ליגת הנשים יוצאת לדרך
אורלי קלינגר ,23/10/2004

העונה של ליגת העל לנשים תיפתח ביום שני הקרוב, עם 10 קבוצות ובלי מועמדת ברורה לאליפות.

בעונה שעברה התחזיות בחרו פה אחד ברמלה. רמלה טיילה בעונה הרגילה וזכתה בדאבל אחרי קרבות קשים בגביע ובפלייאוף, אבל בסופו של דבר זו הייתה שנה צפויה יחסית לליגה שלנו. לעומת זאת, העונה הבאה עלינו לטובה נראית פתוחה לחלוטין, כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות. רמת השרון ורמת חן נראות מועמדות רציניות לכל התארים, אבל רמלה המתחזקת ועמוסת הכוכבות בוודאי לא תוותר עליהם בקלות. גם הפועל חיפה/מוצקין תהיה חזק במרוץ, ובני יהודה בונה על הפלייאוף גם היא.

הרמה בליגה השנה צפויה להיות גבוהה ביותר, תודות בעיקר לזרות המצוינות שיתרוצצו על המגרשים של כל הקבוצות.
עם 15 זרות ששיחקו בקיץ האחרון בוו.אנ.בי.אי, כולל שחקניות חמישייה כמו קריסטל רובינסון מרמלה, צ'סיטי מלווין מרמת השרון ופלנט פירסון מרמת חן, רמת הזרות בליגה מגיעה לסטנדרט אליו התרגלנו בימי ויקי ג'ונסון ומוואדי מאביקה בסוף שנות ה-90.

למרות ההופעה המאכזבת של הנבחרת בחצי גמר אליפות אירופה בספטמבר, ישנן לא מעט שחקניות ישראליות שכדאי לעקוב אחריהן השנה. בראש הרשימה נמצאת כמובן לימור מזרחי שחוזרת לליגה אחרי עונה בגדינייה הפולנית ותנסה להוביל את רמת חן הכי רחוק שאפשר. שירי שרון ואורנית שוורץ ברמה"ש יהוו בסיס לספסל החזק של הקבוצה, אלומה גורן שהצפינה למוצקין אחרי עונת קאמבק מוצלחת, שרון זאבי והילה יזהר בבני יהודה, ועוד הרבה צעירות מוכשרות ברחבי הליגה. זו באמת הולכת להיות אחת העונות הכי מרתקות שראינו, וחובבי כדורסל הנשים בארץ יודעים שזו הצהרה לא קטנה. כדאי מאד לעקוב אחרי המשחקים הן במגרשים והן בערוץ הספורט שממשיך לתמוך בליגה, ובתקווה ישדר במתכונת קבועה ומסודרת.

מיד נסקור את הקבוצות אחת אחת, אך קודם כל, להלן שיטת המשחקים. השיטה זהה לזו שהייתה בעונה שעברה: שני סיבובים של תשעה משחקים כ"א בעונה הרגילה. שש הראשונות עולות לפלייאוף העליון, וישחקו סיבוב אחד בן חמישה משחקים, כאשר המאזן מהעונה הרגילה נגרר. ארבע הראשונות יעלו לחצי גמר הפלייאוף, שיתקיים כרגיל במתכונת של הטוב מחמישה משחקים. ארבע האחרונות ישחקו סיבוב אחד בפלייאוף התחתון, והאחרונה תרד ליגה.

אנדה רמת השרון
בעונה שעברה:
14 נצ', 9 הפ'. הפסידה בחצי גמר הפלייאוף לרמלה.
למי נתגעגע: גונטה באסקו, גוון ג'קסון
שחקניות המפתח השנה: ליין סלווין, צ'סיטי מלווין, ג'ואנה צופריס

רמת השרון נראית מצוין. חמישייה נהדרת, ספסל חזק, ספונסר חדש, שאיפות גדולות. הצעד הראשון של הפגרה היה שחרורה של אלומה גורן, הסמל של המועדון בשנים האחרונות, והחתמתה של לייני סלווין. סלווין, רכזת אמריקאית יהודיה שהייתה מצוינת במדי הפועל חיפה/מוצקין בעונה שעברה, היא אולי החלק הכי חשוב בפאזל האדום. אליה תצטרף בקו האחורי תצטרף הסקוררית קאנדיס פיוטרל, שהגיעה יחד עם קונטיקט לגמר הWNBA האחרון בעונת הרוקי שלה.

