לאט ובזהירות
אורי סביר ,05/08/2005

בארץ כבר חושבים על מדליה, אבל לאט-לאט, קודם צריך להגיע לרבע הגמר, ורצוי לא מהמקום הרביעי. מספר הערות לפני פתיחת אליפות העולם לעתודה.

אם אתם לא יכולים לחכות למשחק הראשון של סגנית אלופת אירופה לעתודה בארגנטינה, תארו לכם איך מרגישים השחקנים, שכבר מתים לתקן את העוול שנשאר מבחינתם מהגמר נגד סלובניה, מה עוד שבשבילם זאת הפעם האחרונה כנבחרת, אחרי שעשו יחד קמפיינים נהדרים בנוער ובעתודה, חלק גם בקדטים. הידיעה שמשדרים את כל המשחקים ישירות בארץ רק מגדילה את הציפיות, העצומות בלאו הכי.

אבל קשרו את הסוסים, אליפות עולם זה לא טיול. אחרי פרישת האירנים, מסתמן בית א' בו משתתפת ישראל כאחד החזקים והשקולים שאפשר לקבל. תסתכלו על טבלת המאזנים של היבשות בפרוייקט שלנו לאליפות, ותבינו לבד - אף קבוצה מאסיה או אפריקה לא נמצאת בבית הזה, אלא שתיים מאירופה, שתיים מאמריקה ואוסטרליה, אלופת העולם לגיל הזה כאמור.

לא שיש מקום לזלזל - מי אנחנו שנמעיט בערך של איזשהי קבוצה אחרי המהלומה הכואבת ברבע הגמר האליפות ב2001 מהרפובליקה הדומינקנית, שבאליפות אמריקה האחרונה סיימה במקום האחרון - אבל אם באליפות שעברה ידעו בורשטיין, גרין ושות' ששני ניצחונות ביומיים הראשונים נגד קוריאה ויפן יסדרו להם מקום בשלב הבא וראש שקט יותר שלבטח תרם בניצחונות על קרואטיה וארגנטינה, הפעם המצב יותר מסובך ושינוי הלו"ז שסידר את ארגנטינה המארחת ביום הראשון לא מועיל. מה עוד שיום אחרי זה חופש, משחק, ואז עוד יום חופש.

בקיצור, גם אחרי צימצום הבית לחמש קבוצות, חייבים שני ניצחונות לפחות כדי לעלות לרבע הגמר, ורצוי לא מהמקום הרביעי כדי להימנע ממפגש מוקדם עם ארה"ב, שהיא אמנם לא דומיננטית כמו בשנים קודמות, אבל עדיין נראית כראשונה בין שוות. ניצחון הלילה על ארגנטינה יתן פוש גדול לנבחרת, ויוריד ממפלס הלחץ. הפסד, והמשחק נגד יוון - יריבה מוכרת ועיקשת מאוד לגיל הנוכחי - הופך להיות קריטי מאוד.

המשחק שעושה את ההבדל
הרגע הטפנו לכם לא לרתום את העגלה לפני הסוסים, והנה נעשה זאת בעצמנו. ניסיון העבר באליפויות הקודמות מוכיח שהמשחק שעושה את ההבדל בין אליפות מוצלחת למבוזבזת/כישלון הוא זה שברבע הגמר. דור הזהב של בורשטיין לא ישכח את ההפסדים המרגיזים לרפובליקה הדומינקנית ושלוש שנים קודם לכן ללטביה באליפות אירופה לנוער. רק לפני שנה סיים הנוער בראשות יוני ניר במקום הראשון בבית המוקדם, והפסיד ברבע הגמר למדורגת רביעית. גם ארה"ב איבדה את הזהב באליפות ב97 כבר ברבע הגמר. לעומת זאת, בלי הסל המדהים של אנטון קזרנובסקי מריבאונד התקפה נגד סרביה לפני שנה - ועוד אחד כמעט זהה בסיום הרבע השלישי - לא היינו פה בכלל.

באליפות הנוכחית רמת הקבוצות נראית די שווה - בלי הכוכבים האמריקאים, קלייזה הליטאי וכמובן בוגוט שהובילו בהתאמה על אליפות העולם לנוער לפני שנתיים - ולכן ייתכן מצב בו הקבוצה שתסיים במקום השביעי תהיה טובה מזו שתסיים עם מדליה. בערך כמו הליגה הישראלית מהמקום השני ומטה.

איזון כוחות בחסות פיב"א
רק פיב"א יכולים לחשוב על דבר כזה - אירוח האליפויות בשני אולמות שהמרחק ביניהם הוא 1,100 ק"מ. המשמעות היא שהפרישה של אירן מהבית שישוחק בקורדובה והמשחק החסר עקב כך לקבוצות בית א' מתאזנים עם העובדה שהעולות לרבע הגמר מהבית שלנו יצטרכו לבלות את יום החופש בין שלב הבתים לשלב הנוק-אאוט במסע ארוך מאוד. שלא נדבר על כך שקבוצות בית ב', אותן נפגוש בהצלבה, כבר יתרגלו עד אז לטבעות והתנאים שבפלאטה דה-מאר.


ירמישין. הנבחרת צריכה אותו

על הגובה
על הנייר, לישראל יש את כל הכלים כדי ללכת רחוק: שני גארדים מבריקים מהרמה הכי גבוהה באליפות, שני שומרים עצומים בדמות סימין וקוחנסקי שיחסלו את כוכבי היריבה ויסמנו איקס נוסף על ואסילאידיס היווני ופורוורד אתלטי ונייד שרץ את המגרש נהדר, חוטף מצוין, אוסף סלי זבל ובקיצור מייצר נקודות קלות שעושות הבדל. או במילים אחרות: ליאור אליהו.

את ההבדל צריכים לעשות הגבוהים. ולאדי ירמישין היה חסר מאוד לנבחרת הזאת באליפות אירופה לנוער, והראה רק ניצוצות באליפות לפני שנה בה היה מאוד לא יציב. אנטון קזרנובסקי עשה טורניר מצוין עם העתודה החדשה, ויש לקוות שנשאר לו כח. בלי יכולת גבוהה של שני אלה - ולירמישין היו תצוגות נהדרות במשחקי ההכנה - הנבחרת תסבול מהבעיות הרגילות שיש לישראל, ואין סיבה שזה יקרה. נקווה שהם יקחו דוגמא מחוסר הנחיתות שהפגינו גרין וגורדון לפני ארבע שנים - אליפות ששידרגה אותם עוד באותו קיץ לחמישיית הבוגרת. שיהיה בהצלחה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();