רצו יורוליג, קיבלו מכללות
אורי סביר ,06/06/2006

כשאבנר קופל ושות' החליטו על הפיינל פור, מה שהיה להם בדמיון זה בטח האירוע המקביל ביורוליג, אבל מה שהגיע בפועל במשחק הראשון של האירוע היה הרבה יותר דומה למכללות. וגם פלאשבק לבעיות העונשין של ראשל"צ בעבר.

מי שראה פעם פיינל פור במכללות, ואנחנו אפילו בצבא לא ויתרנו על התענוג, לא יכל שלא לחשוב במשחק הראשון הערב על הדמיון הגדול לאירוע של האמריקאים הצעירים. יכולת אישית גדולה, אבל המון התרגשות שגורמת לידיים לרעוד, רמה שלא תמיד מצליחה להתעלות ברגע הנכון ובעיקר המון טעויות ברגעי הקלאץ' שמסדרות מותחן עד השניות האחרונות.

זה לא מקרי שבמינוס 13 נקודות, 4 דקות לסיום, היה זה ג'ון גילכרייסט, שהשתלט על המשחק והחזיר את ראשל"צ לעניינים. הבחור הצעיר, שלהזכירכם היה אמור להיות העונה סיניור במכללות, לקח את טפירו לסל ובחדירה חשובה החזיר את הצבע ללחיי חבריו. לאחר מכן הוא הוריד שני ריבאונדים אותם מיד הפך להתקפות מעבר מוצלחות עם שני אסיסטים חשובים, ומכאן הדרך לשיוויון הייתה קצרה, כשגם סידני מתעלה בזמן.

הפועל ירושלים הציגה הערב משחק חלש מאוד, אבל כמו בכל יתר הפעמים שזה קרה לה העונה, היה לה בסיום שחקנים עם יכולת אישית גדולה, ובעיקר את הוראס ג'נקינס, שבפעם הרביעית העונה ניצח את הכתומים של ראשל"צ בשניות אחרונות מהקו. במשחק עצמו כל סל היה מלחמה, ולא לחינם גיבור הערב הוא תמאר סליי, האיש שהכי רוצה ויש לו הכי הרבה להוכיח לשחקנים, למאמנים, לאוהדים ובעיקר כנראה לסוכן שלו.

בפעם האחרונה שמכבי ראשל"צ הייתה רחוקה שני ניצחונות מזכייה באליפות, היא פיגרה 1-2 בסדרת גמר הפלייאוף של 90/1 מול מכבי ת"א, וביתרון 2 הלכה אל מיקי ברקוביץ', הידית הבטוחה שרצה לכפות משחק חמישי על קבוצת נעוריו עם קליעות עונשין. אבל מ-י-ק-י החטיא את האחד ועוד אחד, מוטי דניאל קלע בצד השני וראשל"צ הפסידה בהארכה.

גם הערב ראשל"צ הפסידה את המשחק מקו העונשין, אבל הפעם זה קרה לה בדקות הראשונות דווקא ולא האחרונות. 2 מ12 מהקו בפתיחת המשחק, 5 מ21 במחצית ו12 מ33 בסה"כ, זה מאזן שאיתו לא מנצחים משחקים צמודים, ובטח לא בפלייאוף. כשמפסידים בנקודה, בלילה לא מצליחים להירדם ומשחזרים כל מיני אירועים שהיו יכולים לשנות את התוצאה. לראשל"צ יש 21 סיבות לא לישון הלילה.

אז הפועל ירושלים עמדה בעוד מטרה, אבל ביום ה' זה יהיה סיפור אחר לגמרי. מאיר טפירו, איש המפתח, היה רע מאוד עם יותר איבודים מאסיסטים, כולל אחד קטסטרופלי שפשוט לא מתאים לו ביתרון 3 עם 20 שניות לסוף. הוראס ג'נקינס לא הצליח להיכנס לקצב בהתקפה, מייסון ג'וניור לא יזם מספיק ומריו אוסטין חיסל לעצמו את המשחק עם פאול שלישי מטופש על ג'אמפ שוט של מת'יוז.

ראשל"צ מסיימת עונה גדולה בטעם של החמצה ענקית, אבל קשה להגיד שהיה נעשה צדק לו הייתה מנצחת. עומאר סניד, שחקנה המצטיין העונה, לא הצליח לייצר סל מרבע מטר, אז הוא יצא החוצה וניסה לקלוע מחצי דונם. בסיבוב. מעל סליי. ובניגוד להרבה מקרים אחרים העונה, התוצאה הייתה יותר מכוערת אפילו מהזריקה עצמה. אור איתן לא הורגש מספיק וגם למורן רוט היו משחקים טובים בהרבה. אבל אם יש למישהו בראשון קצת שכל, הוא מיד מסדר חוזים ארוכים לצוות האימון שעשה עונה נהדרת ושני הזרים הצעירים בקו האחורי, שעתידם לפניהם.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?אבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();