קנטאקי, פרייד?
אורי סביר ,06/03/2009

אינספור כתבות קראתם כבר על היעדרותה של מכבי ת"א מההצלבה לראשונה מזה שמונה שנים. אנחנו נחסוך מכם עוד ניתוח מיותר ונתמקד בניסיונה של אוניברסיטת קנטאקי לשמור על מסורת של 17 שנים בשבוע הקרוב. וכן, אין צורך להסתכל בלוח השנה, מרץ כבר כאן.

בעונה הבאה תהפוך אוניברסיטת קנטאקי לראשונה בתולדות דיוויז'ן 1 במכללות גברים עם 2,000 ניצחונות. המסורת שהשאיר מאחוריו אדולף ראפ הגזען - שעל שמו נקרא אולמה הביתי של המכללה - נחשבת למפוארת ביותר ב-NCAA, כאשר ה"וויילדקאטס" מובילים את טבלת הניצחונות ואחוז ההצלחה בכל הזמנים.

הגאווה של העיר לקסינגטון מסתכלת בספר השיאים מלמעלה על כל היתר גם במספר הופעות בטורניר המכללות, מספר משחקים וניצחונות בטורניר ורק ל-UCLA הגדולה יש יותר אליפויות מלה. בשנים האחרונות, הקהל הנהדר והמסורת כבר לא מספיקים להצלחות, ומאז הזכייה באליפות ב-1998, קנטאקי לא חזרה לפיינל פור.

השנה, אם לא תתרחש סנסציה עליה נרחיב בהמשך, ייפול דבר חמור עוד יותר: בפעם הראשונה מזה 18 שנים, צפויה קנטאקי להיעדר מהטורניר. כבר בעונה שעברה, הראשונה של המאמן בילי גילספי שנכנס לנעליהם הגדולות של אדי סאטון, ריק פיטינו וטאבי סמית', קודמיו בתפקיד, ירדה הקבוצה מעשרים ניצחונות לראשונה מאז שנות התשעים ונכנסה לטורניר בחסד. את מה שלא העיזה ועדת הבחירות, עשתה מארקט, כאשר הדיחה את קנטאקי בסיבוב הראשון.

כבר במשחק הראשון היה ברור שגילספי לא ילקק דבש גם השנה. וירג'יניה מיליטרי, אחת הפייבוריטיות הגדולות של כותב שורות אלו אך לבטח לא מהמוכרות והנחשבות בארה"ב, הגיעה לראפ ארינה ויצאה עם ניצחון 103:111 סנסציוני. בהמשך התאוששו הוויילדקאטס ופתחו בצורה נאה את משחקי המחוז עם ניצחונות בטנסי ועל אובורן, אבל השבוע נקלעו בפעם השנייה העונה לרצף של שלושה הפסדים, כאשר האחרון שבהם, 90:85 לג'ורג'יה הנוראית ב"ערב הסיניורים", מהווה מכה קשה במיוחד ברזומה.

קנטאקי כבר מזמן לא מצליחה לגייס כישרונות ענק כמו בעבר, אבל רשימה מקרית של בוגריה בשנים האחרונות תגלה סופרסטארים כטיישון פרינס, אנטואן ווקר וראג'ון רונדו לצד פועלים שחורים קשוחים כקית' בוגאנס, צ'אק הייז, נאזי מוחאמד ואחרים. בלי פיטינו (היום בלואיוויל) וסמית' (מינסוטה), גם חוק הצינון של דייויד סטרן שמחייב את כוכבי התיכונים לעבור בקולג' (או ברומא, אם תשאלו את ברנדון ג'נינגס), לא מצליח להביא ללקסינגטון את כוכבי המחר של ה-NBA.

הפרוספקט הגדול של השנה היה אמור להיות הפורוורד הסופמור פטריק פטרסון שרושם 18.5 נק' ו-9.1 ריב' למשחק, אבל ככל שהעונה התקדמה, הוא מצא את עצמו בצילו של ג'ודי מיקס, שאחרי שנתיים של פחות מתשע נקודות למשחק, מפציץ העונה 25.0 בממוצע באחוזים נהדרים, כולל תצוגה של 54 נקודות בניצחון בטנסי ששברה את שיא המכללה של דן איסל.

רק מיקס לבדו, שעשה פריצה באמת נדירה העונה, שווה מבחינתנו כרטיס לטורניר המכללות, אך הועדה שתתכנס ביום א' בעוד שבוע וחצי צפויה לחשוב אחרת. הדרך היחידה שמסתמנת כרגע לשמור על הרצף חי תהיה זכייה בטורניר ה-SEC (שמבטיח כמובן כרטיס אוטומטי לטורניר), ונוכח היכולת שראינו בהפסד לג'ורג'יה השבוע, זה לא יהיה קל. עוד לפני כן, תסיים קנטאקי את העונה הרגילה במשחק חוץ בפלורידה, שהפסידה רק פעם אחת בביתה ומחפשת גם היא את דרכה ב"בועה". ניצחון שם עשוי לשנות את המומנטום ולהוות עוד נקודת אור ברזומה הדל.

למרות חוסר ההצלחה הבולטת בעונת הביכורים של גילספי אשתקד, המשיכה קנטאקי להוליך את המכללות בכמות צופים ממוצעת. מאז התפרקותה של קבוצת "הקולונלס" שנפרדה מה-ABA עם כמות הניצחונות הגדולה ביותר, לא הייתה במקום קבוצה מקצוענית ו"הוויילדקאטס" הם יותר מסתם מקור לגאווה. כדי להבין את גודל השעה, נציין רק שהפעם האחרונה בה ראתה הקבוצה את "הריקוד הגדול" של מרץ המשוגע בטלוויזיה הייתה עקב השעייה של ה-NCAA ולא עקב יכולת רעה.

לפני שלוש שנים, סיראקיוז הייתה במצב דומה ועם התעלות עצומה של ג'רי מקנמארה זכתה בטורניר הביג-איסט החזק והנחשב יותר. בימים הקרובים, מיקס יצטרך לראות הרבה קסטות של מקנמארה - שמאז שחתם את החוזה המקצועני הראשון שלו באולימפיאקוס של פיני גרשון הסתובב גם בלטביה ולאחרונה נצפה ב-NBDL - ובעיקר להאמין שזה עוד אפשרי. במרץ כידוע, כבר קרו דברים משוגעים יותר.

את רוב רובו של טורניר ה-SEC נוכל לראות בשידורים ישירים ומוקלטים בפוקס ספורטס בסוף השבוע הבא. לא יודעים מה איתכם, אנחנו ב"ספסל" נשנה למספר ימים את יחסנו לפייבוריטיות ומיינסטרים ונחזיק אצבעות למיקס, פטרסון ואפילו גילספי האומלל.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהעל כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();