בורשטיין. צעד ראשון בחזרה מקיץ נוראי



חדשות טובות, חדשות רעות
אורי סביר ,12/11/2004

כשם פרק הפיילוט של סיינפלד, כך גם אנחנו נסכם את ערב חמישי הראשון של מכבי ביורוליג: החדשות הרעות – גם השנה סיינה השתפרה, והיא בהחלט מועמדת פוטנציאלית לפיינל פור נוסף. החדשות הטובות – תודות לשיטת היורוליג, מכבי לא תצטרך להיאבק איתה על העלייה לארבע הגדולות.

באמת שקשה להסביר איך מכבי הרשתה לסיינה להפגיז בכזאת קלות במחצית הראשונה. מי כמו שרונאס יסיקביצ'יוס, שהפסיד גמר אולימפי בגלל מטח איטלקי, יודע מה הכוח של הקבוצות מארץ המגף בשנים האחרונות, ולא ברור איך קבוצה של גרשון מגיעה למצב כזה. נכון שבוטסי ת'ורנטון הוא לא בדיוק רג'י מילר, אבל לא יכול להיות שאחרי השלשה השניה, ובטח שאחרי השלישית, מכבי עדיין לא עוצרת אותו.

קלישאת כדורסל ידועה אומרת שאי אפשר לנצח משחק חוץ מעבר לקשת, אבל האיטלקיות כבר הוכיחו לא פעם שהן דווקא כן מסוגלות. עם גלאנדה או קקיוזיס בעמדה מס' 4, העמידה סיינה חמישייה של ארבעה קלעים פוטנציאלים מעבר לקשת, מה שחייב לא פעם יציאה החוצה של הגבוה השני של מכבי והשאיר חור מתחת לסל, אותו ניצלו האיטלקים ללא מעט כדורים חוזרים בהתקפה.

לא פחות מחגיגת השלשות של ת'ורנטון, נבעה פתיחת הפער במחצית הראשונה מיכולת הסיומת הגרועה של יניב גרין ומייסיאו באסטון ב15 הדקות הראשונות. וויצ'יץ', פארקר ושאראס, השלישייה המובילה של מכבי, מושכים המון אש, ובזכות העובדה שכולם מוסרים מצויינים נהנים לא פעם צמד הפאוור פורוורדים של מכבי מקרש-סל פשוטים. בתחילת המשחק זה לא קרה, מכבי הפסידה המון נקודות קלות, ולא פחות מכך יכלו האורחים להתרכז בטריו הצהוב. כשבאסטון נכנס למשחק והתחיל לייצר נקודות בצבע, החלה מכבי לנגוס בהפרש.

מכבי כבר התרגלה לחיות או למות ע"פ הקריזות של הרכז הליטאי שלה, והיום היא הייתה יכולה להשלים את המהפך מוקדם יותר אלמלא ההתעקשות שלו על זריקות מבחוץ. כל פעם שהלך פנימה קרו דברים טובים, וחבל שלא עשה כן יותר. ועם זאת, אם כבר לקום או ליפול על מישהו, רצוי שזה יהיה על הווינר הכי גדול ביבשת.

לא פחות מההגנה הגרועה במחצית הראשונה וממשחק הנפל הראשון של גרין, צריכים להיות מודאגים במכבי מהיכולת החלשה של ניקולה וויצ'יץ'. הבחור פשוט עוד לא בעניינים, כופה לא פעם זריקות גרועות ולא אופייניות מחוץ לקשת ונראה פחות מתמיד מניה בטוחה בצבע. ואף על פי כן, גם כאן למכבי יש את אחד השחקנים הטובים בעמדה שלו באירופה, וסביר להניח שעם המשך העונה הוא יתאושש. זאת למעשה הגדולה של מכבי, אשר בשלושת העמדות הכי חשובות במגרש יש לה את שלושת הטובים באירופה.

מחד יוצאת מכבי עם ניצחון יפה על קבוצה מצויינת שנהנתה מערב טוב בהחלט, ומאידך עם הפרש מינימלי מאוד מול יריבה רצינית מאוד לבכורת הבית, וגם זה אחרי הנחה רצינית מאוד בדמות פציעתו של ת'ורנטון. העונה קיבלה מכבי בסיבוב הראשון בבית את סיינה, פזארו וברצלונה, מה שאומר שיהיו לה חיים קשים מאוד על מיקום במשחקי החוץ בסיבוב השני, זאת בניגוד לעונה שעברה, בה אירחה מכבי בסיבוב השני את ז'לגיריס, סקיפר ובמשחק הנעילה את סיינה.

ולסיום, חבל שבערב קליעה כזה טל בורשטיין משחק כ"כ מעט. נכון, הייתה לו תקופה רעה מאוד, אבל כבר בפתיחת המשחק הוא קבר שתי קליעות ממרחק וחבל שפיני נזכר לתת לו קרדיט רק בסיום. ועם זאת, מוטב מאוחר מלעולם לא, ובורשטיין עשה את ההבדל בסיום עם שתי שלשות גדולות, שהיו חשובות לא רק לניצחון, אלא גם לצביון הישראלי האבוד שהתחבא על הספסל וראה את גלאנדה, מאיירס וקיאצ'יג מובילים קבוצת צמרת ביורוליג. גם בגלל זה האיטלקים חגגו בקיץ מדליית כסף אולימפית ואנחנו לא העפלנו לאליפות אירופה מול אריות כפורטוגל.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();