החלטות מוזרות ומקפחות
אבנר סמיד ,27/07/2007

במכתב שנשלח השבוע אל קבוצות ליגת העל והלאומית בנושא גביע המדינה בכדורסל נעשו עוולות אשר גרמו לאבנר סמיד להתקומם.

מתוך אתר איגוד הכדורסל – קטעים "מעניינים" ממכתבו של נפתלי גושן לקבוצות:

הנדון: הגרלת משחקי גביעי המדינה לגברים
עונת 2007/2008

סיבוב א' יום ראשון 7/10/07, וגומלין ביום רביעי 10/10/07
בסיבוב זה משתתפות 20 קבוצות : 6 קבוצות מליגת- על - הפועל גליל עליון, הפועל נהריה, הפועל גלבוע/עפולה, מכבי ראשון לציון, אליצור מכבי אשקלון והפועל חולון וכן כל 14 קבוצות ליגה לאומית.
בסיבוב זה לא יכולות להיפגש קבוצות מליגת-על ביניהן.

שמינית גמר
בסיבוב זה משתתפות 12 קבוצות : עשרת המנצחות מסיבוב א' וכן בני השרון ועירוני ר"ג - מפסידות חצי הגמר בעונת המשחקים 2006/2007.

רבע גמר
בסיבוב זה משתתפות 8 קבוצות : ששת המנצחות משמינית הגמר וכן אלופת המדינה - מכבי ת"א ומחזיקת הגביע - הפועל ירושלים.

מהקטע עולות שלש שאלות עיקריות ועוד אחת ישנה:

1) למיטב ידיעתי בני-השרון עלתה לגמר, למרות שכתוב שהיא מתחילה בשמינית כי היא הפסידה בחצי הגמר (יחד עם ר"ג שאכן נוצחה בשלב זה). אז אני אזכיר שבני השרון הגיעה לגמר ובשנים הקודמות, שתי הקבוצות שהגיעו לגמר, התחילו מהשלב המאוחר ביותר בו מצטרפים למפעל הגביע, כשני ראשי בתים, שלא יכולים להיפגש עד הגמר והנה הפעם יש קבוצות שמצטרפות ברבע הגמר, שלב אחד אחרי בני השרון הפיינליסטית.

2) בשנים הקודמות כאמור הקבוצות שקיבלו את ההקלות הגדולות היו מחזיקת הגביע והקבוצה שהפסידה לה ופתאום הפעם כשמכבי ת"א לא הגיעה לגמר לא מתייחסים במפעל הגביע לפיינליסטית אלא מעדיפים לתת לאלופה את הפרס של לשחק שלב אחד פחות, מה שעשו בפועל הוא פגיעה בבני השרון והקלה על מכבי ת"א.

אם יש כאן טעות ואכן מי שנוצחו בחצי הגמר הן שיעלו לשמינית (ר"ג ומכבי) ובני-השרון תתחיל מהרבע אז אני חוזר בי משני האישומים הנ"ל.

3) מדוע בכלל מכבי וירושלים מתחילות רק ברבע הגמר? ניתן היה לעשות סיבוב ראשון של 14 לאומיות עם שתיים מליגת העל ואז אל שמונה המנצחות מצטרפות 8 הקבוצות הנותרות של ליגת העל, גם דבר זה לא ברור כלל.

4) אגב, האם לא דיברנו כבר על שמיותר שקבוצות הלאומית ישתתפו בגביע במשחקים חסרי סיכוי מול נציגות ליגת העל? ואם כן אז למה קבוצות ליגת העל לא יכולות להיפגש בינן לבין עצמן, האם מישהו מפחד מסינדרלות? האם זה לא אחד מסיפורי הגביע שהקטנות מגיעות רחוק? אם משאירים את קבוצות הלאומית אז יש לקיים משחק אחד בלבד ובו, במקרה של משחק בין קבוצות מליגות שונות, תארח הקבוצה הלאומית.

אז בהנחה שהשיטה לא תשונה לפחות אשמח לדעת שנושא מכבי ת"א ובני השרון הינו טעות מקרית במכתב ולא עוולה מכוונת במציאות!

לבלוג של אבנ"ס לחצו כאן






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();