דרוקר. חייב את שפר



נגמרה ליגת הקיץ
אורי סביר ,21/10/2004

מי שמיהר למסקנות אחרי המחזור הראשון, על החזרת אפקט ההרתעה למלחה והמשכיות יכולת החוץ הדלה של נהריה התבדה הערב מהר מאוד. נהריה, עדיין מועדון צעיר מאוד להזכירכם, התקדמה הערב בעוד צעד, בעוד ירושלים רשמה הפסד בית כבר במשחק השני.

הרבע הראשון עוד היה שייך להכנה, שלא נאמר לליגת הקיץ. מעל 60% לשתי הקבוצות מהשדה, בחסות הגנות מאוד ידידותיות לסביבה וקצב פשוט מסחרר עם כדורסל באמת יפה לעין, אבל כזה שבטוח לא נראה בעוד חודשיים-שלושה. אייברי ופולדינג, סופר אתלטים וכשרוניים, הוכיחו כמה אקספלוסיביות יש להם, ושהם יכולים לשרוף לא מעט קבוצות בפרק זמן קצר מאוד.

אבל היה ברור שאי אפשר להמשיך בסגנון המהיר הזה, והראשונה שהתעשתה הייתה כמובן נהריה, ולא בכדי. זאת לא הייתה רק העובדה שהיא כבר רצה כמה שנים עם אותו מאמן, אותם זרים ופחות או יותר אותו השלד, אלא גם הרוטציה המאוד ברורה שלה בלטה, אל מול חוסר ההיררכיה הירושלמית, המאוד אופיינית לקבוצה חדשה בכלל, ולמאמן שפתאום מוצא עצמו עם ספסל ארוך ועמוק בהרבה ממה שהיה לו קודם לכן.

נהריה שיחקה עם המון סבלנות, בראשות ארתור לי המאופק והחכם. באשקלון לי תיפקד הרבה יותר כמוציא לפועל, והקבוצה הפסידה. גם אם תלכו לסטטיסטיקות של העונה שעברה ותבדקו את הפסדי החוץ של הצפונים, תמצאו בראשות קולעי הנקודות את סטבין סמית'. הערב לי חיפש הרבה יותר את המסירה ופחות את הזריקה, וידע לוותר עבור פלג וקמפבל החמים. למי שעדיין צריך הוכחה לגיבוש הנהדר של הקבוצה של אשכנזי לעומת החבורה הטריה והחדשה של דרוקר, שיפנה ליחס האסיסטים לעומת האיבודים.

ירושלים מצידה הראתה סף שבירה נמוך מאוד בהגנה. אם היו משחקים עם שעון התקפה של 15 שניות הערב, היא מנצחת עשרים הפרש, אבל משום מה בכל מהלך הגנתי היא שמרה מצוין בחצי הראשון של ההתקפה, וטעות או חוסר הבנה אחת גרמו לסבלנות של האורחים להתבטא בעוד סל. כשהיא נתנה קווצ'ים הגנתיים ראויים, בסוף של שתי המחציות, ראינו את הפוטנציאל העצום הטמון בה. על הירידה הביזיונית שלה להגנה ברוב שלבי המשחק לא ארחיב.

יותר משהוא צריך לגבש היררכיה ורוטציה בסגל הכה עמוק שלו, צריך שרון דרוקר להיות מודאג מאיך שנראה הערב דורון שפר. נכון, גם את העונה הקודמת פתח איש הקרח עם שני משחקי שפל, אבל התצוגה שלו הערב הזכירה בעיקר את סיום העונה שעברה, הכ"כ לא אופיינית לו. כפיית זריקות וניסיון להיכנס לעניינים בכח זה לא מה שהתרגלנו ממנו. המשחק זורם, והוא נשפך. בלי האייסמן, ירושלים היא סתם עוד קבוצה. איתו, כבר ראינו למה היא מסוגלת. אם לפחות בהגנה על פלג הוא היה קיים ברבע הראשון, יכול להיות שהמשחק הזה היה הולך לכיוון אחר לחלוטין.

ולסיום, קשה להתרשם מיכולת של שחקן על פי כ"כ מעט משחקים, אבל נראה שבבירה צריכים להיות קצת מודאגים מהגישה של שני הבוסמנים החדשים שלהם. טרימינגהאם נראה אדיש מאוד, לא ממהר לרדת להגנה ובטח שלא מקרין ניסיון כמו שיש לו, ופרנד פשוט ילדותי ולא בוגר. הרפתקן יתר על המידה, מסתבך בשטויות ומתרכז בטפל. חבל שהיכולת שלהם היום האפילה על משחק פשוט ענק של אייברי, אבל ניתן להם את ימי החסד שלהם.

ובסה"כ, בשביל ערב כדורסל מאוד ראשוני בעונה, קיבלנו הצגה לא רעה בכלל. משחק אטרקטיבי ויפה של שתי קבוצות שעוד ידברו חזק העונה. משחקים כאלה הם אלו שיקפיצו את רמת הליגה, השאלה איזה עוד קבוצות מלבד שתי אלו יהיו ההפועל ת"א, בני השרון וגבעת שמואל של העונה שעברה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();