תהליך צימצום ליגות הנוער ופתיחת ליגת העל - זווית אישית
ספסל ,07/09/2015

רוני קאן, מאמן נוער שנים רבות כולל בנבחרות ישראל הצעירות, משתף עם ספסל את דעתו לגבי המהלך להקמת ליגת העל לנוער. על הבעיות שנוצרו, וגם פיתרונות אפשריים. טור אורח.

-- רוני קאן --

ראשית, גילוי נאות - זוהי השנה העשירית בה אני משמש כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של מועדון הכדורסל בני הרצלייה ובנוסף לכך, יש לי את הכבוד והזכות להיות גם מאמן ראשי של נבחרת ישראל לילדות עד גיל 14, סגל אתנה ג'וניור.

היתה לי הזכות לשמש שנים רבות כמאמן קבוצות הנוער לאומית בכפר סבא ובהרצליה, כשבאותן עונות היו 2 מחוזות [צפון/דרום], גם אז היו בעיות [דומות ואחרות], אבל חשוב לציין שבסופו של דבר אינני נגד המעבר למבנה של שני מחוזות כאלה, אבל השנויים התכופים בשיטת המשחקים, קיצור זמן התהליך וההתראה הקצרה הופכים את התמונה למורכבת מאוד. החלטתי לכתוב כמה משפטים על תהליך הצמצום המתוכנן בליגות הנוער הבכירות ובבואי לעשות כך אני יוצא מארבע הנחות יסוד בסיסיות:

** איגוד הכדורסל והממונים מטעמו הם שאמורים לקבל את ההחלטות.
** יש מקום שבתהליך קבלת ההחלטות יישמע קולם ותינתן "במה אמיתית" לקולן של האגודות וחשוב שתהייה אוזן קשבת ו"דלת פתוחה" למנהלים המקצועיים של מחלקות הנוער השונות.
** על כל אחד ממביעי הדעה, המשפיעים, הממליצים והמחליטים, יש לעשות כך תוך כדי התעלמות מאינטרסים ומצרכים של מועדון זה או אחר, במקרה שלי כמנהל מקצועי בהרצליה זו היא דעתי ללא כל קשר לסיכויי קבוצת הנוער הבכירה של המועדון לעשות חייל בליגה בשנה הקרובה.
** כל העוסקים בענף הכדורסל בארץ חייבים להפנים שלפני הכל "כולנו באותה סירה" - הענף יקר לכולנו, להפוך את הספורטאים הצעירים לבני אדם ובהמשך גם לכדורסלנים ברמה הגבוהה ביותר, כל אלה חייבות להיות מטרות משותפות וכך גם לגבי הצלחת נבחרות ישראל בכל הגילאים וחיזוק מעמדם ומקצועיותם של מועדוני הכדורסל במדינה.

נכון לעכשיו, כחמשישה שבועות לפני פתיחת העונה בליגות הנוער הבכירות, התמונה היא מורכבת מאוד ולהלן האספקטים שמעלים לא מעט סימני שאלה:

1. קיים אי שוויון בסיסי ביחסי הכוחות בין המחוזות השונים בליגה - צפון/מרכז/דרום. קיימת סבירות רבה שהקושי לעלות לליגת העל [16 קבוצות לפלייאןף עליון + 8 קבוצות מהתחתון] ממחוז מרכז הוא רב הרבה יותר מאשר ממחוזות צפון ודרום.
2. קיים אי שוויון בין הקבוצות בכל בית מבחינת מספר משחקי הביית והחוץ בחלק הראשון של העונה - חלקן תשחקנה 5 משחקי ביית וחלקן 6...
3. תהליך צימצום הליגה הוכרז רשמית רק בתקופה האחרונה. לא רק שהוא מורכב לכשעצמו, הרי שחיוני היה להביאו לידיעת המועדונים [אם כבר הוחלט עליו] בשלבים המוקדמים של העונה החולפת, כך שכל מחלקות הנוער תיערכנה בהתאם.
4.סגלי האקדמיה של איגוד הכדורסל נוטלים חלק פעיל במסגרת משחקי ליגת נוער לאומית, כך שלמעשה מדובר בצימצום הליגה בעונה הבאה ל - 22 או 23 קבוצות ולא ל – 24 קבוצות ובנוסף לכך - מחוז נוער לאומית דרום הוא היחידי מבין שלוש המחוזות שבו לא תשחק השנה קבוצה של האקדמיה.
5. עכשיו הסתבר שקבוצות נוער לאומית שירדו בעונה החולפת מהליגה הבכירה [למשל - רמת השרון, פתח תקווה, גבעתיים] ירדו למעשה שתי ליגות וגם אם הן תעפלנה השנה ליגה, הן מעפילות במקרה זה לליגה הלאומית ולמעשה... נשארות ליגה! כל מי ש"חי את הענף" מבין - קבוצת נוער בכירה למועדון שמשחק בליגה השנייה או השלישית יותר מעונה, זוהי מתכונת לעזיבת שחקנים סדרתית ויכולה להביא להתרסקות.
6. חלק מבעלי ההשפעה על ההחלטה של צימצום הליגה לנוער, שלהם גם את הזכות להצביע בעד או נגד הם אמנם אנשים טובים שתורמים מזמנם לענף הכדורסל, אבל כלל לא ברור מה היא זיקתם לנושא הספציפי - ליגות הנוער בכדורסל. התחושה בקרב רבים ממאמני הנוער והמנהלים המקצועיים היא שהאדמה מאוד לא יציבה, קשה מאוד להוביל תהליכים מקצועיים ארוכי טווח ואיך ייתכן שהאנשים שהענף כל כך קרוב לליבם תלויים בהחלטות שלפחות חלק מהמעבירים אותן בישיבות באיגוד - כלל לא "חיים את השטח".

