סיכום הרבע הראשון בליגה הלאומית
אבנר סמיד ,03/12/2005

לאחר שתם רבע אחד של הליגה הלאומית, התפנה אבנר סמיד, לסיכום קצר על מצב הקבוצות. מי עמדה בציפיות, מי הפתיעה לטובה ומי לשלילה? הכל בכתבה שלפניכם.

הליגה הלאומית שומרת גם השנה על רמות של מתח ועניין, מה שמאפיין את פתיחת הליגה היא חלוקה ברורה מאוד לשני חלקים: בצמרת יש חמש קבוצות להן אין יותר מהפסד אחד ובתחתית שבע קבוצות להן אין יותר משני ניצחונות. מעניין שאין מרכז טבלה (קבוצות עם 4 ניצחונות ושני הפסדים ו/או קבוצות עם 3 ניצחונות ושלושה הפסדים). בפסקאות הבאות ננסה להבין מי נמצאת במקומה הטבעי ומי נמצאת במקומה בשל המשחקים שהיו לה, את מי מהצמרת הקבוצה צריכה לפגוש עד תום הסיבוב הזה וגם דבר אחד אשר מייחד כל קבוצה. אז קדימה מתחילים:

הצמרת
מקום ראשון: מכבי פתח תקוה 12 נקודות (6 ניצחונות 0 הפסדים)
מוליכת הטבלה. מתוך שישה משחקים חמישה היו בביתה. זיו ארז מאמן חבורת שחקנים אשר שולטת בכל המשחקים. בחודש זה בלט ליאור ליפשיץ, שחקן החודש של "ספסל". רוב הניצחונות של פ"ת היו בהפרש דו-ספרתי.
3 יריבות צמרת עד לסוף הסיבוב: עפולה, חולון ורמלה.
דברים מייחדים: הקבוצה היחידה ללא הפסד וגם היחידה אשר ניצחה את נתניה.

מקום שני: הפועל עפולה/גלבוע 11 נקודות (5 ניצחונות והפסד אחד)
התחילה את העונה בניצחון מרשים בלב-השרון, לאחר מכן בביתה התקשתה מאוד מול אשדוד ובינימינה ולאחר שהפסידה בנתניה חזרה לנצח כשהשיא היה במחזור האחרון כשניצחה בחולון את הפועל המקומית עם הצגה גדולה של ברנר את פורת.
2 יריבות צמרת עד לסוף הסיבוב: רמלה ופ"ת.
דבר מייחד: היחידה שניצחה משחק צמרת בחוץ, בחולון כמובן.

מקום שלישי: אליצור מכבי נתניה 11 נקודות (5 ניצחונות והפסד אחד)
אחת מהפתעות העונה. פתחה בהפסד במלאבס ומאז רק ניצחונות כששיאם במשחק ביתי מול עפולה. טוני וושהאם, פרד קמפבל, אלירן גואטה ועמית גינצבורג הופכים את נתניה לקבוצה שצריך לחשוש ממנה בטח בעיר היהלומים.
2 יריבות צמרת עד תום הסיבוב: חולון ורמלה.
דברים מייחדים: העולה היחידה שנמצאת בצמרת והקבוצה היחידה שהפסידה בהפרש חד ספרתי לפ"ת.

מקום רביעי: הפועל חולון 11 נקודות (5 ניצחונות והפסד אחד)
לחולון שמתחילת העונה משחקת ללא זר היו שני משחקים קשים, ניצחון צמוד בלב-השרון והפסד ביתי לעפולה. מקבוצה אשר רוצה לעלות ליגה ניתן לצפות ליותר מ-50% הצלחה במאבקים הקשים. והזר? במוצ"ש חתם אלכס קאראקמו נראה כיצד הוא יתחבר לקבוצה.
3 יריבות צמרת עד לסוף הסיבוב: נתניה, רמלה ופ"ת.
דברים מייחדים: קבוצת הצמרת היחידה אשר הפסידה משחק בית וגם היחידה ששיחקה עד כה ללא זר.

