האיש שהיה שם
אורי סביר ,14/03/2008

ניקולה וויצ'יץ' בקושי שיחק העונה ביורוליג, אבל בשני המשחקים החשובים מול ריאל מדריד עשה את ההבדל, מה שאי אפשר להגיד על פאפאדופולוס. וגם: האם נולד אתמול צ'ארלס "ליי-אפ" סמית' 2?

כל העונה הוא לא היה שם, אבל ברגע האמת הוא הגיע. נגד חולון ואולימפיאקוס, ניקולה וויצ'יץ' נראה גמור. סנטר בן 30 עם ברכיים של בן 60. אבל לא פחות מהלפרין ומוריס, הוא אחראי לכך שמכבי רחוקה ניצחון בית בודד מיתרון ביתיות ברבע הגמר.

הקרואטי השאיר את הריאות שלו במדריד, אבל במקום לתת למשחק לדעוך לכיוון של 20 הפרש לריאל, הוא העמיס את מכבי על כתפיו פעם נוספת, ובדקות גדולות שהזכירו לנו למה הוא מכונה הסנטר הטוב באירופה, נתן להלפרין ומוריס את האפשרות לנצח את המשחק.

דיברו הרבה על הרכש המינימלי שעשתה ריאל מדריד בקיץ, אבל בדיעבד, ייתכן והיה עדיף לו הייתה נמנעת גם ממנו. לזארוס פפאדופולוס לא השתלב, ומה שעבד בצורה מושלמת בגביע יול"ב לפני שנתיים, חרק כבר באליפות אירופה עם נבחרת יוון.

חואן פלאזה, שעד עכשיו עוד עורך חילופים, שלח אותו לפארקט באמצע ההארכה, אבל קיבל ממנו רק נזק. וזה בעצם ההבדל הגדול בין ריאל לבין המארחות הקודמות של הפיינל פור: למכבי היה את וויצ'יץ' ובאסטון, לפנאתינאיקוס את באטיסט ותומאשביץ', לריאל יש אוסף פורוורדים. ואם מה שיש לך זה שלשות של בולוק, סמית' והרוול, עדיף ללכת אליהן, במקום לקוות שדווקא ברגע האמת יופיע ביג פאפא אחרי עונה שלמה.

למשחק הגיעו ריאל ומכבי עם בעיות בשתי העמדות החשובות ביותר: אוסף רכזים לא יציב והיעדר סנטר אמיתי. למזלה של מכבי, הסנטר שלה הגיע בדיוק לשני המשחקים החשובים ביותר, ופעמיים ניצח עבורה את הספרדים.

ראול לופז הוא תופעת טבע, שגם אחרי הפציעה הקשה שעבר עושה לך סחרחורת, אבל בדיוק כמו מורן רוט ביום א', סגנון המשחק שלו לא התאים כשהמשחק נהיה לחוץ ועומד. קרם טונצ'רי הגיע למשחק אמנם בכושר קליעה טוב, אבל עם כל הכבוד, אף אחד מאיתנו לא היה נותן לו את המפתחות כרכז לפיינל פור.

מכבי של העונה יודעת שניצחון חוץ במדריד לא מבטיח ניצחון בית על ז'לגיריס, למרות שזאת כבר איבדה עניין. אם עוד פעם וויל ביינום יחליט לעשות שתי שטויות על כל פעולה טובה ומרכוס בראון ייזכר בימיו היפים בהיכל, זה לא יהיה פשוט, וחשוב לזכור שלא כל יום מכבי תפציץ 13 שלשות בכמעט 60%. כל העונה הזאת מתנהלת הפוך על הפוך, ומכבי כבר הפסידה 3 פעמים העונה לליטאיות, אז לבטח לא תוכל להרשות לעצמה לזלזל. ועם זאת, הניצחון במדריד הוכיח שאם אכן תגיע לפיינל פור, היא בהחלט תהיה ראויה לו.

ותהיה קטנה לסיום: איך נבדיל מהיום בין צ'ארלס סמית' של ריאל לצ'ארלס סמית' מהניקס של שנות התשעים? אם הגארד האמריקאי לא מחטיא את הליי-אפ הזה דקה לסיום ההארכה, כל העסק היה נראה אחרת. האם גם הוא יקבל מהיום במדריד את הכינוי המעליב, "ליי-אפ"?

צ'ארלס "ליי-אפ" סמית' המקורי מחרב לניקס את העונה






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();