לקראת רמלה VS רמת חן
אורלי קלינגר ,23/03/2005

אחרי שני המשחקים שבני יהודה ורמת השרון סיפקו לנו, לרמת חן ורמלה הולכת להיות משימה קשה להצדיק הערב (19:30, שידור ישיר בערוץ 5) את הכינוי "הסדרה המעניינת". עובדה סטטיסטית אחת חשובה שמצאנו היא שהמאזן של רמלה בימים שגם רובינסון וגם כריסטון עוברות את 15 הנקודות הוא 8 ניצחונות ואפס הפסדים. שתיהן בכושר טוב לאחרונה ורמת חן תצטרך לעצור לפחות אחת כדי לגנוב ניצחון חשוב במשחק 1, שהקבוצה שלוקחת אותו כמעט תמיד לוקחת את הסדרה.

נפתח בעובדה די מדהימה – רמת חן היא הקבוצה היחידה שניצחה ברמלה בשנתיים האחרונות. הן עשו זאת פעם אחת בעונה שעברה, פעם אחת העונה, ויצטרכו עוד פעם אחת לפחות כדי להגיע לגמר.
רמלה ורמת חן מכירות אחת את השניה מצוין, אחרי שנפגשו חמש פעמים במהלך העונה. המאזן? 3-2 לרמלה. כל קבוצה ניצחה את השניה גם בחוץ וגם בבית, רק משחק אחד מתוך החמישה נגמר במעל חמש הפרש, ויתרון הביתיות פה לא מאד משמעותי. איך אמרה טרייסי ריד, "גם בבית נגד רמלה יש תחושה של משחק חוץ. אני כבר מעדיפה לשחק אצלם".

2. אליצור רמלה (18-5) נגד 3. מכבי רמת חן (16-7)
בהמשך נתיישר לפי פורמט הפריוויו ונשווה עמדות, אבל ברור לכולם שרמלה הולכת למסמר את קריסטל רובינסון ללימור מזרחי ורמת חן הולכת להשתמש בהגנות שונות ומגוונות. כדי להתכונן לסדרה המסקרנת הכנו עבורכם סקירה קצרה של יחסי הכוחות – החמישיות, הספסל, ההתקפה, ההגנה ותחזית קטנה שאנו שומרים את הזכות להתכחש לה.

אלומה גורן נגד לימור מזרחי

נק' למשחק אס' משחקאחוזים ל3
גורן3.43.60.0%
מזרחי11.44.932.1%

אולי שתי הרכזות הגדולות בתולדות הכדורסל הישראלי, אבל זה המכנה המשותף היחיד שיש בניהן בסדרה הזו. הן לא ישמרו אחת על השניה, אחת מפתח גדול לקבוצה שלה והשניה לא בדיוק.
מול רמלה העונה, ההבדל אצל מזרחי בין הניצחונות להפסדים הוא עצום. 20.5 נק' למשחק במעל 50% דיוק מכל הטווחים בשני הניצחונות, לעומת 7.7 נק' למשחק באחוזים נמוכים בהפסדים. הסיבה הישירה לכך היא העובדה שבניצחונות קריסטל רובינסון שיחקה רק 24.5 דקות למשחק בגלל עבירות ופציעה. אין כזה דבר יום רע בהגנה והחיים של מזרחי בסדרת הגמר הולכים להיות די קשים. אם רמת חן רוצה לנצח, היא תצטרך להתמודד עם זה שמעמדת הרכזת היא לא תקבל הרבה נקודות.
בצד השני גורן היא נקודת התורפה בהתקפה הרמלאית ורמת חן לא בדיוק שומרת עליה. אם גורן תצליח לגרום לרמת חן להתחרט על זה, זה יהיה משמעותי.

אינה גורביץ' נגד ראדה וידוביץ'

נק' למשחק אחוזים ל2אחוזים ל3
גורביץ'11.856.2%41.6%
וידוביץ'13.941.6%45.9%

מאצ'אפ מאד מעניין בין שתי שחקניות עם הפרש של 11 שנה בגילאים. במשחקים בניהן השנה מי שהייתה טובה יותר לא בהכרח ניצחה, אך לשתיהן תהיה השפעה גדולה על הסדרה הזו. וידוביץ' היא קלעית השלשות השניה בטיבה בליגה, וקולעת 48.3% מעבר לקשת בניצחונות לעומת 37.5% בהפסדים, והיא תצטרך לעזור למזרחי בהובלת הכדור. גורביץ' לעומת זאת משחקת יותר וטוב יותר דווקא בהפסדים, אבל רמלה תצטרך את קור הרוח והקילר אינסטינקט שלה כדי לעבור את הסדרה הזו בשלום.

