עונת הWNBA יוצאת לדרך
אורלי קלינגר ,21/05/2005

עונת הWNBA מתחילה הערב עם 30 שחקניות ששיחקו בארץ - 14 מתוכן בעונה האחרונה. גם יבול הזרות בעונה הבאה יגיע מהליגה הטובה בעולם, זה התירוץ שלנו לכתוב עליה ומדי פעם נשתמש בו. קבלו פריוויו שיכניס אתכם לאווירה.

לוח שידורי הWNBA בארץ

ביום שלישי, אחרי שייגמר המשחק השני במסגרת גמר ליגת נערות א' בין מכבי רמת חן לאליצור חולון, אפשר יהיה לומר שאנחנו, רשמית, בפגרה. אבל למזלנו, העונה התשיעית של ליגת הWNBA מתחילה הערב ותדאג שלא ישעמם לנו לרגע אחד בקיץ הזה. עונת 2005 הבאה עלינו לטובה הולכת להיות מעניינת ופתוחה לגמרי, כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות.

הטוענות לכתר
כמובן שחייבים להתחיל עם האלופה, הסיאטל סטורם, אבל הן בהחלט לא נחשבות לפייבוריטות רציניות. סיאטל איבדה שתי שחקניות חמישייה מהעונה שעברה – הסנטרית קמילה וודיצ'קובה והפורוורדית שרי סאם – שעזבו כשחקניות חופשיות לשדות ירוקים יותר, תרתי משמע. את מקומן יצטרכו למלא שחקניות צעירות, כמו ג'אנל בורס שעדיין לא הגיעה לפוטנציאל שלה וטנישה רייט, רוקי שידועה כשומרת טובה ושחקנית אגרסיבית. החדשות הטובות בסיאטל הן כמובן שלורן ג'קסון וסו בירד הן עדיין שתיים מהשחקניות הכי טובות בעולם, ואיתן סיאטל תעשה הרבה רעש.

אין ויכוח שהחמישייה של הלוס אנג'לס ספארקס היא הדבר הכי מפחיד שנראה בליגה: ליסה לסלי (הMVP המכהנת), שאמיקה הולדסקלאו (פעמיים בחמישיית העונה, 3 פעמים אול סטאר), מוואדי מאביקה (1 חמישיית העונה, 2 אול סטאר), טמיקה דיקסון (3 אול סטאר) וניקי טיזלי (אול סטאר MVP). הבעיה של LA, כרגיל, היא הספסל הכמעט לא קיים. חמישייה כזו עולה הרבה כסף, תוסיפו לזה חוזה ענק ולא מוצדק של טמיקה וויטמור, ותבינו כמה קשה לספארקס להידחק מתחת לתקרת השכר. מאביקה, שסוחבת מרוסיה פציעה בברך, מושבתת לשלושה שבועות לפחות וכרגע יש לספארקס 8 שחקניות פעילות. אבל עזבו, אם כל הכשרון בחמישייה יתחבר, מי צריך ספסל.

במזרח העסק כרגיל יותר מסובך וקשה לבחור פייבוריטית. אם סווין קאש הייתה כבר אחרי תהליך השיקום מהרצועה הקרועה בברך, אין ספק שהיינו מהמרים על הדטרויט שוק, שמחזיקות בקו הקדמי הכי פיזי בליגה – רות' ריילי, שריל פורד, ברברה פאריס, קארה ברקסטון וכמובן קאש. האלופות של 2003 איבדו את קאש בסוף העונה שעברה ועפו על חודו של סל בסיבוב הראשון של הפלייאוף, אבל השנה הן חוזרות רעבות יותר מתמיד. השוק לא איבדו אף שחקנית משמעותית מהעונה שעברה, צירפו את אנדריאה סטינסון הותיקה ומשחקות בלי המטרה המלחיצה על הגב.

הקונטיקט סאן הפתיעו את כולם בעונה שעברה כשהגיעו כל הדרך אל הגמר עם סגל צעיר ובלי כוכבת אמיתית, והשנה אנשים כבר מפחדים לא לספור אותן. השינוי המשמעותי בסגל של אלופות המזרח המגנות היה הטרייד שהביא לקונטיקט את מרגו דידק, הסנטרית הפולניה הענקית (2.18) שהעמידה ממוצע של 11.0 נק' ו-6.8 ריב' למשחק בשבע עונות ביוטה/סאן אנטוניו. מהסגל של העונה שעברה הסאן איבדו את וונדי פאלמר ודבי בלאק, אבל עדיין נחשבות לאחת מקבוצות החזקות בליגה בהנהגתן של לינדזי וויילן, ניקשייה סיילס וטאג' מק'וויליאמס.

