שאראס חולם ביוונית



לחץ מצד האמריקאים
אורי סביר ,21/08/2004

כן, כן, מי היה מאמין. שתיים-שתיים. זה לא תוצאות בדיקת הראייה של לארי בראון מאז קיבל את הנבחרת האמריקאית, אלא המאזן שלה אחרי אחרי ארבעה משחקים בלבד בטורניר. אם נגד פורטו ריקו עוד היה מדובר בהפתעה עצומה, הפעם כלל וכלל לא. סה"כ סגירת חשבון של יסיקביצ'יוס. הרבה מים זרמו במיסיסיפי מאז שקרנישובאס צילם את הדרים-טים תוך כדי משחק. היום, הליטאים באו כמעט כפייבוריטים מול האמריקאים.

הנבחרת של בראון משחקת בצורה שערורייתית. שלוש פעמים ברציפות עוצרים חדירות של שטומברגאס האוטומטי מהקו בעבירה, כאילו לו יתרון הגיל והאתלטיות. אף גבוה – איפה אתה דאנקן? – לא עולה להיי-פוסט לנהל את ההתקפה מול האיזורית. שאראס מפגיז שלשות ואף אחד לא ניגש. האמריקאים, כמו מול ארויו, לא יזהו זון התקפי מולם גם אם היריב יעלה באש. וגם אם כן, למה שיתקרבו – אף אחד לא רוצה להיכנס לתקציר בספורטסנטר מהצד הזה.
אחרי היום, אני מרגיש יותר בביטחון להדגיש שהניצחונות של האמריקאים באו עד כה לא בגלל איכות יתר, אלא בגלל יתרון האתלטיות והסגל הרחב יותר. אז מה עושים? מקשיבים לליסה לסלי, שאמרה כבר אחרי היום הראשון שנבחרת הגברים צריכה ללמוד מהנשים.
דבר ראשון שנבחרת הפסים והכוכבים צריכה להעתיק מהבנות הוא הלחץ הבלתי פוסק על כל המגרש. לכל שחקן אמריקאי, בכל עמדה מלבד חריג אחד או שניים, יש יתרון על כל אחד אחר בטורניר בזריזות ואתלטיות, כך שאין שום סיבה בעולם שבראון לא ישתמש בפרס על כל המגרש, לאורך כל המשחק, מול הובלת הכדור היריבה.
בצורה כזאת יבוא יתרון האתלטיות של חוטפים נהדרים כמו אייברסון, ג'יימס והאחרים לביטוי, ישיג נקודות קלות שדרושות להם כמו אוויר לנשימה, ויתישו את הגארדים היריבים. בנוסף, מעמידים דאנקן וחבריו לצבע מטריה אווירית מאחורה כחיפוי. גם ללא הלחץ הזדקק שאראס למנוחה בחצי הראשון של הרבע המכריע, אז אתם באמת חושבים שהיה לו כח לסיים את המשחק אם היה מוצמד לו אמריקאי כבגד גוף לאורך כל המשחק?
כך גם יבוא לביטוי הסגל האמריקאי הרחב. לאף קבוצה מלבדם אין רוטציה אמיתית ואיכותית של יותר משמונה-תשעה שחקנים במקרה הטוב, והם היחידים שלא צריכים לעשות חישובים של עייפות ועבירות. האוסטרלים והיוונים הגיעו מותשים לחלוטין לרבע האחרון ונפלו מהרגליים. עם רוטציה נכונה של בראון, האמריקאים לא יגיעו למצב הזה גם אחרי הארכה מרובעת, בין היתר כי כנראה שהם לא יצטרכו אותה.
דבר נוסף חשוב שצריכים האייברסונים לאמץ הוא ריצה בכל מחיר, גם אחרי סלים. בסט אופנס, מול האיזוריות האירופאיות, חוסר התיאום המחריד שלהם מעמיד בצל את האתלטיות המרהיבה ולא פעם גורם להם להסתפק בהטלות חסרות שחר מבחוץ, שמתאימות יותר לענפי הדיסקוס או כדור הברזל. עם זאת, במשחק המעבר האמריקאים משתחררים קצת וצוברים גם ביטחון מהביצועים של עצמם.
אכן, בלחץ על כל המגרש ובדחיפת הכדור מהר בלי להתחשב בתוצאות, עשויה לבוא לביטוי חוסר הקבוצתיות והגיבוש של הכחולים-אדומים-לבנים. אבל כמו שזה נראה עכשיו, בראון צריך לנסות הכל, וזה לא באמת משנה מה.
האמריקאים, חסרי הניסיון בטורנירים שכאלה, מוצאים את עצמם בסיטואציה אותה לא פגשו מעולם. הם הטובים ביותר מבחינה אישית, עם המסורת הגדולה והמכובדת מכולם, אך לא בהכרח הפייבוריטים הבלעדיים. במבט ישראלי, הם כמו מכבי ת"א של סוף שנות השמונים ותחילת התשעים. ברגע שהחלום האירופי נגמר באכזבה, נשאר להילחם רק על הלחם והחמאה מול טונות של מוטיבציה של היריבות. מה שהביא למכבי אליפויות היה החזרה לדברים הבסיסיים. מוטי דניאל אמר שלהביא אליפויות זה מקצוע ומכבי הם מקצוענים. נוכח המצב היום, המילה מקצוענים לא נשמעה יותר מגוחכת ביחס לנבחרת הבלהות. לאמריקאים יש בעיקר מה להפסיד מול יריבות שהן לא תמיד פחות טובות, אבל תמיד יותר רוצות.
מה יכריע בסוף, הכישרון האמריקאי או הרצון והמוטיבציה של שאר העולם – רוב הפתרונים כרגע בידיים של לארי בראון, ששבועות ספורים בלבד אחרי שהגיע לפיסגת הקריירה ונגע באולימפוס, הוא עשוי לחטוף לא רחוק משם כתם שידבוק בו בכל ספר היסטוריה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();