טימור. השתלט על המחצית השנייה



הסנסציה בדרבי במספרים
אורי סביר ,04/03/2013

בר טימור היה אחראי למחצית מהסלים של הפועל ת"א במחצית השנייה, ארז אדלשטיין עלה למקום הראשון, אנת'וני גודס התחפש לוויל אייברי, דווין סמית' ודיוויד בלאט נפרדו מרצפים מדהימים ואיך משפיע הריחוק מהעיר על המתח בדרבים. אורי סביר עם המספרים של הדרבי.

ערב של דרמות בליגה: הדרבי אדום, ניצחונות חוץ דרמטיים לחולון ולאילת

1 הופעות בארץ לקחו לאנת'וני גודס כדי להשיג ניצחון יוקרתי על מכבי ת"א. 1 אגב היה גם מספר הנקודות שלו. הוא מצטרף למועדון אקסקלוסיבי של זרים שניצחו את האלופה הנצחית בהופעת הבכורה שלהם: אנטואן הול ממכבי ראשל"צ, רוג'ר האגינס מהפועל ירושלים ודיון גלובר מעירוני נהריה. בדומה לגודס, גם וויל אייברי ערך את הופעת הבכורה הביתית שלו בניצחון בדרבי תחת ארז אדלשטיין, אלא שהוא הספיק לשחק קודם גם בחוץ.

5 ניצחונות ליגה יש לארז אדלשטיין על מכבי ת"א, מה שמעלה אותו למקום הראשון מבין המאמנים הפעילים ביחד עם שרון דרוקר - כל עוד אפי בירנבוים מתרווח בכס הפרשן. שלושה מהניצחונות היו עם הפועל ת"א, שני האחרים עם גליל עליון ובני הרצליה. למעשה, כל שלושת הדרבים האדומים בשנות ה-2000 רשומים על שמו.

9 שנים חלפו מאז הניצחון האחרון של הפועל ת"א בדרבי. ב-2004 היא גברה על מכבי ת"א פעמיים אמנם, אבל קודם לכן חיכתה גם כן במשך תשע שנים לניצחון על הצהובים, מאז סל הניצחון של מאיר טפירו באוסישקין ב-1995. חברו לנבחרות הצעירות של טפ-הירו, יואב ספר, סיים את אותו מחזור ללא נקודות בניצחון חוץ של הפועל חולון על קבוצת תחתית.

14 סלי שדה היו להפועל ת"א במחצית השנייה, מחציתם של בר טימור. חמישה משבעת הסלים של הפועל ברבע האחרון הגיעו מקליעות או מסירות של הגארד, שבדרך לשיא קריירה הפציץ 4 מ-5 לשלוש, בעוד כל שאר חבריו הוסיפו שלשה בודדת מ-13 ניסיונות. 20 הנקודות שהוא קלע הערב שוות לכמות הנקודות הכוללת של הישראלים באדום בדרבי הקודם.

16 דרבים ברציפות עד הערב נגמרו בניצחון צהוב, כולם פרט לאחד בהפרש דו-ספרתי. בארבעה מתוך שבעת הדרבים הקודמים ניצחה מכבי ב-30 הפרש ומעלה.

24 משחקים ברציפות בליגה ובפלייאוף הסתיימו עם לפחות שלשה אחת של דווין סמית', עד הערב. הסווינגמן של מכבי החטיא את כל 3 ניסיונותיו מעבר לקשת (ועוד 5 בתוכה), אבל הוא עדיין מחזיק באחוז העונתי הגבוה בתולדות הליגה לשלוש: 57.8%. באף משחק אחר שלו במדים הצהובים הוא לא סיים בלי סל שדה כמו הערב.

28 נקודות הפרש לרעת מכבי ת"א - זה מה שקרה בששת מחזורי הליגה האחרונים כששון ג'יימס לא היה על המגרש. כשהוא היה על המגרש לעומת זאת באותם משחקים, היא הובילה ב-103 נקודות.

35 ניצחונות חוץ רצופים במסגרת הליגה והפלייאוף היו למכבי ת"א מאז חזרתו של דיוויד בלאט לעמדת המאמן. ההפסד האחרון של הצהובים בחוץ במסגרת העונה הרגילה היה ב-24 בינואר 2010 בנתניה, 114:103 לאחר שתי הארכות. השחקן היחיד שנותר מהסגל של מכבי באותו ערב הוא גיא פניני.

50% הצלחה יש להפועל ת"א במשחקי דרבי בליגה שנערכו מחוץ לת"א. שמונה כאלו היו אי-פעם והמאזן מתחלק שווה בשווה: ארבעה ניצחונות לאדומים, ארבעה לצהובים. הנתון המדהים הוא שההפרש שהושג הלילה הוא השני הכי גבוה למשחקי דרבי מחוץ לעיר! שישה מהמשחקים הסתיימו בהפרש של שלשה ומטה ורק אחד בהפרש דו-ספרתי - כך שאולי בשם הספורטיביות והמתח כדי להתרחק קצת מת"א.

אגב, אם נראה לכם שדרבי תל אביבי בראשל"צ הוא עניין מוזר, כדאי להזכיר שהדרבי העירוני האחרון שנערך בליגה מחוץ לאיזור חיוג 03 היה בעונת 03/04, והפגיש בין מ.כ חיפה ששיחקה בנשר לבין הפועל חיפה ששיחקה ברמה"ש.

0 נקודות משותפות היו הערב ל"גיבורי" הדרבי הקודם, גיא פניני ויונתן שולדבראנד. יש כאלה שטוענים שזה גם הליין שלהם לתחרות השלשות באולסטאר הקרוב. אפס היה גם מספר ניצחונות הבית של הפועל ת"א ב-2013 עד הערב.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();