**** משהו שחובה לדעת - תהליך הצימצום של הליגות עליו הוחלט, מחריף מאוד את התחרותיות בליגה ומעצים תופעות שהן בעייתיות מאוד - העברות שחקנים מקבוצה לקבוצה שהן תוצאה של פניות של מועדונים לשחקנים בולטים ומוכשרים [ולא רק] שמהווים "חוט שידרה" בקבוצות שלהם, התנהלות גבולית מאוד מבחינה אתית בכל הקשור למערכות יחסים של מועדונים/הורים/שחקנים ובכלל - "שוק השחקנים" בליגות הנוער [וזה מחלחל גם למטה לליגות נערים וילדים] מתנהל בשנים האחרונות כמו "ג'ונגל" ומחטפי השחקנים השונים רק יקצינו עוד יותר בתהליך המתקרב ובא.

ומשהו נוסף - רוב רובם של מאמני [ומאמנות] הכדורסל במדינה עובדים במחלקות נוער ולא בקבוצות בוגרים. לא מעט מאמנים, עוזרי מאמנים, מנהלים מקצועיים ואנשי צוות ומנהלה נוספים במחלקות הנוער מתפרנסים מכדורסל שהוא גם מקור ההשראה לחיים ובאמצעותו הם "הולכים למכולת" ומכלכלים את עצמם. לא מעט מועדונים הולכים להיכנס לסחרור אם אכן תצא לדרכה העונה במתכונתה המתוכננת. מאמנים ותיקים [יותר ופחות] שהכדורסל הוא בשבילם דרך חיים מוצאים את עצמם במצב שכמעט אחת לשנה משתנה שיטת המשחקים בליגה לנוער, מאבקי ההישרדות בליגה הופכים לעיקר וכשזה המצב - חלק גדול מהמאמנים אשר חייבים מבחינתם לשרוד את "סיר הלחץ" יעדיפו להתרכז בטקטיקה שתבטיח [אולי] הצלחה מקצועית ולא ישקיעו את מירב זמנם ומרצם בעוד סיומת, בעוד 150 קליעות באימון ובקיצור - יעשו "קיצורי דרך" ויינטשו את ה"דרך".

התחרותיות היא אמצעי לגדל שחקנים, היא איננה שלילית והיא אפילו הכרחית לתהליך יצירת "כר גידול" לשחקנים ברמה הגבוהה, אבל כאשר מציבים אותה בלב התהליך ובעיקר משנים את כללי המשחק בתדירות גבוהה מידי, נוצר מצב שמזכיר את הנעשה בליגות הבוגרות - קידוש התוצאה והתרכזות במטרות מקצועיות קצרות טווח.

