ארז-דייויד-מוטי. לשמור על כל השלושה



נבחרת חלם
אורי סביר ,01/07/2005

כבר שנים סובל האיגוד מחלמאות מוחלטת בנוגע למשרת מאמן הנבחרת, אבל הסאגה האחרונה כך נראה, שוברת את השיאים. מה, רק עכשיו גילו באיגוד שלבלאט אין תעודה? אורי סביר מתרגז על האיגוד, ומבקש מבלאט לחשוב פעמיים.

כבר שנים נראה כאילו באיגוד הכדורסל עושים את כל השטויות שרק אפשר בנוגע למשרת מאמן הנבחרת, המשרה החשובה והבכירה ביותר שמחלקים בשדרות יהודית. הבחירה המפוקפקת והלא ראויה במולי קצורין על חשבון אפי בירנבוים, ששימש שנים קודם לכן כעוזרו של צביקה שרף. חוסר התגובה לקללות שהשמיע שרף כנגד אלי סהר, סרוסי אז, ההרחקה המוזרה של עדי גורדון משני משחקי ליגה בעקבות בקשתו לעזוב את הנבחרת.

הארכת הקדנציה של קצורין בעונה אחת בלבד, על אף שאותו קמפיין נמשך שנתיים, כך שבאמצע המשימה היה צריך לחדש את החוזה שוב. ההארכה האחרונה של קצורין, בגלל המקום השביעי באליפות אירופה ועל אף דרך מעוררת מחלוקת שפגעה בשחקנים רבים והביאה להתרסקות מוחלטת בקיץ שעבר. ואפשר להוסיף בדוגמאות, אבל אין צורך. הנקודה הובנה.

אפילו בבחירה האחרונה, בה אפי היה צריך לשמוע בתקשורת על ירידת מועמדתו, היה טעם לפגם. ועם זאת, הבחירה בצמד דייויד בלאט וארז אדלשטיין - עם חיזוק בדמות מוטי דניאל, דמות אהודה, סמל למופת והשביעי בכל הזמנים בהופעות בנבחרת - נראתה כצעד נכון בציוות שאמור להוביל את הנבחרת קדימה בשנים הבאות, גם אם לדעת רבים היה אפשר להחליף אחד מהשניים במאמן אחר, או אפילו את שניהם. ואגב, גם אני לא בטוח במאה אחוז שזה הצמד המתאים, אך כל זה לא משנה, כי אין עוררין על כך שאדלשטיין את בלאט הם צמד צעיר וחכם מדור המאמנים המצוין שיש לנו כעת, שעתידם עוד לפניהם והאמונה והתשוקה לנבחרת עדיין בוערת בהם.

אבל כנראה שהייתי תמים, לא יכול להיות שבאיגוד יעבירו קיץ בשקט. אחרי שהצמד כבר עבד מספר חודשים, דניאל קיבל הגדרת עבודה והסגל נקבע, פתאום התעוררו שם בעקבות חשיפת "מעריב" וגילו לתדהמתם, שאוי ואבוי, למר בלאט חסר שלושים שעות לקבלת התעודה. נו, אז מה, תגידו לי?

לא רק שהשעות הללו הן שעות הוראה - בניגוד לעודד קטש, מבלי להיכנס לסוגייה שלו - הרי שקודם לכן זה גם לא הפריע לאף אחד. ואיזה זמן טוב להתעורר הוא שלושה ימים לפני פתיחת אחת המשימות החשובות ביותר שהיו לנבחרת שלנו בשנים האחרונות. בלאט אימן בהצלחה בגליל, במכבי ת"א, בדינאמו סנט פטרסבורג ואף היה עוזרו של קצורין תקופה מסויימת. ואם בנטון טרוויזו חושבת שהוא מספיק מוכשר ומקצועי כדי לאמן אותה, אז לנו באמת אין זכות דיבור.

אין לי ספק שארז אדלשטיין מספיק מוכשר כדי לאמן את הנבחרת לבד, אבל למה שוב ליצור אווירה עכורה בנבחרת, ועוד כל כך בסמוך לפתיחת האימונים? למדנו על בשרנו בקיץ הקודם כמה חשוב השקט התעשייתי לעבודת הכחולים-לבנים, אז למה צריכים דווקא באיגוד לעשות גלים לענף חולה שגם ככה בקושי מחזיק את הראש מעל המים?

לא רוצה להיות נביא זעם, אבל ברצוני להזכיר שמטורניר ההזדמנות האחרונה אפשר לא רק להעפיל לאליפות אירופה, אלא גם, חס וחלילה, לרדת לדרג ב' האירופי. הולנד ובלגיה נחותות מאיתנו אמנם, אבל גם פורטוגל ובולגריה לא נראו לנו מאיימות בקיץ הקודם.

על כן אני פונה אלייך, מר בלאט. הדברים שאמר מר ירמי אולמרט לעיתון נבעו אני מניח מפזיזות מסויימת, וגם הוא הרי יודע שאין מועמד טוב ממך. אחרת, לא היית נבחר. תמחל לו על האמירה המיותרת הזאת, שגם אם הייתה צריכה להיאמר, רצוי היה שתהיה בארבע עיניים או לאחר בדיקה עם הועדה המקצועית, ולא כדי למלא עוד כותרת לעיתונאים המשועממים בעונת המלפפונים. תחזור בך מהתפטרותך, ותוביל אותנו בחזרה למקום שאליו אנו ראויים - 16 הגדולות באירופה.

לשחרר את תמיר
כבר כשהיה עמית תמיר בקאל-ברקלי פיקפקתי כאן בסיכוייו להגיע לליגה הטובה בעולם, ואני עדיין חושב כך. עם זאת, לדעתי אין סיבה להחזיק את תמיר בכוח, ויש לתת לו לנסות להגשים את החלום. בניגוד לעודד קטש לפני מספר שנים, שביקש שחרור מהנבחרת כדי ללכת למבחנים על אף שברור היה שהדרך הטובה ביותר בה הוא יכול להרשים היא בתצוגות באליפות אירופה, תמיר לא יוכל להראות יותר מדי לסקאוטרים במדי הנבחרת. כוכב גדול הוא לא, אבל גבוה שקולע ברכות מבחוץ הוא מצרך מבוקש מעבר לים, וגם אם אין לתמיר את היכולות הדרושות, צריך לתת לו את האופציה לנסות. הנבחרת צריכה אותו, אבל יכולה להסתדר בלעדיו.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();