איכות, לא כמות
אורלי קלינגר ,08/05/2005

'ספסל' מזדעק על ההמלצה החדשה לאפשר לקבוצות ליגת העל לנשים להחתים ארבע זרות מכל מוצא. לא, אנחנו לא נפסיק לסקר את הליגה כי אין אלטרנטיבה, אבל אנחנו גם לא נשתוק. מה איתכם?


החלטה די גורלית התגנבה לי לאינבוקס הערב ללא כל התרעה. אימייל תמים למראה מקצין העיתונות של האיגוד, בלי נושא, ובתוכו מסמך וורד שנשמר תחת השם "נשים". המסמך נפתח בידיעה על המלצת ועדת הנשים לאיגוד הכדורסל בנוגע למאמן הנבחרת הבא, ואז למטה, הונחתה המכה. בשנה הבאה קבוצות ליגת העל רשאיות לשתף ארבע זרות – ללא קשר לאזרחות. אנחנו ב'ספסל', האתר שאוהב כדורסל נשים יותר מכל אתר ברשת, מוחים על ההחלטה ומבקשים את תמיכתכם.

יש לנו שתי סיבות עיקריות להתנגד להחלטה הזו, והראשונה היא כמובן הפגיעה בשחקניות הישראליות. מחר בבית דני יערכו שלושה גמרי גביע – ילדות, נערות ב' ונערות א' – ונקווה שהן כולן ידעו להנות מהרגע כמה שיותר כי בהמשך הדרך העתיד לא נראה מזהיר. הקבוצות היחידות בהן ישראליות צעירות הצליחו לפרוץ בשנים האחרונות שיחקו עם 3 זרות בלבד. בנשים, בניגוד לגברים, יש רק 10 קבוצות (במקרה הטוב) ואם מישהו באמת רוצה לגדל פה שחקניות ברמה, אי אפשר לגרום למצב בו יסתובבו משהו כמו 35 אמריקאיות במגרשים שלנו בעונה הבאה.

הסיבה השניה היא פגיעה ברמת המשחק. בואו נסתכל קצת על העונות האחרונות, ונראה מי היו הקבוצות שבאמת אהבנו לראות. רמלה ורמת השרון, שחולקות את שמונה האליפויות האחרונות, תמיד היו בצמרת וקצת מעל השאר. מתחתיהן היו הקבוצות הסימפטיות, המפתיעות, היותר ישראליות. תסתכלו על בני יהודה של העונה הזו, עם שלוש אמריקאיות איכותיות וצוות ישראלי מצוין. תסתכלו על בנות רעננה הרצליה, שנבנתה באותה נוסחה.
גם בעונת 03/04 היו אלו רמת חן, חיפה/מוצקין ושוב בני יהודה שעם שלוש זרות מוכחות בנו קבוצות נהדרות. כנ"ל אשדוד של לפני שנתיים, ורמת חן של לפני שלוש שנים, והרשימה ממשיכה וממשיכה.

מעטים הם המקרים בהן קבוצה קולעת נכון עם ארבע זרות, וזה מצליח רק בקבוצות שיש להן תקציב. כידוע, רוב הקבוצות בליגה שלנו, ממש לא נכללות בקטגוריה הזו. התוצאה? קבוצות מנסות ללכת על ארבע זרות ומציפות את הליגה בשחקניות שלא מוסיפות לרמה בלשון המעטה. מאה שקל למי שיכול להצביע על ברנקה וקצ'ביץ' במסדר זיהוי.
מאמנים ומנהלי קבוצות ישראלים יתפתו יותר ללכת בדרך הזו עכשיו כשלא צריך לנבור באתרים בשפות זרות ולחפש קלטות באירופה, ואפשר פשוט לקחת כל אמריקאית שיוצאת מהקולג', וכך תתמלא לה הליגה ביותר זרות יותר זולות. העוגה התקציבית הרי לא גודלת, היא פשוט תתחלק בין יותר שחקניות.

אם כבר דיברנו על קולג', ההחלטה הזו בהחלט יכולה לשכנע עוד ישראליות לבחור באופציה של לשחק וללמוד בארה"ב. מה כבר יש להן לחפש כאן? בלי קשר לדעה המנוגדת שיש לאנשים לגבי עד כמה החוויה הזו תורמת לשיפור היכולת האישית של שחקנית, ברור שאם הצעירות המוכשרות ייסעו לקולג'ים הרמה בליגה תצנח עוד יותר.

אם גם אתם חושבים שכדאי לחזור למתכונת שלוש הזרות, או אם אתם דווקא בעד ההחלטה החדשה, נשמח מאד לשמוע מכם. את התגובות המעניינות אנחנו גם נפרסם.
אימייל לתגובות






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();