מלחמות העולמות
אורי סביר ,20/08/2004

בשבוע שעבר התנצלתי שאני כותב על האולימפיאדה באתר של כדורסל ישראלי. השבוע זה לא יקרה, אני לא רואה סיבה להתנצל. יסיקביצ'יוס ממשיך עוד עונה בליגה, לארי בראון יהודי, דוויין ווייד משחק בשביל רענן כץ, שאריף פחארדו הוא מלפפון היסטורי של הירושלמים, וחוצמזה, אם משדרים כדורסל בערוץ 1, זה בטח מכבי, לא? לא מספיק טוב בשבילכם? לכו תקראו על הריבים סביב הקפטן של נבחרת ישראל.

הטורניר האולימפי בכדורסל הבטיח המון, וגם מקיים. פורטו ריקו מפרקת את ארה"ב לחתיכות, ארגנטינה מנצחת את סרביה המאכזבת עם הבאזר, ואח"כ מפסידה לספרד שמוכיחה שוב ושוב כח מנטלי עצום עם קאמבקים מרהיבים, יאו מינג מהרהר בפרישה ויום אחרי זה מתפוצץ עם 39 נקודות וניצחון, ניו זילנד מעמידה את הווינריות של אוברדוביץ' ובודירוגה במבחן גדול עם סיומת מדהימה, ואפילו אנגולה, היחידה ללא ניצחון עדיין, לא הייתה רחוקה כ"כ מהליטאים, שפשוט שחטו את אמש את יוון והשפילו אותם בצורה בלתי-תיאמן. אז מה צריך עוד? שידורים, אם אפשר.
מחר בערב, מוצ"ש, ייערך המשחק הגדול והמסקרן מכולם של שלב הבתים. ליטא הנהדרת והקבוצתית, אלופת אירופה, תגיע ללא הפסד לקרב חשוב מאוד מבחינה מורלית מול אסופת הכוכבים האמריקאית, האלופה האולימפית להזכירכם, אחרי שכבר לפני ארבע שנים הייתה רחוקה שלשה אחת של יסיקביצ'יוס מההפתעה הגדולה ביותר בתולדות הכדורסל.
נגד האנגולים נראתה ליטא כמו שעת הבוקר המוקדמת – עייפה ואיטית, מול הפורטו-ריקנים כבר נראתה מעט יותר טוב כיאה להתקדמות בשעה ומול יוון היא פשוט התפוצצה במשחק המרכזי. במיטבה, הנבחרת של סירייקה היא פשוט בית ספר לכדורסל. המושג ילד במגרש משחקים נראה כאילו הומצא במיוחד עבור שאראס כשהוא לצד חבריו לנבחרת. ארבעה שחקנים שלא מפסיקים לנוע ללא כדור, לפתוח נתיבי מסירה, לא מתביישים לשים את הגוף בשביל חסימה, עד שנמצא האיש הפנוי. ואז, סמכו על הרכז הצהוב, הכדור כבר יגיע לבלטה הנכונה, בתזמון מדויק.
שישקאוסקאס מוציא מצויין לפועל, מסיאוסקאס קולע באחוזים מדהימים מעבר לקשת, שטומברגאס הוא כרגיל הסקורר הכי קבוצתי בנמצא וגם הרוצח השקט מכולם, סונגאילה ולברינוביץ' מוסיפים אלמנט של קליעה מבחוץ גם מעמדת הגבוה השני וז'וקאוסקאס הוא ה2.20 הכי נייד מחוץ לאן.בי.איי. – תמיד נמצא במקום הנכון, גם בשביל ההטבעה הקלה וגם בשביל שינוי הזריקה של כל חודר לצבע. את יסיקביצ'יוס כולכם כבר מכירים. המון איבודים, אבל על כל טעות מחפה במסירה עיוורת מהממת או שלשה קטלנית. ביחד מדובר בקבוצה סופר מסוכנת, שרצה בכל הזדמנות וגם אחרי סלים, ומסוכנת מאוד גם במשחק העומד, עם ארבעה שחקנים בכל חמישייה שמאיימים מעבר לקשת.
