אדמה, רוח, מים, אש
אורלי קלינגר ,04/03/2006

לקראת הערב הגדול של חצאי גמר גביע המדינה לנשים ביום שני הקרוב, חשבנו שיהיה מעניין להעמיד את ארבעת המאמנים בפני כמה שאלות נוקבות. לראות מי מתחמק, מי עונה ישירות, מי מוכן לחשוף סודות ומי מחזיק את הקלפים קרוב קרוב לחזה. התשובות לפניכם.

איך מתקדמות ההכנות? עושים משהו מיוחד או מתייחסים כמו משחק רגיל?
נתן: "אנחנו מתייחסים בסופר סופר חשיבות, אבל ההכנות רגילות חוץ מזה שאנחנו מתאמנים חמישה קילומטר צפונה, באולם מטרוווסט, כהכנה לחצי הגמר".
פלח: "זה לא משחק רגיל, בכל זאת זה מעמד גדול. אנחנו מתמקדים קצת יותר ביריבה מאשר בדרך כלל"

ענבר: "זה משהו מיוחד, ברמה שאנחנו מתכוננים למשחק כמעט שבועיים"
אוסטפלד: "בטח לא משחק רגיל, אבל ההכנות די סטנדרטיות. אנחנו צריכות להמשיך לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, סה"כ אנחנו משחקות טוב. מחדדים את מה שנראה לנו שצריך לחדד, עושים הכנה טקטית, ויותר מכל רוגע, לא לחץ"

מה דעתך על רמת הדריכות של השחקניות לקראת השבוע הקריטי הזה?
נתן: "כל משחק חשוב לאחרונה. הבנות נראות לי חדורות, מרוכזות, רוצות. לא צריך להרבות במילים. כל ספורטאי אמיתי לא צריך מוטיבציה מיוחדת למשחק כזה. רואים את האולם מלא, שני משחקים מתואר, לא צריך יותר דרבון"
פלח: "הן מבינות שזה כמה ימים שאפשר להשיג תואר. אבל אני לא חושב שרמת הדריכות קרובה למה שהיא צריכה להיות. בימים הקרובים נתאמן באולם במטרוווסט והן יחושו יותר את האווירה ויבינו"

ענבר: "הן תמיד דרוכות. זה משחק שיא, נכון, והן מתנהגות ככה. אבל אי אפשר לדעת איך זה יבוא לידי ביטוי במשחק"
אוסטפלד: "הן מאד דרוכות, לא צריך הרבה לדבר איתן, לנו אין הרבה עבודה בקטע הזה. מרגישים שהן מאד בעניין"

מה דעתך על המומנטום שלכם לקראת המשחק? באיזה כושר אתם מגיעים?
נתן: "השבוע עדן [ענבר] אמר לי שלפני שנתיים נפגשנו בגמר הגביע, והוא בא אחרי ארבעה הפסדים מחמישה משחקים, כולל הפסד 20 הפרש בפתח תקווה. אין שום קשר למומנטום, הכל מתרכז ל40 או 80 דקות. אמרתי לבנות שבשביל אליפות אנחנו צריכים עוד שמונה ניצחונות, ופה בגביע אנחנו צריכים רק שניים"
פלח: "צריך להתנתק מהליגה, זה משחק אחד ואין שום קשר בין הליגה לגביע. גם רעננה, לא יעניין אותם אם ניצחנו שלושה משחקים רצופים או לא. סה"כ האווירה טובה, אבל אנחנו לא נבוא שאננים או משהו. האמת שלמרות שניצחנו, לא נראנו טוב בהגנה בשלושת המשחקים האחרונים, חטפנו 50 נקודות במחצית הראשונה. זה משהו שאנחנו רוצים לתקן, גם מנטלית"

ענבר: "אין שום משמעות למומנטום"
אוסטפלד: "אנחנו מגיעות בכושר טוב אחרי המשבר, כאילו לא משבר, האכזבה של אירופה. הצלחנו להפנים שזו אכזבה ולא כישלון. שכחנו מזה ואנחנו לפני משחקים מאד חשובים. אנחנו מצליחות לשמור על יציבות, ואנחנו בהחלט בכושר טוב"

מה הלקחים שלמדת מן המפגשים מול היריבה השנה? מפתחות שלכם? איך עוצרים אותן?
נתן: "אני מאד מכבד את מכבי רמת חן, את המאמן, היו"ר. רמת חן עשתה שדרוג גדול בשנים האחרונות, ועם ההחתמה של אמבר הול ומוניקה וסלובסקי שלקחו איתי דאבל, הם הצהירו שהם רוצים תואר. אני מניח שיש אצלם לחץ גדול. אני לא רוצה לדבר על מפתחות, כולן שחקניות מסוכנות כולל הספסל, לא יודעים מאיפה זה יבוא. יש מפתח אחד שהוא לקלוע נקודה אחת יותר. יש הרבה מאצ'פים טובים, וכמו שאמרתי אני מאד מכבד את הקבוצה ואת המאמן. יהיה קשה מאד, הן בכושר מצוין ובאות פייבוריטיות. אנחנו נבוא מלמטה וננסה לגנוב"
פלח: "שלושת המשחקים האלו הוכיחו שהרמה של הקבוצות די שווה. נשתדל להתמקד בחלק מהדברים שעשינו במשחקים הקודמים, ונכניס גם דברים חדשים. נראה איך יתפתח המשחק ואז נראה עם מה הולכים. אנחנו משתדלים להיערך קצת אחרת"