הקו הקדמי של רמה"ש גדול וחזק, ונבנה מתוך כוונה ללכת רחוק ביורוקאפ. הבוסמניות הן הסנטרית פטרה אויהיי, שזכתה באליפות הWNBA ב2003 עם דטרויט, וג'ואנה צופריס הפולניה, (32, 1.90), שהיא קלעית מצוינת מכל הטווחים והייתה טובה מאד במשחקי ההכנה. השם הגדול שמשלים את החמישייה היא צ'סיטי מלווין, הזכורה מימיה בכרמיאל. מלווין בעלת ניסיון רב בWNBA ובאירופה, ושיחקה בקיץ במדי הוושינגטון מיסטיקס.

עם שירי שרון, ששיחקה עם פיוטרל באוניברסיטת דוקאיין, אורנית שוורץ שמגיעה מרמת חן, ונטשה ברצקובה שנשארה מהעונה שעברה, הספסל של רמה"ש הוא ללא ספק החזק בליגה. אורנה אוסטפלד ושות' בנו את הקבוצה עם שאיפות לעונה באמת גדולה, ועל הנייר הן הפייבוריטיות.

במקרה הטוב: 1.
במקרה הרע: 3.


אליצור רמלה
בעונה שעברה:
22 נצ', 1 הפ', דאבל.
למי נתגעגע: אמבר הול, איינה ווקר, לירון כהן
שחקניות המפתח השנה: קריסטל רובינסון, שאמיקה כריסטון

קיץ סוער עבר על הדאבליסטית. אחרי עונה מושלמת הסגל של רמלה התפרק, נבנה מחדש, ונמצא כעת תחת שיפוצים. טל נתן עזב לרוסיה, טל אריה הוחתם, והנהלת רמלה החזירה את הגלגל לאחור בצורה קצת חורקת. יחד עם נתן הגיע לקבוצה הכסף של שבתאי קלמנוביץ', שפתח את הדלת להחלפת שלוש מארבע הזרות שהוחתמו במקור. לפחות הסגל הישראלי, פרט לכהן, לא השתנה. אינה גורביץ' חוזרת לעונה נוספת, וכך גם נילי נאתכו וטל זלץ. ריבי גרינבויים הצטרפה מהפועל פתח תקווה.

במקום גוון ג'קסון הגיעה קריסטל רובינסון, קלעית מצוינת ושומרת קשוחה, ואחד השמות הגדולים ביותר שנחתו כאן. אחר כך הוחלט לשנות קונספציה ולהחליף את שתי הבוסמניות בזרה – שאמיקה כריסטון הצעירה מהניו יורק ליברטי. בניו יורק כריסטון היא המחליפה של רובינסון, ויחד הן יוודאו שרמלה תהיה קבוצה שכיף לראות. כריסטון אתלטית מאד וגבוהה יחסית לסמול פורוורד, והייתה סקוררית מדהימה במכללות. אליהן מצטרפת טרייסי ריד, ששיחקה לפני שנתיים ברמה"ש.

למרות השמות הנוצצים והפוטנציאל, רמלה בנויה בצורה מאד לא מאוזנת. לירון כהן ביוון, ז'אקולה שוחררה, אז אין רכזת טבעית. גוון ג'קסון הוחלפה, אז אין גבוהות. רובינסון וכריסטון הולכות להיות הצמד המלהיב של הליגה, אבל קשה להאמין שזה יעבוד בטווח הארוך מול רמה"ש ורמת חן, אז תתכוננו לעוד שינויים.

במקרה הטוב: 1.
במקרה הרע: 4.

