סיכום עונתי בליגת הנשים
אורלי קלינגר ,17/02/2005

רוב אנשי מערכת 'ספסל' לא מוכנים להכריז על סיום העונה עדיין, שכן ההמצאה הזו שנקראת 'פלייאוף עליון ותחתון' יותר מזכירה לנו את העונה הרגילה מאשר את הפלייאוף. שבוע הבא ישוחק המחזור ה-19, אז אנחנו רואים לנכון לחכות עם בחירת חמישיית העונה וכל המסביב עד שנגיע לסדרות הפלייאוף האמיתיות. בכל זאת אפשר לומר שהעונה הסדירה הסתיימה וצריך לסכם. הפעם לשם שינוי חשבנו על זווית אחרת, ובמקום לסכם 10 עונות של 10 קבוצות בואו נסכם עונה אחת של ליגה אחת. בואו נחזור וניזכר בתחושות שהיו במהלך העונה, נראה כמה מהן עדיין רלוונטיות וכמה כבר בגדר היסטוריה עתיקה.
עוד בכתבה – סקירה מהירה על כל הקבוצות, המשחקים שנותרו להן וסיכום העונה של כל קבוצה במשפט אחד.

מתכוננים לעונה חדשה
בואו נחזור רגע לאוקטובר. 'ספסל' החדש לא מזמן עלה לאוויר ובאגים יש בשפע, עונת 04/05 עומדת להתחיל, עם הרבה שמות גדולים שמהדרים כמעט כל קבוצה בליגה. כולם מסמנים את אנדה רמת השרון כפייבוריטית בזכות הסגל העמוק, הספונסר החדש והחמישייה הנהדרת. רמלה לא מספיקה להתארגן לעונה וכולם מצפים לשינויים בסגל, אבל כל קבוצה עם כוכבות כמו שאמיקה כריסטון וקריסטל רובינסון תגיע רחוק. את הפיינליסטית השניה של אשתקד, רמת חן, סופרים פחות ובעיקר מצביעים על הספסל הצעיר כנקודת תורפה, אבל אלי רבי מדבר על אליפות. את בני יהודה, חיפה/מוצקין והקבוצה המאוחדת של רעננה הרצליה מסווגים כ'קבוצות מרכז הטבלה', מתל כביר להפועל ת"א לא יודעים ממה לצפות, ואשדוד וירושלים יאבקו נגד הירידה.

אדום עולה
אנחנו בחודש נובמבר, ההגנה של רמת השרון מפחידה את הליגה, והאדומות שועטות למאזן 6-0 בליגה כולל ניצחונות משכנעים על רמת חן ורמלה. ניצחון משכנע על רמלה זו חתיכת אנדרסטייטמנט, רמה"ש פשוט פירקה את היריבה המושבעת שלה 71-49. זה היה המשחק השני של רמלה עם אוסיפובה וז'אקולה לאחר שחרורה של טרייסי ריד. אבל הרמלאיות התאפסו ונצמדו אל רמה"ש בצמרת יחד עם ובני יהודה שמרשימה עם ארבעה ניצחונות משישה משחקים.
בחצי התחתון של הטבלה רמת חן מאכזבת בגדול, רק סל של אלכסנדרה מוסיץ' 5 שניות לסיום בתל כביר מציל אותה מפתיחה של 0-4, וברור שיבואו שינויים. עוד באותו ערב בו הפסידה רמת חן בבית לבני יהודה נופלת החלטה לשחרר את פלנט פירסון, הקלעית והריבאונדרית המובילה של הקבוצה והשחקנית שנבחרה לMVP של העונה בסקר המאמנים של 'ספסל'. אבל טרייסי ריד וראדה וידוביץ' מחליפות את פלנט פירסון וטניה קירוב, ומחוללות את המפנה.

חודש דצמבר לא איחר לבוא, והפועל תל אביב של ראגוז ורייט גרין מתחילה לאבד גובה אחרי פתיחה חזקה עם הפסדים לבני יהודה ובנות רעננה הרצליה. כולנו רצינו לראות את הפועל עושות הרבה רעש אבל הסנטרית לאטויה טרנר לא התחברה לקבוצה ובלי גבוהה גם מלכת הסלים של הליגה וסגניתה לפעמים לא מספיקות. רמת חן סוגרת חודש מושלם כולל ניצחון ביתי מלהיב על רמלה בהארכה וחוזרת לעניינים בצמרת, אבל בני יהודה רושמת גם היא חודש מושלם וסוגרת את הסיבוב במקום השני. ליקו ווילנגהאם נחשבת כגניבת העונה, אבל אחרי הפגרה היא לא חזרה.