קריסטל רובינסון נגד אלכסנדרה מוסיץ'

נק' למשחק אחוזים ל2אחוזים ל3
רובינסון14.449.6%39.4%
מוסיץ'10.260.2%15.4%

שתי שחקניות שלא מוערכות מספיק. רובינסון היא ה-מפתח של רמלה בסדרה. היא הוכיחה שהיא מסוגלת לעצור את לימור מזרחי, מה שנותן לרמלה יתרון גדול, ותרמה המון גם בצד השני של המגרש. בניצחונות של רמלה על רמת חן העונה רובינסון צלפה 20.7 נקודות למשחק, לעומת רק 5.0 נק' למשחק בהפסדים בהם שיחקה מעט דקות.
מוסיץ', שאמנם פותחת על הספסל אך משחקת מעל 30 דקות למשחק, היא שומרת מצוינת ודי עקבית בהתקפה. במשחק היחיד בין הקבוצות שהסתיים בהפרש גדול מחמש, ניצחון ב17 הפרש לרמת חן ברמלה, מוסיץ' החזיקה את שאמיקה כריסטון מחצית שלמה בלי נקודות. את ה9-11 נקודות שלה במשחק היא כנראה תיתן, אבל מוסיץ' צריכה לעשות את ההבדל בצד השני של הכדור.

שאמיקה כריסטון נגד טרייסי ריד

נק' למשחק ריב' משחקאחוזים ל2
כריסטון17.78.054.3%
ריד18.810.255.6%

הן פתחו את העונה יחד ברמלה, עד שרמלה חתכה את ריד כדי להשאיר את כריסטון. ריד מצאה בית חם ברמת חן, ומאז כל מפגש שלה מול רמלה הופך את המאצ'אפ הזה למרתק ביותר. ריד ירדה מ20 נקודות למשחק בניצחונות על רמלה ל13.3 בלבד בהפסדים, בעוד כריסטון הייתה טובה מאד בכל חמשת המפגשים. כריסטון היא שחקנית המטרה ברמלה ומול רמת חן היא מעלה את הממוצעים שלה ל21.6 נקודות ו-11.4 ריבאונדים למשחק.
ריד לעומת זאת יותר נבנית מהסגנון המהיר של הקבוצה, וכשרמלה מצליחה להוריד את רמת חן לאזור 70 הנקודות ודרומה המספרים של ריד צונחים גם הם. אם רמת חן תצליח לרוץ, ריד תחגוג. אם לא, אז לא.

אירנה אוסיפובה נגד איינה ווקר

נק' למשחק ריב' משחקחס' למשחק
אוסיפובה12.17.61.8
ווקר14.88.82.2

מאצ'אפ מאד חשוב לשתי הקבוצות. להמחשה, נזרוק עליכם עוד כמה מספרים: אוסיפובה מדייקת ב35.0% מהשדה בהפסדים של רמלה לרמת חן, וב55.2% בניצחונות. ווקר יורדת מ18.5 נק' למשחק בניצחונות ל11.0 בהפסדים, בעיקר כי היא מגיעה הרבה פחות לקו העונשין.
אצל שתי השחקניות קיים הבדל משמעותי בין הסטטיסטיקה בהפסדים לעומת ניצחונות כל העונה, ובמהלך העונה מי שניצחה במאצ'אפ ניצחה גם במשחק.

הספסל
אין ספק שרמלה קבוצה הרבה יותר עמוקה עם שחקניות כמו ריבי גרינבויים, דראגוסלבה ז'אקולה וטל זלץ על הספסל. אבל הקונספציה של הספסל הצעיר של רמת חן, שמורכב כולו משחקניות שעדיין לא יכולות לקנות בירה בארה"ב, עובדת לא רע בכלל. הבולטת מבניהן היא חן נוסל, שנותנת עונה מצוינת כניצוץ התקפי חשוב. קטיה אברמזון, שירן צעירי ושחר אלתרמן עושות עבודה טובה גם הן.

ההתקפות
המספרים די זהים, אבל רמת חן תלויה בהתקפה שלה הרבה יותר מאשר רמלה תלויה בשלה. רמת חן קבוצה שמשחקת מהר וקולעת הרבה, ולא ממש אוהבת את המשחק העומד. בניצחונות רמת חן קולעת 81.8 נקודות למשחק לעומת 72.3 נק' למשחק בהפסדים. בצד השני רמלה מסתמכת בעיקר על היכולת האישית של קריסטל רובינסון ושאמיקה כריסטון, וזו גם הסיבה שמאמנים יריבים נעשים מאד יצירתיים בהגנה מול רמלה. רמלה אמנם בין קבוצות ההתקפה הטובות בליגה אך היא הגנתית באופייה, ותרצה לגרור את רמת חן לסקור נמוך. כדי לעשות זאת הן יצטרכו לשלוט בריבאונד ולרדת להגנה, מה שמביא אותנו לנושא הבא.

ההגנות
רמלה היא קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה, וסופגת 65.5 נקודות זעומות למשחק. רמלה שומרת בעיקר אישית ונהנית משרותיה של שחקנית ההגנה הטובה בליגה, ויש לה את כל הכלים לשבש לרמת חן את תכנית המשחק.
לרמת חן יש מאצ'אפ טוב על הנייר בכל עמדה, אבל משתמשת בהרבה הגנות שונות ומשונות. רמת חן סופגת 71.3 נקודות למשחק - חמישית בליגה – וצריכה קצב משחק מהיר.

תחזית
רמלה בחמישה משחקים







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();