וולרידג'. יתעורר, או ישלח לשינה ערבה על הספסל?



עשר הערות לקראת הפלייאוף
אורי סביר ,01/04/2005

הפטנט של קואץ' דרוקר, הצעה לוותר למכבי על רבע הגמר, המחציות של איש הקרח, האפאטיות של וולרידג', מחמאות לאסרף ולהתקפה של מכבי, התשובה של ביטון לגודס ועוד כמה הערות לקראת פתיחת הפלייאוף בליגת העל.

1. שרון דרוקר רושם פטנט חדש בעולם מיחזור הזרים של ליגת העל. לפני שנתיים הוא הביא לגליל באמצע העונה את קורי קאר, אותו החליף ברעננה לפני כן, וסיים את העונה הרגילה במקום השני. לפני שנה שלף את קלי מקארתי מראשל"צ במהלך העונה, אותו מקארתי שהוחלף על ידי קאר, וזה נגמר עם גביע יול"ב ותואר השחקן המצטיין בגמר לפורוורד הנהדר. והעונה, מחתים המאמן קר הרוח את ג'ייסון וולס, שלא נמצא מתאים על ידו לאותה רעננה לפני כמה קייצים, והתוצאות בשטח.

2. למעטים יש ספק שסדרות כמו הדרבי האדום, אשקלון מול נהריה וגליל נגד הגבעה שוות את שיטת הטוב מחמישה, אבל לכולם ברור שראשל"צ ביד אליהו זה בזבוז זמן, גם אם תפתיע שוב ותיקח משחק נוסף מאליפות אירופה. אין שום סיבה בעולם להפריע למכבי להתכונן לסדרה מול פזארו עם שלושה משחקים מיותרים מול היחידה בליגה שהפסידה את כל ארבעת משחקיה העונה לשתי נועלות הטבלה, והייתי אומר את זה גם אם השמינית הייתה הפועל ת"א. בואו נקבע שהראשונה בתום העונה הרגילה עולה אוטומטית לחצי הגמר, ונסגור את הסיפור, כמו שהיו עושים בעבר בטורקיה. לכולם יהיה טוב יותר. גם לראשון.

3. אריה מליניאק אמר השבוע בגלי צה"ל ששיטת חצי גמר הפלייאוף היא ניסיון ליצור "תחרותיות מלאכותית". יכול להיות שיש בזה משהו, אבל כזכור (ובניגוד הטופ 16 ביורוליג), היא אמורה לקרב את יתר הקבוצות למכבי מבלי לפגוע ביתר הקבוצות, ובזאת היא אמורה להצליח העונה. המרחק בין גליל במקום השני לבני השרון במקום העשירי קטן בחצי מהפער בין גליל למכבי, ואם ירושלים לא תקבל טוויסט נוסף בעונה הלא יציבה שלה ותמשיך בכושר הטוב, אולי עוד יהיה לנו קצת עניין בליגת חצי הגמר, שלא היה אפשרי לו הייתה סוחבת איתה את ההפסדים לראשל"צ, רמה"ש והשאר.

4. את אנדרה וולרידג' ראיתי לראשונה לפני שלוש שנים וחודש, בשמינית גמר סאפורטה במדי אודינה מול הפועל ירושלים. וולרידג' פירק את למונט ג'ונס, קלע 23 נקודות עם חמישה אסיסטים ושלט ביד רמה במשחק שהסתיים בניצחון חוץ מפתיע מול האדומים שנעצרו בסוף רק בחצי הגמר מול סיינה. ובכן, אותו וולרידג' לא מזכיר בכלום את זה שאנחנו נאלצים לראות עכשיו במדי נהריה. צריך לזכור שהוא לא רק פיספס שבועיים בגלל הטיסה לארה"ב, אלא גם שבסדרה מול קייב היה למעשה מנותק לשבועיים נוספים מהקבוצה. אבי אשכנזי חייב לעשות חושבים עם מי הוא הולך למלחמה מול אשקלון, כי בכושר הנוכחי, סוכר את כץ יפרקו את וולרידג' חסר הזיק בעיניים. כמו שהוא נראה כיום, אני הייתי הולך עם בן-דוד וגם נותן יותר קרדיט לדדון, שמשום נשכח לחלוטין.