מקום חמישי: אליצור רמלה 11 נקודות (5 ניצחונות והפסד אחד)
אליצור רמלה היא הקבוצה שלגביה נדמה בצורה הכי חזקה שסדר המשחקים הביא אותה לצמרת. רמלה לא פגשה אף יריבה לצמרת ולמרות זאת לא היתה רחוקה מלהפסיד לפחות שני משחקים, האחרון שבהם בבית מול בינימינה.
4 יריבות צמרת עד לסוף הסיבוב: עפולה, חולון, נתניה ופ"ת.
דבר מייחד: קבוצת הצמרת היחידה שהפסידה ליריבה מהתחתית (ההפסד באשדוד).

התחתית
מקום שישי: מכבי ראש העין 8 נקודות (2 ניצחונות 4 הפסדים)
האכזבה הגדולה. על ראש העין דיברו בתחילת העונה כקבוצת פלייאוף בטוחה, התבוסה בגביע מול פ"ת הדליקה נורות אזהרה שכנראה לא הספיקו לה. בן-בסט עזב, ליפרמן וברנדי שהיו אמורים להוביל את הקבוצה לא מובילים אותה לניצחונות. הקבוצה עזבה את מגרשה ב"שבזי" ולא מנצחת באולם החדש.
3 יריבות צמרת עד תום הסיבוב: חולון, רמלה ופ"ת
דבר מייחד: היחידה שנוצחה ע"י לב-השרון והיחידה שהפסידה לבינימינה שני ההפסדים בבית!

מקום שביעי: מכבי אשדוד 8 נקודות (2 ניצחונות 4 הפסדים)
הקבוצה האשדודית לא כל-כך מסתדרת עם עזיבתם של רפי פלוצקי ואור בן-גורן אשר עברו לקבוצות צמרת. למרות זאת יש לקבוצה פוטנציאל גבוה שמתמצה בעיקר באושרי אלמוזנינו. למרות התאקלים של מאמנה משה מזן עם שחקניו (ועם מאמנים יריבים) אשדוד מצליחה גם לנצח.
יריבת צמרת אחת עד תום הסיבוב: נתניה.
דבר מייחד: היחידה מהתחתית שניצחה קבוצת צמרת (את רמלה).

מקום שמיני: מכבי הוד השרון 8 נקודות (2 ניצחונות 4 הפסדים)
הוד השרון פתחה את העונה ללא זר ובצורה רעה מאוד אך למזלה יריבותיה אז היו קבוצות צמרת. עד כה
קיימה הקבוצה שני משחקי בית. אסף יגל ונלסון ריצ'ארדסון מובילים את הקבוצה הנחמדה שעודנה מחפשת בית.
יריבת צמרת אחת עד תום הסיבוב: עפולה.
דבר מייחד: קבוצת התחתית היחידה אשר לא הפסידה לקבוצת תחתית אחרת.

מקום תשיעי: הפועל גבעתיים 7 נקודות (ניצחון אחד 5 הפסדים)
פתחה את העונה בצורה מזוויעה עם רצף של חמישה הפסדים, כשהציפיות מקבוצה שהביאה שלושה שחקנים שעלו ליגה אשתקד עם רמת אפעל בראשות פיטרסון, מלך הסלים וגולדברג (שגם עלו שנה קודם עם פ"ת) בתוספת שי מולנר היו גבוהות הרבה יותר. כעת נראה שהעיניינים מתחילים להתחבר.
2 יריבות צמרת עד תום הסיבוב: עפולה וחולון
דבר מייחד: היחידה שניצלה את שתי העברות ישראליות אחרי המחזור החמישי (בנק ובר), .

