הנערים צריך לומר את האמת ולזכור שהקבוצה הגיעה עד השלבים האחרונים גם בליגה והגביע בלעדיו. כלומר השחקנים שטוענים שלא התקדמו עשו עבודה מצוינת גם בלעדיו, לאחר שראינו כי כמעט לכל הקבוצות שאיתן התמודדנו בשלבים המכריעים יש חריגי גיל בסגל הקבוצה, צירפנו את אותו שחקן מדובר.

לסיכום, אנחנו בעד חוקי פיבא שבהם כל אחד ישחק בשנתון שלו מלבד נוער לאומית."








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
על מחויבות ואיכותדבר הפרשן: יולי קובלנץ מסכם סיבובבדיוק באמצעספסל: הפודקאסטלא רק לרכזים, טיפים לשמירה על ריכוזספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסט - מהדורת NBAספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטהרבה מעבר למשחק כדורסלספסל: הפודקאסטבהצלחה לכל הצדדיםלחשוב חיוביספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקסאטטעם חמוץ מתוקספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטהמלך הבלתי מעורערדרוש מאמן במשרה מלאההפודקאסט השבועי של ספסלאולי עכשיוגבירותי ורבותי, מהפך!גדול דורהפודקאסט: מתחילים לסכם עונהניצחון ההוןהתעלמות טוטאלית הפודקאסט: שבוע אליפותאיש מקצוע פנוי"הופכת את האדם לשלם יותר"ניצחון ההמוןפעם שלישית דוסון? הפודקאסט: גמרים מפה ומשםהפודקאסט: הכנה לסדרות הגמר בליגה הלאומית וארציתלא תופס אל מול החוק הישראלילחצנו play ובסוף offליגת העל, הזדמנות אחרונהזה פשוט לא יגמר עמדה בציפיותתכבדו את המקצוע (ואת העיתונאים)חלון ההזדמנויות של נבחרת ישראל אל תשנו את החוקים "אנחנו לא מחפשים סיפורים, אנחנו רוצים להוציא שחקנים."זה אבירם, גדול יהיה? מעל רוטבארט הוא יכול לקפוץ?מפתח להישרדותדרבי. וכל מילה מיותרת.כבר היינו בסרט הזהניגוד ענייניםגביע גביע גביעאין תחתית לבורדרוש בית חם (אבל נסתפק גם בבית)אנרגיה מתחדשתחופש הביטוי"כמות הדקות של הישראלים עולה כי הגיעו יותר מתאזרחים לליגה"זיכרון קצרמשהו חדש מתחיל? ירוק אכל צהוברוצה ללכת? לך.בדרך למכללות עוצרים במיאמיבעיות גדולות (וגבוהות)שאפו"כשהאימון מתחיל מגיעים מהר לדופק משחק"חלומות ומציאות לחודסוף לצלצוללראות אותה היוםמה שירושלים צריכהלא מה שמכבי צריכהצהוב חולהאין דרך ואין תוצאותצאו לשחק בחו"ל!!!שנייה של חיבורעתיד ורודכאשר פופוליזם וחוסר הבנה נפגשים מי כאן הבוסאין לי ליגה אחרתפעם עבדו כאן קשה בשביל אזרחותמביאים את אירופה לישראלנבחרת ישראל: הסוף (או ההתחלה)האיטלקים באיםנבחרת ישראל: סיכום השלב הראשון תהליך צימצום ליגות הנוער ופתיחת ליגת העל - זווית אישיתתאמינו אז מה עברתי הקיץ רדו מהארץ. תחזרו אחריי קדנציה באירופה!!אז מה עושים (טור המשך)אז מה עושים?מרוב חוקים לא רואים פרקטחומר למחשבההטנגו של מירוץ ההתחמשות הקרדיט לשמיר אחד משלהם חיפאי בארנה. 10.5 שעות של שכרון חושים.יש שינוי? נראה בשנה הבאה נבחרת העתודה : תמונת מצב כאב ראש חיובי. על הסגל של אדלשטייןעברינו מאחורינו"הצבנו מטרות ובסוף נשיג אותן"פעם שלישית גלידה ספרדיתאף מילה על ואסיליס ספאנוליסאיפה הם היום - נבחרת העתודהאותנו לא יצליחו לשבור- נקודת מבט אחרתמכל הצדדים- על שביתת השופטים"אנחנו מנצחים דווקא פה, בבולגריה"בעין מקצועית: מביטים לפלייאוףספסל כחול, אמיתי, של פעם."