יומן העליה - החלק השני
אבנר סמיד ,24/05/2006

אבנר סמיד ליווה את הפועל חולון מהאימון הראשון שלה באולם הפחים, דרך הליגה והפלייאוף עד לחגיגות העלייה בפאב של ברקו. מסמך אישי ביותר.

החלק השני:
מתקרית שכמעט גרמתי מול אשדוד, דרך ההתערבות השניה עם עדי פרג ועד לחזרתו של המולנר לאולם הפחים.

לאחר החלק הראשון הנה מגיע החלק השני ביומני:

פרק רביעי: איך כמעט הובלתי לתקרית לאומית
אשדוד מגיעה לחולון ואני דווקא הגעתי למשחק מכיוון צפון הסיפור המעניין במשחק מבחינתי בשלב מסויים אמר לי אביב הסטטיסטיקאי של חולון, כי חסרות לאילן ברקוביץ' שתי נקודות לטריפל דאבל, בפסק הזמן הקרוב שהיה עברתי ליד הספסל החולוני ולחשתי זאת באוזנו של אילן ובכך כמעט הובלתי לתקרית דיפלומטית, אילן ניסה בכח להשיג נקודות והצליח להשיג רק אחת מהעונשין, מיקי דורסמן לקח פסק זמן כדי לארגן תרגיל לעזור לאילן להשיג את הנקודה המיוחלת, משה מזן המאמן האורח התעצבן על כך מפני שההפרש היה 30 לחולון ובתגובה לקח שני פסקי זמן רצופים. עד סוף המשחק כשאילן הסתכל לעברי סימנתי לו עם אצבע באוויר אילן חייך אך לקלוע את הנקודה המיוחלת הוא לא הצליח. את כתבת המשחק רשמתי מהרצליה ולהפתעתי גיליתי כי העורך ברוב חוצפתו הוריד את השורה "חולון רוצה לליגת העל, פרק רביעי בסדרה" נזפתי בעורך ומאז גם בחלק מהמשחקים אותם לא אני סיקרתי, הוא הוסיף את ספירת הפרקים החשובה.

פרק חמישי: סוגר מעגל עם שלכטר
למשחק הגיע איתי רונן, מנהל מהעבודה, חבר של שחר ברקוביץ' (אח של אילן), אכלנו בפלאפל ברזילאי, הגענו ממש לפתיחה, לא הספקתי לקחת שמות שחקני האורחים וכך נאלצתי לרשום בקליעות שלהם מספרי חולצות, מפני שלא היו להם שמות על הגב. המשחק הזה היה סגירת מעגל קטנה מפני שנגד חולון שיחק ג'רמי שלכטר, בנו של סטיב שלכטר ששיחק בהפועל ר"ג נגד חולון, במשחק הרדיוס שהוביל אותי לאהוד את חולון.

ההתערבות עם עדי פרג - חלק שני
בין המשחקים הצעתי לפרג למחוק את חוב הארוחה ע"י כך שעד סוף הסיבוב חולון לא תפסיד יותר משני משחקים, פחות הפסדים מתבטל חוב הארוחה, יותר משניים ועדי חייב לי שתי ארוחות. (בהתערבות זו, כמו גם בבאות אחריה, מאוד רציתי שעדי ירוויח ארוחות, בעזרת ניצחונות של חולון)

פרק שישי: הפסד ראשון בסדרה
עפולה מגיעה לחולון לקרב ענקים כשהחולונים עדיין ללא זר והפעם על ספסלם יושב בלבוש אזרחי אחד, אלכס קרקאמו שמו. במשחק גם השתמשו בכריזה להצגת השחקנים עפולה מציגה מחצית ראשונה מדהימה שלא הותירה לחולון כל סיכוי לנצח, לקראת הסוף חולון התקרבה אך בסיום נחלה את הפסדה הראשון העונה.