5. דורון שפר חזר לעצמו לאחרונה, אבל גם בלי סטטיסטיקה לפי מחציות (שנראה אולי רק בספסל 2007 או משהו כזה), אפשר להרגיש שאחרי ההפסקה הוא נחלש מאוד, כמו שירושלים מכירה מצוין מימי הייווד וורקמן העייף, שהיה קולע 90% בערך מנקודותיו במשחק תוך חמש דקות. לא יודע אם זה בעיית כושר גופני או סתם משהו מנטלי, אבל אם זה לא ישתפר או לחילופין קנטור יתאושש מעונת הקליעה הזוועתית שלו, המשחק בהיכל נוקיה לפני שבוע וחצי יהיה רק הראשון ברשימה של משחקים שהופסדו בגלל חוסר יכולת הקלאץ' של איש הקרח.

6. למי שעדיין לא השתכנע שעדיף לוותר על סדרת רבע הגמר של מכבי, שימו לב לנתון הבא. לראשונה מזה 13 שנה, קלעו הצהובים בממוצע מעל מאה נקודות למשחק, 101 בממוצע, וזה עוד אחרי היחלשות בשבועיים האחרונים. לשם השוואה, בצרפת ההתקפה הטובה ביותר שייכת לפו אורטז עם 84.3 למשחק, בספרד לטאו עם 90.1, באיטליה לקאנטו עם 86.8, ביוון לאריס עם 81.3 ואפילו צסק"א הדורסנית לא מתקרבת למכבי עם 94.1 נקודות למשחק בליגה הרוסית.

7. אין לי שום כוונה להצדיק את הדברים הגסים שיצאו השבוע למשה ביטון מהפה, אבל כדי להבהיר מה אני חושב עליו כשופט, אענה בשמו לגיא גודס: "כן, גם לפיני גרשון הייתי אומר אותו דבר, וגם לשרון דרוקר ואפי בירנבוים. כי גם אם לפעמים אני טועה, לפחות המילים חשבונאות ופייבוריטיות לא נמצאות בלקסיקון שלי. אצלי כולם שווים".

8. בשקט תעשייתי, אבל עם מלחמה גדולה על המגרש, עבר דודו אסרף הבלתי מוכר את שחר גורדון המדובר בסיבוב. מאז המחזור האחרון של הסיבוב הראשון רושם אסרף 5.7 נקודות ו2.5 ריבאונדים ב11 דקות למשחק, בעוד גורדון, שלא שיחק כלל בארבעה מהמשחקים, רשם 1.1 בנקודות וריבאונדים בפחות מתשע דקות למשחק. ככה זה, כשנלחמים על הישארות, השיניים והציפורניים מדברות יותר מהכשרון. רק דבר אחד מרגיז אותנו מאוד, בחור. מי שקולע 50% מעבר לקשת, אסור לו לקלוע 25% שערורייתיים מהקו. וגורדון? הלוואי וימצא קבוצה באירופה, כי חבל שהנתונים שלו הולכים לאיבוד בליגת הגמדים שלנו.

9. במחזור האחרון ראינו איך הניסיון של ותיקי הגבעה מעפיל לפלייאוף על חשבון הצעירים של בני השרון, וגם את הילדים של רמה"ש מתמוטטים דווקא במחצית השניה מול חבורת "המכשף" וויליאמס. אז מה נראה מהם מול הסבים עטורי הקרבות של פ"ת בקרבות הירידה?

10. ולסיום, איזה קרב היה לנו על תואר מלך הסלים, כאשר דיקסון במאני טיים – או יותר נכון בגארבג' טיים בחיפה – חלף על רומרו, ובפוטו פיניש התברר שהוא חזר למקום הראשון בזכות נקודה בודדת. ולנו נותר רק לקוות ששניהם ישארו פה גם בעונה הבאה, בניגוד לבוליץ', מינלנד, לושיוס דייויס ושאר מלכי הסלים שהלכו לתפוס חוזים טובים יותר באירופה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();