שני חברים יצאו לדרך
אבנר סמיד ,05/01/2006

ראיון מיוחד עבור אתר "ספסל" : אילן ברקוביץ' המרואיין. והמראיין? מספר 23 בצהוב-סגול עדי פרג.

רקע קצר על יחסי אילן ברקוביץ' - עדי פרג:
בתחילת השנה דובר על ברקוביץ' ופרג כצמד הגארדים המוביל את הליגה בכלל ואת חולון בפרט. השניים מפרגנים הרבה איש לרעהו על המגרש ומחוצה לו. לאחר הניצחון בנתניה ניגש אלי במיוחד אילן ברקוביץ' ודיבר על כך ש"הוא הושג ללא הזר השני עדי פרג." עדי החזיר לאילן כגמולו כשבניצחון בפ"ת ציין בפני כי "זה הושג למרות שהזר השני (אדון ברקוביץ), היה פצוע בגבו".

תכנון הראיון
בתחילת השבוע דיברתי עם שלומי פרי, עורך האתר ואמרתי לו שאני מעוניין לעשות דבר מיוחד עבור סיכום הסיבוב, ראיון שבו המרואיין יהיה אילן ברקוביץ' והמראיין יהיה לא אחר מאשר עדי פרג קיבלתי או.קיי והמשכתי הלאה. התקשרתי לאילן ברקוביץ' ביקשתי לעשות איתו ראיון והוא להפתעתי הרבה (האמת שלא כל-כך), ביקש שגם עדי פרג יהיה שותף לראיון. אמרתי לו שאכן כך יהיה, אך לא גיליתי לו מה יהיה תפקידו של עדי. שוחחתי עם עדי ולאחר התלבטות קצרה, הוא הסכים למלא את הבקשה, בתנאי שאעזור לו קצת. עדי הכין מספר שאלות כתב אותן בעט כחול על שני פתקים משרדיים בצבע צהוב . ואני? אני השתדלתי שלא להפריע לראיון.

החולצות: מיכאל ירדן מול אלי מלך ישראל
המראיין לובש את חולצה מספר 23, היה איזה כדורסלן שלבש פעם את החולצה 23, אך אני אינני זוכר מי זה. המרואיין נמצא בתוך הגופיה הכי גדולה בחולון ובכלל, מספר 9 - של ישראל אלימלך, הסמל הגדול ביותר של הפועל חולון.

שקט מתחילים - הלאומית, חולון ואילן מזמר
לפניכם תמליל הפגישה: עדי שהיה לחוץ טיפה מתפקיד המראיין, מתחיל בשאלה:
עדי: "אילן בתור אחד ששיחק המון שנים בליגת העל .." ואז הוא נקטע כי... אילן מתפרץ בשירה אותה שר הקהל החולוני לפרג בסוף משחקים: "עדי עדי בוא לפה , עדי עדי בוא לפה"
עדי כמו במגרש, לא מוותר וחוזר לשאלה:" בתור אחד ששיחק בליגת העל מה דעתך על הרמה בליגה הלאומית?"
אילן: "הרמה מצוינת. אני חושב שחבל שהיא לא מקבלת חשיפה יותר גדולה, כי היו רואים את כל השחקנים המצוינים שנמצאים בליגה הזו. ולא בתור התחנפות, שחקן כמוך שנמצא בליגה הזו הרבה שנים, חוץ משנה שעברה. זה פשוט בושה שאין סיקור לליגה הזו."
תחנות הטלויזיה שימו לב, יש לכן אפשרות להתחיל בסוף ינואר לשדר מהליגה המרתקת הזו.

עדי: נבחרת בעבר לשחקן השישי של העונה, היית בסגל נבחרת ישראל והעמדת ממוצעים מצוינים בליגת העל. מה הסיבה לרדת ליגה?
אילן: אה נבחרת ישראל? אימון אחד הייתי וביקשתי שחרור כי ידעתי שאני לא אשאר שם. הסיבה שירדתי ליגה זה דבר ראשון, בראש ובראשונה, כי דיברתי עם הגמד, עדי פרג הגמד. עדי פרג בקיץ אחרי שהוא חתם כבר, הבנתי שהולכת להיות להם קבוצה טובה מאוד ועדי סיפר לי על מי אלה חולון. לאחר מכן היתה לי שיחה עם מיקי (דורסמן המאמן והבעלים - אבנ"ס) התרשמתי מאוד וזה נראה לי מעניין. מה שהם סיפרו לי נכון מאה אחוז, זו אגודה שמקומה בליגת העל, נקווה שאנחנו נצליח לעשות את זה, להחזיר אותה למקומה הטבעי."

