תבכי בשבילי ארגנטינה
אורי סביר ,03/07/2004

אורי סביר מתכונן לאליפות העולם לנבחרות צעירות בארגנטינה בקיץ הבא.

הנבחרת הצעירה הנוכחית – רק אצלנו עוד קוראים לזה עתודה - וזאת של לפני ארבע שנים השיגו את אותו ההישג בדיוק – פחות ארבע נקודות בגמר – אבל ההבדלים ביניהן גדולים מאוד, והמהותי מכולם הוא העובדה שלאליפות הזאת התייצבה הנבחרת כאשר רק ליאור אליהו כבר שיחק דקות אמיתיות בקבוצת ליגת על.
ולכן, עכשיו בעונה שבין אליפות אירופה לאליפות העולם, ועל רקע הנטישה ההמונית, הופכת משימת שילוב הדור המוכסף העדכני לפרוייקט לאומי. קודם כל, כי זאת אליפות עולם - לא כל יום מגיעים אליה, ההשתתפות מחייבת וכו'. שנית כל ולא פחות חשוב, כי צריך למלא מהר את הואקום שנוצר, וכולנו כבר ראינו שיש מספיק כישרון עבור זה.
סאגת יותם הלפרין רק מתחילה, ואין טעם לדוש בה יותר מדי. יותם חייב לשחק, והרבה. בקיץ שעבר סברתי שגם אלטרנטיבת מכבי היא לא רעה עבורו, כמחליף שמשותף עשר דקות למשחק ביורוליג, אך עכשיו ברשותכם אני משנה את דעתי. לה פטיט הל-פרינס צריך להוביל קבוצת ליגת על ולסחוב אותה על גבו, בדיוק כמו שעשה באליפות החולפת ובדיוק כמו שעשה קטש בזמנו בגליל. גם עמדת הרכז השני במכבי, שספק אם יקבל, לא צריכה לספק אותו והוא חייב לצאת לשנה מהחממה.
המצב של רביב לימונד פשוט יותר. יש לו חוזה לעוד שנתיים בבירה, דרוקר בונה עליו מגדלים ואם שפר לא ישאר, יש לקוות שהוא יעשה צעד גדול נוסף בדרך להפיכתו לישראלי המוביל של הקבוצה.
ליאור אליהו נשאר בגליל, וטוב שכך, אך אני קצת מודאג שהדקות שלו ושל אנטון קזרנובסקי יתנגשו והם יקצצו זה מדקותיו של זה. אחרי הכל, קשה לשלב שני צעירים גבוהים ביחד בליגה. עם זאת חשוב לזכור שגם העונה את מירב ההזדמנויות שלו קיבל אליהו באירופה וכנראה שכך זה גם יהיה העונה.
קוחנסקי היה השחקן הראשון שקיבל חוזה העונה בראשל"צ, ואפשר בהחלט לקוות שאצל קואץ' מינץ הוא יהפוך לשחקן ליגה לגיטימי ויקבל את הצ'אנס המגיע לו. דווקא ליאור ליפשיץ, שלפניו ישחקו רכז זר ושחר גולן, צריך לעשות חושבים לקראת העונה הבאה, ולראות אם הדרך הנכונה היא לא זו של שאר שחקני הבית הרישונים לדורותיהם, החל מניסים, דרך חג'ג' וכלה בשמעונוביץ'. עוד סיטואציה בעייתית היא זו של ולאדי יירמישין המוכשר אך עוד לא משופשף, שלא יכול להרשות לעצמו לשחק בליגה אחרת מהעליונה. לא כל יום צומח לנו אתלט שכזה, ואסור לאבד אותו. זגורי, סימין ובן-שימול שאמורים לקבל יותר במה השנה כנראה יחזרו גם בקיץ הבא, בעוד מעמדם של ברגיג והירש נזיל יותר, וכמו גוני יזרעאלי, איתמר רב ואחרים שכבר היו בנבחרות קודמות, הם יצטרכו להוכיח שמקומם מוצדק.
הגישה של מאמני הליגה צריכה להיות "עדיף להפסיד איתם היום ולנצח מחר, מאשר לנצח בלעדיהם היום ולהפסיד איתם מחר". סביר להניח שמעטים יקחו אותה, כי מלבד הלפרין, לימונד ואולי אליהו, אף אחד עוד לא הוכיח שהוא פרנצ'ייז פלייר לעתיד. ועדיין, כדי שיהיה שמח גם בארגנטינה, מאמני הליגה יצטרכו לעשות כמה הקרבות, גם אם זה אומר שעד בואנוס איירס יהיה להם קצת יותר עצוב.