פתרונות אפשריים:

1. הקפאת התהליך לפחות לשנה אחת ושיתוף מחלקות הנוער והמנהלים המקצועיים בתהליך ובדיונים עליו, כאשר בסופו של דבר הועדה המקצועית של האיגוד היא שמקבלת את ההחלטה. אפשרי גם ללכת למהלך כך שבשנה הראשונה תצטמצם הליגה ל - 32 או 30 קבוצות ולא ל – 24 קבוצות.
2.אם כבר הולכים לשלב מוקדם קצר של 11 משחקים, הרי שחובה לפחות לקיים מספר שווה של משחקי ביית/חוץ וזאת באמצעות מחזור אחד שישוחק במגרשים ניטרליים, צעד שכזה ימנע את הקיפוח שקיים נכון לעכשיו.
3.אם בלית ברירה כבר הולכים לתהליך צמצום חד ל – 24 קבוצות [ואני נגד תהליך של שנה אחת], אז לפחות יש "לצלם" את הישגי ותוצאות הקבוצות בעשר או בחמש השנים האחרונות, לייצר מידרג איכותי [כמו בוימבלדון, פיב"א ופיפ"א], לקבוע קבוצות בכירות כראשי בתים ולייצר שוויון מקצועי שיכול גם לפחות חלקית להשתלב במרכיבים כלכליים/גאוגרפיים. האם הגיוני שעירוני רעננה שזכתה באליפות בשלוש השנים האחרונות תשחק במחוז הקשה ביותר וזאת למול מועדונים אחרים [או קבוצות בת של מועדונים] שתשחקנה במחוזות קלים יותר?
4.אפשרי לשקול ללכת לתהליך של שנתיים או שלוש ולאמץ שיטת משחקים שדומה לשיטה של ליגת התיכונים, במסגרתה יכול מועדון עם שנתון נקודתי חזק, לעלות ליגה באותה שנה ולהתחרות גם עד השלבים הסופיים. שיטה שכזו יכולה גם לתת פיתרון לפחות חלקי ל"שוק הבשר" של העברות השחקנים ופיתוי שחקנים צעירים למעבר מקבוצה לקבוצה.
5.יש למצוא דרך לאפשר לקבוצות שירדו השנה מהליגה הלאומית לליגה הארצית, להיאבק על לפחות שני כרטיסים או יותר לליגת העל, אם אכן תיפתח בעונת 2016/17, זאת על מנת למנוע עוול מקצועי חריף מידי.
6.לא תהיה מניעה לשיתופן של קבוצות האקדמיה במחוזות הנוער השונים, אך סגלי האקדמייה ישחקו בליגה בנוסף ללפחות 24 קבוצות נוספות.

** והערה אחרונה לנו, המאמנים והמנהלים המקצועיים בכל מחלקות הנוער השונות - אני רוצה לקוות שבכל "פורמט" שהוא שבו תתנהל הליגה, נדע להקפיד על אתיקה מקצועית, הגינות ויושר מקצועי. נראה שיש מרחב עצום לשיפור באספקטים אלה בכל הקשור לתהליכים של העברות שחקנים והתנהלות מול הורים ושחקנים. במישור זה יש לכולנו אחריות בלעדית מלאה!

עוד לא מאוחר לשנות את כיוון הרוח, אני באופן אישי מאמין גדול בהידברות, בשיתוף פעולה ובשילוב כוחות למען מטרה משותפת תוך כדי התרכזות בטובת הכלל ובתמונה הכוללת. כולי תקווה שתרמתי ולו קצת לסיכוי כזה או אחר לעצור את הרכבת שלכולם כבר נראה שהיא "יצאה מהתחנה" וכמי שעובד הן בהרצלייה ברמת המועדונים והן בסגל הצעיר של הנערות באיגוד הכדורסל, אינני רואה אינטרסים מנוגדים - אלא רק מטרה אחת - קידום הענף הנפלא שלנו.

וזה גם הזמן לאחל המון הצלחה לשחקני הנבחרת הבוגרת, לארז אדלשטיין וצוות האימון שלו וכמובן שגם למומו לוצקי האחד והיחיד [מנהל הנבחרת]. מקווה שהנבחרת תרגש אותנו, תדביק עוד כמה עשרות ואולי אף מאות ילדים צעירים באהבת המשחק ובעיקר - ששחקני הנבחרת וצוות האימון שלה יזכירו לכולנו שהדרך חשובה ושהתנאי להצלחה ולאווירה בריאה הוא שיתוף פעולה והירתמות הדדית. למען הדגל ולטובת הענף.

שנה טובה ובהצלחה לכולם ולכולן !

