מאשקלון לתיכרית
אורי סביר ,31/08/2009

עירוני אשקלון הייתה תחנתו האחרונה של טים ג'יימס בקריירת הכדורסל המאכזבת שלו שהחלה בהבטחה גדולה במיאמי היט ונגמרה בשני משחקים בלבד בליגת העל הישראלית. שנה וחצי לאחר מכן הוא החליט "להחזיר למדינה שנתנה לו כ"כ הרבה" ולהתגייס לצבא האמריקאי. בימים אלו, הוא כבר מוצב בעיראק.

אם אתם לא זוכרים את השם טים ג'יימס, אין לכם שום סיבה להרגיש לא בנוח. שני משחקים בלבד הספיקו לו ולעירוני אשקלון כדי להיפרד כידידים, זאת על אף 16 נקודות שקלע במשחקו השני והאחרון בארץ הקודש.

מבחינת רזומה, דווקא מדובר באחד הזרים היותר מרשימים ששיחקו כאן בשנים האחרונות. פורוורד אתלטי במיוחד, שכ"כ הרשים באוניברסיטת מיאמי, שגופיית המשחק שלו פתרה על תקרת האולם את בדידותה המזהרת של גופייתו של ריק בארי האגדי שעד אז התנוססה שם לבד כמו אוהד שרוף של עירוני ר"ג שבא לקבל את פניו של ג'וליאן קאזו בנתב"ג.

ג'יימס, שזכה בשעתו פעמיים ברציפות בתחרות הקפיצה לגובה של הביג איסט, נבחר במקום ה-25 של דראפט 1999 ע"י מיאמי היט, בה שיחק בסופו של דבר ארבע פעמים בלבד לצד אלונזו מורנינג וטים הארדוואי. בהמשך הופיע 30 פעמים בשארלוט ותשע בפילדלפיה ונפרד סופית מחלום ה-NBA.

לאשקלון הוא הגיע בינואר 2007 אחרי כמעט שנה בלי כדורסל מקצועני, כאשר השורה הראשונה ברזומה מראה מספרים לא מחמיאים במיוחד שצבר בליגה היפנית. רוני בוסאני הסתכל גם אל יתר השורות, זיהה את הפוטנציאל הגלום והחליט להמר, אבל אחרי שני משחקים בלבד - בראשון שיחק 2 דקות בלבד - תלה ג'יימס סופית את הנעליים.

אז מה פתאום נזכרנו בו כעבור שנתיים וחצי אתם שואלים? ביומיים האחרונים התפרסמו כתבות בארה"ב שחשפו שאת המילה "פורוורד" בהגדרת התפקיד של ג'יימס החליפה המילה "ספיישליסט", מעין טר"ש בצבא ארה"ב.

את המשכורת של הזר האמריקאי באשקלון לא ידענו, אבל כרוקי, לפני עשר שנים בדיוק, הוא חתם על חוזה של 728,520 דולרים לעונה. היום, כשהוא מוצב בחום הנוראי של תיכרית, שכבר ידעה כמות לא מבוטלת של פיגועים וידועה בעיקר כעיר בה ביסס סדאם חוסיין את שלטונו, הוא מסתפק ב-2,600 דולרים לחודש, כולל תוספת סיכון, אם נהוגה כזאת בצבא של הדוד סם.

לא ברור עדיין מה התרומה של ימיו באשקלון להחלטה הדרמטית, אבל אחרי ששיחק בקבוצה הכי דרומית בליגת העל, גמל הפורוורד בליבו להתגייס לצבא האמריקאי. "רציתי להחזיר למדינה שנתנה לי כ"כ הרבה", סיפר בראיון לטים ריינולדס מאיי.פי, "אני מחשיב את עצמי כפטריוט".

"עשיתי תואר באוניברסיטה, חייתי את החיים שיכולתי והיה לי את החירות להפוך לספורטאי מקצועי, אני הדוגמא לחלום האמריקאי", הוסיף ג'יימס, שע"פ הכתבה הוא ככל הידוע שחקן ה-NBA הראשון שמגיע לשירות בעיראק.

אנו, שכבר קראנו איך מיטב מש"קי הממטרות בצה"ל הוצגו בארה"ב כלוחמי-על בתקופתם כציידי סטודנטיות בקמפוס, יודעים לקחת בעירבון מוגבל את הפרטים בכתבה, אבל אפילו אם חצי ממנה נכון, אזי ג'יימס שהתגייס לפני כשנה ערך מסעות ארוכים עם חגור מלא, למד לחיות בתנאי שטח ובקיצור עבר טירונות לא פשוטה.

לא ברור לחלוטין מה תפקידו בכח, אבל רק עצם השירות בתיכרית המפחידה מעיד על השינוי העצום שעבר השחקן מחיי ה-NBA הזוהרים לחיי הצבא השוחקים והאפורים, אותם הוא חולק יש להניח עם אוורג' ג'ו סיקס-פאק למיניהם.

מיאמי היט כמובן זכרה חסד לפורוורד ששיחק במדיה ארבעה משחקים ושלחה לו שני ארגזים של חולצות ופוסטרים, שע"פ הכתבה "יגיעו עוד השבוע, אם לא יעוכבו ע"י סופות חול". עוד בחבילה מהבית מחכה לו דיסק עם ברכות של חברי המועדון והקפטן יודוניס האסלם, שמשחק עם חולצה מס' 40, בדיוק כמו ג'יימס בשעתו.

אז לא שחסר לנו צרות משלנו או חיילים לדאוג להם, אבל בפעם הבאה שאתם נותנים לעוד דיווח על פיגוע מתיכרית לעבור לכם ליד האוזן ומחכים לסטטיסטיקת ההרוגים הצינית, תזכרו שעכשיו אתם מכירים שם לפחות חייל אחד.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();