ימים רבים הפכו ללילות
אורי סביר ,23/03/2009

סוף השבוע הראשון של טורניר המכללות מאחורינו, ואמנם הפתעות עוד אין, אבל לא מעט סיפורים קטנים דווקא כן. הרכז השמנמן שהוריד 20 ק"ג בדרך לסל ניצחון, הגארד הרעב שהתפוצץ בערב אחד אחרי ארבע שנות המתנה, ההתרסקות של הבחירה מס' 2 במוק דראפט, מחווה להורים קלינגר ועוד.

Eat-און
המחצית הכי נעימה לצפייה עד כה בטורניר הייתה המחצית הראשונה אתמול פיטסבורג לאוקלהומה סטייט. אחרי שעבדה קשה מהצפוי בסיבוב הראשון, נאלצה המדורגת מס' 1 מהביג איסט לרדוף אחרי "הקאובויז" מאוקלהומה במשך 20 דקות מטורפות של מטווח מבחוץ.

המוציא לעיקרי לפועל היה טרל האריס עם 5 מ-6 מעבר לקשת, אבל בין אוסף הבהמות של "הפנתרס" - קבוצה עם הרבה כח אמפראז' בחסות ביריונים כבדי גוף כדוואן בלייר ולוואנס פילדס - בלט הרכז של אוקלהומה סטייט, ביירון איטון. אחרי שהדיח את טנסי עם סל בשניות הסיום בסיבוב הקודם, הגארד בעל המראה המטעה שלט ביד רמה במשחק עם עשרה אסיסטים וחמש חטיפות, לצד 15 נקודות.

איטון, אחד הגיבורים הגדולים של סוף השבוע הראשון, איבד אמנם בסיום את פילדס, ששלח את פיטסבורג שוב לסוויט 16 במקבץ מהלכי קלאץ' נאים. ועם זאת, קשה שלא להתרגש מהסיפור המעניין שלו. הגארד מדאלאס, שלא מגיע ל-1.80 מ' גם עם נעליים אבל רואה שלוש ספרות כשהוא עולה על המשקל, סיים קריירת מכללות בינונית עם שנת סיניור חזקה בה העמיד 14.3 נק', 5.7 אס', 2.2 חט' ו-3.7 ריב'.

את התודות הוא חייב בעיקר לטראוויס פורד, מאמנו השלישי תוך ארבע שנים, שהציב בפניו אולטימטום ברור בקיץ: רד במשקל או רד מהמגרש. איטון לא נשאר אדיש לאיום, הוריד כ-20 ק"ג מגופו וגם אם נותר מעט שמנמן, ייתכן בהחלט והציל לעצמו את קריירת המשחק. למען האמת, לולא מבנה גופו, כלל לא בטוח שהיה מצליח להוציא פאול וסל במהלך האחרון מול טנסי. בטורניר המכללות זה נגמר בסיבוב השני, לדראפט זה כנראה לא יספיק, אבל מי יודע, אולי בשנה הבאה נראה אותו מקרוב יותר.

איטון מנצח עם המון כח את טנסי


העיר את הנמר
אחת האכזבות הגדולות של הסיבוב הראשון הייתה ממפיס, שבילתה יותר מדי זמן מההכנות שלה בלהתבכיין על כך שלא קיבלה דירוג של מס' 1 וכמעט מצאת את עצמה מובכת ע"י קאל-סטייט נורת'רידג' האלמונית שדורגה 15. החבורה של ג'ון קליפארי חזרה לקלוע באחוזים נוראיים מהקו, רוברט דוז'ייר וטייריק אוואנס קרסו תחת הלחץ ומאמרי הביקורת על חולשת קונפרנס USA ממנו מגיעה ממפיס כבר היו מוכנים במערכות.

ואז, משום מקום, הגיע רובורט סאלי. הסופמור האלמוני בן ה-23, שלא הורשה לשחק בוושינגטון לפני ארבע שנים בגלל ציונים נמוכים ובהמשך נתקל בבירוקרטיה דומה גם בנבראסקה, חיכה הרבה זמן בצד לרגע הגדול שלו. כשקואץ' קליפארי קרא לו - הוא היה מוכן, וארבע שנים של רעב עצום התפוצצו על הפארקט.

הגארד שרשם 5.7 נקודות בממוצע העונה ולא קלע באף משחק יותר מ-13, הציל את ממפיס במו ידיו ממבוכה. 35 נקודות היו לו בסוף הערב, כולל 10 שלשות מדהימות מ-15 ניסיונות בדרך לניצחון 70:81. הפרשנים לא חסכו ביקורת על היכולת החלשה של סגנית האלופה, וגרייביס ואסקז ממרילנד אף חימם את האווירה לקראת הסיבוב השני, כאשר טען שלו ממפיס שיחקה ב-ACC ולא ב"איזה מחוז חלש אחר", היה לה מאזן שלילי.

זה כל מה שממפיס הייתה צריכה כדי להתעורר. המחצית הראשונה במשחק הייתה מהחד-צדדיות והמרשימות עד כה והסתיימה ביתרון 33:55 לנמרים של קאליפארי, שבקושי החטיאו זריקה. אוואנס, דוז'ייר, שון טאגארט ודוניאל מאק התעוררו, כך שסאלי יכל להרשות לעצמו להסתפק ב-13 נקודות (3-4 לשלוש).