מה היה בדור הקודם?
וכדי שיהיה לשחקנינו הצעירים קל יותר להחליט, להלן תקציר אירועי עונת 2000/01 עבור שחקני הנבחרת של אז.
בין הסגל של אליפות העולם ב2001 לסגל של אליפות אירופה שנה קודם לכן היו שני שינויים, כאשר דני חזות ומתן נאור החליפו את איתי לב ושמוליק ברנר. ולא בכדי: נאור שנשאר בר"ג אצל אדלשטיין קיבל הרבה יותר דקות והפך לבורג משמעותי גם בנבחרת הצעירה, חזות הוכיח שלפעמים כמות חשובה מאיכות, ואחרי עונה טובה מאוד בחדרה צורף לראשונה לנבחרת וקיבל צ'אנס גם באליפות.
בורשטיין שעבר מהרצליה למכבי ירד מעט בממוצעיו בין האליפויות, אך לא בהמון. גרין ויצחקי שעברו יחד לרעננה והשתפשפו בסופרוליג היו טובים באליפות העולם, כשהשני הופך לקלע המוביל של הנבחרת. ניסים שנשאר בראשל"צ עשה עוד קפיצת מדרגה, גם בליגה וגם בטורניר העולמי, וכנ"ל גם לגבי ארז כץ, שמי היה מאמין, קלע שלשה למשחק במעל חמישים אחוזים.
שחר גורדון שלא שיחק יותר מדי בר"ג אבל בכל זאת טיפה יותר מבברקלי, היה נהדר ואף סיים את אותו קיץ בחמישיית הבוגרת באליפות אירופה. גם מזרחי שנשאר בחולון הצנועה היה טוב באליפות העולם אחרי שרשם מספרים נהדרים בליגה, וגם הוא צורף לבוגרת. דווקא אוחנון שהתגלה באליפות אירופה אחרי מעט מאוד דקות בגליל, ירד ביכולתו באליפות העולם אחרי עונה של יותר צ'אנסים בהרצליה. לסיכום, לדור של אז היה קצת יותר קל וכמעט כולם קיבלו דקות אמת על הפארקט, מי יותר ומי קצת פחות. אלו שעשו את השדרוג הגדול ביותר, היו אלו שזכו לקבל דקות מבלי לעבור קבוצה. כל שנותר לקוות הוא שגם העונה ישחק ההישג לטובת השחקנים, והם יזכו להזדמנויות ראויות.

הדילמה
שיטת אליפויות הנבחרות הצעירות שונתה, ואם לא שמתם לב הקיץ, זה יקרה בזה הבא כאשר שוב יהיו טורנירי גמר במקום מוקדמות. ההחלטה של פיב"א מעט בעייתית מבחינת השיריונים, אך על כך בפעם אחרת. ההעפלה לאליפות העולם יוצרת בעייתיות לישראל, שתצטרך להחליט אם ילידי 85, ובראשם אליהו, קזרנובסקי ובן-שימול, ימשיכו לארגנטינה או ישחקו באליפות אירופה נוספת עם השנתון שלהם. מצד אחד, אליפות העולם היא מעל הכל, ומאידך, אסור לשלוח נבחרת חלשה מדי שתסיים בין האחרונות ותשלח את דור נבחרת הנוער של העונה – שהגיעה לרבע הגמר – לדרג ב'. וזה כמובן, לפני שמביאים בחשבון את אליפות אירופה לבוגרים, אליה יידרשו קרוב לודאי לפחות הלפרין ולימונד. אח, צרות של עשירים.
טקטס מודגש כאן טקטס מודגש כאן






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלום



© כל הזכויות שמורות
cker();