חום הקהל ויונגר
עדי: שיחקת בהפועל ת"א, שיחקת בגליל-עליון שיחקת בקבוצות בליגת העל. מה יש לך להגיד על הקהל של חולון בהשוואה לקהל של קבוצות אחרות?
אילן: הקהל של חולון מאוד-מאוד חם, מאוד-מאוד תומך. אבל כמו שהוא חם, הוא גם צריך להבין שבספורט יש גם הפסדים. ללא ספק, הוא הקהל הכי חם שנתקלתי בו.

עדי: כולנו קראנו לפני שבועיים את הכתבה על רן יונגר (בראיון למקומון בחולון דיבר יונגר על אליפות לפ"ת ועל כך שהוא טוב יותר מכל הגארדים בחולון - א.ס.) מה יש לך להגיד על ההתבטאויות שלו?
אילן: אני חושב שהוא חוצפן! (ענה בנוקשות שלא היתה אופיינית לשאר חלקי השיחה שהיתה ממש באוירה נינוחה.) הרי אין מה להשוות אותו אליך ואם אני לא טועה, הוא עוד לא עשה שום דבר בכדורסל. חלילה אני לא חושב שאני עשיתי משהו, אבל בגלל זה אני אף פעם לא מתבטא בצורה כזו שחצנית. כעובדה מאז שהוא דיבר (בין ההפסד לעפולה להפסד לחולון) יש להם עוד שלושה הפסדים רצופים. אז אני ממליץ לו שימשיך לעסוק במה שהוא טוב בו – כדורסל! וישתוק.

ההפסדים
עדי: אף אחד לא צפה שלחולון יהיו שני הפסדים בסוף הסיבוב, בטח לא בבית. מה לדעתך הסיבות לזה?
אילן: הסיבות? כל משחק לגופו. נגד עפולה מה שהיה זה מוטיבציית יתר. רמלה באו ושיחקו אותה, נתנו לנו בראש בבית שלנו וכל הכבוד להם וזה היסטוריה. אנחנו מקווים שזה לא יקרה עוד פעם. לפעמים אתה צריך לקבל סטירה, כדי להבין שסטירה יכולה לכאוב. בשורה התחתונה זה לא נורא, אני חושב שיצאנו מזה מחוזקים, עד כמה שאפשר לצאת מהפסדים וזה בכלל לא נורא, אני לא מתייחס לזה כאל דבר טראגי.

שתיים מהירות
בשתי התשובות הבאות עדי מבקש להוציא את שחקני חולון.

עדי: מי הזר הכי טוב בליגה?
אילן: סטנלי ברנדי.

עדי: מי הישראלי הכי טוב בליגה?
אילן: יוסי דדון.

השורה התחתונה
עדי: שאלה אחרונה – מי עולה ליגה?
אילן : חולון, עם עדי פרג ואני לא צוחק. (מתחיל בנאום מרגש – ללא טיפה של ציניות) אני רוצה עכשיו להגיד משהו על המראיין, שיחקתי עם הרבה שחקנים, אני מדבר על שחקנים ישראלים, אני עוד לא נתקלתי בשחקן עם יכולות ואני לא אומר את זה בגלל שהוא לידי, או חבר שלי ואני לא מתחנף. הבן אדם הזה שחקן עם יכולות שאין לישראלים, אין כזה דבר. אני לא יודע איך, איך רק עכשיו אני רואה את זה? אני שאני מעריץ של כדורסל, רואה הרבה כדורסל, איך ראיתי אותו רק שנה שעברה בפתח תקוה והשנה כמובן? לשחקן הזה יש יכולות מדהימות שאני עוד לא נתקלתי בהן. ואני באמת אומר את זה מהלב, זה לא בגלל שאני חבר שלו, זו דעה מקצועית ואובייקטיבית לחלוטין.

סיכום
חבל שלא ניתן להעביר כאן את האוירה הבאמת מדהימה ששררה לאורך כל הראיון. החברות האמיצה בין השניים מורגשת מאוד לסיום אאחל לשניים שבסוף העונה יהיו מאושרים בצהוב-סגול.

נפגש :) בסיבוב השני

גילוי נאות: הכתב שערך את הכתבה הינו אוהד של הפועל חולון ומאוד רוצה שקבוצתו האהובה תעלה ליגה.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();