הירו לערב אחד
אורי סביר ,07/02/2007

תשעה מתוך כל עשרה חובבי כדורסל יצביעו על מאיר טפירו כישראלי הכי ווינר בדורנו, עם אוסף מרשים של סלים ומהלכים גדולים שהקנו לו את הכינוי "טפ-הירו". בגמר הגביע, אחרי אוסף כשלונות לא נעימים, הוא יצטרך להוכיח שהוא אכן כזה.

לפני 13 שנים הוביל מאיר טפירו את מכבי קרית מוצקין לזכייה בגביע המדינה לנוער. עונה לאחר מכן מילטון ואגנר ניצל פאניקה בהגנה של מכבי ת"א והשאיר את החייל הצעיר מהקריות לג'אמפ שוט מנצח משלושה מטרים באוסישקין, והיתר כמו שאומרים הוא היסטוריה.

בשנים האחרונות הפך הילד מקרית אתא לשחקן מוביל בנבחרת ישראל והרוויח ביושר את התואר הלא-רשמי: "הווינר הגדול של הכדורסל הישראלי". ואכן, מאז עדי גורדון, לא היה כאן שחקן פעיל שקלע כ"כ הרבה סלי ניצחון כמו טפירו. פעם הוא מנצח את לטביה עם הנבחרת, פעם אחרת מאכיל את קורי קאר הטעיה בדרך לסל ניצחון בעין שרה ופעם נוספת אוסף כדור תועה וקולע בסיבוב מעל חברו יואב ספר.

כשהשעון מתקתק לאחור, כל אחד יודע שזה זמן הטפירו. למרות נתונים הלא מרשימים, אתלטיות שמזכירה את הניתור של עורך האתר הזה וצעדי ברווז מכוערים כ"כ שלידם אפילו ארז מרקוביץ' הופך לסמל סקס, האיש פשוט נולד עם זה כנראה. כמו שאמיר בינו אמר עם פרישתו: "הכל נראה לא טוב, אבל בסוף הכדור נכנס". גם בימים שחורים משחור, האיש יודע להשאיר את כל מה שהיה באותו ערב מאחוריו ולהיוולד מחדש ברגעי האמת. זה קרה לו העונה נגד סיינה בבית, ולפני שנה ירושלים כלל לא הייתה עולה לגמר לולא הציל את הקבוצה מהפסד בחצי הגמר מול בני השרון.

ועדיין, איך תסבירו שבארון הגביעים של הווינר הכי גדול כביכול של ימינו בכדורסל המקומי תמצאו גביע בודד שכתוב עליו בצרפתית? במילה אחת: מכבי. בשתי מילים: מכבי ת"א. כל מאמן זר שמגיע למשחק במלחה ישר יודע לסמן את טפירו כאיש המרכזי, וכך ידעו גם לעשות מאמני הצהובה פעם אחר פעם.

בגמר הגביע הראשון שלו, ב2001, שהסתיים בהפרש של 4 נקודות בלבד, הוא רשם רק 2 נק' (0-4 מהשדה) ב15 דקות. שנה לאחר מכן הוביל את ירושלים עם 19 נק' ו7 אס', אלא שכבר במחצית היה 18 הפרש והמשחק היה חד-צדדי למדי.

טפירו במשחקי הפלייאוף

נתוני טפירומאזן קבוצותיו
חצאי גמר14.3 נק', 3.7 ריב', 5.5 אס', 4.0 זר' עונשין9 ניצחונות - 2 הפסדים
גמר8.4 נק', 2.5 ריב', 3.8 אס', 0.9 זר' עונשין0 ניצחונות - 8 הפסדים

*הנתונים מתייחסים לפלייאוף 97/98 במדי הפועל אילת, פלייאוף 00/01 ופיינל פור 05/06 במדי הפועל ירושלים ופלייאוף 04/05 במדי נאנסי

טפירו הבין שתואר בארץ יהיה קשה להשיג ונחת לעונה בודדת בנאנסי הצרפתית. הוא הוביל אותה כאמור לזכייה בגביע האסים, כאשר בגמר הקבוצה התפוצצה על גראבלין בניצחון 112-76, בהתעלות שהגארד הישראלי השווה בעבר לזו של מכבי ת"א בגמר היורוליג 2004 נגד קלימאמיו בולוניה. טפירו סיים עם 12 נק' ו11 אס' ב25 דקות, אבל אין דין גביע האסים הצרפתי לגביע המדינה הישראלי. בסיום אותה עונה הוא הוביל את נאנסי להעפלה מדהימה לגמר הפלייאוף אותו התחילה מהמקום השמיני בלבד בסיום העונה הרגילה. בגמר הוא היה טוב ברוב שלבי המשחק עם 10 נק' ו8 אס' (אבל גם 0-4 לשלוש), אבל ראה את אפיק ניסים מתעלה ברבע האחרון עם שלוש שלשות וגוזל ממנו את האליפות.


צילום: אוהד רדליך

בעונה שעברה חזר טפירו ארצה עם הרבה ציפיות ממנו ומאוסף המיליונרים של ארקדי גאידמק. את גמר גביע המדינה נגד מכבי הוא סיים עם 9 אסיסטים אמנם, אבל רק 2 נקודות ב1 מ6 מהשדה, 3 איבודים ואת המיני-קאמבק של קבוצתו בדרך להפסד כבר ראה מהספסל עם 5 עבירות. בגמר הפיינל פור הוא שוב נעצר על סל בודד ב25% מהשדה וגם איבד חמישה כדורים. לסיכום העונה שעברה: שני גמרים, אפס תארים ופי שניים איבודים מאשר נקודות!

עם כל הכבוד לארז כץ ומשה מזרחי שנהנים עכשיו, ובצדק מוחלט, מהרגע הגדול שלהם בשמש, מאיר טפירו יהיה הישראלי הבכיר מחר בגמר הגביע. אם יש מישהו שכל הטרמפיסטים שבדר"כ לא יודעים שיש כדורסל בארץ מחוץ ליורוליג ויראו את השידור בטלוויזיה יזהו, זה הוא.

בהזדמנות בלתי-חוזרת לזכות בתואר כחול-לבן מבלי הצורך הכ"כ שכיח ומוכר לעבור בדרך את מכבי ת"א, טפירו יהיה חייב להוביל את האדומים. הוא צריך להיות האיש שקובע את המהלכים ומבצע אותם, ללכת שוב ושוב לפיק אנ' רול עם הגבוהים ובניגוד לגמרים של העונה שעברה, גם לתרום בקליעה. הקריירה שלו כבר קרובה יותר לסיום מאשר להתחלה, והרבה צ'אנסים כאלה לא יחזרו. אם גם הפעם הוא לא יידע לקחת אותו בשתי ידיים, נצטרך כולנו להרהר שוב ולתהות - האם זהו הווינר הגדול של דורנו?






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();