נמאס לנו
אורי סביר ,19/05/2005

הרבה גבות הורמו כשמערכת "ספסל" הודיעה שהיא תצמצם משמעותית את הסיקור שלה לליגת העל בעונה הבאה. בתור אחד מבכירי כתבי "ספסל" לליגה, מסביר אורי סביר למה. אה, וגם התגובה שביקשתם לאירועי הדרבי.

לפני הכל, כמה הבהרות לשאלות שנשאלנו. לא, לי אישית אין תעודת עיתונאי מטעם איגוד הכדורסל. לא, אנחנו לא מפסיקים לסקר כי אין לנו כח וכי זה יקל על עבודתינו, תאמינו לי שגם העונה היה לנו דברים טובים יותר לעשות בחיים מלכתוב על ממוצעי העונשין של יא-יא דיה או לספר לכם על נתוני הקריירה של קורי קאר בכפר בלום. ולא, לא ירדנו מהעץ, וגם לא נרד ממנו.

"ספסל" הוא אתר התנדבותי, בו כולנו כותבים בניסיון לקדם את הכדורסל הישראלי ולהביא אותו לכמה שיותר בתים. לאף אחד מאיתנו לא יוצא מזה שום דבר. להיפך, הכל בא ונתרם מזמננו הפנוי. ובאהבה גדולה כמובן, אם למישהו היה ספק.

אז למה לא נסקר את הליגה בעונה הבאה? פשוט מאוד, כי נמאס לנו. נמאס לנו לראות את הזרים של רמה"ש - שבינינו, מלבד רומרו, במדינת כדורסל מתוקנת היו מוצאים עצמם בליגה השניה - מפגיזים זריקות חסרות שחר, שהיו גורמות לספסולם על ידי כל מאמן קטסל. וזה עוד מבלי להזכיר את גניבת הדקות למורן רוט והברקוביצ'ים.

נמאס לנו לראות ישראלי אחד בחמישייה, כשגם הוא בדר"כ אופציה אחרונה בהתקפה. נמאס לנו לשמוע על קבוצות שאין להם כסף לשלם את ה"פלאפל וקולה" שהישראלים שלהם משתכרים, אבל מוציאות עשרות אלפי דולרים על זרים בינוניים. ולא נשלה את עצמנו, אם לפני עשור, במשך שלוש עונות ברציפות, יותר ממחצית מזרי הליגה היו בעל עבר באן.בי.איי (ואז היה מדובר על עבר אמיתי, לא שני משחקים בדנבר וחוזה עשרה ימים בהורנטס ז"ל), היום הזרים שמגיעים הנה חרכו לפני זה רשתות בלוכסמבורג או סעודיה.

נמאס לנו לא רק לראות ישראלים צעירים מתייבשים על הספסל, וכן, גם אם הם בינוניים אנחנו מעדיפים לראות אותם משחקים. אפשר לחשוב שכל ישראלי שגדל פה היה ווינר כמו מיקי, צלף כמו ג'מצ'י או שומר כמו נדב.

בעיקר נמאס לנו לראות שחקני ליגה לגיטימיים פורשים הרבה לפני הסוף. אסף דותן, שהיום הוא נער פוסטר, אבל כבר נתן תרומה בליגה, העדיף לעבוד בחברת חשמל ולשחק בליגה א', ולולא ההצעה של מכבי, הגביע היחיד שהיה שותף לו היה אולי זה שבליגה למקומות עבודה. פביאן ליפרמן כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לכדורסל כשאפי החזיר אותו לעניינים. ופה, שימו לב, מדובר על מישהו שהיה כוכב בליגות הנוער וכבר בגיל 25 הבין שעדיף לו ללמוד מקצוע ולשחק בליגה ארצית מאשר להילחם על חוזים עלובים בקבוצות בינוניות בהן לא יקבל דקות. ואלו עוד המקרים הטובים, לא חסר שחקנים שפשוט פרשו. דודי אדלר, חיים שמעונוביץ', רועי אייל ודני אלוש זה שחקנים שסומנו ככשרונות, שיחקו בקולג'ים מהדרג הראשון ומהר מאוד הבינו שעדיף להם לבחור בדרך אחרת מזאת שהוטוותה להם כשהיו צעירים.

הזכרון של אנשים פה קצר מאוד, אבל רק לפני כמה שנים עוד הייתה תחרות יחסית למכבי. בתחילת העשור הקודם היא אפילו איבדה יותר גביעים מאשר זכתה בהם. וגם אם תמיד הייתה לוקחת את האליפות, זה לכל הפחות בא לאחר מאבק כלשהו, ולא כמו היום, שהיא מגיעה לאוסישקין בלי קצה של חשש. ליגה שבה העניין נגמר כשהפלייאוף מתחיל, היא אבסורדית וחסרת טעם. מילא אם היה עניין בקרבות הירידה, אבל איך יהיה אם חיפה יורדת ליגה מאה שנה ברציפות וכל פעם חוזרת, אם קרית אתא לא רוצה לעלות וממרומי המקום הראשון בלאומית מסתפקת בהישארות בליגה ומשחררת שחקנים בסיטונאות.

פעם מכבי הייתה מחתימה שחקנים (מאיר טפירו, יואב ספר, אלון שטיין) על חוזים גם אם לא היה לה מקום בשבילם בסגל. היום אין לה טעם לעשות את זה, הרי כשהיא תרצה את יניב גרין, איזה התלבטות תהיה לו? אם להישאר בהפועל ת"א בשביל 40 אלף, או לעבור למכבי עבור פי כמה וכמה?

הליגה הגיעה לשפל שאנחנו לא הכרנו, ובתור חובבי כדורסל אדוקים, היא מביאה לנו רק עוגמת נפש. האמת? אנחנו מעדיפים לראות נשים, נוער, קטסל ובטח שאת הליגה הצרפתית. אז למה שנמשיך לסקר אותה בהתנדבות אם היא זה כל מה שהיא מביאה לנו? ליגת העל הסתדרה טוב לפנינו, והיא תסתדר טוב גם אחרינו. אנחנו, תהיו בטוחים, נסתדר מצוין גם בלעדיה.

הדרבי
שאלו אותי למה אני לא מגיב על אירועי הדרבי. אז הנה: פסקי הזמן של אפי - מיותרים ולא מוסיפים כבוד לאף אחד. שכיבות הסמיכה של מכבי - מיותרות ולא מוסיפות כבוד לאף אחד. קריאות הנאצה של האדומים - מגעילות, מקוממות וראויות לעונשי הרחקה ארוכים מהמגרשים. יותר מזה, באמת שאין מה להגיד, חוץ מאולי שזה יהיה הקש ששבר את גב הגמל.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();