רוני קאן, מנהל מקצועי מחלקת הנוער בכדורסל בני הרצלייה ומאמן נבחרת הילדות עד גיל 14.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
על מחויבות ואיכותדבר הפרשן: יולי קובלנץ מסכם סיבובבדיוק באמצעספסל: הפודקאסטלא רק לרכזים, טיפים לשמירה על ריכוזספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסט - מהדורת NBAספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטהרבה מעבר למשחק כדורסלספסל: הפודקאסטבהצלחה לכל הצדדיםלחשוב חיוביספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקאסטספסל: הפודקסאטטעם חמוץ מתוקספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטספסל: הפודקסאטהמלך הבלתי מעורערדרוש מאמן במשרה מלאההפודקאסט השבועי של ספסלאולי עכשיוגבירותי ורבותי, מהפך!גדול דורהפודקאסט: מתחילים לסכם עונהניצחון ההוןהתעלמות טוטאלית הפודקאסט: שבוע אליפותאיש מקצוע פנוי"הופכת את האדם לשלם יותר"ניצחון ההמוןפעם שלישית דוסון? הפודקאסט: גמרים מפה ומשםהפודקאסט: הכנה לסדרות הגמר בליגה הלאומית וארציתלא תופס אל מול החוק הישראלילחצנו play ובסוף offליגת העל, הזדמנות אחרונהזה פשוט לא יגמר עמדה בציפיותתכבדו את המקצוע (ואת העיתונאים)חלון ההזדמנויות של נבחרת ישראל אל תשנו את החוקים "אנחנו לא מחפשים סיפורים, אנחנו רוצים להוציא שחקנים."זה אבירם, גדול יהיה? מעל רוטבארט הוא יכול לקפוץ?מפתח להישרדותדרבי. וכל מילה מיותרת.כבר היינו בסרט הזהניגוד ענייניםגביע גביע גביעאין תחתית לבורדרוש בית חם (אבל נסתפק גם בבית)אנרגיה מתחדשתחופש הביטוי"כמות הדקות של הישראלים עולה כי הגיעו יותר מתאזרחים לליגה"זיכרון קצרמשהו חדש מתחיל? ירוק אכל צהוברוצה ללכת? לך.בדרך למכללות עוצרים במיאמיבעיות גדולות (וגבוהות)שאפו"כשהאימון מתחיל מגיעים מהר לדופק משחק"חלומות ומציאות לחודסוף לצלצוללראות אותה היוםמה שירושלים צריכהלא מה שמכבי צריכהצהוב חולהאין דרך ואין תוצאותצאו לשחק בחו"ל!!!שנייה של חיבורעתיד ורודכאשר פופוליזם וחוסר הבנה נפגשים מי כאן הבוסאין לי ליגה אחרתפעם עבדו כאן קשה בשביל אזרחותמביאים את אירופה לישראלנבחרת ישראל: הסוף (או ההתחלה)האיטלקים באיםנבחרת ישראל: סיכום השלב הראשון תאמינו אז מה עברתי הקיץ רדו מהארץ. תחזרו אחריי קדנציה באירופה!!אז מה עושים (טור המשך)אז מה עושים?מרוב חוקים לא רואים פרקטחומר למחשבההטנגו של מירוץ ההתחמשות הקרדיט לשמיר אחד משלהם חיפאי בארנה. 10.5 שעות של שכרון חושים.יש שינוי? נראה בשנה הבאה נבחרת העתודה : תמונת מצב כאב ראש חיובי. על הסגל של אדלשטייןעברינו מאחורינו"הצבנו מטרות ובסוף נשיג אותן"פעם שלישית גלידה ספרדיתאף מילה על ואסיליס ספאנוליסאיפה הם היום - נבחרת העתודהאותנו לא יצליחו לשבור- נקודת מבט אחרתמכל הצדדים- על שביתת השופטים"אנחנו מנצחים דווקא פה, בבולגריה"בעין מקצועית: מביטים לפלייאוףספסל כחול, אמיתי, של פעם."לא מתאים לכל אחד, אבל לי עשה טוב""אני 'חולה נפש' לדעתי זה טוב""לא תתחרטו לרגע"החוויה ההולנדית שליהאם אפשר לחיות את החלוםועכשיו אני פה"לבנות מסורת ולגדל דור עתיד טוב ואיכותי""ברמלה אתה לא צריך להיות מאמן, אלא להיות כבאי".