חגיגות היובל
אורי סביר ,26/11/2004

בשבוע שעבר ראינו למה מסוגלת מכבי כשרק שחקן וחצי מופיעים למשחק. אז הערב ראינו כמה כשרון, עומק ויכולת יש לצהובים כשלא רק פארקר מגיע למשחק.

פזארו הפסידה את המשחק כבר ברבע הראשון. אמנם שוב מכבי הציגה הגנת פרימטר גרועה במיוחד, ואיפשרה לאורחים לקלוע 12 מ15 הראשונות שלהן מעבר לקשת, אבל אם סיינה או סקיפר של שנה שעברה מסוגלות לגרור את מכבי למשחק צמוד בבית כשהן מתבססות על קליעות מבחוץ, סקאבוליני בהחלט לא מסוגלת. אין לה מספיק כלים, ראינו כמה היא נחלשה כשהתחילה להשתמש בספסל, ובסופו של דבר, בהרכב הזה, היא פשוט לא מספיק מוכשרת. היא נגררה לקצב המהיר בתחילת המשחק, ו25 הנקודות שלה בתום הרבע היו אשליה. לא לחינם לקח לה שני רבעים פחות כמה שניות כדי לשכפל את הכמות הזאת. את מכבי, כבר אמרנו שבוע שעבר, לא תנצח דרך ההתקפה, ובטח לא בחוץ.

יותר מפזארו הגדולה של פעם, נראתה הערב קבוצת המטבחים מאיטליה כמו וירטוס בולוניה של העונה שעברה: שחקן אחד – צ'ארלס סמית' – שמסוגל ליצור לעצמו מצב, ועוד ארבעה אחרים שצריכים שייצרו להם. בלי דג'ורדג'ביץ' הותיק ורכז זר שמאוד חסר לה הערב, וכל עוד ראניקו לא מראה אספקטים אחרים של כדורסל מלבד קליעה מבחוץ, אין לפזארו אף אחד שיכול לחצוב מים מהסלע ולסדר מצבים לחבריו. בולוניה של סמית', למי ששכח, שיחקה בליגה השניה.

לא ברור מה חשב לעצמו מלילו כשבפיגור מוקדם של שתי נקודות בלבד באמצע הרבע הראשון, כבר הזעיק פסק זמן. ברבע השני הוא השתמש בטיים אאוט השני שלו כדי לעצור ריצת 10-0, אבל אחריה, ובסגל קצר מבדר"כ, כבר לא היה לו איך לבלום את השטף. נגד מכבי הדורסת בהיכל, עדיף מר מלילו, שתשמור את פסקי הזמן שלך כדי לשנות מומנטומים. בשלישי, אחרי המחצית כבר, כל שנותר לו להגיד לשחקניו הוא מתי האימון הבא.

אחרי קווצ'ים הגנתיים רגעיים ולא ארוכים מדי במשחקים הקודמים, הראתה הערב מכבי כמה דורסנית היא כשההגנה שלה באה לעבוד כבר ברבע השני. הצהובים שמרו לחץ אגרסיבי מאוד, שבהיעדר בעל בית אורח הבהיל את פזארו מאוד והוביל אותה למלכודת של הפצצה מבחוץ. הריבאונדים הארוכים הפכו תוך שניות לסלי מומנטום בצד השני, כשוויצ'יץ' ובאסטון מראים איזה כח יש לקבוצה שגם הגבוהים שלה רצים מצוין למתפרצת. קרדיט גדול גם לבורשטיין, שעשה עבודה נהדרת על סמית'.

בכלל, נראה שהשלשה של וויצ'יץ' – בשעה טובה - מאוד שיחררה אותו. אחרי משחק הנפל בליון, הוא חזר הערב להיות ציר מרכזי בהתקפה של מכבי, ויכולת המסירה הנהדרת שלו סידרה לבאסטון מצבים שפשוט אי אפשר להחטיא מהם. משחק הגבוהים בין וויצ'יץ' החכם והותיק לבין באסטון המסיים הנהדר הוא אחד הכלים הכי קטלניים של מכבי, וכמה גבוהים באירופה אתם מכירים שמסיימים משחק עם תשעה אסיסטים ואפס איבודים. אני מכיר אחד, והוא כבר בן 40 עם ברכיים כואבות מאוד.

מדהים איך דריק שארפ חי מהתלהבות. עזבו את זה שלולא השלשה ההיא מול ז'לגיריס, יכול להיות שהוא כבר לא לובש צהוב העונה. בשבוע שעבר הוא בקושי הורגש על המגרש עד סוף הרבע השלישי, אבל שלוש שלשות גדולות שלו, והופ, הבחור בחמישייה משחק אחרי זה ומתלהב כאילו הוא בן 25.

אל תזלזלו בפזארו. עם רכז זר, דג'ורדג'ביץ' וחיבור של עוד חודשיים, היא תעשה למכבי חיים קשים מאוד באיטליה. ולמרות זאת, מכבי הרוויחה הערב עוד דקות משחק וביטחון לקומאטוס, תומאס, גרין והלפרין. עצוב לראות אמנם את שלף, אבל עדיף שלא יעלה ב40 הפרש. ולגבי יסיקביצ'יוס, מה כבר אפשר להגיד. אם גרשון יכול להרשות לעצמו להסתדר בלעדיו, זה אומר הכל.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();