טובות רק בשביל הפרומו
אורלי קלינגר ,22/01/2005

ערוץ הספורט שילם כסף עבור זכויות השידור של ליגת הנשים. העונה הם גם משדרים כמעט בכל מחזור, בניגוד לשנתיים האחרונות. העונה השידורים אפילו הוזזו לשעה נורמלית, 20:30 במקום המשבצת הקבועה בחמש וחצי. באמת הרגשנו שהיחס השתפר. זה עדיין רחוק משוויון אבל אנחנו בדרך הנכונה. אז למה ערוץ הספורט לא מרוצה מזה? הוכחה לכך ניתן למצוא כל יום שישי, במגזין "חמישיות".

בערוץ הספורט לא רוצים לקדם את ליגת העל לנשים. נקודה. אין הסבר אחר להתנהלות המוזרה שלהם. קנו את הזכויות, משדרים את המשחקים, אבל לא רוצים שאף אחד ידע. יש הסבר אחר לכך שאין פרומואים נורמלים למשחקים? או לעובדה שהליגה זוכה להתעלמות כה בוטה ומעליבה במגזין החדש של הערוץ, "חמישיות"?

למה בפינה "ישראליות באירופה" אף פעם לא שמענו על רמת השרון שדוהרת בצעדי ענק לפיינל פור של היורופ קאפ? למה אנחנו אף פעם לא רואים כתבת צבע על אחת הזרות כמו שעושים כל שבוע על אחד הזרים? למה מדברים על השחקנים הישראלים באירופה ולא מציינים את לירון כהן או את נציגותינו שעושות חייל במכללות הכי גדולות? בסיום התכנית כאשר מדברים על השבוע הבא, מדוע אף פעם לא מזכירים את השידור של המשחק מליגת הנשים? אתם הרי משדרים, תקדמו!

ההתייחסות לליגת העל של הנשים מוגבלת לשלוש דקות בכל תכנית שניה במקרה הטוב. השבוע לא הייתה התייחסות לליגה בכלל. ביום שני דווקא שידרו משחק, הראשונה נגד השניה, והיה מעניין, אבל כנראה שבערוץ מעדיפים שהרייטינג לא יעלה. לא רוצים עוד חשיפה. כדי שמי שלא ראה את המשחק הקודם לא ידע על המשחק הבא. זה ביום חמישי דרך אגב, רמלה מארחת את רמת השרון, אלומה גורן נגד האקסית, אבל כנראה לא שווה אזכור.

בשבוע שעבר טרחו לדבר על הליגה קצת, אבל להראות קטע מן המשחק הענק בין רמה"ש ורמת חן לא מצאו לנכון. בראיון שהם הואילו בטובם לערוך עם צ'סיטי מלוין – אחת השחקניות הכי גדולות שהיו פה ואול סטאר בWNBA- נמנעו בצורה מורגשת מלשוחח עמה על כדורסל. באמת שמחנו נורא לשמוע שהיא אוהבת חומוס ומרגישה פה בבית, אבל אתם לא חושבים שהצופים מתעניינים קצת גם במה שהיא והקבוצה הבלתי מנוצחת שלה עושות על המגרש?

ערוץ הספורט פשוט משדר לקהל הצופים תחושה שליגת הנשים היא לא יותר מאתנחתא קלה מן המשחק האמיתי. טובות רק בשביל הפתיח. זה מעליב וזה טיפשי, כי זו לא הדרך לקדם ליגה שהם כבר טורחים להוציא עבורה כסף ולהשקיע בשידורים. עורכי המגזין חייבים להפנים שזה פשוט מבזה ש90% מן ההתייחסות לליגה מסתכמת בכמה שחקניות ששרות בפתיחה ועוד אחת או שתיים שזוכות ל24 שניות של תהילה.

לניב רסקין, עפר שלח וארז אדלשטיין הנכבדים אין מושג בכדורסל נשים וזה די ברור. זה בסדר, אף אחד לא מושלם, אבל זו לא סיבה ליחס אליו הליגה זוכה. אף אחד מהם לא צריך לדעת מי זו קריסטל רובינסון כדי שמישהו בערוץ ישלח צוות לרמלה ויכין כתבה עליה ועל מי שמשחקת כמחליפה שלה בניו יורק ליברטי ובולטת יותר ממנה בארץ, שאמיקה כריסטון. לא צריך שניב רסקין ידע מה המאזן של בני יהודה כדי להראות תקציר מן המשחק. צריך רק שמישהו למעלה יפתח את העיניים ויראה שיש כאן פוטנציאל לקדם את הליגה, ושהקידום הזה משרת אינטרסים גם של ערוץ הספורט וגם של הענף.

אם גם לכם נמאס מהיחס המזלזל של המגזין כלפי כדורסל נשים, וגם מכך שהם שוכחים מדי פעם לשדר מחזור וחושבים שאף אחד לא שם לב, פנו אליהם בהמוניכם!






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();