התגנבות יחידים
אורי סביר ,21/04/2006

המשחק הקבוצתי של הצהובים המחוברים שוב היה גדול על הכישרון האינדיבידואלי של האדומים, במיוחד בלי ג'נקינס. אורי סביר מסכם את משחק העונה השני.

שני המשחקים הקודמים בין מכבי ת"א להפועל ירושלים היו תאווה לעיניים. משחקים שלא רק הבטיחו הרבה, אלא גם קיימו עם משחקים ברמה גבוהה, התקפות יפות וגם מתח. אבל דווקא בבימה המרכזית, בפריים טיים בערוץ עטיר רייטינג, קיבלנו משחק מכוער עם המון עבירות ומעט כדורסל. כבר מהפתיחה היה אפשר לראות שיהיה להפועל ירושלים קשה עד בלתי אפשרי לנצח את המשחק הזה. בעוד מכבי טחנה פנימה, ירושלים החלה את המשחק עם הסתפקות בג'אמפ שוטים, עם משחק התקפה עומד שנראה מאוד לא לחוץ ולא מוכן.

עידו קוז'יקרו אמר שביום נתון ירושלים יכולה לפרק כל קבוצה באירופה, ותיאורטית זה אולי נכון, כי הכישרון קיים, אבל מול החבורה החכמה של פיני גרשון, חניכיו של ארז אדלשטיין נראים בעיקר כמו אוסף שחקנים. מייסון, ג'נקינס, אוסטין וכמו שתמיד ידענו אבל רק היום גם ראינו, גם סליי, מסוגלים לעשות סל מול כל מגן באירופה, אבל לא יוצרים אחד לשני כמעט בכלל, וגם כשזה קורה, זה נראה כמו ברירת מחדל. אין פה שום כוונה להאשים את אדלשטיין. התיאום של מכבי נובע לא רק מהניסיון העודף שלהם לעומת הזרים האדומים הצעירים, אלא בעיקר משעות הפארקט המשותפות שצברו בשנים האחרונות. וויצ'יץ' יודע בדיוק איפה למצוא את באסטון, בורשטיין את פארקר ולהיפך. בירושלים, כל אחד לעצמו.

היחיד בירושלים שיוצר לאחרים הוא כמובן מאיר טפירו, אבל בפעם השניה ברציפות הוא לא מצא את עצמו נגד מכבי. טפירו דווקא עלה טוב מהספסל עם שלושה אסיסטים מהירים, אבל מיד גם אסף עבירה שלישית מוקדמת מדי כבר בדקה התשיעית ויצא מקצב המשחק. הוא גם מתקשה מאוד לייצר לעצמו נקודות בגלל חסרון אתלטי מול כל שומר שמכבי מציבה מולו, ובלעדיו ההתקפה של האדומים מסתכמת בהתגנבויות יחידים. בלי ג'נקינס וביום כזה של טפירו, לירושלים אין סיכוי לנצח את מכבי בלי משחק קבוצתי וקליעות מבחוץ. מספיק לראות שמלבד טפירו אין לאף אדום יותר מ2 אס', בעוד פארקר, סולומון ובורשטיין חולקים ביניהם 15 אסיסטים, וגם זה כי רוב האסיסטים של וויצ'יץ' לא נרשמו בגלל שנעצרו בעבירות. וזה בדיוק ההבדל - ההתקפה של מכבי מייצרת לה נקודות קלות גם במשחקים גרועים, של ירושלים לא.

בעיה גדולה נוספת בירושלים היא יכולת הסיום של עידו קוז'יקרו, שלא פעם הערב קיבל כדור במצבים שהוא חייב לעשות סל, אבל זה לא קרה. כאשר קוז'יקרו לא נותן נקודות בצבע, ומתן נאור מסיים משחק עם 0-4 מהשדה, יותר קל למכבי לשמור על מייסון וג'נקינס, שגם ככה יש לה מצ' אפ טוב מולם בדמות פארקר וסולומון. השימוש בסליי כמספר 4 מוסיף אפשרויות התקפיות, אבל פוגע בריבאונד של הקבוצה ויוצר לה עוד מיס מצ' בהגנה, מה עוד שככל הנראה סוף העונה יגיע לפני שהזר ממכללת מארשל ידע להימנע מעבירות מיותרות.

נמאס כבר לבכות על הטיפשות שבביטול משחקי הפלייאוף לטובת הפיינל פור, אבל המשחק הערב צריך להדליק עוד כמה נורות אדומות. הסיבה הראשונה היא הפציעה של ג'נקינס. תארו לכם שבאמצע הפיינל פור יפצעו פארקר, או אוסטין או סניד ולא יוכלו לחזור לפארקט - זה הרי יפגע אנושות בסיכויי קבוצתם לנצח. הסיבה השניה היא העוול הגדול שיעשה אם ירושלים תנצח את מכבי פעם אחת כל העונה, ותקבל על כך אליפות. עד כה כל המשחקים היו קרובים, ואם דווקא בתחילת יוני תתפוס ירושלים ערב משוגע של שלשות ותיקח את הצלחת הביתה, זה יהיה עוול לא רק לה ולמכבי ת"א, אלא לכדורסל שלנו בכלל.

מילה אחרונים לשופטים, שאיבדו שליטה על המשחק בשלב מוקדם מאוד ולא הצליחו להחזיר אותה, כי הרי ידוע שהפנקסנות רק מלהיטה את האווירה במקום להרגיע. צ'ארלס בארקלי ענה פעם לשאלה מה ישתנה כאשר יוסיפו שופט שלישי בתשובה טיפוסית: "עכשיו במקום שניים שלא מבינים יהיו שלושה שלא מבינים", ולצערנו כל יום ה' אנחנו נוכחים לראות שזה נכון לא רק בארץ אלא גם באירופה. אז רמת השיפוט כנראה לא תשתפר בקרוב, אבל תעשה בחוכמה המנהלת (לא נכעס אם אחרי צמד המילים הזה תתייאשו ותפסיקו לקרוא את ההמשך) אם תתחיל להטיל עונשים על קבוצות שהספסלים שלהם קופצים ומתלוננים על כל עבירה. בליגה של דייויד סטרן מענישים גם אם השופטים לא הגיבו בטכניות, וככה צריך להיות כאן. מילא שהשחקנים מגיבים בביטול, אבל לא יכול להיות שמנהלים ועסקנים, שכלל לא אמורים לשבת על הספסל, יקומו וישתוללו אחרי כל החלטה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"ההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();