אבחנות ראשוניות
אורי סביר ,29/10/2004

אחרי שני מחזורי ליגה ואחד בגביע, אלה התסמינים של פתיחת העונה המוקדמת: נהריה לא מתאפקת, סיפור האהבה בין מינץ ובר, הבית הרעוע של הגבעה, מאזן הישראליות מול הלגיונרים ועוד.

א. נהריה מגיעה מוקדם לשיא
בעונה הראשונה של ארתור לי בארץ, הדבקתי לנהריה את הכינוי קלאץ' סיטי. כמעט תמיד היא הייתה יורדת להפסקה בפיגור, אותו הייתה מוחקת בדקות האחרונות ומנצחת. בממוצע היא הייתה מנצחת את המחציות השניות ביותר מחמש נקודות בבית, כשלי מראה יכולת אדירה במאני-טיים. העונה, התהפכו היוצרות עד כה, ונהריה מגיעה לשיא לפני ההפסקה. 52 נקודות במחצית הראשונה במלחה, לעומת 34 בלבד בשניה, 56 מול מאריופול לפני ההפסקה ורק 31 לאחריה והשיא בבית מול בני השרון: 50 בראשונה, חצי מזה בשניה, כשהיא נעצרת על נקודה לדקה ברבע האחרון! אם נצרף לזה את ריצת הדקות האחרונות של אשקלון במחזור הראשון (19 – 26 ברבע האחרון), נקבל בעיה חמורה של הקבוצה של אשכנזי ברגעי האמת, דווקא בתכונה שהייתה הכי חזקה אצלה.

ב. מי שטורח בערב שבת
אחרי שני משחקים בלבד, כבר אפשר לראות את החשיבות וההשפעה הראשונית של סגירת סגל בשלב מוקדם של הקיץ. שלישיות הזרים של הגליל והגבעה הן ללא ספק איכותיות וראויות לליגה, אבל צירופן המאוחר פגע קשות בקבוצות, שפתחו את העונה עם הפסדים לא מחוייבי המציאות, שגורמים להם לפתוח את הליגה בפור מסויים מאחור.

ג. פריחה מחודשת
ב02/03 היה יואב בר מהישראלים המשמעותיים בליגה, ומהגורמים הבולטים בהישארותה של ר"ג. אלא שעונה מאוחר יותר הוא ממש לא מצא את מקומו בראשל"צ, ועזב אותה בטונים צורמים. מעטים היו חוזרים לאותה קבוצה אחרי פרשייה כזאת, אבל כנראה שהקשר של בר עם חנוך מינץ חשוב יותר מכל סכסוך כזה או אחר. עד כה, בר מקבל הרבה דקות ומחזיר דיווידנדים: הוא הישראלי הטוב ביותר בראשון, ובכלל מההפתעות הנעימות של הליגה עם 13 נקודות למשחק, 5 ריב', 3 חט' ו5.5 אסיסטים, שממקמים אותו במקום הרביעי בליגה וכראשון בין הישראלים.

ד. בית על ראש הגבעה
בעונה שעברה נדדה גבעת שמואל בין שלושה מגרשים שונים, ומאזן הבית שלה היה בהתאם: ארבע ניצחונות אל מול שבעה הפסדים, כשהאחוזים שלה מכל הטווחים יורדים בספרות כפולות בין החוץ לבית. אלמלא אותו מאזן בית אומלל, שרק היורדות התפארו בגרוע ממנו, אולי הייתה מוצאת עצמה ג"ש במקום גבוה בהרבה. העונה חזרה הגבעה לאור יהודה, והיא ממשיכה את רצף שלושת ההפסדים מסוף העונה הרגילה שעברה עם הפסדים בגביע לראשל"צ ובליגה לפ"ת. אז תגידו, מתי כבר יהיה לכם בית ראוי ואמיתי על ראש הגבעה?

