אוחיון. נחל איתן



סלובניה עוד רחוקה
אורי סביר ,29/08/2012

אורי סביר מבקש לחזור לפרופורציות בעקבות ההצגה מול סרביה, מתלהב בפעם המי-יודע-כמה מיוגב אוחיון שברגע "קטשי" אחד הגדיר את השינוי שחל בו בשנה האחרונה וחושש מסאגת הקרקס ומהעייפות המצטברת של שלישיית אכ"א.

1. אם אחרי ההפסד לאסטוניה ניסינו לשמור כאן על פרופורציות, אז כדאי לחזור אליהן מהר מאוד גם עכשיו. על אף הניצחון האדיר על סרביה, ישראל עדיין רחוקה מהמקום הראשון, ולמעשה הקרב הריאלי שלה כרגע הוא על המקום השלישי. אחרי הכל, קשה להאמין שמונטנגרו או סרביה יחקו אותנו מול אסטוניה. עם זאת, הערב החזירה הנבחרת את גורלה לידיה והגדילה את סיכוייה לסיים אפילו במקום השני. ניצחונות על מונטנגרו ואסטוניה יקרבו אותה מאוד לסלובניה, אבל הפסד לאחת מהן יהווה מכה אנושה.

אם אסטוניה לא הייתה גרועה כפי שציירו אותה, סרביה היא לבטח לא גדולה כמו שסיפרנו לעצמנו. על הקווים אמנם עומד אחד מגדולי מאמני אירופה ששיקם את הנבחרת הזאת ובתוך זמן קצר לקח אותה מתהומות בלתי מוכרים עבורה לגמר היורובאסקט ולחצי גמר המונדובאסקט, על הפרקט משוטטים שחקני-על באירופה שמרוויחים שני פסיקים ביורו ועל הנייר מדובר לא רק בנבחרת עם מסורת אדירה אלא גם עם גאווה לאומית גדולה, אבל בפועל הבנו כבר בפתיחה איך מונטנגרו יצאה מבלגרד עם שתי נקודות.

התלות במילוש תאודושיץ' עצומה ממילא ורק גדלה עם היעדרותו של סטפן מרקוביץ', דושקו סבאנוביץ' שוב התקשה להתאושש מאפקט נוקיה וננאד קרסטיץ' פשוט לא בכושר ולא לחינם סיים עם הפלוס/מינוס הכי גרוע במגרש. מאידך, שחקנים יעילים כמו מרקו קשיי שחיסל אותנו ביורובאסקט אשתקד, איבן פאוניץ' שהיה יכול להתיש את יוגב אוחיון וגבוהים ניידים יותר כמו מילאן מצ'באן וזוראן ארצג, קיבלו מעט מדי דקות. כל זה אגב לא אמור להוריד כהוא זה מההישג האדיר של הכחולים-לבנים, כי גם כשנותנים צריך לקחת. ואם היינו יודעים לקחת לפני שבוע וחצי מול אסטוניה, היום היינו בודקים מלונות בלובליאנה במקום לבחון את הקבוצות שמדורגות במקום השלישי בשאר הבתים.

2. יסלחו לי עומרי כספי שההצגה שלו לא נפלה מהמשחק הענק מול מונטנגרו במוקדמות לפני שנתיים, וליאור אליהו שלא נרתע מפתיחה חלשה ודרך מופע חסימות מדהים הכניס את עצמו לעניינים, כי אני רוצה להתמקד דווקא ביוגב אוחיון. כבר ראינו אותו מתעלל בגארדים גדולים בהגנה הרבה לפני השנה האחרונה וזכינו ממנו לתקופות קליעה מבטיחות עוד לפני שהוא נחת ביד אליהו, אבל עושה רושם שהפעם זה לתמיד. סירבנו להתלהב בעבר יתר על המידה מחשש שהזרימה תיפסק, אבל כעת ברור שמדובר בנחל איתן.

אם כבר הזכרנו את משחק הבית מול מונטנגרו בקמפיין המוקדמות הקודם, קשה להאמין שמי שהתעלל הערב בתאודושיץ' זה אותו שחקן שדולה וויושביץ' בחר להציב עליו את סלאבקו וראנש הענק במשחק ההוא ופשוט הוציא לו את הביטחון. אוחיון זרח הערב, קיבל החלטות מצוינות ושימח הרבה מאוד אנשים ברוסיה. שני רגעים הגדירו את התצוגה ההירואית שלו: הראשון היה ריבאונד התקפה שהוא הוריד מהתקרה בין כל הענקים הסרבים, שהיה כולו רצון וריכוז; השני כבר הזכיר את מאמנו לשעבר, עודד קטש. חמש דקות לסיום, כשהסרבים צימקו ל-6 ועשו קולות של קאמבק, הוא כידרר במשך התקפה שלמה, ניער מעליו את השומר וקבר עוד ג'אמפר מהסוג שאיבקוביץ' בטח שמע עליו מחברו ז'ליקו אובראדוביץ'.

כנראה שלהיות בעל הבית בכפר בלום, עין שרה או מלחה זה באמת כלום לעומת לקבל את המפתחות להיכל. בערב שבו גל מקל לא מספיק להזיע ויובל נעימי שוב לא מתלבש, כבר באמת שאין לאף אחד ספק מי נומרו אונו.

3. אחרי ערב כזה קשה להתווכח עם אריק שיבק על קיצור הרוטציה, אבל יש הרבה סיבות לדאגה. שלישיית אכ"א (אוחיון, כספי ואליהו) שיחקו 36 דקות כ"א, ובעוד 48 שעות מחכה לנו עוד משחק שפשוט אסור להפסיד. המאמן הלאומי הימר נכון ולא החליף סוסים בעלייה, אבל ביום חמישי הוא חייב לתת לספסל יותר ביטוי, בראש ובראשונה לרביב לימונד שנמצא בכושר טוב וכמובן למקל שצריך לעזור בתיק טיילור רוצ'סטי.

בלי ווצ'ביץ' ופקוביץ', מונטנגרו היא נבחרת שאסור לה להפסיד בבית. אני רק מקווה שבמחצית השנייה נגדה לא ניזכר פתאום בסאגת הקרקס שהקטינה ביממה את זמן המנוחה וההכנה בין שני משחקי הבית הכי חשובים בטורניר.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטייותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();