גיוס נעים?
אורי סביר ,26/06/2006

דראפט 2006 מתקרב והציפיות של נציגינו הולכות וגדלות. בהשפעת החום הכבד יצא אורי סביר לבדוק איזה מקומות הם ריאליים ביום הגיוס של דייויד סטרן ואיזה פחות ע"פ עשרת הדראפטים הקודמים וחזר עם המסקנה שכולכם כבר ידעתם: סוף סיבוב שני עלול להיות יותר גרוע מלא להיבחר בכלל.

הקיץ שבא עלינו הביא איתו כרגיל את הפגרה המשמימה. מצד אחד, הגיע הזמן – ברור לכולנו שהתקופה הטובה ביותר להיות בה חובב כדורסל ישראלי היא יולי-אוגוסט. לא רק ההקלה של אחרי הסיבוב השלישי, אלא גם הנבחרות הנהדרות שכמעט תמיד עושות לנו קיץ שמח. מצד שני, אם אתה לא חובב מונדיאל או ווימבלדון, ברגע שנגמר פלייאוף האן.בי.איי עדיף שתיכנס לשינת קיץ ארוכה עד האירוע הגדול הבא (מי ירים את הכפפה וישדר את המונדו-באסקט?).

אז הסטיב נאש שבנו מודה למזלו הטוב שמאפשר לו ללקק את הפצעים הכואבים מהעונה הארוכה ולתת קצת מנוחה לשרירים העייפים מהזנת הקרש-סלים לאדונים מריון ודיאו, אבל הג'ון נאש שבנו משתגע ומחפש את קונספירציית המספרים הבאה שתקרב אותו עוד טיפה לאיבוד שפיותו. הרי בלי ליגה, אי אפשר להראות שמתוך תשעה משחקים בהם קלע מרכוס האטן פחות מ20 נקודות ניצחה הפועל ת"א רק אחד. או שבימים אי-זוגיים הסיכוי להפתיע את מכבי ת"א קטן בחצי. או שכל פעם שרועי ניצן קלע שלשה בקריירה, קבוצתו ניצחה, וכן הלאה. ולמי שההשוואה לנאשים עשתה רע, רק נגיד שיכולת המתמטיקה שלנו מזכירות את אלו של זוכה פרס נובל בערך כמו שיכולת המסירה מזכירה את הMVP מפיניקס, אז אין מקום להתעצבן.

ספורט 5 עשה לנו טובה וסידר לנו לילה מול דראפט הNBA, עשר שנים בדיוק אחרי אותו לילה בה בחירתו של דורון שפר במקום ה36 ע"י לוס אנג'לס קליפרס קטעה קשקוש כזה או אחר של שימי ריגר. מיד קפצנו על המציאה ויצאנו להשוות ולבדוק קצת במספרים, מה יהיה הכי טוב עבור יותם הלפרין וליאור אליהו שלנו, ומה אסור בתכלית האיסור, אם בכלל.

אז על סיבוב ראשון הס מלהזכיר, גם אם פה ושם פרשן זה או אחר מעלה בו את שמו של הלפרין. במקרה כזה, אין ספק שמדובר על זכייה בפרס הראשון בלוטו וכרטיס כמעט מיידי לארץ האפשרויות. במקרה של אליהו הסיכויים קלושים אף יותר, ולכן רוב עבודת המחקר התבססה על מאיפה ממשיכים אחרי בחירה בסיבוב השני.

מבדיקה של עשרת הדראפטים האחרונים – מאז בחירתו של שפר ב1996 – מתברר שבחירה בסיבוב השני היא לאו דווקא אסון בפוטנציה כמו שרובנו חושבים. מתוך 112 שחקנים שנבחרו מתחילת הסיבוב השני ועד בחירה מס' 40, לא פחות מ91 גם זכו להגשים את החלום ולשחק בליגה הטובה בעולם, כלומר 81%. אלא שמבחירה מס' 40 ומטה, המצב הרבה יותר נזיל ובעייתי: רק 57% מהשחקנים שנבחרו במקומות האלו הגיעו בסוף לליגה של סטרן, בעוד היתר התפזרו להם ברחבי הגלובוס במקומות אותם מכיר רק אורן נהרי. אגב, אחוז גדול מאלו שכן הגיעו לא נשארו שם בדר"כ יותר מדי, אבל נעזוב אתכם מהויכוח אם הישראלי הראשון בNBA הוא בגדר מטרה או אמצעי, ונלך עם החלום גם אנחנו.

ההבדל הגדול בין הלפרין ואליהו לבין החלק המכריע של אותם 57% הוא שלאלו הייתה סבלנות אין קץ בדר"כ לשחק בליגת הפיתוח או בליגות החצי מקצועניות ולהמשיך לחלום על חוזה של 10 ימים פה ושם באחת הקבוצות בליגה. בניגוד אליהם, הישראלים, כמו במקרה שפר והנפלד בעבר, יעדיפו לחזור לבסיס האם ולנחות לתוך חוזה שמן שישאיר צוהר קטן מאוד בחלון ההזדמנויות שלהם.

אז בדקנו גם מה מצבם של האירופאים בסיבוב השני. 47 שחקנים מהיבשת נבחרו בחציו השני של הדראפט, רק 15 מתוכם הגיעו לליגה (אחרי סינון של גדזוריצ'ים וארצ'יבאלדים שנולדו באירופה אך גדלו בארה"ב). כמובן שהמספר הזה עוד יגדל ואי אפשר לצפות מסנק אקיול ורוקו לני אוקיץ' שיכנסו לליגה כבר בעונה הקרובה, אבל אין ספק שהיום חוקי המשחק בקשר לאירופאים השתנו. אם ארבידאס סאבוניס ודראזן פטרוביץ' התדרדרו בעבר לסיבוב השלישי והרביעי בדראפט, אזי בעידן נוביצקי ופארקר אף ג'נרל מנג'ר לא ירשה לעצמו לאבד את הכוכב הגדול הבא. היום כל אירופאי הוא כוכב בפוטנציה, מה שהביא לפלופים גדולים בעבר, אבל יכול לשחק לטובת כוכבי נבחרת העתודה במיל' שלנו בדראפט הזה.

גם הלפרין וגם אליהו עשויים להיבחר גבוה משציפו אם יגרמו לאחד ממקבלי ההחלטות להתאהב בהם, אבל אין זה אומר כלל שזה גם מה שיביא אותם לליגה. רק 6 מ27 האירופאים שנבחרו בסיבוב השני של הדראפט בארבע השנים האחרונות כבר הגיעו לליגה, והמספר הזה אולי יוכפל בהמשך, אבל עדיין לא יתקרב למספר המקביל אצל האמריקאים. אבל אם אחד משניהם או שניהם יחדיו יבחרו בשלהי הדראפט, הם עלולים לגלות כמו איש הקרח בעבר, שדווקא זה מה שימנע מהם לקבל חוזה בהמשך, כי יהיו מחוייבים לקבוצה אחת בלבד ולשגעונותיה.

את זה כבר לא היה לנו כח לספור, אבל ממקומות 50 והלאה, מספר השחקנים שהגיעו לבסוף לNBA דומה מאוד למספר השחקנים שהגיעו לבסוף הנה, אל הסיבוב השלישי של קופל ושות'. שיהיה בהצלחה.

דף השחקן וסטטיסטיקות מעודכנות מהעונה של יותם הלפרין

דף השחקן וסטטיסטיקות מעודכנות מהעונה של ליאור אליהו







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדורצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();