הטורניר האולימפי – נשים
אורלי קלינגר ,07/08/2008

בניגוד לגברים, נבחרת הנשים של ארה"ב מעולם לא חדלה להיות ה-Dream Team. בבייג'ין הן ינסו לזכות בזהב רביעי ברציפות, עם סגל נוצץ המכיל סופרסטאריות מפארקר עד תומפסון, אבל זה ממש לא הולך להיות קל. אלופת העולם היא אוסטרליה, רוסיה התחזקה בכוכבת אמריקאית ממורמרת שהייתה צריכה לשחק עם USA על החזה, ויש לא מעט סוסים שחורים בטורניר. סקירה על טורניר הנשים – שיזכה השנה סוף סוף לשידורים נורמלים בערוץ הספורט – בפנים!

השיטה
12 קבוצות מחולקות לשני בתים. ארבע הראשונות בכל בית יעלו לרב הגמר שיערך בהצלבה מול הבית השני, ומכאן והלאה הכל בשיטת נוקאאוט.

בית א': אוסטרליה, בלארוס, ברזיל, קוריאה, לטביה ורוסיה
בית ב': ארה"ב, סין, צ'כיה, מאלי, ניו זילנד וספרד

המועמדות לזהב
למרות שהן זכו רק בארד באליפות העולם ב-2006 אחרי הפסד לרוסיה בחצי הגמר, תרשו לנו לפתוח עם האמריקאיות. ראשי USA Basketball מעולם לא היו צריכים להתחנן בפני כוכבות WNBA לבוא ולשחק בנבחרת, ולמעשה 12 השחקניות שבסגל שרדו שנתיים של מחנות אימונים שהחלו עם סגל של 29 שחקניות.

הנבחרת בנויה בצורה חכמה עם גבוהות מעולות, קלעיות, מובילות כדור וכל מה שקבוצת כדורסל מאוזנת צריכה. ליסה לסלי האגדית תקבל עזרה בצבע משתי רוקיות נפלאות – קאנדס פארקר וסילביה פאוולס - וגם מטינה תומפסון ודלישה מילטון המנוסות. בקו האחורי תמצאו ליד קייטי סמית', הקלעית המנוסה, את אלופות ה-WNBA המגנות דיאנה טארוסי וקאפי פונדקסטר. את הובלת הכדור תשאירו לסו בירד וקארה לאוסון, ואת הסגל משלימות שתיים שעושות הכל – טאמיקה קאטצ'ינגס וסימון אוגוסטוס.ההפסד ב-2006, שהיה הראשון של נבחרת ארה"ב מזה 14 שנה, רק הפך אותן ליותר רעבות. הן לא מזלזלות, והן מאד רוצות.

הטוענת הראשית לכתר היא אלופת העולם, נבחרת אוסטרליה, בהנהגת לורן ג'קסון, ה-MVP המכהנת של ה-WNBA ואולי השחקנית הטובה בעולם. היא מחכה כל החיים לנצח את האמריקאיות בקרב על הזהב, במיוחד אחרי שני הפסדים בשני הגמרים האולימפיים האחרונים. בנבחרת האוסטרלית משחקות עוד שבע שחקניות WNBA לגיטימיות, והבולטת בניהן היא אלופת ה-WNBA הטרייה, הפורוורדית הנפלאה פני טיילור. שמות בולטים נוספים הן הרכזות טולי בווילוקוואה הותיקה מאינדיאנה, וארין פיליפס מקונטיקט שחתומה ברמה"ש לעונה הקרובה. לאוסטרליות יש פחות כישרון מארה"ב ללא ספק, אבל פרט לג'קסון ובווילוקוואה שהצטרפו לאחרונה, הן מתאמנות יחד חודשים ויודעות שזו ההזדמנות האחרונה של השלד הנוכחי של הנבחרת לזכות בזהב.

השלישית בחבורה, סגנית אלופת העולם ומדליסטית הארד מאתונה 2004, היא אמא רוסיה ובתה החורגת בקי האמון. הרוסיות, שמשחקות רובן בליגה המקומית הנחשבת לחזקה, ולבטח היקרה באירופה, מתהדרות בסגל מוכשר ועמוק בעיקר בקו הקדמי עם מריה סטפאנובה, טטיאנה שיגולובה ואירנה אוסיפובה.

את הקו האחורי תוביל בקי האמון, שכמו לא מעט אמריקאיות קיבלה אזרחות רוסית כדי לשחק בליגה המקומית, בה חל כמובן החוק הרוסי. ראשי הנבחרת האמריקאית התעלמו מהאמון, מי שהייתה סגנית ה-MVP של הWNBA בעונה האחרונה, בהתאם לנטייה העיוורת שלהם לזמן רק שחקניות שנכללו בנבחרות ארה"ב בצעירותן.