ענבר: "אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו, ולגרום להן לשחק משחק שהן לא אוהבות לשחק"
אוסטפלד: "אני משתדלת מאד לא להתייחס לשני המשחקים האחרונים מול מוצקין, בטח לא להפרשים. זה משחק אחד והקלישאה ידועה. כבר ראינו מהניסיון מה יכול להיות, וזה קצת בעייתי שניצחנו בהפרשים כאלה. אני ממש לא חושבת שסיטואציה כזו תחזור, שנשחק טוב והן ירימו ידיים. לי יש עוד זיכרון שהן העיפו אותנו לפני שנתיים. יש בזיכרון את שלושת המפגשים איתן השנה אבל מתרכזים במשחק שלפנינו"

מה תהיה המשמעות של זכייה בגביע למועדון ולך באופן אישי?
נתן: "לי זה יהיה גביע שלישי אז אני מכיר את ההרגשה. אז עם רעננה ניצחנו ממש כאנדרדוג, הייתה חוויה גדולה. המועדון של בנות רעננה הרצליה נמצא בבנייה, זו רק השנה השנייה ויחסית ההישגים גבוהים. צריך לגלות יציבות ורצינות, ועוד כמה שנים יהיה אפשר לדבר על גביע ואליפות. אם ננצח זו תהיה זריקת מרץ גדולה מאד להשקיע יותר במועדון, לא רק הרשויות אלא גם ספונסרים חיצוניים שאולי יביאו אליפות, כי השנה המטרות יותר צנועות".
פלח: "המועדון בשנים האחרונות התקרב למעמדים גדולים. זה ייקח את המועדון קדימה. כל שנה רמת חן עשתה התקדמות בצמרת. זה יהיה חשוב למועדון, אבל קל זה לא יהיה".

ענבר: "אלו מילים גבוהות מדי. אנחנו נהיה מאד שמחים. מבחינה אישית, יהיה כיף לזכות כקבוצה. אני לא חושב על זה ברמה האישית"
אוסטפלד: "מבחינת ההרכב שלנו זו בהחלט אחת המטרות. אנחנו רוצות לנצח, זה הרצון לנצח ולא הפחד מלא לקחת. עמדנו במעמדים האלה ואנחנו מתכוונות לקחת את זה"

אם אני אוהדת של הקבוצה שלך, איך אני מגיעה למשחק?
נתן: "את מתקשרת למשרדי המועדון, 09-7728604. כל אוהד ואוהדת, אני קורא לכל האוהדים גם ברעננה וגם בהרצליה, שתי ערים מקסימות. אני קורא לכולם להתקשר, לקבל כרטיס ולבוא למלא את האולם"
פלח: "יצאו הסעות. אנחנו נשתדל להביא את ביה"ס לכדורסל ומחלקת הנוער. הסעות תצאנה בשעה 17:00 משלושה מוקדים: בית ספר בליך, בית ספר ערמונים ותיכון חדש. לפרטים לגבי כרטיסים ניתן לפנות בטלפון 0544-450403"

ענבר: "תגיעי ביום שני עד 17:00 לאולם שלנו. ההסעות יוצאות ב17:00. כל אוהד או אוהדת שיגיע יקבל חולצה, סנוודיץ' ושתייה"
אוסטפלד: "מתקשרים למועדון, 03-5472555, מקבלים כרטיס. יש הסעות מהאולם"

מה רגע השיא שלך ממשחקי הגביע אותם אימנת?
נתן: "אין אחד, אי אפשר. אמבר הול מתעלפת נגד רמה"ש בגמר עם רעננה, אמבר שוברת את היד בגמר מול חיפה מוצקין, יש כמה רגעים. הגביע הראשון נגד רמת השרון הגדולה היה קסום. הגביע עם רמלה, הראשון בתולדות המועדון, עם כל הילדים בוכים ביציע אחרי אינספור אכזבות. אני לא אשכח את זה כל הקריירה, אבל אני עוד צעיר ולא מסתפק בזה".
פלח: "בעונה הראשונה שלי כמאמן ראשי בבני יהודה הגענו לגמר הגביע נגד רמה"ש. זה היה משחק ש10 ימים לפניו ניצחנו את רמה"ש, אבל הן החתימו את טניה קוסטיץ' כיומיים לפני הגמר. אבל בכל המשחקים שאימנתי בגביע יחסי הכוחות היו ברורים"

ענבר: "הניצחון על רמת חן בשתי הארכות בחצי הגמר לפני שנתיים"
אוסטפלד: "ההנפה. האחרונה והראשונה"

קצר ולעניין
מה יותר חשוב, הצד המנטלי או הכישרון?
נתן: "שילוב"
פלח: "המנטלי"

ענבר: "המנטלי"
אוסטפלד: "המנטלי"

מי שחקנית המפתח של היריבה?
נתן: "אמבר הול"
פלח: "קיי.בי שארפ"

ענבר: "פטרה אויהיי"
אוסטפלד: "ליקו ווילינגהאם"

יהיה סקור גבוה או נמוך במשחק?
נתן: "הנבואה ניתנה לשוטים"
פלח: "באמצע"

ענבר: "לא יודע, ואני גם לא יודע מה טוב לנו"
אוסטפלד: "בינוני. לא 90, קשה להאמין למרות ששתי הקבוצות יודעות להבקיע גולים"

נקוב ביתרון אחד שלכם על היריבה
נתן: "קשה לענות"
פלח: "אולי הניסיון"

ענבר: "שהן עדיין לא הפסידו העונה"
אוסטפלד: "מתחת לסלים"

הדבר האחרון שתגיד לקבוצה לפני המשחק
נתן: "תיהנו, מגיע לכן"
פלח: "לחץ"

ענבר: "בואו נהנה"
אוסטפלד: "בהצלחה"

עם יד על הלב, לוקחים גביע?
נתן: "כן"
פלח: "יש הרגשה טובה בלב"

ענבר: "את יודעת שאני לא אענה על שאלה כזו"
אוסטפלד: "כן"






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמריומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();