מכבי רמת חן
בעונה שעברה: 17 נצ', 6 הפ'. הפסידה בגמר.
למי נתגעגע: אדווינה בראון, טאוונה אלהלים, אורנית שוורץ
שחקניות המפתח השנה: פלנט פירסון, לימור מזרחי, איינה ווקר

המהפך הושלם. אחרי מספר עונות בצמרת בהן תהינו מתי רמת חן תהפוך כבר לקבוצה גדולה באמת, זה קרה. אחרי ההופעה בגמר הפלייאוף בעונה שעברה רמת חן סוף סוף עזבה את אולמה הצפוף בכפר המכבייה, אלי רבי בנה חמישייה נפלאה, והתחיל לשחרר הצהרות על אליפות.

לימור מזרחי היא אולי ההחתמה הגדולה של הקיץ, והיא בהחלט הסיבה העיקרית שרמת חן מועמדת רצינית לכל התארים. סיבה נוספת היא פלנט פירסון, גבוהה מגוונת ואגרסיבית, שנשארה בקבוצה אחרי עונה מצוינת והתעלות אמיתית בגמר. בניגוד לשנה שעברה, פירסון תזכה לעזרה בצבע באדיבותה של איינה ווקר היעילה שמגיעה אחרי עונה מוצלחת ברמלה. את החמישייה אולי הטובה בליגה משלימות צמד בוסמניות בעמדות 2 ו-3, אלכסנדרה מוסיץ' וטניה קירוב.

הספסל של רמת חן מורכב כולו מצעירות מוכשרות אך חסרות ניסיון בליגת העל. קטיה אברמזון, סנטרית העתיד של נבחרת ישראל, תהיה המחליפה היחידה של הגבוהות ובתקווה תקבל לא מעט דקות. אליה מצטרפות חברותיה לנבחרת הנערות שסיימה במקום התשיעי והמכובד באליפות אירופה האחרונה – חן נוסל, שחר אלתרמן ושירן צעירי.

במקרה הטוב: 1.
במקרה הרע: 4.

הפועל חיפה/מוצקין
בעונה שעברה:
15 ניצחונות, 8 הפסדים, הפסידה בחצי הגמר לרמת חן.
למי נתגעגע: לין פרייד, לייני סלווין, קריסטל גיבנס
שחקניות המפתח השנה: שון גורטמן, ליאן ג'אנסן, אלומה גורן

התקציב במוצקין קוצץ דווקא אחרי עונה נהדרת, אבל לכל מי שחטא בהתעלמות מהקבוצה הצפונית של הליגה בעונה שעברה, אנחנו מקווים שלמדתם לקח. סגל הזרות נחלש לעומת העונה שעברה, וזה מובן כי אין הרבה קבוצות עם מקבץ זרות שמתקרב למוצקין מודל 2004, אך לפחות הן התחזקו בחזית הישראלית. אלומה גורן מגיעה אחרי עונה טובה מאד ברמת השרון, ואיילת כהן המוכשרת הגיעה מאס"א ירושלים.

השם הבולט בסגל הזרות, תרתי משמע, הוא שונזינסקי גורטמן. גורטמן, סמול פורוורד, שיחקה שנתיים פלוס בWNBA והייתה כוכבת באוניברסיטת דרום קרוליינה. הזרה השניה היא לורי נירו, פאוור פורוורד די אנונימית. אליה תצטרף בקו הקדמי הבוסמנית ליאן ג'אנסן הלטבית, גבוהה ששיחקה באוניברסיטת סיינה. ג'אנסן בעלת יד לא רעה מחצי מרחק, יודעת לשחק פיזי, ואמורה להיות שחקנית מובילה בליגה. רוזלי מייסון הבריטית משלימה את הסגל.

במקרה הטוב: 3.
במקרה הרע: 6.

בני יהודה
בעונה שעברה:
12 נצ', 10 הפ', מקום 5
למי נתגעגע: דטרינה וויט, לי אזיז
שחקניות המפתח השנה: אוקטביה בלו, דומיניק קאנטי, ליקו ווילינגהאם

גם השנה בנה שיקי פלח בשכונה קבוצה צעירה עם זרות טובות שבהחלט יכולה להגיע לפלייאוף. בעונה שעברה הן החמיצו את חצי הגמר על חודו של סל, והעונה אפשר לפזול לפיינל פור. הסגל הישראלי צעיר ושאפתן, ושלושת הזרות מגיעות הישר מהWNBA.

