"קארי" - סרט אימה
אורי סביר ,10/03/2009

12 חודשים חיכינו כדי לראות את סטפן קארי שוב בטורניר המכללות, אבל כנראה שזה לא יקרה. הפסד מפתיע ומרגיז לבנו של טוני ווייט, שנוא המערכת מזה שנים, צפוי לשלוח את דייוידסון לטורניר ה-NIT ואותנו ללוחות השידורים בתקווה לראות את הפלא עוד כמה פעמים לפני המעבר למקצוענים.

הזורעים בדמעה, ברינה ירקודו - סיפורה של נורת' דאקוטה סטייט

לפני טורניר המכללות בעונה שעברה, עוד הכרתם אותו כ"בן של דל קארי". כשסיפרנו לכם עליו כאן בפריוויו לסיבוב הראשון של הריקוד הגדול אשתקד, לא היינו בטוחים עדיין אם קוראים לו סטיבן או סטפן קארי. ואז הוא הפך לממתק הרייטינג של CBS.

זה התחיל עם 40 נקודות ושמונה שלשות ב-80% בניצחון על גונזאגה, נמשך בניצחון מדהים על ג'ורג'טאון בו קלע 25 מה-30 שלו במחצית השניה נגד אוניברסיטה שגדולה בהרבה על מידותיה של דייוידסון הקטנה והגיע לשיא נוסף ב-33 נקודות בניצחון קליל על וויסקונסין ההגנתית. משום מקום, נעצרו "הוויילדקאסט" האלמוניים רק באליט 8 עם הפסד 59:57 לאלופה שבדרך, קנזס, וקארי הוזכר בנשימה אחת עם טיילור הנסבורו כסלבריטי הכי גדול ב-NCAA.

הדיון על המוכנות של קארי ל-NBA עלה על הפרק באופן מיידי ולמרות שהיה הופך לבחירת לוטרי בטוחה למדי, נשאר הצלף המדהים לעונה שלישית במכללה הקטנטנה והלא-נחשבת. מימדיו הגופניים הצנועים, שגרמו לכל האוניברסיטות הגדולות להגיד לו "לא תודה", התבטלו בשישים מול יכולת הקליעה הנדירה שהפגין וכל שדרן שמחשיב את עצמו השתעשע לפחות פעמיים במחשבה על משחק חיובים שהיה נמשך לנצח בין סטף לאביו דל, אחד השוטרים הגדולים ב-NBA בשנות התשעים.

קארי עשה העונה הסבה לעמדת הרכז, בה החליף את ג'ייסון ריצ'ארדס המצוין שמילצר אותו בנאמנות בשנתיים הקודמות. הוא הכפיל את ממוצע האסיסטים שצמח ל-5.7, מספר לא מבוטל בקבוצה בה אין יותר מדי אופציות מסירה. למרות ההתמקדות של היריבות בו, הוא העלה את ממוצע הנקודות עוד טיפה, ל-28.6 העונה, כשהוא ממשיך לשמור על אחוזים גבוהים מאוד מכל הטווחים.

דייוידסון מעולם לא זכתה לכ"כ הרבה התעניינות ושידורים כמו העונה. לברון ג'יימס הגיע כדי לצפות בפלא מקרוב, בובי נייט חילק מחמאות מקיר לקיר ואוניברסיטת לויולה הגדילה לעשות, כאשר שלחה עליו דאבל-אפ לאורך משחק שלם והגבילה אותו לאפס נקודות ושלוש זריקות. "מי יזכור שהפסדנו היום 30 הפרש?", שאל המאמן המוזר ג'ימי פאטסוס בסיום, "מה שיישאר מהמשחק הזה הוא שהשארנו שחקן NBA על אפס נקודות!".

כוכבו של קארי המשיך לדרוך וכל משחק היה חוויה, כולל הופעת הבכורה ההירואית במדיסון סקוור גארדן. קארי הלחוץ לא הפסיק להחטיא מול ההגנה של ווסט וירג'יניה, אבל לא התייאש ובבגרות מרשימה, קלע 13 מה-15 האחרונות של קבוצתו בדרך לניצחון דרמטי, 65:68. בסוף היום היו לו 4 שלשות מ-16 ניסיונות, 33% מהשדה ושמונה איבודים, אבל גם 27 נק' ו-10 אס' וההורים דל האדיש וסוניה ההיפראקטיבית קרנו מאושר.