האמריקאים לעומת זאת, נראים מאוד לא מחוברים עד עכשיו ולמען האמת מנצחים עד עכשיו יותר בזכות יתרון האתלטיות מאשר האיכות. אייברסון וג'יימס עושים מדי פעם קולות של מנהיגות, אבל זה לא מספיק, בטח לא כשביתרון חד-ספרתי האמריקאים רצים למתפרצות וזורקים כדורים חסרי סיכוי להאלי-הופ במקום ללכת לשתיים הבטוחות. למרות הזעזוע במשחק הראשון, לא נראה שהחבר'ה של בראון הפנימו כבר שאף אחד לא מצפה מהם לשואו-טיים. הם שם כדי לקחת את הזהב בשיניים ועם כמה שפחות השפלות.
בניגוד לאמריקאים שבמקום להוסיף צבע למשחקים מגרדים צבע מהחישוק עם הפצצות חסרות שחר מבחוץ, לליטאים לקח בוקר אחד להתאפס על הטבעות היווניות, ובשני המשחקים האחרונים הפגיזו 29 שלשות באחוזים מדהימים של 53.7! אם האמריקאים ימשיכו בחוסר התיאום ההגנתי, יהיה להם קשה פי שניים מול הידיות הלוהטות בירוק. כמו כן, עד עכשיו שלטו שתי הנבחרות במאבק הקרשים, והחבורה של סירייקה תצטרך לעשות מאמץ על כדי להיות כמה שיותר קרובה בריבאונד, ולהפסיד כמה שפחות נקודות בהזדמנויות שניות, שלא פעם מחזיקות את האמריקאים בתמונה.
כמו שקיווינו ופיללנו, זה יהיה קרב בין הכדורסל הקבוצתי המגובש של הליטאים, שרצים ביחד כבר לא מאתמול, וירצו להוסיף זהב נוסף לזה האירופי אחרי שלוש מדליות ארד רצופות באולימפיאדות, לבין זה השכונתי של האמריקאים, שמפוצץ בטונות של כישרון, אבל נראה כמו אוסף שחקנים שהתחילו להתאמן יחד לפני חודש. ועם זאת, שימו לב, אחרי 25 אסיסטים בלבד בשני המשחקים הראשונים, עשתה ארה"ב רק שניים פחות מזה נגד אוסטרליה לבד. במשחק הבא נראה אם הם אכן מתקדמים ממשחק למשחק, או שמא יחשף הבלוף. גם לליטא זה יהיה מבחן חשוב, אחרי ההתפוצצות הגדולה מול יוון.
הסיכויים הם כבר לא אחד למיליון, כמו בפסקול המוכר ממלחמת העולמות. העולם שלנו, האירופי בפרט והמחוץ-לליגה-הטובה-בעולם בכלל, התקרב מאוד לזה של דייויד סטרן.
אין יותר תירוצים לאמריקאים, הרי גם סרביה וליטא השאירו כוכבים גדולים מאוד בבית. מעכשיו, זה קרב חסר פשרות על פודיום המנצחים. ממחר, בשמונה בערב, זה תופס הילוך גבוה באמת. אל תרשו לעצמכם להפסיד את זה.
עוד משחק גדול מחר יהיה בין ספרד לסרביה. הנבחרת של גאסול עדיין ללא הפסד, בעוד זאת של בודירוגה חייבת לנצח, אחרת היא תהיה בצרות אמיתיות. שידור בערוץ הספרדי TVE ב11:15 בבוקר.

ציון אחד
עזבו את כל הטענות על ערוץ 1 רגע בצד. מי נתן לדני דבורין, שרק כדורגל זורם לו בורידים, לשדר כדורסל? כבר עדיף בהרבה את אורי לוי, אליו כבר התרגלנו מזמן.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();