אחרי שנה הפסקה שוב יש לגליל ישראלי צעיר מוביל



תור נבחרת חרוש
אורי סביר ,08/10/2004

בסימן אליפות העולם לעתודה בקיץ הבא בארגנטינה, יתמקדו רוב העיניים באלו שהביאו את ההישג הגדול בצ'כיה וינסו לעשות את פריצת הדרך שלהם גם בליגה. אבל מבחינתי, העונה הזאת תהיה שייכת לא פחות לנבחרת העתודה הכסופה הקודמת, של יורם חרוש, שבין הכישלון הגדול הקיץ לבין טורניר הניחומים בבלגרד תקבל ברובה הזדמנות אמיתית ראשונה להוכיח את עצמם.

כשחרוש קיבץ בזמנו חמישייה של עתודאים בירושלים, הציפיות היו בשמיים. יצחקי היה אמור להגשים את הציפיות הגדולות שהיו ממנו בנוער, מכץ צופה לעבור לעמדת הרכז הראשון במלחה, גורדון היה אמור להשתלט בלעדית על הירושה שהשאיר שטיינהאור, על אוחנון דיברו כפוטנציאל אן.בי.איי וזה לא הכל. נאור ומזרחי שיחקו כבר באותו קיץ עם הנבחרת באליפות אירופה, בורשטיין וגרין כבר היו חצי סופרסטארים, וכולם דיברו על הדור שיסחף אותנו קדימה.

איפשהו זה נתקע כמעט לכולם, וכבר שמענו יותר מדי פעמים על ההשוואות הלא נכונות בין אותה נבחרת צעירה לבין כוכבי העל עליהם היא גברה באותה תקופה. העונה, כך נדמה, סוף סוף מקבלים החבר'ה הזדמנות אמיתית להוביל קבוצות בליגת העל, גם בעזרת הנהירה לכסף הגדול בחו"ל.

נתחיל במשה מזרחי. במשך עונותיו הלא רעות במלחה היו לפורוורד החולוני לא פעם הזדמנויות לפרוץ, עקב פציעות או החלפות זרים, אך רף הציפיות הגבוה והלחץ סביב הקבוצה לא איפשרו לו לשדרג את עצמו מהספסל לחמישייה. עכשיו, בשקט של כפר בלום, במקום בו פרצו כ"כ הרבה צעירים לפניו, הוא מקבל צ'אנס בלתי חוזר להוכיח ממה הוא עשוי. כשחקן היותר ותיק בקבוצה צעירה, מוכשרת ומבטיחה, חייב מזרחי להפגין יכולת טובה ויציבה ולעשות עוד שניים-שלושה צעדים קדימה.

חברו לספסל הירושלמי בשנים האחרונות, ארז כץ, יעמוד מתחת לזרקורים השנה. מעמדת זינוק של שחקן עתיד הוא הפך בעיניי רבים לאוברייטד, שאלמלא היותו שחקן בית במלחה כבר מזמן לא היה ברמות הגבוהות. המעבר לאשקלון, והעובדה שבית הלחמי לא הביא לפניו רכז זר, צריכות לעשות את השינוי לגביו. כץ צריך להיפטר מההרגלים הרעים של מחליף כגון עבירות מהירות ומיותרות, להתחיל לאיים על הסל באופן קבוע ולהפוך לבורג מרכזי באשקלון. אם גם שם זה לא יקרה, הוא ימצא עצמו שוב כמתבונן מהספסל. אלא שהפעם זה לא יהיה בוויל סולומון אלא באבי סוכר.

שחר גורדון כבר יצא מהתהום וחזר אליה מספר פעמים. בקיץ של אליפות העולם בעתודה הוא קיבל מקום בחמישיית הנבחרת ועשה טורניר נהדר עד אותה החטאה נגד ספרד. אלא שבחירת קבוצות גרועה במיוחד, ועונה מפוספסת שלמה על הספסלים באור יהודה וגן נחום לא רק שעצרו אותו אלא גם לקחו אותו כמה צעדים אחורה. ברמה"ש מקבל גורדון צ'אנס מחודש, והוא אמור לפרוח ליד חיית הצבע רומרו, שיאפשר לו לשחק יותר על ההיי-פוסט כמו שהוא אוהב, ולהראות לנו את יכולות הקליעה מחצי מרחק והמסירה הנהדרת שלו. ביחד איתו יש לציין גם את צפריר וולפר, שאם לא ישפר את ההתקפה שלו יהפוך לגירסה אנמית של גור שלף, ואם כן, יהפוך למועמד לגיטימי לנבחרת ולשחקן השישי של הליגה.

איתי לב הוא לדעתי אחד הכשרונות היותר מבוזבזים מאותה נבחרת. אפשר להגיד שהפריצה שלו התעכבה בגלל הרוטציה הקצרה של ג'ינו, בגלל פציעות או אלף סיבות אחרות, לדעתי פשוט חסר לו קצת רוע כדי לממש את הפוטנציאל העצום שיש בו. לנהריה הוא מגיע בדיוק על המשבצת של שרון ששון, עדיין כמחליף אבל עם הרבה יותר קרדיט, ועוד משחק בשבוע בו אחד הזרים לא משחק ומתפנות עוד דקות. השקט והרוגע של נהריה צריכים לעשות את שלהם, וכשלב יחזור לשחק עם ביטחון הרווח יהיה כולו שלנו. תזכרו את זה בדאנק הראשון שהוא יכניס לזר על הראש.

אור איתן פרץ לליגת העל בבום גדול עם קרית אתא, אבל מאז הוא הספיק לבזבז הזדמנות גדולה בחיפה ובאוסישקין בעיקר ישב על הספסל. העונה, תחת אפי הגדול בקבוצה הרבה פחות עמוקה, ובעונה שניה ברציפות הרחק מהצפון, הוא יהיה חייב לקחת את המושכות בידיים ולהסתער על העמדה הנטושה של נאור.

שני שחקנים חשובים אחרים הם איציק אוחנון ואפיק ניסים. אוחנון, בעל נתוני זהב אך גם נקודת פתיחה בעייתית יותר – התחיל לשחק בגיל מאוחר, עבר יותר מדי קבוצות - פותח עונה אחרונה בסיינט לואיס, לאחריה נקווה שהוא יחזור אלינו מאסיבי, מגוון ומנוסה יותר. ניסים מתחיל עונה שניה ברציפות בקבוצה טובה בליגה מכובדת, אשר אחריה הוא אמור מבחינתי לחזור למקומו הטבעי בסגל הנבחרת.

על בורשטיין וגרין אין טעם להרחיב, הם בליגה אחרת. החשש קיים לא רק לגבי גרין, אלא גם לגבי נאור, שיאבק ברוטצית גארדים רחבה במיוחד במלחה, אבל איכשהו נראה לי שהוא ימצא את דרכו ללב האוהדים האדומים.

למעשה, כמעט לכל המוזכרים מעלה זאת בגדר שנת מבחן. אין פה כוונה להגיד שאם לא השנה אז כבר לעולם לא, אבל שנה מפוספסת נוספת בהחלט תזיק ותפגם בהתקדמותם. עונת פריצה והשתפרות של רובם עשויה לשנות את פני הליגה ולהוסיף הרבה צבע ועניין.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץשיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();