יומן הלגיונר - טל קרפלס (רומניה)צו לקרב"ממליץ לכל שחקן צעיר להגיע לארה"ב"אדוני ראש העיר – אנא הצל לנו את הקבוצהמכתב מעבר ליםבחורים כארזתחשבו על העתידמחליפים דיסקט: דיויד בלאטלהתראות באר יעקבכי הגיע הזמןמטינה לאהדה: לברון חוזר הביתה, האם יביא איתו גביע?"להיות הכי טוב שאני יכול"האם זהו סוף עידן ה"הסגר"?הקבוצתיות ניצחה את הכוכבהנה זה בא- גמר הNBAמכביסטים במילואיםלא רק לוב-סיטי המתאזרח הבא של נבחרת ישראל?למה הוא לא?פופו-ווינר"העמק הוא חלום"זה הזמן להתעורר, הבית מתפוררהגמר שליהמכבים מביסים את הפרטיזנים.מכבי שוד ושברוןהסיפור של הסיבוב- חילופי הזריםשווים בין שווים מול ברצלונהאיבדו את הדרךאנרגיה של גאווההקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדים אולי די עם זה?הקבוצה חזרה- ותודה לאוהדיםעל כוס קפהכאן ביתי - רמה"ש פותחת עונהחלום שנגוז – האסון של נטשה קובצ'ביץ תקלו על עצמכםפותחים עונהלזרוק- גם אם אתה לא רואה את הסלמריו מטלון בעפולה, זר חדש לקרית אתאהנבחרת מעל הכלהמקל או הגזרנבחרת ישראל- חובה או זכות?התאבון נפתח: מי יהיה השלישי בNBA?"אעשה הכל שבריטניה תצליח"האיש שלנו בחו"למגרש המלאכיםזן נדיראלופות אירופהתודה מיאמי, תודה סן אנטוניוהולכים למשחק שביעיקהל בלאומית? יש דבר כזה.סוף חוק במחשבה תחילהספורט בע"ממהליגה הארצית לפלייאוף הלאומיתהגיע הזמן לקפוץ כיתה פנינת השרון "מועדון הדמים"-בניה הנופלים של עפולהשובה של המנורה הקרב על הביתכאן שביתהאל תיקחו לנו את המשחק1X1 תחת השמש - איתן ויציבלאומית נשים – העתיד של כדורסל הנשים בישראלהתסריט אמריקאי, הסיפור ישראלי. אני מספר ארבעבמעקב צמודתרבות זולההבית האדום לאמן כדורסל נערות - מבט אישי מהשטחליגה ב' אהובתיהמרכיב הסודי של לברוןמשהו צריך להשתנותמי לנבחרת ומי לים?פנינת השרון רעננה מתמיד אבדה תעודת זהותבוגרים: פלייאוף בארצית הוא חובה ברוך מנתח אברהמי מנתח בלוג כתבים: על מריבות ופשרות הגיע הזמן לשינוי הכל או כלוםמה שהיה הוא זה שיהיה, והמספר הנוסףבייקון סטיילאלי רבי מגיבליגות הנערות בארץ - תמונת מצב אמיתית ועגומהחושב אחרת התפטרות ידועה מראשבחזרה לשנות השמונים גולן נגד גולן על אפך וחמתך אוחנהחוזה את עתידים הפרשן הלאומי ראשונים לכל כדור ללא ישראליות: רמת חן זכתה בטורניר ברמה"שסיכום האליפות במספריםיואב חריש- על עובדה ופרשנות הכישלון – מדוע שוב זה קרה לנבחרות הצעירות בכדורסל?ליטא זכתה באליפות העולם לנוערהגדה על ארבעת הבנים-שלדברים שרואים מבידגוז'Texas Old - Menאמנות ה- pick&roll12 דברים שאפשר לעשות במחצית של הגמרניהול נכון, בנייה לקויהישיבת הנהלה? ועדת חקירה!ארבעה אוהדים, שלושה דורות, מטרה אחת חולוניה עונהרשמים של סוף עונהמאלמוניות ועד לאולסטארשיטת היהלוםעל ההבדל בין רנדל ואוחיון לוויליאמסלמה אין לנו תגליות?אקדמיה לענייםיואב חריש כזיו ברתנאיניב בורגר כמאיר קמינסקימי פה קובע?איך חלפה לה שנהפסגת הפחדיש אליפות!!פיינל 4 במספריםילדי מפתחהערב: פיינל פור היורוליגהפינה לשיפוט איטינקודה למחשבה - חשיבות הזהות המקומיתמה נשתנה הגמר הזה?כמטורפים היינומי אמר פלופ רוסה?