אליהו. עוד רחוק ממיקי
תמונה: פיב"א אירופה




יורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטי
אורי סביר ,11/09/2013

הקורלציה בין אחוזי הקליעה מהקו בליגה ובנבחרת; השוויון בין ליאור אליהו לתני כהן-מינץ; היפוך התפקידים בין יוגב אוחיון לאפיק ניסים; יום החג של אוקראינה והיום שנרצה לזכור מול צרפת; הרקורד איתו נפרד שיבק מהג'וב; ומה היה קורה אלמלא ההפסד האומלל לבריטניה ביום הפתיחה. אורי סביר עם מספרי האליפות.

1. ספק אם הוא יתנחם בכך, אבל ליאור אליהו סיים יורובאסקט שלישי ברציפות כמלך סלי הנבחרת. הוא משתווה בכך לתני כהן-מינץ (1963-1967), אבל נשאר רחוק ממיקי ברקוביץ', שהוביל את קלעי ישראל בחמש אליפויות אירופה רצופות בין 1975 ל-1983. עם זאת, שימו לב לירידה של אליהו בממוצע הנקודות מטורניר לטורניר: 21.3 נקודות ב-2009, 16.4 למשחק לפני שנתיים ורק 12.4 הפעם.

2. דובר כבר רבות על הקרדיט המוגזם לו זכו צמד הגארדים הפותחים של הנבחרת על חשבון אפיק ניסים, אז רק נציין עובדה פשוטה: הגארד מאילת דורג שני בנבחרת בנקודות, למרות שהיה חמישי בלבד בדקות; יוגב אוחיון לעומתו היה שני בדקות, אבל רק שביעי בנקודות. ואולי בכלל כדאי ללכת לנתוני הפלוס/מינוס: ניסים שני בנבחרת (9+), אוחיון אחרון (28-).

3. אם זאת אכן האליפות האחרונה של ניסים בנבחרת, הוא ישאיר בור עמוק בעמדת האינסטנט סקורר. במשחק נגד בלגיה הוא קלע את כל 23 הנקודות שלו תוך 10 דקות ו-50 שניות של שיכרון חושים וסיים כקלע המוביל. להזכירכם, גם במשחק ה"להיות או לחדול" של ישראל ביורובאסקט הקודם נגד סרביה הוא היה המצטיין (17 נק' ו-9 אס'). המועמד הטבעי להחליפו בתפקיד הניצוץ מהספסל הוא יובל נעימי, שעד האליפות הבאה אמור להשתפשף בתפקיד דומה גם במכבי ת"א.


ניסים. הנבחרת עוד תתגעגע אליו (תמונה: פיב"א אירופה)

4. בעיתוני שנות השישים והשבעים, החלק החשוב ביותר בפריוויו לכל משחק נבחרת, היה המאזן ההיסטורי מול היריבה. מהבחינה הזאת, לא היינו יכולים לפלל לבית נוח יותר: נגד כל אחת ואחת מיריבותינו בבית א', החזקנו בטרם הטורניר מאזן ראש בראש חיובי. אוקראינה לדוגמא, הייתה הנבחרת היחידה בעולם כולו שפגשה את ישראל לכמות דו-ספרתית של משחקים ומעולם לא ניצחה (13:0!). סמנו ביומנים גם את ה-6 בספטמבר 2013 כתאריך היסטורי: הוא היה היום האחרון בתולדותינו עם מאזן חיובי נגד נבחרת צרפת.

5. באחד מניתוחי הפוסט-מורטם הכה רבים, נטען שיוגב אוחיון לא באמת שיפר את הקליעה - והרשו לנו לחלוק על כך. עם זאת, בנבחרת זה עוד לא כל כך בא לידי ביטוי. הרכז בן ה-26 הספיק לייצג את ישראל כבר בשמונה אליפויות שונות: מהקדטים, דרך האוניברסיאדה ועד לבוגרים כמובן. ב-55 המשחקים שלו בטורנירי הגמר השונים הוא עומד על ממוצע של פחות מחצי שלשה ב-24.5% דיוק בלבד. רק באליפות אחת (עם העתודה ב-2006) הוא קלע יותר משלשה למשחק באחוזים משביעי רצון עבור גארד. במשחק האימון האחרון אגב שבר אוחיון את שיא הנקודות במדי הנבחרת הבוגרת עם 20 נגד גאורגיה - רק 4 נקודות פחות ממה שקלע בחמשת משחקי הטורניר.

