הלפרין. הברומטר האמיתי



יותם ולא נשלם
אורי סביר ,19/08/2012

כשהנבחרת הייתה יכולה לסגור עניין, היא לא רצתה ובעיקר לא רצה מספיק. אחר כך כבר היה מאוחר מדי. אורי סביר מנתח את ההפסד המתסכל לאסטוניה ומסתכל קדימה להמשך הקמפיין, בתקווה לראות יותר משחק מעבר ואת יותם הלפרין של קייצים קודמים.

1. בואו נתחיל מהסוף: יש עוד מספיק זמן לתקן. עברנו רק 20% מהקמפיין ונבחרת ישראל כבר ידעה לצאת ממצבים קשים בהרבה. אבל אולי בעצם פה קבור הכלב: הניסים והנפלאות מול רומניה וצ'כיה במחזורי הסיום של המוקדמות, או ההעפלות מטורניר ההזדמנות האחרונה, נותנים אולי איזושהי הרגשה שבסוף תמיד הדברים יתחברו ויסתדרו. כנראה בגלל זה אף אחד בבית מכבי הערב לא האמין שנפסיד עד הבאזר האחרון.

המחצית השנייה הייתה אמנם מפגן הגנה קשה לצפייה, אבל את המשחק הפסדנו עוד לפני ההפסקה. דווקא ברגעים שישראל הובילה בביטחה ביתרון דו-ספרתי ואסטוניה עשתה הכל כדי להגדיל את הפער, סירבו הכחולים-לבנים לכבות את האורות עם התקפה שרובה אילתורים וירידה שערורייתית להגנה. טיט סוק, המאמן האורח, היה בהלם שחניכיו משחקים כל כך גרוע ועדיין לא מפגרים ב-25 נקודות. מכאן הדרך לקאמבק הייתה קצרה.

2. את הרעות החולות שניצלו האסטונים ראינו כבר בהכנה. למעשה, משחק הבית הראשון בקמפיין היה דומה מאוד למשחק האימון האחרון מול בלגיה, רק עם סיום שונה. גם שם, ובמידה פחותה גם בפודגוריצה, ישראל קיבלה מקדמה משמעותית שלא שיקפה את היכולת שהציגה, אבל לא ידעה מה לעשות איתה.

יוגב אוחיון הפך בתוך מספר חודשים לשחקן שחלמנו שיהיה עוד כשכידרר בעמק החולה, אבל התלות בו מוגזמת. יובל נעימי, שקיבל את הפירורים המעטים בעמדה מס' 1 (שש דקות), עלה גרוע מהספסל עם שתי זריקות לא לעניין (שאחת גם נכנסה) ועבירה מרגיזה של חוסר ריכוז שעלתה בשתי זריקות עונשין. אז אם האחרון רע והראשון חוטא באיבוד על כל אסיסט, מדוע לא לנסות את גל מקל? אוחיון מרשים מאוד בביטחון שלו והוכיח בחודשים האחרונים שהוא למד לעשות הרבה דברים חדשים, אבל פוסט-אפ אינו אחד מהם לצערי ולצערו. גם אם מאגסי בוגס או ארל בויקינס יקבלו השבוע אזרחות סלובקית או איסלנדית, עדיין אין סיבה להוריד את יוגב לאותיות - בטח לא בהתקפה מכריעה.

3. הדבר הכי בולט שחסר לנבחרת לעומת קמפיין המוקדמות הקודם הוא משחק המעבר. היום כמעט לא ראינו שימוש בלחץ, מה שעזר לאסטונים להגיע בנוחות מוגזמת להתקפה העומדת שלהם (בעיקר אחרי ההפסקה), אבל גם בלי חטיפות היה אפשר להשיג נקודות רבות במגרש הפתוח. סביר להניח שלא נראה עוד הרבה משחקים במוקדמות שבהם ניקח שלושת רבעי מהריבאונדים שיפלו מתחת לסל שלנו, אבל עם אאוטלט פאס כל כך איטי ויציאה מסורבלת פשוט אי אפשר לרוץ. כמעט בכל חמישייה יש לנו לפחות ארבעה מובילי כדור בפוטנציה, ועם המהירות והאתלטיות של הקו הקדמי שלנו אסור לוותר על המתפרצות שצריכות להיות הנשק העיקרי של הנבחרת.

4. כעת יוצאת הנבחרת למשחקי חוץ מול שתי הנבחרות הכי חלשות בבית, כאשר הפסד פשוט לא בא בחשבון. אריק שיבק חייב להגדיל את הרוטציה ולכפות סגנון משחק מהיר יותר, ועל הדרך להרוויח בחזרה את שחקני הספסל ויותם הלפרין, שחשוב לנבחרת לא פחות מכל הכוכבים האחרים, ואפילו יותר. עם כל ההערצה לכספי, ההתלהבות מהדאנקים של טיוס, סאגת המעבר של אוחיון וניסיון האן.בי.אי של אליהו, כמעט שכחנו שהקפטן הוא הברומטר של ישראל בשנים האחרונות. בלעדיו יהיה קשה מאוד, ואולי אפילו בלתי אפשרי, לצאת מהבור הזה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקההופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();