החרבות בבית
אורי סביר ,20/09/2004

נתחיל בהבהרה, הטור הזה לא בא לתקוף את העיתונות ולשבח את קצורין, או להיפך. לכולנו ברור שמס' העונים בחיוב לשאלה "מי נהנה מהמשחקים האחרונים של הנבחרת" זהה לשאלה של מולי באליפות אירופה "מי שעייף, שיגיד". הנבחרת במצב גרוע מאוד, והניצחון על לטביה יהיה שווה כמו כיסוי הבד עם שמו של כץ באנגלית על הגופיה של מזרחי, אם נפסיד חס וחלילה בוארנה.

אך עדיין, אין שום סיבה בעולם לויכוחים ועימותים מכוערים, על גבי העיתונות, הרדיו והטלוויזיה, בין כתבים לבין קצורין, שלא מוסיפים לאף אחד ורק פוגעים. בשמם הטוב, במצב הרוח הכללי שגם ככה בכי רע ובעיקר לדעתי בשחקנים שבלאו הכי שומרים הרבה מאוד בבטן.
הרי ברור לכולכם שאם קצורין היה מפוטר, היו כמה שחקנים שהיו יוצאים בהשמצות שהיו מגמדות את ההתקפה של לובין על המאמן הלאומי בקיץ שעבר אחרי שנופה מהנבחרת. זאת ההזדמנות אגב להצדיע להם על הרצון הכלל-לא-מובן-מאליו לייצג את הנבחרת למרות הכל ולתת כל מה שיש להם על המגרש.

הקמפיין התקשורתי שנפתח מצד כל מושך בעט כנגד קצורין מקומם וממש לא במקום. מילא אם היה מדובר בקבוצה אשר באמצע העונה מקרטעת ולכולם ברור שצריכה שינוי, אבל כאשר מדובר בנבחרת לאומית בעיצומו של קמפיין קצר וקריטי ביותר, מה עוד שברור שהתפטרות/פיטורין לא יהיו עד שישראל תישאר סופית בחוץ, אין שום סיבה בעולם להתריס ולחמם. לא רק את השחקנים אגב, אלא גם את הקהל. לבכות על מושבים ריקים במטרו-ווסט זה קל, אבל צריך להיות באמת מזוכיסט כדי לבוא לעודד נבחרת כזאת, שכל בר-דעת בעיתון מכריז בגלוי שהיא חייבת להחליף את המאמן מהרגע להרגע.

גם קצורין כמובן לא יוצא נקי מהסיפור הזה. ההתנצחויות שלו עם העיתונאים לא מוסיפות כבוד לאף אחד ובטח שלא משרות רוגע שקט – מצרך כל כך חשוב עבור נבחרת לא הכי מנוסה ערב המשחק הכי חשוב שלה. אני לא מאמין שיש ולו אוהד כדורסל אחד במדינה, קל וחומר איש תקשורת, שלא רוצה בטובת הנבחרת כמו שטוען מולי, אבל גם אם אתה כן חושב ככה, והרי אין שום דרך להוכיח זאת, שמור את זה לעצמך ובטח שאל תצא עם זה לטלוויזיה.

הנבחרת עומדת כרגע בפני משחק מכריע מאין כמוהו, ואל תתנו לניצחון על לטביה לספק אתכם. הפסד בוארנה ישלח את ישראל לטורניר מיותר ומעייף – שגם העלייה ממנו לא מובטחת כלל וכלל – שיחזיר את הכדורסל שלנו כמה שנים טובות אחורה ויקרב אותנו מרחק מעידה בודדת מדרג ב'.

אז דווקא עכשיו, הגיע הזמן להפסיק להשחיז חרבות – לפחות לשבוע – ולהתרכז בחשוב באמת, וזה כמובן העפלה לאליפות אירופה נוספת. חדל התכתשויות, מי שרוצה להשמיץ שיעשה את זה בחוג הפנימי שלו ולא מול כל העולם. וגם אתה קצורין, לא יקרה כלום אם תנמיך קצת פרופיל במקום להתגונן עם התקפה. בסופו של דבר, כולנו נפסיד אם הנבחרת תיכשל, גם אותם עיתונאים עליהם דיברת, שבמקום לסקר את גאסול ונוביצקי ממרחק נגיעה יתעסקו בבוסמן הגרוזיני מאיי הבתולה של אליצור קרית אתא.

קדימה חבר'ה, תביאו ניצחון מבולגריה ושלחו אותנו לעוד טורניר גמר. את הסיכומים נעשה אחר כך. אם לא כל השאר, לפחות "ספסל" במאה אחוזים וללא הסתייגויות מאחוריכם.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();