הגיע הזמן לשנות
אבנר סמיד ,12/11/2005

משחקי הגביע במתכונתם הנוכחית, הינם חסרי טעם עבור קבוצות הלאומית. הצעות לשיפור, לפניכם בטור.

בעולם כולו ישנם משחקי גביע, במתכונות שונות ומשונות. בגביע המדינה בכדורסל בארצנו, משחקות קבוצות הלאומית, עם קבוצת ליגת העל, במתכונת של משחקי בית-חוץ בשלבים המוקדמים. למעשה, לקבוצות הלאומית, כמעט אין שום סיכוי, להדיח יריבה בכירה מליגת העל.

בסיבוב הראשון התקיימו שני מאבקים, אם אפשר לקרוא לזה כך, בין קבוצות לאומיות לנציגות ליגת העל. עירוני ר"ג ניצחה את הוד השרון ב36 נקודות הפרש בממוצע. במאבק היותר "צמוד" ניצחה ירושלים את אליצור מכבי נתניה בממוצע של 30 נקודות הפרש במשחק.

בליגת העל משחקים ארבעה זרים, בליגה הלאומית רשאיות הקבוצות לשתף זר אחד בלבד. רמתו של הזר מהלאומית משתווה אולי לרמת הזר הרביעי של קבוצת ליגת העל. כך שגם בלי להזכיר את ההבדלים ברמתם של הישראלים בשתי הקבוצות, הרי שנושא הזרים, מחסל סופית, את סיכוייה של הקבוצה מהליגה הלאומית.

בסיבוב הנוכחי יפגשו עפולה מול מכבי ת"א, לב-השרון מול בני השרון וחולון מול ר"ג. בסיבוב הבא צפויה המנצחת בין פ"ת לגבעתיים לפגוש יריבה מליגת העל. כל משחק, מבין השמונה (בית וחוץ) שיגמר בפחות מ 20 הפרש, יהווה הפתעה גדולה. שלא לדבר על ניצחון קבוצה לאומית, על יריבתה מליגת העל, דבר אשר יהיה, סנסציה מוחלטת. על כך שקבוצה לאומית תעיף יריבה מליגת העל בכלל אינני מדבר.

מספר אנשים איתם שוחחתי בנושא אמרו לי : "אין שום בעיה עם השיטה. תלך למשחקי הגביע האנגלי בכדורגל ותראה, כל שנה קבוצות מליגות נמוכות מדיחות קבוצות מהליגות הבכירות." זה כמובן נכון אבל רחוק מלשכנע.
כדורגל זה לא כדורסל, בכדורגל מספיק יום גדול של שוער או חוסר ריכוז של חלוץ כדי לגרום להפתעה, בכדורסל זה לא יכול לקרות.

לא רק שיש יתרון עצום לקבוצות מליגת העל, גם אם הן בטעות יפסידו, מעניקים להם סיכוי לתקן את הנזק.
גם אם קבוצת לאומית תפתיע קבוצת ליגת על הרי שיש לקבוצת ליגת העל, משחק גומלין, בו היא יכולה לתקן את נפילתה הראשונה.

בגביע הנערים אצלנו בארץ כשמפגשות קבוצות מליגות שונות, הקבוצה אשר תארח את המשחק תהיה הקבוצה מהליגה הנחותה, דבר זה עוזר לצמצום קל של יחסי הכוחות. בגביע הבוגרים לא רק שאין משחק אחד, אלא יותר מזה, את הגומלין מארחת הקבוצה הבכירה, כך שגם אם היא נפלה, במשחק החוץ שלה, אז כשהיא תשוב לביתה, היא תדאג לתקן את המצב ולעלות שלב. לכן אם משאירים את הלאומיות בגביע, צריך לפחות לקבוע משחק בודד, אשר בו, תארח הלאומית, את קבוצת ליגת העל, בליגת הנערים זה עובד לא רע.

הצעה לשחק ללא זרים, או עם זר אחד, אינה ריאלית לגבי קבוצות ליגת העל, במפעל גביע - המדינה. לכן הפתרון שחשבתי עליו הינו, לשלב את קבוצות הליגה הלאומית, בגביע האיגוד, עם קבוצות הליגה הארצית ושאר הליגות, כאשר הלאומיות במפעל זה, תשחקנה ללא שחקנן הזר (בעל רעיון הזר - ע.פרג) וכך יהיה שיוויון מסויים.

פתרון נוסף הוא אולי השיטה הבלגית שם כל זר שווה 5 נק', זה אומרת שתוצאת המשחק הערב בין עירוני רמת-גן להפועל חולון תתחיל ב 20 : 0 לחולון. זה בטוח יכניס קצת מתח.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();