הילה יזהר, תגלית העונה של 'ספסל' בעונה שעברה, היא שחקנית לגיטימית בליגה ותקבל במה להמשיך להשתפר. ענבל מזרחי נשארה גם היא מהעונה שעברה, והסגל חוזק בשלוש ישראליות נוספות. סיוון בלליס הייתה הקלעית המובילה בין הישראליות שנה שעברה במדי אליצור חולון, ותהיה הרכזת הראשונה של בני יהודה. שרון זאבי הגיעה מרמת השרון לחזק את הקו הקדמי, ומירב דורי הגיעה מרמת חן כאחת מהמועמדות המובילות לזכייה בתואר תגלית העונה 2005.

סגל הזרות נראה טוב גם הוא, עם שלוש שחקניות WNBA. השם המוכר הוא אוקטביה בלו, בעלת ניסיון בארץ ושחקנית היוסטון קומטס. בלו תשחק כגבוהה ויכולה לעשות הרבה דברים על המגרש. חברתה לקבוצה ביוסטון, הגארדית דומיניק קאנטי, היא הזרה השניה ואמורה להיות אחת הקלעיות המובילות בליגה. הצעירה בחבורה היא ליקו ווילינגהאם, שהגיעה לגמר הWNBA כרוקית עם קונטיקט בקיץ. ווילינגהאם לא גבוהה אבל שחקנית פיזית ויעילה מתחת לסלים.

במקרה הטוב: 4
במקרה הרע: 7

בנות רעננה הרצליה
בעונה שעברה (כמכבי רעננה):
10 נצ', 11 הפ', מקום 7
למי נתגעגע: אדנישה קארי
שחקניות המפתח השנה: תמרה מור, דטרינה וויט

הקבוצה המאוחדת של רעננה והרצליה בנתה סגל מאוזן ששואף להגיע לפלייאוף העליון לפחות. בקבוצה הוחתמו שלוש זרות מהWNBA, וסגל ישראלי שמשלב צעירות ושחקניות מנוסות. תמר מעוז וענת גולדברג הגיעו מרמת השרון, שירה העליון מרמת חן ועדי קינדלר מחיפה/מוצקין. קרין אגסי עלתה לבוגרות כבר בגיל 16, ויעל צ'רקוב צפויה להמשיך ולהשתפר.

השחקנית האטרקטיבית בקבוצה אמורה להיות תמרה מור, שחקנית הפיניקס מרקורי, שיכולה לשחק בשתי עמדות הגארד. מור ידועה כחוטפת מצטיינת ותתאים לפילוסופיה ההגנתית של המאמן רוני קאן. בקו הקדמי תמצאו את דטרינה וויט, שמגיעה אחרי עונה טובה בבני יהודה וקיץ מצוין במדי הניו יורק ליברטי, והיא אחת המועמדות להוביל את טבלת הריבאונדריות של הליגה. אליה מצטרפת מנדיסה סטיבנסון הצעירה, שחקנית הסאן אנטוניו סילבר סטארס.

במקרה הטוב: 4
במקרה הרע: 7

הפועל תל אביב
בעונה שעברה:
מקום שני בליגה הלאומית.

הפועל ת"א חוזרת לליגה אחרי 10 שנות היעדרות. באוסישקין בנו קבוצה מאוזנת שיכולה להשתחל לפלייאוף. הישראליות המובילות הן טלי נוי, שמגיעה מהפועל פתח תקווה, ענת בורקוביץ' הצעירה מחולון שתנסה לפרוץ ושימרית גיגי שחוזרת לליגה אחרי ארבע עונות במכללת סיינה. צמד המאמנים נחום סגל ורועי אייזנברג הלכו על האופציה של ארבע זרות, ושלוש מהן כבר הוכיחו את יכולתן בארץ.

