טיוס. קפיץ אמיתי



מוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטי
אורי סביר ,12/09/2012

אחוז ההטבעות המטורף של טיוס; מה הופך את פניני לקילר גדול גם כשהוא בכושר קליעה רע; איזה נתונים צריכים להדאיג אותנו מהמפגשים עם סרביה ומונטנגרו; שינוי הגישה של שיבק; חוסר החשיבות של התוצאות במשחקי האימון; אורי סביר עם המספרים שצריך לזכור מהקמפיין שהיה.

צילומים: לילך וייס

1. במהלך העונה שעברה במדי מכבי אשדוד השיג אלכס טיוס 68 מ-164 סלי השדה שלו מדאנקים (41.4%). המגמה הזאת כמובן לא השתנתה בנבחרת, כאשר המתאזרח הקפיצי הטביע 26 מ-60 סליו (43.3%), ועל הדרך קבע שיא בלתי רשמי כאשר פחות או יותר השווה בקמפיין אחד את כמות ההאלי-הופים של הכחולים-לבנים בכל הזמנים.

2. ברבע האחרון אתמול בבלגרד קבר גיא פניני 3 מ-3 לשלוש ועזר לישראל להשיג את ההפרש הרצוי, אבל עד אז הוא עמד על 9 מ-42 בלבד מעבר לקשת בקמפיין כולו (21.4%). אלא שגם בכושר הקליעה הנוראי הזה, פניני לא איבד את הקילר אינסטינקט. אם תהיתם למה אריק שיבק הלך אליו יותר מפעם אחת בהתקפות אחרונות, הנה הסיבה: ב-30 השניות האחרונות של רבעים או הארכות, הסווינגמן הצהוב קלע 4 שלשות ב-44%! באחוזי קליעה "אמיתיים" (%TS), זה נראה עוד יותר טוב, במיוחד אם לוקחים בחשבון שארבע השלשות האלו היו שוות 13 נקודות (אחת מהן הפכה למהלך של 4 נקודות).



3. מתוך 31 נבחרות שהשתתפו במוקדמות, רק קפריסין העמידה אחוז נמוך יותר משלנו מהקו. בנבחרת שבה אף שחקן עם לפחות זריקה אחת בממוצע למשחק לא הגיע ל-72%, כולם אשמים, אבל ההבדל הכי גדול מגיע מעמדת המתאזרח. אלכס טיוס קלע רק 6 מ-19 (31.6%), אחוז שדיוויד בלו היה מתבייש בו גם משאר הטווחים.

4. הקמפיין הראשון של יותם הלפרין כקפטן לא ייזכר כמוצלח במיוחד, בין היתר בגלל הכנה לקויה ופציעה טורדנית. לראשונה מאז יורובאסקט 2005, אליו הגיע אחרי שעוד שיחק באותו קיץ עם נבחרת העתודה, הוא סיים משימה לאומית עם ממוצע נק' חד-ספרתי (6.6). אלא שאותנו מטריד הרבה יותר נתון אחר: בארבעת המשחקים מול סרביה ומונטנגרו, הוא זרק רק שלוש פעמים מהקו ותשע פעמים מהשדה ב-108 דקות! כלומר, זריקה מהשדה כל תריסר דקות על הפרקט. לשם השוואה, רק בקיץ שעבר מול אותה סרביה הוא זרק 12 פעמים מהשדה ב-36 דקות.



5. בשני הקייצים הראשונים שלו כמאמן הלאומי, נהנה שיבק לערוך שינויים רבים בחמישייה הפותחת ולמעשה רק פעם אחת ב-13 משחקיו הרשמיים עלה עם אותו הרכב פעמיים ברציפות (ביורובאסקט אשתקד, אחרי שכבר איבדנו סיכוי לעלות). הקיץ, החליט המאמן לקבוע היררכיה ברורה ולא ערך אפילו שינוי אחד בחמישייה לאורך כל הקמפיין!

6. כשחושבים על השנים הארוכות שלקח לשכנע את דיוויד בלו להגיע לנבחרת, או את הגישה שאיתה הגיע ג'יימי ארנולד בזמנו, אי אפשר לקחת כמובן מאליו את התוספת האדירה של טיוס. אבל כשם שאין להשוות את יכולת הסיום שלו ליד הטבעת לזאת של עידו קוז'יקרו, יש דברים שבהם עדיין הוא לא יכול להחליף אותו. בארבעת המשחקים מול סרביה ומונטנגרו הבשרניות, הפלוס/מינוס של המתאזרח עמד על 22- לעומת 106+ בשאר המשחקים. לעומת זאת, בדקות של "האל מבית הלל" מול שתי הנבחרות שעלו איתנו לסלובניה, הובלנו ב-19 נקודות, כאשר באף אחד מהמשחקים הללו הוא לא מעמיד פלוס/מינוס שלילי בעוד טיוס מעמיד מדד חיובי רק בניצחון על סרביה.



7. מי שהיה צריך חיזוק לקלישאה שגורסת שאסור להסיק כלום מהתוצאות של משחקי אימון, קיבל אותה הקיץ. ההפסד היחיד של ישראל בהכנה היה לפורטוגל, שהייתה אחת מארבע נבחרות בלבד שסיימו את המוקדמות בלי אף ניצחון (לוכסמבורג, קפריסין ואלבניה). אגב, הנבחרת שהפכה לכבשה השחורה שלנו קלעה 100 באותו ניצחון במשחק אימון – 35 יותר מהממוצע שלה במשחקים הרשמיים הקיץ, כאשר באף אחד מהם היא לא עוברת 75. לעומת זאת, גרמניה שהובסה על ידי ישראל 96:82 יום אחד בלבד אחרי ההפסד לפורטוגל, הייתה אחת מארבע נבחרות שסיימו את המוקדמות בלי אף הפסד (איטליה, מונטנגרו וקרואטיה).

8. בקיץ הבא תחגוג ישראל את היורובאסקט ה-27 שלה במספר, מה שמדרג אותה במקום הרביעי בכל הזמנים מבין המדינות הקיימות. רק צרפת (36), איטליה (34) וספרד (29) מקדימות אותנו.

9. לא רק בזריקות עונשין ישראל איכזבה, אלא גם מעבר לקשת. הנבחרת דורגה במקום ה-26 בלבד בכמות השלשות (6.1) – ירידה חדה לעומת קמפיין המוקדמות הקודם (8.0 שלשות). האחוזים שלנו נראים סבירים (כ-37%), אבל גם זה רק בזכות עומרי כספי. בניכוי השלשות שלו (25 מ-48, 52%), ישראל עומדת על 30.5% בלבד.



10. תודו שהרגשתם שמשהו חסר לכם בקמפיין האחרון. אם לא הייתם בטוחים מה, זה רק סימן כמה העבודה הגדולה שלו בנבחרת לא זכתה לכבוד הראוי. לראשונה מאז היה בן 17, נהנה יניב גרין מקיץ חופשי ממטלות לאומיות. למעשה, הפעם האחרונה שהנבחרת הבוגרת השלימה קמפיין בלעדיו הייתה במילניום הקודם! למרות שאין לו עדיין קבוצה לעונה הבאה, לא מן הנמנע שבקיץ 2013 נבקש ממנו לחזור ו"לקלקל" את הרושם האחרון שלו כשחקן נבחרת: קליעת עונשין מנצחת מול איטליה באליפות אירופה הקודמת.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();