לא מתאים לכל אחד, אבל לי עשה טוב""אני 'חולה נפש' לדעתי זה טוב""לא תתחרטו לרגע"החוויה ההולנדית שליהאם אפשר לחיות את החלוםועכשיו אני פה"לבנות מסורת ולגדל דור עתיד טוב ואיכותי""ברמלה אתה לא צריך להיות מאמן, אלא להיות כבאי".יומן הלגיונר - טל קרפלס (רומניה)צו לקרב"ממליץ לכל שחקן צעיר להגיע לארה"ב"אדוני ראש העיר – אנא הצל לנו את הקבוצהמכתב מעבר ליםבחורים כארזתחשבו על העתידמחליפים דיסקט: דיויד בלאטלהתראות באר יעקבכי הגיע הזמןמטינה לאהדה: לברון חוזר הביתה, האם יביא איתו גביע?"להיות הכי טוב שאני יכול"האם זהו סוף עידן ה"הסגר"?הקבוצתיות ניצחה את הכוכבהנה זה בא- גמר הNBAמכביסטים במילואיםלא רק לוב-סיטי המתאזרח הבא של נבחרת ישראל?למה הוא לא?פופו-ווינר"העמק הוא חלום"זה הזמן להתעורר, הבית מתפוררהגמר שליהמכבים מביסים את הפרטיזנים.מכבי שוד ושברוןהסיפור של הסיבוב- חילופי הזריםשווים בין שווים מול ברצלונהאיבדו את הדרךאנרגיה של גאווההקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים אולי די עם זה?הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדיםעל כוס קפהכאן ביתי - רמה"ש פותחת עונהחלום שנגוז – האסון של נטשה קובצ'ביץ תקלו על עצמכםפותחים עונהלזרוק- גם אם אתה לא רואה את הסלמריו מטלון בעפולה, זר חדש לקרית אתאהנבחרת מעל הכלהמקל או הגזרנבחרת ישראל- חובה או זכות?התאבון נפתח: מי יהיה השלישי בNBA?"אעשה הכל שבריטניה תצליח"האיש שלנו בחו"למגרש המלאכיםזן נדיראלופות אירופהתודה מיאמי, תודה סן אנטוניוהולכים למשחק שביעיקהל בלאומית? יש דבר כזה.ספורט בע"ממהליגה הארצית לפלייאוף הלאומיתהגיע הזמן לקפוץ כיתה פנינת השרון "מועדון הדמים"-בניה הנופלים של עפולהשובה של המנורה הקרב על הביתכאן שביתהאל תיקחו לנו את המשחק1X1 תחת השמש - איתן ויציבלאומית נשים – העתיד של כדורסל הנשים בישראלהתסריט אמריקאי, הסיפור ישראלי. אני מספר ארבעבמעקב צמודתרבות זולההבית האדום לאמן כדורסל נערות - מבט אישי מהשטחליגה ב' אהובתיהמרכיב הסודי של לברוןמשהו צריך להשתנותמי לנבחרת ומי לים?פנינת השרון רעננה מתמיד אבדה תעודת זהותבוגרים: פלייאוף בארצית הוא חובה ברוך מנתח אברהמי מנתח בלוג כתבים: על מריבות ופשרות הגיע הזמן לשינוי הכל או כלוםמה שהיה הוא זה שיהיה, והמספר הנוסףבייקון סטיילאלי רבי מגיבליגות הנערות בארץ - תמונת מצב אמיתית ועגומהחושב אחרת התפטרות ידועה מראשבחזרה לשנות השמונים גולן נגד גולן על אפך וחמתך אוחנהחוזה את עתידים הפרשן הלאומי ראשונים לכל כדור ללא ישראליות: רמת חן זכתה בטורניר ברמה"שסיכום האליפות במספריםיואב חריש- על עובדה ופרשנות הכישלון – מדוע שוב זה קרה לנבחרות הצעירות בכדורסל?ליטא זכתה באליפות העולם לנוערהגדה על ארבעת הבנים-שלדברים שרואים מבידגוז'Texas Old - Menאמנות ה- pick&roll12 דברים שאפשר לעשות במחצית של הגמרניהול נכון, בנייה לקויהישיבת הנהלה? ועדת חקירה!ארבעה אוהדים, שלושה דורות, מטרה אחת חולוניה עונהרשמים של סוף עונהמאלמוניות ועד לאולסטארשיטת היהלוםעל ההבדל בין רנדל ואוחיון לוויליאמסלמה אין לנו תגליות?אקדמיה לענייםיואב חריש כזיו ברתנאיניב בורגר כמאיר קמינסקימי פה קובע?איך חלפה לה שנהפסגת הפחדיש אליפות!!פיינל 4 במספריםילדי מפתחהערב: פיינל פור היורוליגהפינה לשיפוט איטינקודה למחשבה - חשיבות הזהות המקומיתמה נשתנה הגמר הזה?כמטורפים היינומי אמר פלופ רוסה?