ליליאנה לטינוביץ' הבוסנית חוזרת לעונה שלישית בארץ. בעונה הראשונה שלה במדי מוצקין היא הייתה נהדרת והובילה את הליגה באחוזים מהשתיים, וגם בעונה שעברה דורגה בין המובילות בקטגוריית האסיסטים. הבוסמנית השניה היא מריאנה ראגוז, קלעית מצוינת ושומרת טובה מאד, שחוזרת לעונה רביעית בישראל. הזרות הן שאנל רייט גרין, שנתנה עונה טובה מאד בפתח תקווה בשנה שעברה, והסנטרית הצעירה להטויה טרנר.

במקרה הטוב: 4.
במקרה הרע: 7.

מכבי אשדוד
בעונה שעברה:
5 נצ', 16 הפ', מקום 9
למי נתגעגע: קניה לארקין
שחקניות המפתח השנה: קלי גיבסון, קיילה צ'ונס

השינוי הגדול באשדוד הוא ללא ספק בעמדת המאמן, עם עזיבתו של טל אריה שאימן את הקבוצה בשש השנים האחרונות. המאמן החדש, רוני לוי, בנה סגל לא רע שבהחלט אמור להישאר בליגה בלי בעיות. המוציאה העיקרית לפועל תהיה קלי גיבסון, שחקנית בעלת ארבע שנות ניסיוןWNBA וטבעת אליפות עם היוסטון קומטס, שפתחה את העונה שעברה בבני יהודה. בנוסף הוחתמו שתי גבוהות, להטויה ג'ונסון האלמונית וקיילה צ'ונס. צ'ונס, רוקי של הוושינגטון מיסטיקס, היא סנטרית אמיתית שאמורה להתקרב לדאבל דאבל ברוב המשחקים.

הסגל הישראלי מורכב מויקה רודובסקי הבלתי נגמרת, אינה בוטנקו שמגיעה מרמת חן, המתאזרחת קטיה אגרונוביץ' וחבורה של צעירות. נועה גנור ולימור פלג שהגיעו מאליצור חולון יאיימו על תואר תגלית העונה.

במקרה הטוב: 7.
במקרה הרע: 9.

מכבי תל כביר
בעונה שעברה:
מקום שלישי בליגה הלאומית.

תל כביר חוזרת לליגה אחרי חמש שנות היעדרות. העולה החדשה בנויה סביב שלוש אמריקאיות צעירות וסגל ישראלי מנוסה יחסית. הזרה הבולטת היא טאי דילארד, שחקנית סאן אנטוניו בWNBA, שיכולה לשחק בשתי עמדות הגארד. אליה מצטרפות הפוורוודיות חלילה אוריילי וויליאמס (בת 23, 1.83) ולנידרה בראון (בת 24, 1.88), שתיהן יצאו מהמכללות בשנה האחרונה.

השם הבולט בסגל הישראלי הוא שרית ארבל, ששיחקה בעונה שעברה בליגה השניה בספרד. את הסגל משלימות אלינה מורכובה מרעננה, סיוון קנר ונטע קרומר מפ"ת, מור בן ברק מרמלה וסיוון סמרלי מחולון.

במקרה הטוב: 7
במקרה הרע: 10

אס"א ירושלים
בעונה שעברה:
6 נצ', 15 הפ', מקום 8
למי נתגעגע: ואלרי מונק, איילת כהן
שחקניות המפתח השנה: טיאנה רוס, ג'איינטה סאונדרס

הרכזת הראשונה של ירושלים היא בת אל לזמי, שחקנית נבחרת הנערות וסה"כ בת 17, ובלי ניסיון בליגת העל. היא תתפוס את מקומה של איילת כהן שעזבה לחיפה/מוצקין כפרוייקט של המאמן בועז טייב. האמריקאית היחידה בקבוצה היא ג'איינטה סאנרדס, סמול פורוורד אתלטית ששיחקה שנתיים בWNBA. אליה מצטרפות טיאנה רוס שנשארה מהעונה שעברה, וסווטלנה יוראק.

במקרה הטוב: 9
במקרה הרע: 10






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();