פרק שביעי: הראשון עם הזר
נוסע על כביש שש לראש העין, מסתבך קצת ברחובותיה, אך מגיע מסיק זמן לפני תחילת המשחק, לראשונה משחק הזר של חולון אלכס קרקאמו שמראה פוטנציאל וחלודה במקביל. במחצית ניגש אלי אורן פרג (אל תשאלו אותי לגבי קשריו המשפחתיים לעדי) ושואל אותי לגבי מידע על קורסים לכתבי ספורט, אני מספר לו על המכללה למינהל ובני פייסיק והוא נרשם לקורס ולאחר מכן גם מצטרף ל"ספסל". המשחק צמוד, חולון מתאוששת מהפסד הבית לעפולה ומנצחת.

בין המשחקים הצטרף לקבוצה אנטון קזרנובסקי, הדבר נודע לי משיחה אקראית שערכתי עם אחד האנשים בקבוצה, דיברתי עם מספר שחקנים על הצטרפותו ותשובה אחת פשוט כבשה אותי: "זה טוב לקבוצה, אני שמח, מה שחשוב יותר מהכל זה שהקבוצה תעלה ליגה." הדובר: צפריר וולפר שהיה אחד מהצפויים להיפגע בדקות המשחק והוכיח בתשובתו כי הוא מקצוען אמיתי.

פרק שמיני: ההצגה של קרקאמו
נוסע לנתניה (הנסיעה הכי צפונית שלי למשחק כדורסל), קיבלתי תדריך משלומי לגבי מיקום האולם, פרג לא שיחק בשל פציעה, קזרנובסקי עוד לא התלבש למשחק, קרקאמו נתן משחק אדיר עם 40 נקודות ולמרות עבירות תוקף ששרק נגדנו יעקב ראובן ניצחנו את המשחק. האנקדוטה: באולם לא היתה סטטיסטיקה, אז בין הרבעים הגשתי למיקי דורסמן את מצב קלעי הנקודות בשתי הקבוצות (ששש.. לא לגלות )

פרק תשיעי: תבוסה ביתית מחפירה
חוזרים הביתה אחרי ניצחונות החוץ המאוד מרשימים למשחק שלא צריך להיות קשה נגד רמלה עליה גברנו פעמיים בגביע כשקרקאמו עוד לא שיחק. אבל מה חשוב מה אמור להיות, חולון נראתה מאוד יהירה במשחקה ורמלה פשוט נתנה לנו בראש בבית שלנו. האוהדים התלוננו שקבוצה עם תקציב כה נמוך מביסה אותנו. (עדי כבר לא יוכל לקזז את חוב הארוחה ומעתה חולון חייבת לנצח פעמיים כדי שהוא לא יפסיד עוד אחת)

פרק עשירי: סופסוף מנצחים את פ"ת בחוץ
נוסע לפ"ת הגישה לאולם אמסטרדם היתה מאוד נוחה, אך האמוציות רבות, זו הקבוצה שמנעה מאיתנו עליה לפני שנתיים (עם ליאור לוי ועדי פרג בשורותיה כשרן יונגר בשורותינו) למרבה הפלא המשחק לא היה קשה במיוחד, גם הודות לניהול מבריק של מיסטר דורסמן. הקהל החולוני שהרגיש מחוייבות לסגור חשבון ספורטיבי עם המקומיים בא ונתן תצוגה מדהימה.

פרק אחד-עשר: ברקוביץ' במשחק שיא
שי מולנר, יקיר העונה שעברה מגיע עם גבעתיים לחולון מתקבל בפרחים מנציגי האוהדים, שער 3 היה ריק ברובו ובכלל היתה אוירה של סוף עונה מוקדם מהצפוי, אילן ברקוביץ' ששיחק פצוע שבוע לפני בפ"ת סיים את המשחק במרחק חטיפה אחת מ"קוודראפל-דאבל" יתרונה של חולון לא הוטל בספק ובסיום נגמר הסיבוב עם ניצחון ב-9 נקודות הפרש. בזכות הניצחון החוב של עדי פרג נותר ארוחה אחת, בפרק הבא ממשיכה ההתערבות:








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישיהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובסיכום הרבע הראשון בליגה הלאומיתהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();