שערורייה לאור יוםהיסטוריה ברוממה (וזה לא הנצחון של מכבי חיפה)פיק ברכייםמחליפים צבעיםדבר המערכת: אדומות מבושה"רשמים מקצה הספסל" - מחזור ראשוןהערב: שוב חוזר הטירוףקבוצה ביום: עירוני אשקלוןקבוצה ביום: מכבי ת"אסוף עידן השוויוניותדיבורי סרק - נבחרת מקדוניהרכז משקהדרך לשום מקוםדיבורי סרק - פרישת טפירודיבורי סרק - ליאור וגיאהאלופים האמיתיים שליהצד השני של המטבעדיבורי סרקהפועל עידן ירושלים - סיפורה של קבוצהטור אורח - גאוות העמקרוני קאן - שמחת המנצח, תוגת המפסידאיוב המודרנידבר המערכת: מדד העונישבוע השיא? איש השנה של ספסל - תשס"חדבר המערכת: שתי אצבעות ממירלוהזיות קיץקינת הגלילמצטייני עונת 2007/08 בליגת העלאשקלון וירושלים בידיים טובות?נהריה במלחה נגד הסטיגמהדברים שלא רואים בטלוויזיההכל בראשיום של גמר גביע חריש עמוק 2 - תשובות האיגודמספר חזק: עוד התרסקותמספר חזק: אפי עשה זאת שובככה מעפילים לגמר גביע - בלוג מיוחד לספסלמערכת הסטטיסטיקה המקצועית - מהיום בתשלוםפולניה חסרת חשקעובדה או אגדה: אפקט הניצחון על מכבישחקני הפועל באר שבע קוראים לשובו של ברוךדבר המערכת: נהריה זה בארץ?מזל טוב לר"גכבר היינו שםדבר המערכת: מצאו את יעודםדבר המערכת: הותר לפרסוםנא להכיר - הנבחרת הלאומית דבר המערכת: ניקוסיה זה יותר קרוב מיבנהאורנית עצבנית, אולמרט מגיבומה קורה עכשיואיש השנה תשס"ז - המועמדיםמספר חזק: יותם מסיים מוקדםדבר המערכת: קאן לעוד עשר שניםהחינוכית נפרדת מבתי הספר - טור פרידהטור אורח: מאמן העונה שליטור אורח: "אז מה באמת היה לנו שם?"אוהדי הגליל נגד המנהלתמספר חזק: רבע מהסרטיםמספר חזק: האטן שוב נחנקדבר המערכת: שומרים את הטוב להתחלהשלוש שעות לפני דחו את המשחקדבר המערכת: מה נשתנה?דבר המערכת: איפה הכוכבים?דבר המערכת: מאחוריך, נירמספר חזק: שקיעתה של הזריחהמספר חזק: תנו לוויצ'יץ' לנוחדבר המערכת: מה שמים שם במים?דבר המערכת: ותודה לכולםדבר המערכת - גם אזרבייג'אן מקדימה אותנודבר המערכת: רשלנות ב"ספסל"דבר המערכת: מספיק לעבוד עלינודבר המערכת: אם זה לא תקין, שבור את זהדבר המערכת - לא לאבד תקווהדבר המערכת - ניילון ונאורדבר המערכת: תנו לבויד את הכבודדבר המערכת: בזיון לקינוחדבר המערכת: איפה הלבדבר המערכת: יאללה לניצחון ה100דבר המערכת - השיא של וואלאססידני, אהובתיהטראומה של באסטוןדבר המערכת - קמפיין המלוכה של מר באוורס"מד-חום ליגת העל" - מחזור 28צביקה שרף: סוגיות בגידול כדורסלנים"מד-חום ליגת העל" - מחזור 26דבר המערכת - 35 מי יודע?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 24סיכום הסיבוב השני בליגת העלדבר המערכת - שיא ליגה לר"ג"מד-חום ליגת העל" - מחזור 22"מד-חום ליגת העל" - מחזור 21נבחרת קדטים - זכות או נטל ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 20"מד-חום ליגת העל" - מחזור 19"מד-חום ליגת העל" - מחזור 18דיון בנושא אימון בגילאים הצעיריםדבר המערכת - לא להפריע בין 8 ל10"מד-חום ליגת העל" - מחזור 17"מד-חום ליגת העל" - מחזור 16דבר המערכת - איפה האלטרנטיבה ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 15דבר המערכת - מי שטורח בשבתדבר המערכת: אבא גנוב"מד-חום ליגת העל" - מחזור 14פינת הייעוץ - על עומסיםפינת הייעוץ - על רכזיםפינת הייעוץ - הגנהפינת ייעוץ לכדורסלן הצעיר



© כל הזכויות שמורות
cker();