עניין פעוט נוסף היה המעבר של אלומה גורן לרמלה, בצעד מפתיע אם לא מזעזע. גורן התחילה את העונה במוצקין אבל זה ממש לא הלך, שום דבר במוצקין בעצם לא הלך. חבורה של שחקניות נחמדות אבל קבוצה לא ממש, אוי לייני כמה שהם צריכים אותך חזרה. שני מחזורים לפני הפגרה 'ספסל' עורך ביקור ראשון באולם של תל כביר, או בכלוב יותר נכון. חבר'ה, אתם לא רציניים. שחקניות מה-WNBA יש אבל מה לגבי פרקט? יציעים? חניה? מחלקת נערות? משהו? אנשי הסטטיסטיקה דווקא סבבה.

אל פגרת חג המולד אנחנו מגיעים כאשר רמה"ש מובילה את הליגה עם מאזן 10-0 ומנצחת בהפרשים אסטרונומים המזכירים את רמלה של 03/04. צ'סיטי מלווין? פולניה ענקית שלא מחטיאה לשלוש? ספסל עמוס והן גם שומרות? שאלוהי הכדורסל יעזרו לליגה. מאחורי גבה של רמה"ש מתנהל מאבק עיקש על המיקום בין רמלה, בני יהודה, רמת חן ובנות רעננה הרצליה – לא בהכרח בסדר הזה – שלא מאפשרות לנו לקבוע מי הטוענת לכתר העיקרית. רמת חן עם שישה ניצחונות רצופים, בני יהודה במקום השני נראית כקבוצה הכי ישראלית והכי סימפטית, רמלה משתפרת מיום ליום וברעננה הרצליה השילוב של תמר-תמרה-דטרינה נראה מבטיח.

לא מעט קבוצות ניצלו את הפגרה למטרת שינוי הסגלים. אשלי רובינסון מגיעה לרעננה במקום מנדיסה סטיבנסון במהלך שנראה מצוין, אשדוד ממשיכה להחליף זרות ומוצאת גבוהה לגיטימית, בני יהודה נאלצת להיפרד מליקו ווילינגהאם והפועל ת"א משחררת שתי זרות ונשארת בלי גבוהות.

הליגה נפתחת מחדש
אחרי מנוחה של 20 יום כתוצאה מהעפלה אוטומטית לחצי גמר הגביע רמת השרון מגיעה למשחק בית מול רמת חן שהועפה מהגביע ע"י רמלה שבוע קודם לכן. רמת חן כופה סגנון משחק מהיר ולמרות ההפסד, 89-86, חושפת את הסדק הראשון בשריון של רמה"ש. שני משחקים נוספים במחזור 11 היו משמעותיים מאד במרוץ למקום השישי, כאשר מוצקין חוזרת ממינוס 15 ומנצחת 84-81 את רעננה הרצליה, וחבורת הגארדיות של הפועל ת"א מפסידה שוב לתל כביר. במחזור 12 לא נרשמו אירועים מיוחדים אם כי הניצחון של רמה"ש בשכונה אותת שהכמעט הפסד לרמת חן לא ממש העיר את חניכותיה של אוסטפלד. עוד בינואר, קריסטל רובינסון קולעת 27 נקודות על מוצקין ומתחילה להשתיק את הביקורות סביבה. היא עשתה את זה גם במחזור ה-14 מול יריבה קצת יותר ראויה – רמת השרון.

ואז זה קרה. רצף 18 הניצחונות הרצופים רמת השרון נקטע עם הפסד 70-68 בבית לרעננה הרצליה. רק 12 מחזורים נמשך הרצף של רמה"ש ותודו שחשבתם שהוא יהיה הרבה יותר ארוך. שלושה ימים לאחר מכן רמה"ש הגיעה לרמלה ובמקום לבוא ערנית ודורסנית, היא חטפה 17 הפרש והליגה נפתחה מחדש. רמלה צמצמה את הפער מרמה"ש לנקודה אחת בלבד. "ההפסד הזה לא משנה", אמרה לנו אז אחת השחקניות במחנה האדום, "כי אנחנו עם ההפסדים, גמרנו".

בינתיים הרחק מתשומת הלב המומנטום של רעננה הרצליה נמשך עם ניצחון גדול על רמת חן שהעלה אותה למקום השלישי בטבלה, בעוד בני יהודה צונחת למקום החמישי.
בחלק התחתון של הטבלה אשדוד המשתפרת משיגה ניצחון ראשון, 61-57 על תל כביר.
חיפה/מוצקין עם ניצחון ביתי חשוב על הפועל ת"א וניצחון בהארכה בתל כביר נראית בדרך הנכונה לפלייאוף, והשחרור של ראגוז מהפועל ת"א חותם זאת סופית. חבל היה לראות את הפועל מתייאשת ומודה כי נכשלה, למרות שאין ספק שבלי גבוהות לפלייאוף היא לא הייתה מגיעה. מוצקין עם שלוש הגבוהות שלה תגיע אבל לא נראה שתוכל לעשות יותר מידי. אח, אם רק היו מרשים לנו לחלק מחדש את שמונה הזרות בין מוצקין לתל אביב יכלו להיות בליגה עוד שתי קבוצות ברמה.