האמון, שפרצה מאוחר יחסית, נשארה בחוץ. "תמיד חלמתי לשחק באולימפיאדה, וזו הדרך היחידה שלי לעשות את זה", ניסתה האמון להסביר לציבור האמריקאי ודי הצליחה. האמון הייתה חביבת התקשורת לפני שהחליטה לנסות לעמוד בדרכה של נבחרת ארה"ב לזהב, והצעד לא עורר את כמות האנטי לה ציפו. "אני יודעת שכולם רוצים לראות את רוסיה נגד ארה"ב, אבל זה לא מה שאני רוצה", אמרה האמון. "אם זה יקרה, אני עולה בשביל לנצח". אם היא תנצח, קבלת הפנים שלה בסאן אנטוניו תהיה מאד מעניינת.

שואפות למדליה
שלוש קבוצות בבית ב' יתחרו על המקום השני שיאפשר לחמוק מאוסטרליה ורוסיה ברבע הגמר, ומשם הדרך למדליה קצרה.

סגנית אלופת אירופה, ספרד בהנהגת אמאייה ולדמורו ואנה מונטננה, ניצחה את רוסיה בצורה משכנעת בטורניר הכנה ובהחלט מסוגלת לעשות את זה שוב. בגמר אליפות אירופה בקיץ הקודם הן חזרו ממינוס 21 נגד רוסיה וכמעט זכו בזהב, והן רעבות מתמיד.

נבחרת סין, שמתהדרת בגובה ממוצע של 1.86, רוצה לקחת חלק פעיל במסיבה שהיא עצמה מארחת. הסיניות החלו לקטול ענקיות לאחרונה עם ניצחון בגמר טורניר ההכנה על ארה"ב באפריל וניצחון על צ'כיה ביוני.

נבחרת צ'כיה, מקום חמישי באליפות אירופה האחרונה ובאתונה, היא אחת הנבחרת החזקות ביבשת שיכולה גם היא לאיים על הפודיום. הנבחרת בנויה על שחקניות מוכשרות ומגוונות כמו אווה ויטיקובה והאנה מאצ'ובה, שהובילו את ברנו לזכייה ביורוליג ואת צ'כיה לאליפות אירופה באותה שנה (2003). הצ'כיות הן אחת הנבחרות הטכניות ביותר בטורניר, עם חמישייה שכוללת ארבע שחקניות מעל 1.90, שמשחקת ביחד הרבה שנים. הדור הנוכחי ידוע בצ'כיה בתור "דור הזהב", אבל גם ארד יתקבל בשמחה אמיתית.

הסוסים השחורים
נבחרת ברזיל, שסיימה רביעית באתונה, נמצאת בירידה מאז אליפות העולם בה זכתה ב-1994 והשנה ככל הנראה לא תשים קץ למגמה. בטורניר ההעפלה לאולימפיאדה הן הפסידו במפתיע לכוח העולה מבלארוס, והן מתייצבות בלי שמות גדולים כמו ג'נט ארקאיין האגדית או איזיין קאסטרו מרקיז המוכשרת שהסתכסכה עם המאמן. שחקנית ה-WNBA הלגיטימית היחידה בסגל היא הסנטרית אריקה דה-סוזה, ולמרות המסורת אף אחד לא ממש מצפה מברזיל מודל 2008 להשיב את תהילת העבר.

הכוח העולה הכי מעניין באירופה הוא נבחרתה של בלארוס, שהדהימה את אירופה עם מדליית ארד ביורובאסקט 2007 שהיה הראשון בתולדותיה, והן רוצות לשחזר את ההישג גם עכשיו באולימפיאדה הראשונה שלהן. בהנהגת שחקניות מגוונות שהתחזקו והשתפרו במכללות בארה"ב, נבחרת בלארוס היא גבוהה ואתלטית עם קלעיות מדויקות מכל הטווחים. הפרצוף המוכר הוא טטיאנה טרוינה, שחקנית רמת חן ורמת השרון בעונה האחרונה, שעולה בחמישייה.

נבחרת לאטביה הפסידה לבלארוס במשחק על הארד ביורובאסקט האחרון, והעפילה גם היא לאולימפיאדה הראשונה בתולדותיה. לאטביה דומה לבלארוס בהתבססות על שחקניות בוגרות מכללות ועל מי שהוכתרה לשחקנית השנה באירופה, אנט יקובסונה שהפציצה 34 נקודות על ארה"ב בטורניר ההכנה האחרון. לאטביה ניצחה גם את רוסיה בטורניר הזה ובהחלט צפויה להגיע לרבע הגמר. כל עוד זה לא יהיה מהמקום הרביעי, חצי גמר יהיה משימה ריאלית.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3בחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();