6. נבחרת ישראל סיימה את האליפות עם 69.5% בלבד מהקו - המשך למגמת הירידה מהאליפויות הקודמות: 79.2% ב-2007, היורובאסקט האחרון בו עברנו שלב; 73.6% כעבור שנתיים בפולין; ו-72% בטורניר הקודם בליטא. זאת הייתה הפעם השנייה בלבד בשנות האלפיים שישראל נפרדת מהטורניר עם פחות מ-70% מהקו, אבל אף אחד כבר לא מופתע. הקורלציה לאחוזי העונשין בליגה זועקת: 70.4% בלבד עונתי בליגת העל - הנתון הכי נמוך מהליגות הגדולות באירופה פרט לטורקיה. שלא במפתיע, הליגה הכי טובה ביבשת מספקת גם את אחוזי הקליעה מהקו הטובים ביותר: 77.1% בספרד - גבוה יותר מכל קבוצה בליגה שלנו.


נבחרת ישראל. ממשיכים להתרסק מהקו (תמונה: פיב"א אירופה)

7. אריק שיבק דיבר בשדה התעופה על הרקורד הטוב שלו בנבחרת, ואכן המאזן שעימו הוא נפרד מג'וב המאמן הלאומי הוא מכובד: 26:35 (57% הצלחה), כאשר רק לאברהם חמו וצביקה שרף אחוזי הצלחה גבוהים יותר בתפקיד. ובכל זאת, הקיץ האחרון היה הגרוע ביותר של הנבחרת מאז 2009, עם ארבעה ניצחונות בלבד מתוך 13 משחקים בינלאומיים. 2009 גם היה הקיץ האחרון בו התחלף מאמן הנבחרת, למי ששכח.

8. כצפוי בעקבות פציעתו של אלכס טיוס, ישראל סיימה בין שלוש האחרונות באליפות עם 1.2 חסימות בלבד. ביורובאסקט 2011 היא סיימה עם 0.6 חסימות בלבד ושנתיים קודם לכן עם 1.3 חסימות - כלומר בכל אחת משלוש אליפויות אירופה האחרונות היא סיימה עם נתון חסימות קבוצתי שנמוך יותר מממוצע הגגות של טיוס לבדו במוקדמות אשתקד (1.4).

9. ארבעה שחקנים ישראלים סיימו את האליפות עם ממוצע נקודות דו-ספרתי: אחד מהם שיחק באן.בי.אי אשתקד (כספי), השני בגרמניה (הלפרין) ושני האחרים בליגה. ניסים ואליהו, שהתברגו במקומות 1-2 בקלעי הנבחרת, דורגו במקומות 3-2 במלך הסלים הישראלי אשתקד בליגה. מי שהקדים אותם בליגה בהחלט לא היה מזיק לנו הקיץ: גל מקל.

10. כולם ידעו, הרגישו והכריזו שהקמפיין הזה נגמר כבר במשחק הפתיחה מול בריטניה. גם הטבלה מאשרת: ניצחון בנקודה על הבריטים החביבים היה מקפיץ את ישראל מהמקום השישי לשלישי - ולשלב הבא. אילו רק היינו קולעים יותר מאשר 1 מתוך 11 זריקות העונשין האחרונות באותו משחק, אולי היינו משחקים היום נגד סרביה. ולכל הצדקנים: זה שלא מגיע לנו להיות שם, לא אומר שלא היינו צריכים לעלות.


כספי. סיוט בריטי (תמונה: פיב"א אירופה)






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();