דייוידסון לא הרשימה בלוח משחקי הנון-קונפרנס שלה ופרט להפסד צמוד לאוקלהומה בדו-קרב דרמטי בין קארי (44 נק') לבלייק גריפין (25 נק' ו-21 ריב'), חטפה תבוסות מדיוק ופרדו. למרות הכל, היא נראתה בדרך הבטוחה לטורניר, עד הפסד מפתיע לצ'ארלסטון בבית. מיד אחריו, נקע קארי את קרסולו ובלעדיו הובסה הקבוצה 64:46 מול "דה סיטאדל" החלשה. כשחזר על רגל אחת, לא הצליח למנוע הפסד ביתי מול באטלר החזקה ב"בראקט-באסטר", שניצחון בו היה משאיר עדיין את האופציות פתוחות גם היום.

לקארי היה ברור שכדי לחזור להופעה נוספת בטורניר ה-NCAA, הוא חייב לסחוב את דייוידסון לעוד אליפות קונפרנס הסאות'רן. ברבע הגמר הוא הפגיז 43 נקודות ב-27 דקות מול אפלצ'יאן סטייט, אבל יום לאחר מכן, באה צ'ארלסטון ושמה נעץ בבלון הציפיות.

אנטוואן וויגינס, שחקן שכנראה לא תקראו את שמו בעברית יותר אלא אם כן יצטרף לגבעת שמואל בעתיד, נדבק אל קארי, לא נתן לו לנשום ועצר אותו על 5 מ-18 מהשדה. קארי, שהתפרסם לפני שנה בדיוק בזכות רצף של תצוגות מדהימות אחרי ההפסקה, ירד למחצית עם יתרון 20:29 וחזר לחדרי ההלבשה בסיום עם הפסד 59:52 אחרי 20 דקות אומללות. בסיום, במקום אל קארי, הלכו המצלמות לטוני ווייט ג'וניור שקלע 17 עבור המנצחים, ועשה את אביו, ששיחק במכבי ראשל"צ לפני עשור בדיוק, איש שמח וגאה מאוד.

נוכח החולשה שהפגינה במשחקיה מול קבוצות גדולות העונה, נדמה שדייוידסון זקוקה לנס כדי לרקוד גם ב-2009. רק אם כל הפייבוריטיות במחוזות הקטנים אכן ייזכו בטורנירים וועדת השיבוץ תתחשב בתקוות של CBS לראות את הכוכב הגדול של אשתקד עולה על מסכיה שוב, נוכל לקבל את קארי בטורניר גם הפעם. בוב מקילופ, המאמן שבנו משחק עם קארי בקבוצה, טוען ש"26 ניצחונות הם עדיין 26 ניצחונות ולא חשוב נגד מי", אבל קשה להאמין שמישהו ישתכנע.

לפני שלוש שנים, רק שלוש מכללות הציעו לו מילגה, כאשר אפילו וירג'יניה טק, האלמה-מאטר של הוריו, לא האמינה בו. במשחקו הראשון במכללה, הוא איבד 13 כדורים ונראה כמו נער בין גברים. הבייבי-פייס נותר כשהיה, אבל קבלת ההחלטות המצוינת ביחס לנסיבות, יכולת המסירה המרשימה ובעיקר קליעה מעולם אחר, הפכה אותו לפרוספקט שפשוט כיף לראות. לא ברור כרגע איזה החלטה יקבל קארי ג'וניור בקיץ, אבל אם כל מה שנותר לנו זה לראות אותו ב-NIT, נחיה גם עם זה. מי יודע, אולי יסדרו לו שם דרבי מול האח הקטן סת', שבעונתו הראשונה בליברטי הוביל את כל הפרשמנים במכללות עם 20.6 נק' למשחק.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודוקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();