הפעם הראשונה
אבנר סמיד ,11/12/2007

לראשונה בחייו היה אבנר סמיד במשחק בין הפועל חולון למכבי ת"א, לקחו לו שעות רבות להתאושש מהאושר שהציף אותו והוא ערך לכם טור צבע על הרשמים שלו. קריאה מהנה!

האם משחקים נגד מכבי? או נגד אשדוד?
לפני הנסיעה למשחק אני חושב לעצמי, האם האוירה הולכת להזכיר לי את המשחק של .חולון נגד אשדוד מלפני שלש שנים, מחזור 21, כמעט ואין קהל, אוירה של סוף-עונה, רק עשרות בודדות של אנשים באולם לצד שחקני הקבוצות. האם יכול להיות שאחרי שש שנים בהן לא שיחקה חולון בליגת העל והיא סוף-סוף זוכה לארח את מכבי ת"א הגדולה, לא יהיה קהל באולם? האם זה הגיוני למכבי שאחרי שנים בהן לא שיחקה באולם הפחים הכל-כך חם כשהיא חוזרת לשם לא יהיה שם קהל? לי זה נשמע משולל היגיון, מעניין מה יגידו לי האנשים בצהוב-כחול. מעניין לציין שלפני אותו משחק נגד אשדוד, שיחקו קבוצות הנערים של חולון ומכבי ותאמינו או לא אבל חולון, אז עם שון דניאל ניצחה.


לפני המשחק
אמרתי לרמי פרשה, החבר שהתחתן ביום הניצחון המכריע על ב"ש, בוא נסמן מקום בשער 2, רמי ענה לי בגיחוך רב: "כן זה חשוב לסמן, אחרת יתפסו לנו את המקום." – אז האמת שלא תפסו לנו את המקום, אך לא ישבנו בשער 2, מפני שהתקבלה הוראה שלא רוצים שיראו בטלויזיה אנשים, חבל מאוד שנותני ההוראה לא לקחו בחשבון שלמשחק זה יגיעו עיתונאים רבים ולא לכולם יהיה מקום בעמדות העיתונות (זה לא כמו המשחקים מתקופת הלאומית, בה היו יצחק ויסהוף, מיקי נלקין, מוטי חביב ובכמה פעמים גם שגיא ניר). הפעם הגיעה גווארדיה בכירה מהעיתונות הכתובה שכללה את אלי סהר, חגי סגל, רפאל נאה, אבי סגל ומנחם כהן זאת בנוסף לנציגי האינטרנט שגם היו במשחק נגד ר"ג. אגב כמאה אנשים היו באולם מלבד שחקני הקבוצות.


יתרונות ישראלים – רוסים של חולון
בתחילת המשחק אמר לי רמי: " אם חולון תוביל אני הולך – כדי לפרוש בשיא", חשבתי לעצמי צריך לשאוף להוביל פעם אחת, אח"כ לסיים רבע בהובלה, מחצית ביתרון ואז בשקט גם את המשחק. בשלוש הפעמים הראשונות שחולון עלתה ליתרון זה בסלים של הישראלים המובילים: מורן רוט שבר מהעונשין את שיוויון הארבע, שלשה של אבישי גורדון הורידה את חולון עם יתרון 29:31 ועמית תמיר בסל ופאול נתן לקבוצה להוביל 34:36, כל היתרונות הנ"ל נשברו עד אשר הגיעו טאקר וקמפבל. בכלל חולון קבוצה שבנויה מצויין לחוק הרוסי, החילוף של דיקסון ותמיר ע"ח גבוה זר וגארד ישראלי הוא כמעט קבוע, מרחב התמרון של דורסמן הוא אדיר כשדבר אחד שאולי חסר לו זה סמול פורוורד ישראלי מוביל, בעמדות הפנים ואצל הגארדים יש למיקי רוטציה מרובה.


מול כל תרגיל – מאיה וגיל
גיל ברק ומאיה רונן משדרים מהקוים את משחקיה של חולון החל מסדרת גמר הלאומית נגד ב"ש, בכל משחק של חולון בו שניהם נמצאים, הקבוצה הביתית מנצחת. בשבוע שעבר עם גיל, חולון ניצחה באשקלון, אך שם היתה איתו דנה דר ולא מאיה. לקראת משחקיה הבאים של חולון תדעו: אם השניים מגיעים, חבל על הנסיעה של האורחים!


השנים האחרונות
לפני שלש שנים לר"ג וירכא היה מאזן חיובי באולם הפחים 0:1 לכל אחת, לפני שנתיים לעפולה היה מאזן 1:2 באולם זה, אשתקד להוד השרון היה 0:1 וכמה ניצחונות ליגה על יש למכבי בשבע השנים האחרונות? אפס עגול ומעוגל (הערה שולית: היה רק משחק אחד :)


על אמון ואימון
כשראיין לקסר נכנס חולון הובילה בשש נקודות לקראת תום הרבע השלישי, זריקה רעה שלו מרחוק ועוד טעויות קבוצתיות הורידו את הקבוצה עם יתרון שתים בלבד לרבע האחרון, האמון שנתן לו מיקי דורסמן בתוספת לתמיכה שנתן לאריק קמפבל שפתח את המשחק בצורה זוועתית, הביאה לחולון רבע אחרון בו השניים הנ"ל שולטים מתחת לסל של מכבי ומחסלים אותה.


מאזנו של מיקי
למיקי דורסמן יש מאזן ביתי מושלם בליגת העל 0:2 וגם בחוץ הוא לא הפסיד משחקים שהגיעו לסיומם הנורמלי. בשבוע הבא דורסמן נוסע לראשל"צ, שם היה עוזרו של פיני גרשון והוא ינסה לשמור על האפס בטור ההפסדים.


נ.ב
ואם שאלתם, לא זה לא היה מדכא כמו המשחק ההוא נגד אשדוד, למרות שבהחלט היה חבל שלא היה קהל.











כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשנימכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();