דבר המערכת: מי משחק בחג המולד?
אורלי קלינגר ,07/11/2008

איגוד הכדורסל החליט להקדים השנה את גמר גביע המדינה ללפני הפגרה. אפשר להתווכח, אפשר להסכים, אבל סיבה לכך ששיאו של השבוע החגיגי הזה נקבע ליום חג המולד אנחנו לא מוצאים. הזרות והבוסמניות של 8 הקבוצות שהעפילו לרבע הגמר לא יהיו בבית בחג המולד, וברות המזל שיגיעו לגמר יאבקו על תואר בזמן שמשפחתן תחגוג מתחת לעץ.
תגובת האיגוד – בפנים.

השבוע של חצאי גמר וגמר גביע המדינה, שנערך בשנים האחרונות אחרי תום העונה הרגילה, שינה מתכונת השנה. בצעד מבורך, האיגוד החליט לבטל את שיטת הגומלין כבר משלב רבע הגמר, ולעבור לשיטת הנוק-אאוט המרגשת הרבה יותר. שני רבעי גמר ביום ראשון, שני האחרים ביום שני, חצאי הגמר ביום שלישי והגמר בחמישי. נשמע מצוין עד שמסתכלים על לוח השנה.

המשחקים יערכו בין ה21 ל25 בדצמבר, ולא יאפשרו לאף אחת מהזרות של שמונה הקבוצות להיות בבית בחג המולד. אלא אם כן, כמובן, שחקניות יסתכנו בהזמנת כרטיס מראש בהנחה שקבוצתן תודח, ואנחנו לא רוצים להיכנס לספקולציות נוספות שעולות לנו בראש במידה ומישהי תעשה את זה. מיותר לציין שבאף ליגה באירופה אין משחק ב25 לדצמבר, יום חג המולד, והרוב המוחלט יוצאות לפגרה לפני ה22 בדצמבר.

פגרת החגים של הליגה שלנו, שתמיד החלה קצת לפני הכריטסמס והסתיימה קצת אחרי הסילבסטר, התעוותה השנה לגמרי כי פיב"א החליטה שטורניר ההזדמנות האחרונה יתקיים בינואר. זה מספר חודשים שאנו יודעים שנבחרתנו הנפלאה לא תצטרך לקחת חלק בטורניר הזה, אך הליגה הישראלית לא תקפיץ אף כדור החל מה26 לדצמבר ועד ה26 לינואר, בהתאם ללוח המשחקים שנקבע לפני שהנבחרת העפילה לאליפות אירופה. טורניר ההזדמנות האחרונה מסתיים ב19 לינואר אבל אנחנו נמתין פה בסבלנות עד ה26 כדי שאולנה אוגורודניקובה ואנמארי פארו, השחקניות היחידות בליגה שנבחרתן משחקת בינואר, יחזרו לרמלה רעננות.

בתגובת האיגוד נמסר כי על פי הנחיות פיב"א אסור לקיים ליגות בחודש ינואר בתקופת טורניר ההזדמנות האחרונה. עוד נכתב בתגובת האיגוד כי חג המולד חל ב24 בדצמבר וביום זה אין משחקים, אף שזה כמובן ערב החג. סיבות נוספות שציין האיגוד הן הבעייתיות של מציאת אולם פנוי למשך שבוע, וגם הערוץ הראשון שלא יכול לשדר את גמר הגביע ביום חמישי במקביל למשחק של מכבי ת"א ביורוליג. הפלא ופלא, יום חג המולד, ה25 לדצמבר, הוא אחד מימי החמישי הבודדים בהם לא מתקיים מחזור ביורוליג. ביורוליג, בניגוד לאיגוד הישראלי, מבינים את חשיבות החג ומתחשבים בשחקנים.

מעניין שלמרות שלטענת האיגוד פיב"א אוסרת על קיום ליגות במהלך טורניר ההזדמנות האחרונה, לא שמעו על זה בתורכיה, רוסיה, ספרד ומדינות נוספות באירופה בהן הליגה מתחדשת עד ה10 לינואר. גם מהסיבות הלוגיסטיות, אולם ושידור, אנחנו לא מאד מתרשמים. גם אם זה אומר שצריך לקיים את שבוע המשחקים בסוף העונה כמו תמיד, זה עדיף על המצב שנוצר עכשיו. לא ברור איך ראשי הקבוצות לא מחו על הנושא הזה, או לא מחו מספיק, אז אנחנו לפחות ננסה.

למרות תגובתכם שם באיגוד, אנו פונים אליכם בשם כל הזרות בליגה בבקשה לתקן את העוול. מאחר וישראל לא משחקת בטורניר ההזדמנות האחרונה, אין שום היגיון בזה שהפגרה תימשך חודש שלם, ואם בליגות אחרות חוזרים לפני סוף ינואר, גם אנחנו יכולים. אפשר לצאת לפגרה מוקדם יותר ולחזור מוקדם יותר, לפני שמשחקי היורוקאפ מתחדשים ב29. להשאיר את הזרות פה בחג המולד זה חוסר התחשבות מוחלט, ומשהו שלא נהוג לעשות לא בישראל ולא באירופה. זה משאיר רושם רע אצל זרות שזו עונתן הראשונה בארץ, מרגיז ומצער גם את אלה שהפכו כבר לנוף קבוע במגרשים שלנו, ואין לזה הצדקה אמיתית.

תגובת האיגוד המלאה:
"1. על פי הנחיות פיב'א אסור לקיים ליגות בחודש ינואר, בתקופת טורניר ההזדמנות האחרונה גם בארצות שעלו לאליפות אירופה, עקב שיתוף שחקניות בוסמן באירופה.
לדוגמא ברמלה משחקת שחקנית נבחרת רומניה, אם היינו קובעים משחקים בינואר רמלה הייתה חייבת לשחרר את השחקניות למשחקי נבחרת רומניה והייתה מופיעה בליגה וגביע בהרכב חסר.
2. השנה שונתה שיטת הגביע ועברנו לשיטה ספרדית/איטלקית לפיה כל משחקי רבע גמר, חצי גמר וגמר גביע נערכים ברצף באותו שבוע.
3. אין אנו יכולים, מסיבות ברורות, לקיים משחקים בסוף שבוע ולכן יהיה שבוע גביע במהלך השבוע. שבוע שבו יתקיימו משחקי הגביע במשך ארבעה ימים עם יום חופש ביום
24.12.2008, שהינו חג המולד.
המשחקים ייערכו באולם בראשון לציון או אולם 'מטרוואסט' ברעננה.
4. קיומם של משחקים אלו מותנה באולם פנוי למשך שבוע שלם, כולל אפשרות לקיומם של אימונים לקבוצות המשתתפות. כידוע, אין שום אולם פנוי בארץ למשך שבוע שלם, למעט
שבוע של סוף חודש דצמבר בו נבחרת ישראל-גברים, נוסעת לטורניר חג המולד שייערך באמסטרדם-הולנד ואז תהיה פגרה בליגת העל גברים.
5. יתרה מכך, גם הערוץ הראשון לא ערוכים לשדר את משחקי גמר גביע נשים במקביל לשידורם של משחקי מכבי ת'א במסגרת משחקי היורוליג. יום חמישי 25.12.2008 הוא
אחד מימי החמישי הבודדים שבו לא מתקיים מחזור משחקים במסגרת משחקי היורוליג.
6. אנו מקווים כי קבוצות בנות השרון ואליצור רמלה יגיעו רחוק באירופה כך שתאריכי משחקי גביע אירופה לנשים ייקבעו למהלך החודשים: ינואר-פברואר-
מרץ-אפריל 2009"






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעעשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();