מקום עשירי: אליצור קרית אתא 7 נקודות (ניצחון אחד 5 הפסדים)
הפסדים ביתיים לראש העין ולהוד השרון, שתיים מקבוצות התחתית של הליגה ממצים מאוד את סיפורה של אתא מתחילת העונה. אף לא אחד ציפה שתנצח בחולון ובפ"ת אך להפסיד פעמיים בבית זה כבר ממש מוגזם בטח עבור הקרייתיים שהיו חלק בלתי נפרד מצמרת הליגה.
2 יריבות צמרת עד תום הסיבוב: נתניה ועפולה
דבר מייחד: הקבוצה היחידה אשר היתה צריכה רכז מתחילת העונה והביאה כזה רק עכשיו (יניב כהן).

מקום אחד עשר: הפועל לב השרון 7 נקודות (ניצחון אחד 5 הפסדים)
מקבוצה אשר מנצחת בחוץ את ראש העין וכעבור שבוע מפסידה בנקודה הפרש להפועל חולון ניתן לצפות ליותר מאשר ניצחון אחד בשישה משחקים. ולמרות זאת מכיוון שרוב משחקיה היו נגד קבוצות הצמרת יש להניח שברבע הקרוב תשפר קבוצתם של בלינקו את קרמר את מיקומה.
יריבת צמרת אחת עד תום הסיבוב: נתניה.
דבר מייחד: הקבוצה היחידה אשר אירחה את מכבי פ"ת.

מקום שנים עשר: בית"ר בינימינה 7 נקודות (ניצחון אחד 5 הפסדים)
אחרונה ובהחלט חביבה היא הקבוצה מבינימינה. אמנם הובסה ללא זר בחולון אך נתנה קרבות קשים בחוץ לעפולה, נתניה ורמלה מהצמרת וגם הצליחה לנצח בצורה מרשימה בראש העין. ג'רמי שלכטר (כן הבן של סטיב) יחד עם נייט גרין מובילים קבוצה לוחמת שמייחלת כבר לשחק בביתה.
יריבת צמרת אחת עד תום הסיבוב: פ"ת.
דבר מייחד: הקבוצה היחידה אשר לא אירחה ולו משחק בית אחד.

עד כאן סיכום הרבע הראשון, נפגש במחצית.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יומון של אליפותאם נרצה אין זו אגדהבארי ללאומית?כל האפשרויות הלאומיות (טל"ח)קיפאון בחולוןשינוי קיצוני - בין קסאם אחד לשניהפעם הראשונהמכתב סליחה על שנאת חינםהחולונים שבים למקומם לאומית שלום ולהתראותמשחקי גביעעשור ל"ספסל" – נקודת מבט אישית פרידה עצובה מיורם קאופמןהמשך: החלטות מוזרות מקפחותהחלטות מוזרות ומקפחותנולדנו לסבולעוד יום רגיל בחייו של כתב ספסלסיכום הסקריםשמחה מהולה בעצבחולון עולה לליגת העל – תקציר הסדרההמשחק ששינה את חיייומן העליה - החלק האחרוןיומן העליה – החלק השלישייומן העליה - החלק השניהמספרים השאלות וההתקפהיומן עליה - חלק ראשוןהחגיגות הליליות של חולוןלא יכול לישוןתנו לנו שופטים בכיריםפלייאוף הלאומית יוצא לדרךהסקר הלאומי - איפה טעינו ?קצת סדר בבלאגן הלאומיהמעקב הלאומי - סימני הכרעה?יום לבחירות - מצב הסקרנפגשים אחרי הבחירותליגת עדלאידעסיכום הרבע השלישי בלאומיתלאומית: דבר המשקיפים לקראת עפולה - חולוןיגוייר החוק הרוסי לאלתרתחזרי תחזריסקר הלאומית הגדולשני חברים יצאו לדרךחלף סיבובהגיע הזמן לשנותעובדים עלינו בעינייםבעל הבית השתגע?כדורסל ישראלי זה הכי אחיזמן לבקש סליחה



© כל הזכויות שמורות
cker();