רוקיות ההווה, זרות העתיד
גם אם יעבור חוק ארבע הזרות וגם אם לא, יש סיכויים די גבוהים שחלק נכבד מהרוקיות של 2005 יגיע לליגה שלנו ממש בקרוב. לא, המחזור של 2005 לא מדגדג את מחזור 2004 המדהים, אבל יש לא מעט שחקניות צעירות ששווה לעקוב אחריהן.

טאן וויט – ההימור של כל המומחים לרוקי השנה. גארדית אגרסיבית, סקוררית בנשמה, והולכת לשחק הרבה מאד דקות בקבוצה המשתפרת של אינדיאנה.

ג'אנל מקארוויל – הבחירה הראשונה, סנטרית עם ראיית משחק נהדרת. ידועה בכינוי "שאק" בזכות הדומיננטיות שלה בצבע. הדעות חלוקות לגבי האם היא תצליח להתאים את המשחק שלה לקצב של הWNBA. שארלוט הימרה שכן.

קנדרה ווקר – פורוורדית שעושה הכל, קלעית נהדרת, חזקה, ריבאונדרית מצוינת לגובהה. צפויה להשתלב בחמישייה של סאן אנטוניו ולספק לא מעט נקודות.

סאנדורה אירויין – מכונת ריבאונדים וגגות, שומרת טובה, אתלטית. מצטרפת לרשימה מכובדת של פורוורדיות טובות בפיניקס, שעדיין מחפשת אחת עקבית.

קארה ברקסטון – הסוס השחור של הדראפט. אמא טרייה שלא שיחקה בעונה שעברה, הושעתה כמה פעמים בקולג' אבל מדובר ב198 סנטימטרים ו86 קילו עם גישה שמתאימה לדטרויט כמו כפפה.

במשפט אחד
מערב
סיאטל סטורם – לקחו צעד אחורה מהעונה שעברה, האם שתי הכוכבות יספיקו לריפיט?
סקרמנטו מונארכס - הטרייד של טנג'לה סמית' עבור ניקול פאוול הצעירה מסמל סוף תקופה, ואם השנה זה לא יעבוד המונארכס יצטרכו לבנות מחדש.
לוס אנג'לס ספארקס – לשאמיקה הולדסקלאו נמאס להפסיד ויחד איתה החמישייה של אל.איי נראית מושלמת. אבל להגנה של דלישה מילטון הן עוד יתגעגעו וספסל אין.
מיניסוטה לינקס – הגיעו בעונה שעברה לפלייאוף למרות שאיבדו את קייטי סמית' לפציעה. צפויות להמשיך להשתפר ומסוגלות לחזור לפלייאוף.
פיניקס מרקורי – עם דיאנה טארוסי ואנה דה'פורג' פיניקס יכולה לנצח כל קבוצה ביום נתון, אבל כדי להגיע לפלייאוף הן יצטרכו לקבל תפוקה עקבית מהגבוהות
יוסטון קומטס – ג'נט ארקאין חזרה, טארי פיליפס הצטרפה, ואפילו שחופשת הלידה של טינה תומפסון נמשכת כמה שבועות לתוך העונה הקומטס נראות בדרך חזרה לפלייאוף.
סאן אנטוניו סילבר סטארס – מרגו דידק לא התאימה לסגנון המשחק המהיר של די בראון, וגם אדריאן גודסון הותיקה פינתה את מקומה לדם צעיר שינסה להצעיד את הסטארס למעלה.

מזרח
קונטיקט סאן – השלם גדול מסכום חלקיו, ואת זה הסאן הוכיחו בגדול בעונה שעברה. אם דידק תשתלב בשורות אלופת המזרח ותממש את הפוטנציאל שלה, הסאן היא הקבוצה לנצח במזרח.
ניו יורק ליברטי – ניו יורק כרגיל מסתמכת על הגארדיות וקצת רכה בצבע, אבל איכשהו תמיד משתחלת לפלייאוף.
דטרויט שוק –לשוק יש פוטנציאל להיות הקבוצה ההתקפית הכי טובה בליגה ואם הכימיה תתחבר השנה, הן יכולות לאיים על אליפות.
וושינגטון מיסטיקס – בלי הולדסקלאו המיסטיקס יסתמכו כעת על אליינה בירד, הרוקי שהובילה אותן לפלייאוף בעונה שעברה ועל קו קדמי חזק הכולל את דלישיה מילטון, נאקיה סאנפורד וצ'סיטי מלווין.
שארלוט סטינג – קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה בעונה שעברה הוסיפה קצת התקפה עם טנג'לה סמית' ושרי סאם, ויחד עם הבחירה הראשונה בדראפט הסטינג מועמדות להגיע לגמר המזרח.
אינידאנה פיבר – טמיקה קאטצ'ינגס וטאן וויט הולכות להיות אחד הצמדים הכי אטרקטיביים בליגה, אבל בלי גבוהה אמיתית לצד נטלי וויליאמס קשה לראות אותן בפלייאוף.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();