בארי ללאומית?
אבנר סמיד ,13/04/2008

אבנר סמיד, קיבוצניק מגבים, ליווה את שכניו לקסאמים של עוטף עזה, אנשי קיבוץ בארי שקבוצתם העפילה לליגה הלאומית. אולי

לפני המשחק
הגעתי ב-19:15 לבארי, בכניסה לאולם מלא זוגות אופניים של ילדי הקיבוץ, נכנסתי וקניתי את חולצות העליה "בארי ללאומית" ממנהל הקבוצה צחי, בטקס הצגת השחקנים הקהל המקומי הודה לשחקנים המקומיים אשר זכו לקבל פרחים, מזכיר הקיבוץ לחץ את ידי השחקנים.
בכלל בחמש העונות האחרונות זו פעם שלישית שאני מגיע למשחק שם, לפני חמש שנים התענגתי על ניצחון חולון בבארי, לפני שנתיים שמחתי בניצחונם על מגידו והפעם נהניתי לראותם עולים ומנצחים את גבעתיים.

הקהל
הקהל של בארי הוא מדהים, בסביבות 300 אנשים היו באולם. לפני שנתיים הייתי במשחקים רבים בלאומית ומלבד הקהל של חולון אין לשום קבוצה עידוד כזה, מדברים על כך שבמגידו יש קהל מצויין ב"מבצר", המשותף לשתיהן? קבוצות של קיבוצים. ביציע הימני יושבים המבוגרים ובצד השמאלי הצעירים האנרגטיים. המשחק עצמו נפתח בסערה של בארי, ברבע הראשון הם הובילו ב-13, במחצית כמעט 20 הפרש.

לקראת המחצית אמר לי צביקה אלון מזכיר הקיבוץ: "יש לנו קהל אדיר שעוזר לקבוצה ולעונה הבאה בלאומית נזדקק לספונסרים." מחוץ לאולם פגשתי את אשתו ההריונית של כוכב הקבוצה איתי כהן, קרן שסיפרה: "עברתי לקיבוץ בעקבות איתי אשר גדל כאן בבארי, היתה לקבוצה עונה מדהימה, יש קהל מדהים שמלווה את הקבוצה גם במשחקי החוץ. מבחינה בטחונית המצב קשה וזה משפיע על הילדים כאן, שבאים ונהנים ממשחקי הכדורסל. לקבוצה לא היה תקציב גדול והיא הגיעה להישג מדהים בזכות חיבור בין המאמן השחקנים והקהל." נחמדה מאוד היא קרן שנושאת בבטנה עוברית צעירה שצפויה לאהוד את בארי... לקראת סוף המשחק איתי כהן קיבל "סטנדינג אוביישן" ולאחר מכן עלה בן הקיבוץ יאיר בריל לאור דרישותיו של הקהל.

תגובות השותפים לעליה:

דורון קצף שאשתקד שיחק בב"ש והפסיד עליה מול חולון אמר לי שהוא מקוה להמשיך בקבוצה.
מאמן הקבוצה אסף פוס אמר: "זו שנה ראשונה שאני מאמן,ההרגשה נהדרת, העבודה משתלמת, השחקנים קרעו את עצמם בכל שעה וחצי של אימון, מקוה ומאמין שאמשיך איתם בעונה הבאה."
"רולרול" אוהד האולטראס של בארי סיפר: "ההרגשה מדהימה, בפעם האחרונה שעלינו ליגה זה היה במגרש הבלטות הישן, כל הילדים באים ומעודדים אך לא מקללים וזה חשוב לנו כדבר חינוכי."

ועכשיו לשחקנים הקיבוצניקים מבארי, איתי כהן: הגעתי לבארי בגיל שבע, משפחתי גרה כאן הוריי ואחיי, עליתי עם הקבוצה מהארצית ללאומית, הקהל דוחף אותנו, זה שונה מאוד לעלות עם קבוצה שבה גדלתי, נצטרך להתחזק לקראת הלאומית."
יאיר בריל: "כמי שהתחיל כילד לעודד את הקבוצה מהיציע, אין כמו לעלות ליגה עם הקבוצה אותה עודדתי"
ולסיום שני מורנים מורן הרוש מגבעתיים: "אני מאחל לבארי עם הקהל הנהדר שלה לעלות ליגה, כדי להצליח בלאומית הם יהיו חייבים להתחזק."
קצת אירוני שלא ברור האם בארי עולה, מפני שלא ידוע אם יהיו 12 או 14 קבוצות בלאומית (ישראל 2008?)

ואחרון חביב השחקן הותיק בקבוצה שלמד עם אחי גלעד ב"שער-הנגב", מורן פרייבך מקיבוץ נחל-עוז, הקיבוץ שבשבוע שעבר היה בעוצר בשל סכנה של מרגמות ומחבלים, עושה את ההפרדה ואמר:"ההרגשה מדהימה, אני שמונה שנים בקבוצה, עליתי איתה מליגה א' לארצית ועכשיו אנו עולים ללאומית, לא משנה פצמ"רים, קסאמים, מה שבטוח הלאומית מרוויחה."

כיף גדול היה הערב בבארי, קיבוץ שממש נשאר קיבוץ. דרך אגב צוות של "חמישיות" עשה כתבה על הקבוצה, תסתכלו ואני מאמין שתהנו.

עמיתי הקיבוצניקים סחתיין עליכם,
השכן מקיבוץ גבים,
אבנר סמיד






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהכל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();