ה. Strangers in the Night
בשנים האחרונות ראינו שהמאמנים הישראלים מעדיפים ללכת על זרים מוכרים שכבר שיחקו פה בעבר, במקום להשקיע בסקאוטינג ולהמר על חדשים. בשני מחזורי הפתיחה, אלו שגנבו את ההצגה היו דווקא אלו הלא מוכרים שמכדררים לראשונה בארץ הקודש: דיקסון בראשון, יאנג בבני השרון, רומרו ברמה"ש וטולברט בפ"ת, כאשר דווקא חלק מהמוכרים – פרינגטון, האגינס ורנדל ג'קסון – לא מספקים בינתיים את הסחורה.

ו. חבלי לידה
בעונות האחרונות קראנו על ההצלחה הגדולה של הישראלים שלנו במכללות, וחיכינו לחזרתם ארצה. אז נכון, צריך לתת להם עוד לא מעט ימי חסד של הסתגלות חזרה לכדורסל האירופי, אבל הפתיחה לא מבשרת טובות כלל. תמיר בקושי משחק בפאוק, והוא ללא ספק הישראלי המאכזב ביותר עד כה מעבר לים. שמעונוביץ' ממש לא עוד לא התאקלם בראשון, וענבר חגג קאמבק לליגה עם 0 מ6 מהשדה.

ז. שובם של המתאזרחים?
את העונה שעברה פתחו את הליגה רק שני מתאזרחים שלא שייכים למכבי ת"א, מארק בריסקר ודני נוריס, שהעונה לא נמצאים כאן. בכלל, בשנים האחרונות, בעידן שלושת הזרים והבוסמנים, היה נראה שהקיץ הקץ על המתאזרחים. ועם זאת, השנה הם עושים קאמבק, ובגדול: פיטר ויגניר בבנה"ש, כריס ווטסון בגבעה, מאט מינוף בראשל"צ, ריאן לקסר בפ"ת ושרון ווילקרסון בחיפה. הצלחה שלהם על רקע הנטישה ההמונית לחו"ל, ואולי נחזור לתקופה בה סוכנים מחפשים סבתות יהודיות או סתם כלות לכל מיני זרים.

ח. רמה לאומית
זה כבר ממש לא סוד שבלאומית ובארצית יש כמה ישראלים לא פחות מוכשרים מחלק לא מבוטל משחקני ליגת העל. לפני שנתיים הוכיחו את זה נהדר פביאן ליפרמן ואילן ברקוביץ', והעונה אלה עדי פרג ומורן רוט, שעד כה הם הישראלים הבולטים של הקבוצות שלהם, לפני שמות גדולים בהרבה. רוט, כשרון ידוע כבר כמה שנים, ממשיך לקבל צ'אנסים מזיו ארז, והיה האקס-פקטור נגד הגליל, פרג בגיל 25 מסתמן כמועמד המוביל לתגלית העונה עם ארבע טון ביטחון עצמי.

ט. ישראליות נגד ישראלים
כבר בשבוע האירופי הראשון ראינו שלושה מפגשים של שגרירים ישראלים בחו"ל – בלאט, שיבק ולובין – עם קבוצות ישראליות, שהסתיימו במאזן מושלם לכחולים-לבנים. בשבוע הבא נהריה אצל ששון והפועל ת"א אצל בלאט. בשנה שעברה שתיהן ניצחו באותו לילה בפרם ובמוסקבה. והפעם?

י. אשקלון ממיסה אותו
שוב נסיים עם האייסמן. את העונה שעברה הוא פתח עם 10 נקודות בשני המשחקים הראשונים ב2 מ11 מהשדה, עד שהגיעה אשקלון מולה התאושש עם 14 נקודות ב75%. את העונה הנוכחית פתח עם 4 נקודות נגד נהריה ו5 נגד רמה"ש, עד ששוב הגיעו האשקלונים במשחק השלישי של העונה והקרח נשבר עם 22 ב80% מעבר לקשת.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12נגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();