שערורייה לאור יוםהיסטוריה ברוממה (וזה לא הנצחון של מכבי חיפה)פיק ברכייםמחליפים צבעיםדבר המערכת: אדומות מבושה"רשמים מקצה הספסל" - מחזור ראשוןהערב: שוב חוזר הטירוףקבוצה ביום: עירוני אשקלוןקבוצה ביום: מכבי ת"אסוף עידן השוויוניותדיבורי סרק - נבחרת מקדוניהרכז משקהדרך לשום מקוםדיבורי סרק - פרישת טפירודיבורי סרק - ליאור וגיאהאלופים האמיתיים שליהצד השני של המטבעדיבורי סרקהפועל עידן ירושלים - סיפורה של קבוצהטור אורח - גאוות העמקרוני קאן - שמחת המנצח, תוגת המפסידאיוב המודרנידבר המערכת: מדד העונישבוע השיא? איש השנה של ספסל - תשס"חדבר המערכת: שתי אצבעות ממירלוהזיות קיץקינת הגלילמצטייני עונת 2007/08 בליגת העלאשקלון וירושלים בידיים טובות?נהריה במלחה נגד הסטיגמהדברים שלא רואים בטלוויזיההכל בראשיום של גמר גביע חריש עמוק 2 - תשובות האיגודמספר חזק: עוד התרסקותמספר חזק: אפי עשה זאת שובככה מעפילים לגמר גביע - בלוג מיוחד לספסלמערכת הסטטיסטיקה המקצועית - מהיום בתשלוםפולניה חסרת חשקעובדה או אגדה: אפקט הניצחון על מכבישחקני הפועל באר שבע קוראים לשובו של ברוךדבר המערכת: נהריה זה בארץ?מזל טוב לר"גכבר היינו שםדבר המערכת: מצאו את יעודםדבר המערכת: הותר לפרסוםנא להכיר - הנבחרת הלאומית דבר המערכת: ניקוסיה זה יותר קרוב מיבנהאורנית עצבנית, אולמרט מגיבומה קורה עכשיואיש השנה תשס"ז - המועמדיםמספר חזק: יותם מסיים מוקדםדבר המערכת: קאן לעוד עשר שניםהחינוכית נפרדת מבתי הספר - טור פרידהטור אורח: מאמן העונה שליטור אורח: "אז מה באמת היה לנו שם?"אוהדי הגליל נגד המנהלתמספר חזק: רבע מהסרטיםמספר חזק: האטן שוב נחנקדבר המערכת: שומרים את הטוב להתחלהשלוש שעות לפני דחו את המשחקדבר המערכת: מה נשתנה?דבר המערכת: איפה הכוכבים?דבר המערכת: מאחוריך, נירמספר חזק: שקיעתה של הזריחהמספר חזק: תנו לוויצ'יץ' לנוחדבר המערכת: מה שמים שם במים?דבר המערכת: ותודה לכולםדבר המערכת - גם אזרבייג'אן מקדימה אותנודבר המערכת: רשלנות ב"ספסל"דבר המערכת: מספיק לעבוד עלינודבר המערכת: אם זה לא תקין, שבור את זהדבר המערכת - לא לאבד תקווהדבר המערכת - ניילון ונאורדבר המערכת: תנו לבויד את הכבודדבר המערכת: בזיון לקינוחדבר המערכת: איפה הלבדבר המערכת: יאללה לניצחון ה100דבר המערכת - השיא של וואלאססידני, אהובתיהטראומה של באסטוןדבר המערכת - קמפיין המלוכה של מר באוורס"מד-חום ליגת העל" - מחזור 28צביקה שרף: סוגיות בגידול כדורסלנים"מד-חום ליגת העל" - מחזור 26דבר המערכת - 35 מי יודע?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 24סיכום הסיבוב השני בליגת העלדבר המערכת - שיא ליגה לר"ג"מד-חום ליגת העל" - מחזור 22"מד-חום ליגת העל" - מחזור 21נבחרת קדטים - זכות או נטל ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 20"מד-חום ליגת העל" - מחזור 19"מד-חום ליגת העל" - מחזור 18דיון בנושא אימון בגילאים הצעיריםדבר המערכת - לא להפריע בין 8 ל10"מד-חום ליגת העל" - מחזור 17"מד-חום ליגת העל" - מחזור 16דבר המערכת - איפה האלטרנטיבה ?"מד-חום ליגת העל" - מחזור 15דבר המערכת - מי שטורח בשבתדבר המערכת: אבא גנוב"מד-חום ליגת העל" - מחזור 14פינת הייעוץ - על עומסיםפינת הייעוץ - על רכזיםפינת הייעוץ - הגנהפינת ייעוץ לכדורסלן הצעיר



© כל הזכויות שמורות
cker();