טור השחרור!
אורי סביר ,22/03/2005

"ספסל" מחתימה מתאזרח חדש: חייל ספסל פושט מדים אחרי שלוש שנים, ומתפנה לומר כמה תודות חיוניות. וכן, מר בלאט, הוא ישמח למלא את משבצת המתאזרח בנבחרת בקיץ, אפילו על חשבון מחנה האימונים באן.בי.איי. שהוצע לו לא מכבר.

מחר לפני שלוש שנים נטשתי את "טלבאסקט" המיתולוגי, כמה רגעים לפני התפרקותו ועוד כמה לפני שהמשכורת האחרונה שולמה, ועזבתי את ביצת הכדורסל הישראלי והמגרשים לטובת המדים. מקץ כמה חודשים, בשבוע שמירות חם במיוחד בבקעה, הבנתי שפלייאוף שלם עבר לא רק מבלי שצפיתי ולו במשחק בודד, אלא גם בלי שידעתי בכלל מה קרה שם. אז עלה לראשונה הרעיון של כתיבת טור.

כמה חודשים לאחר מכן, בשבוע השמירות הבא שהיה לא פחות חם, הגיע הרעיון אל הדף בצורת הטור הראשון, שעסק בהכנה הראויה והיסודית של קרית אתא בפגרה, שבאה לידי ביטוי בניצחון על ירושלים הלא מאורגנת של קואץ' אדלשטיין. ולמי ישלח הטור, אם לא לבית הכדורסל הישראלי, "ספסל", על אף שעד אותו היום היה בגדר מתחרה לטלבאסקט ישראל. אז אותו טור דווקא לא פורסם, אבל מאז ובמשך כל סופ"ש כמעט, פורסם הטור בעריכת שלומי פרי, שגם הגה לו את שמו ועיצב לו את הלוגו (למרות שבמקור היה אמור להיקרא "פק"ל כדורסל").

אז את אליפות העולם ההיסטורית באינדיאנפוליס פיספסתי בשלמותה בגלל הקפצה, את אליפות אירופה הצלחתי לראות בקושי רב ואחרי מאמצים כבירים, את השלשה של שארפ מול ז'לגיריס וגמר גביע יול"ב ראיתי בטלוויזיה עייפה במיוחד בכיסופים, ולפעמים רק ביום חמישי הייתי מברר את התוצאות של משחקי הליגה מיום א', אבל בזכות הטור נשארתי קרוב לכדורסל, וחשוב לא פחות, הוא נשאר קרוב אליי. שישי אחרי שישי היה נכתב הטור, כאשר לא פעם ולא פעמיים היו נכתבים שניים מראש, כדי שאחד מהם כמובן יתפרסם בשבת שאני סוגר (וזה המקום להתנצל בפני גיא גודס ותומר שטיינהאור, שטור הפרישה שלהם לא פורסם כי שכחתי להזכיר לשלומי).

עשרות פעמים הצענו כאן איך הכדורסל שלנו יראה טוב יותר, אימצנו לחיקנו כאהודי המערכת את קלי מקארתי, אריק קמפבל ולי מת'יוז, נפרדנו ממוטי דניאל ועודד קטש ולהבדיל גם מדרט בויד ודני קסטן זיכרם לברכה, היללנו ושיבחנו והשתדלנו לקטול רק כשבאמת חייבים, חגגנו את ההצלחות של הנבחרת באליפות הקודמת וביכינו את הכישלון בקיץ האחרון ובסך הכל, בעיקר נהנינו, וזאת כמובן ההזדמנות להתנצל אם שלא במזיד פגענו במישהו. ועכשיו באמת הגיע הזמן לעבור לתודות המתבקשות.

לחבורת המרמור המשעשעת של גדוד השבוזים בראשות ה"לורד" פינגווין והבולדוג (ועל ספיחותיה ירדן ונועה), למסגרת זיק שהייתה בית – ובעיקר חדר – חם בשנה האחרונה ולעודד שבמחזור האחרון יצר איתי חדר מפלצות שהוציא את החיים והחשק מכל מי שאיננו מרץ 2 (זאת אמרת, כל אחד מלבדנו).

למאמני הליגה שהשתדלו להחליף גרביים אחד עם השני בכל הקשור לחיזוק, ולא גרמו לי לעבוד קשה מדי כדי להכיר את כל הזרים והבוסמנים בליגה. לערוץ 5 שעד העונה האחרונה היה משדר כל יום שישי ב21:00 שידור חוזר של משחק הליגה מיום א', וכך היה משאיר אותי חזק בעניינים. לאודי כהנים, ערן סלע, אמיר דורון, יניב פכטר, ערן סורוקה וכל מי שהצקתי לו בתקופה הזאת עם נתונים לא רלוונטיים בשביל טורים, או כל מיני הטרדות לבקשת עדכונים שכבר לפני כמה ימים הפכו להיות לא עדכניים.

לאמא התומכת ומתקנת העברית, הארכיון המודפס הגדול והרחב ביותר של "ספסל" לדורותיו ולאבא, שפעם בכמה זמן זורק איזה פנינה או הארה על שחקן כזה או אחר, גם אם אין לו כל כוונה לזכור את שמו. וכמובן לשלישיית המופלאות: תמר, איריס ובמיוחד נעה, שחיכתה והתאפקה עד יום השחרור. מזל טוב והחלמה מהירה.

למירב, על השנים היפות והסבלנות הגדולה, גם אם לפעמים התקשתה להבין איך חוזרים פעם בשבועיים לשישבת ועדיין מקדישים כל כך הרבה זמן לכדורסל בכלל ולאתר בפרט, וכמובן להילה המדהימה, שהייתה שייכת במקור כמה שורות צפונה מכאן בתודות, אבל עכשיו עשתה את הטעות ותמשיך להישאר בדרום למשך זמן לא קצר.

לכל משפחת "ספסל" הנהדרת, יעוז, שגיא, רפי הסמ"ח וכל העושה במלאכה, ובמיוחד לאורלי וליאור, שהולכות איתי אחורה עד ימי טלבאסקט, וסבלו בשקט כל הטרדה, בקשה, אי-הבנת המערכת החדשה ומה לא בימים הראשונים של ספסל החדש ועד עכשיו. תודה ענקית, בלעדיכן ספסל וטלבאסקט לא היו נראים אותו דבר, ובאמת שהפכתם לכולנו (חוץ מלכן) את החיים לקלים ופשוטים הרבה יותר.

ותודה אחרונה ועצומה לאחד והיחיד, שלומי. על כל פעם שטרטרתי אותך כדי שתבדוק לי מה היו אחוזי העונשין של נוריס קולמן בעונה הראשונה שלו, נגד מי עשה רועי ניצן את הבכורה שלו וכל השטויות האחרות שגזלו ממך זמן איכות עם שרית וניב. תודה שנתת את הבמה, הערת, תיקנת וכיוונת, ומקווה שהוקרת התודה שלי תתבטא בכך שההקלה שתהיה לך מעכשיו בעריכת האתר תהיה כמו זו שהייתה לי אחרי זיכוי הנשק.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףזר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();