נבארו. רג'י מילר האירופאי (באידבות פיב"א אירופה)



פשוט מושלמת
אורי סביר ,19/09/2011

עמוקה בצורה מעוררת קנאה, אתלטית לפחות כמו הצרפתים ומגוונת ברמה שהתרגלנו רק מנבחרת ארה"ב - ספרד היא הנבחרת הכי דומיננטית ביבשת מאז יוגוסלביה של לפני המלחמה. אורי סביר מתמוגג מאלופת אירופה.

מי שרוצה להבין את נבחרת ספרד מודל 2011 על רגל אחת, מוזמן לחזור למהלך האחרון של הרבע השלישי בגמר מול צרפת. רודי פרננדז, כנראה השחקן הכי פזיז בנבחרת ולבטח זה שמאבד הכי הרבה כדורים "לא מחויבי המציאות", מקבל את הכדור על קו החצי, אך במקום לרוץ לאחד על אחד מול טוני פארקר, מרים מבט לשעון, רואה שנותרו 20 שניות לרבע ובוחר לסגת אחורה וללכת על כדור אחרון.

למרות שיש מספיק זמן בשביל להביא את הרכז ולסדר תרגיל אחרון כמו שסרג'יו סקאריולו בטח תירגל אינספור פעמים באימונים, הוא משאיר את הכדור אצלו, מזמין חסימה מפאו גאסול וקצת מסתבך בטופ אופ דה קי. ויקטור סאדה, רכז שחושב "Pass first, shoot never" מזהה את המצוקה ומתגנב לבק-דור. רודי מרים את הראש בזמן ושולח את הגארד הכי פחות אתלטי בנבחרת להאלי-הופ שסוגר את הרבע בפלוס 13.

הרי לכם ספרד, אלופת אירופה הכי דומיננטית מאז יוגוסלביה של לפני המלחמה. היא לא רק עמוקה בצורה יוצאת-דופן, אתלטית ברמה שהכרנו בעבר רק מנבחרות צרפתיות ומחזיקה בשלישיית גבוהים שכל קבוצת אן.בי.אי תתקנא בה (האחים גאסול ואיבקה רשמו 10 גגות בגמר – כשהאחרון עושה מחצית מהכמות תוך פחות מארבע דקות!) – היא גם מגוונת בצורה יוצאת דופן.

זה לא רק ההאלי-הופ של פרננדז לסאדה. זאת גם היכולת של פאו לצאת החוצה ולקבור שלשות כמו ליי-אפים, האפשרות לשחק עם מארק כסוג של פוינט-פורוורד מההיי-פוסט בזכות השיפור ביכולת המסירה שלו והעובדה שכמעט כל הרכב מאפשר לה לבצע חילופים אוטומטיים בהגנה.

למרות שלא מעט שחקנים בספרד הגיעו לאליפות בכושר חלש (רוביו קלע 1 מ-15 לשלוש, פרננדז היה פושר פרט למחציות השניות מול צרפת וגם מקלדרון ראינו קייצים מוצלחים מזה), היה תענוג לראות אותה דורסת את אירופה. ואם חואן קרלוס נבארו, שמעולם לא דמה יותר לרג'י מילר מאשר בשלושת המשחקים האחרונים, זוכה בתואר מצטיין הטורניר, אין סיום מושלם מזה לאליפות באמת מרגשת.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();