הישורת האחרונה
בפברואר, רמלה עוצרת את רעננה הרצליה אצלה בבית עם ניצחון 67- 56 במפגש בין שתי הקבוצות החמות של הליגה ונצמדת למקום השני. רמת השרון ממשיכה לנצח למרות שהיא הפסיקה לשמור ונגררה להארכה בתל כביר, ומסיימת את הליגה במקום הראשון. עם מקומות 1 ו-2 די סגורים ושני מחזורים לשחק עד סוף העונה, הופנתה תשומת הלב אל רמת חן ורעננה הרצליה שנאבקו על המקום השלישי. רמת חן עם ניצחון ענק שוב הופכת לקבוצה הראשונה שמנצחת ברמלה, 79-62, ומשפרת את אחיזתה על המקום השלישי. ההפסד המפתיע של רעננה הרצליה באוסישקין הבטיח לרמת חן את המקום השלישי. במחזור האחרון רעננה הרצליה משיגה ניצחון חורק 66-65 בתל כביר, ונשארת צמודה לבני יהודה בקרב על המקום הרביעי. חיפה/מוצקין מחזיקה מעמד 28 דקות מול רמה"ש אבל מסיימת עם תבוסה, ומאבדת כל סיכוי להגיע למקום הרביעי. התרגלנו בשנים האחרונות לקצת יותר דרמה במחזורים האחרונים של העונה הרגילה, אבל אנחנו מוכנים לחכות עם זה לסיבוב השלישי. אל תחשבו שלא בא לנו להתחיל לחלק פה פרסים אבל צריך להתאזר בעוד קצת סבלנות.

קצר ולעניין


1. אנדה רמת השרון, 16-2
משחקים נותרים: בני יהודה, ברמת חן, רעננה הרצליה, במוצקין, רמלה
במשפט אחד:עדיין הפייבוריטית, האם תעמוד בלחץ?

2. אליצור רמלה, 14-4
משחקים נותרים: מוצקין, בני יהודה, רמת חן, ברעננה הרצליה, ברמה"ש
במשפט אחד: אחת הקבוצות הכי מוכשרות שראינו, ניצבות מול רף הצפיות הכי גבוה.

3. מכבי רמת חן, 13-5
משחקים נותרים: רעננה הרצליה, במוצקין, רמה"ש, ברמלה, בני יהודה
במשפט אחד: מסוגלות לנצח כל קבוצה בליגה, וגם להפסיד לכל קבוצה.

4. בני יהודה, 12-6
משחקים נותרים: ברמה"ש, רעננה הרצליה, ברמלה, מוצקין, ברמת חן
במשפט אחד: כרגיל קבוצה קשוחה ומאומנת היטב, הסגל הישראלי הכי בולט בליגה.

5. בנות רעננה הרצליה, 11-7
משחקים נותרים: ברמת חן, בבני יהודה, מוצקין, ברמה"ש, רמלה
במשפט אחד: זו השנה לחזור לפלייאוף ולהוכיח שיש חיים אחרי טל נתן.

6. הפועל חיפה/מוצקין, 8-10
משחקים נותרים: ברמלה, רמת חן, ברעננה הרצליה, בבני יהודה, רמה"ש
במשפט אחד: אחרי הצלחה גדולה בעונה שעברה קוצץ התקציב. עשו את שלהן מול קבוצות מרכז הטבלה ודרומה. בהצלחה בבג"ץ.

7. הפועל תל אביב, 7-11
משחקים נותרים: אשדוד, תל כביר, בירושלים
במשפט אחד: יכלו להגיע לפלייאוף עם החלטות כ"א טובות יותר.

8. מכבי תל כביר, 5-13
משחקים נותרים: ירושלים, בת"א, אשדוד
במשפט אחד: עונה טובה לעולה החדשה, חצי מהמשחקים שלה הוכרעו בחמש הפרש ומטה.

9. מכבי אשדוד, 3-15
משחקים נותרים: בת"א, ירושלים, בתל כביר
במשפט אחד: סיום טוב לעונה עצובה.

10. אס"א ירושלים, 1-17
משחקים נותרים: בתל כביר, באשדוד, ת"א
במשפט אחד: סיום עצוב לעונה עצובה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();