ואסקז סיים עונה גדולה מבחינה אישית, במהלכה רשם שני טריפל-דאבלים (האחרון בניצחון עצום על צפון קרוליינה, 35 נק', 11 ריב' ו-10 אס'), עם 18 נקודות וחמישה אסיסטים, אבל לא פחות חשוב מכך, קיבל לקח משמעותי לחיים - אל תעיר את הנמר ממרבצו.

תקציר המטווח של סאלי בסיבוב הראשון


להתראות בדראפט?
בעוד אריזונה שנכנסה בחסד הועדה לטורניר העפילה לסוויט 16 מהמקום ה-12 בלבד, אריזונה סטייט כבר בחוץ. האמת? בכושר הנוכחי של סיראקיוז, היה ברור שהם לא יעברו אותם ואחרי כמה שנים קשות, גם החזרה לטורניר ה-NCAA מהווה הישג יפה מאוד עבור המאמן הרב סנדק, שרק לפני שנתיים רשם מאזן 16:2 במשחקי החטיבה.

עם זאת, הניזוק העיקרי משני המשחקים היה ג'יימס הארדן, שמועמד ע"פ אתרי המוק להיבחר במקום השני בדראפט הקרוב, אחרי בלייק גריפין. הגארד החזק והמרשים המשיך את היכולת המאכזבת מחצי גמר טורניר הפאק-10 עם שני משחקים נוראיים בטורניר, אשר בשניהם ירד להפסקה בלי אף סל שדה.

הדראפט הקרוב לא בדיוק נחשב לאחד החזקים בשנים האחרונות, כך שרוב הסיכויים שהארדן ישאיר את שמו בפנים, אבל בהנחה שלא יצליח לתקן את הרושם באופן מוחלט במחנות הקיץ, יהיה מעניין לראות את ההשפעה של שלושת המשחקים האחרונים בקריירה שלו.

ייאמר לזכותו של הארדן שהוא אכן ניסה לקחת אחריות ונגד טמפל באמת היווה חלק חשוב בעלייה לסיבוב השני, אבל מול האיזורית של ג'ים בייהיים פשוט לא מצא את עצמו ונראה חסר אונים לחלוטין. 3 מ-18 מהשדה ו-9.5 נקודות בלבד ב-37.0 דקות רומזות לנו שייתכן וההייפ סביבו היה גדול ו/או מוקדם מדי.

כמה קטנות לסיום
1. האם גם לכם יש הרגשה שועדת השיבוץ מנסה להמשיך לקיים את המיתוס לפיו המדורגות 12 מפתיעות שוב ושוב את המדורגות 5 בסיבוב הראשון?

2. ESPN וערוץ המזה"ת החליטו השנה לסגור את שידורי סוף השבוע הראשון עוד לפני חצות, כך שרק מטיבי הלכת, שנשארו מול מסך המחשב עד השעות הקטנות של הלילה, קיבלו את הדרמות הגדולות עד כה.

3. אריק מיינור, אחד מגיבורי הטורנירים בשנים האחרונות, יכל לקנות את עולמו ולהעלות את VCU לסיבוב השני, אבל החטיא עם הבאזר מול הגנה מדהימה של דארן קוליסון, שהעניק ל-UCLA ניצחון 64:65. בכך נגמרה לה אחת הקריירות היותר מרשימות של שחקן מהמיד-מייג'ורז בשנים האחרונות ובמקרה שלו, אין ספק שעוד נתראה ב-NBA.

מיינור מחטיא עם הבאזר


4. טורניר המכללות הוא זמן מצוין להתוודע לשמות המוזרים של האמריקאים. גרלנטיס צ'יף קיקינגסטליונסימס אמנם הודח כבר במשחק הפתיחה, אבל מה תגידו על סמאג' אינג' מטמפל? לא נשמע מוזר, עד ששומעים את ההסבר: SEMAJ הוא פשוט היפוך אותיות של JAMES (שמו של אחיו התאום, ששיחק עם ריצ'ארד רובי בקולוראדו לפני שנתיים). נו טוב, זה לא SEVEN, אבל נחייה גם עם זה. או יותר נכון, ניתן לו לחיות עם זה. לנו ממילא אין ספק שהוריו גנבו את הרעיון מצמד תאומות ישראליות כלשהן.

5. כמה נעים מרגיש השידור של CBS. שדרנים ופרשנים שבאים בשביל ליהנות, נמנעים בצורה כמעט גורפת מהעברת ביקורת חריפה בזוכרם שמדובר בסטודנטים וחולקים כבוד עצום למאמנים. גם המעבר בין המשחקים המקבילים חלק וקל לעיכול. אמריקה זה שם.

6. שלב הסוויט 16 ישוב אלינו רק ביום חמישי, אבל עוד לפני זה, אל תפספסו את הסיבוב השני ב-NIT שיפגיש את דייוידסון של סטפן קארי עם סיינט מרי'ז של פטי מילס האוסטרלי המרהיב.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();