לא על השמיר לבדו
אורי סביר ,05/07/2006

הפועל ירושלים הפתיעה את כולם בהחתמתו של דן שמיר. השאלה היא מה ההשלכות וכמה המערכת מוכנה להשתנות כדי שהוא יצליח. אורי סביר ממליץ לקליין לעזור לשמיר.

כבר שנים אנחנו מקבלים כאקסיומה שדן שמיר הוא אחד ממוחות הכדורסל המבריקים שגדלו לנו כאן, מטאור של ממש שהצליח להשתחל אפילו למערכת של אלופת אירופה. ולמעשה, אין לנו ברירה מלבד לקבל את הקביעה הזאת, כי מעולם לא ראינו אותו בפעולה ומלבד אימון קבוצת נוער, אין לו ניסיון בעמידת סולו מאחורי הקווים.

הדבר המעניין ביותר בנוגע להחתמה של שמיר בירושלים הוא כנראה שינוי הפרופורציות של הקבוצה וסיום עידן גאידמאק. בבורסת השמועות עלו שמותיהם של פנאיוטיס ינאקיס, נבאן ספאחיה ורבים אחרים, שעלותם גבוהה ומשמעות החתמתם היא ברורה - המשך הטיפוס בסולם המעמדות באירופה, עוד שלב בדרך ליורוליג. החתמתו של מאמן כה צעיר ובתולי מצטיירת כירידה מהעץ, וככל הנראה מצביעה על חזרת תקציב הקבוצה לפרופורציות היותר מוכרות בליגה שלנו, גם אם בשנה הקרובה זה פחות יורגש עקב עודפי ארקדי.

אחרי שנתיים בלי אף שחקן בית בכיר ברוטציה, עושה הפועל ירושלים צעד גדול להתחברות מחדש לקהל שלה, שהמשיך ללוות אותה בנאמנות אין קץ בכל דרך בה הלכה. שמיר צמח מתוך המערכת הירושלמית, התקדם ממאמן צעיר במחלקת הנוער לעמדת עוזר המאמן בקבוצה הבוגרת ועכשיו חוזר כמאמן ראשי. עם זאת, הצלחתו תלויה לא מעט דווקא בגורמים שמסביב: ההנהלה, המקומונים וגם הקהל.

המערכת הירושלמית היא הלחוצה ביותר בכדורסל הישראלי מלבד מכבי ת"א, ועד לפני שלוש שנים הביאה לפיטוריו/התפטרותו של מאמן הקבוצה במהלך כל עונה כמעט. דני קליין ידוע כמעורב מאוד במהלכי הקבוצה, ואחרי שהניסיון למנות את מוטי דניאל כג'נרל מנג'ר בקיץ שעבר לא צלח, קליין עשוי להיראות כמקבל ההחלטות במועדון אותו מאמן בחור צעיר וחסר ניסיון. גם הקהל, שלבטח ישמח לקבל לשורותיו את שמיר על אף עברו הצהוב, עשוי להפוך חסר סבלנות כלפיו אחרי עונה בה הגיעה הקבוצה לגמרי הגביע והפלייאוף ולחצי גמר גביע יול"ב. לזכותו של ארז אדלשטיין יאמר שמעולם לא הייתה לירושלים עונה עם כאלו אחוזי הצלחה - האדומים כבר לא רגילים להפסיד.

אם אכן ההחתמה פותחת דף חדש, ובניגוד למקומות אחרים כאן חוזה לשנתיים לאו דווקא קובע זאת בצורה חד-משמעית, אזי אולי ירושלים תחזור להיות קטנה וחכמה כמו בתחילת שנות התשעים. אם שמיר ישכיל להשאיר את דניאל ששר בתפקידו, ולצרף אליו את מתן חרוש למשל, ירושלים תוכל להכשיר את דרכם של עוד אנשי מקצוע שצמחו באגודה ולטמוע בהם את התקווה שגם הם יום אחד יקבלו את המושכות. המילה המשכיות מוזכרת כמעט בכל טור על הקבוצה, וקשה לחשוב על דרך טובה יותר להנציח אותה מאשר לגדל מאמנים במועדון. מדד ההצלחה של המהלך יבחן לא בהישגיו של שמיר, אלא בכמה זמן יחזיק במועדון וכמה סבלנות תהיה להנהלה אם בקיץ הבא תוכל להחתים מאמן בעל שם במקומו כאשר שוב יחלו החלומות לראות את גביע יול"ב מנצנץ בארון הצנוע של האדומים.

עם זאת, על אף האופטימיות הזהירה, צריך להביא בחשבון שאם הקבוצה תדשדש ולא תצליח להיכנס לתלם עד נובמבר, עלול שמיר להיות הראשון שמשלם את המחיר. על כן צריך דני קליין לעזור לשמיר, ולמנות מאמן ותיק ומקומי כג'נרל מנג'ר. פרסונה מוערכת כיורם חרוש או גדי קידר תוריד מהלחץ של המאמן הצעיר ותוכל גם לכוון אותו כשצריך עם הניסיון הרב שלה. גם מאמן כאמיר מוטאפצ'יץ', שגם הוא אהוד מאוד ביציעם, עשוי להתאים. לבד, ע"פ ניסיון העבר, זאת תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית עבור שמיר.

אם אכן ירושלים הולכת לקראת צמצום בתקציב, היא תעשה בחוכמה אם תיבנה סביב שחקני בית וצעירים ישראלים. מאיר טפירו, מתן נאור וגם עידו קוז'יקרו הם בגדר סמלים שצריך לשמור, עמית תמיר וארז כץ חייבים להיות אופציות גם אם יבואו על חשבון שחקנים מוכשרים מהם וכישרונות כמו רביב לימונד ואיציק אוחנון אסור לשחרר בקלות, במיוחד לא בעידן החוק הרוסי. בשורה התחתונה, ההנהלה יודעת בדיוק כמו האוהדים, שגם עונה נוספת של פיינליסטיות עם ג'נקינס וסליי לא תיכתב באותן אותיות מוזהבות כמו עונה של אמצע טבלה עם פפי תורג'מן ונוריס קולמן.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();